Η επιτυχία της Alfa Romeo MiTo ήταν αδιαμφισβήτητη τα τελευταία χρόνια.. παρότι η Ιταλική εταιρεία αποφάσισε να αποσύρει το μοντέλο στις αρχές του 2019 και να το αντικαταστήσει με ένα compact crossover, αλλάζοντας έτσι σελίδα και στρέφοντας την προσοχή της σε μεγαλύτερα αυτοκίνητα οικογενειακού χαρακτήρα.

Το 2008 που πρωτοέκανε την εμφάνιση της η κομψή Alfa Romeo MiTo, εντυπωσίασε τους πάντες με την όμορφη αισθητική της η οποία ξεχωρίζει ακόμη και σήμερα δίπλα σε πολύ νεότερα μοντέλα.

Αυτός είναι και ο λόγος που την προτιμούν αρκετοί αυτό τον καιρό στην αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Έχει σύγχρονη εμφάνιση, compact διαστάσεις και μοντέρνους κινητήρες μικρού κυβισμού, με την τιμή αγοράς να είναι στις περισσότερες περιπτώσεις ελκυστική.

Στο μικροσκόπιο επιλέξαμε να βάλουμε την έκδοση με κινητήρα 1.3 ΤΒ 155 ίππων, καθώς ταιριάζει απόλυτα στο υπόλοιπο σύνολο και, ταυτόχρονα, αποτελεί έναν σπορ συνδυασμό ικανό να προσφέρει ορισμένες οδηγικές συγκινήσεις.

Πάμε να δούμε όμως τι θα πρέπει να προσέξει κάποιος που γλυκοκοιτάζει μία Alfa Romeo MiTo:

Εμφάνιση, οδική συμπεριφορά, σύστημα, DNA, θέση οδήγησης

Χώρος πίσω επιβατών, αίσθηση τιμονιού στην επιλογή «Normal» του συστήματος DNA

ΣΤΟΙΧΕΙΑ/ΕΓΓΡΑΦΑ

  • Χρονολογία: 2008-2018
  • Καύσιμο: Βενζίνη
  • Κυβικά: 1.368 κ.εκ.
  • Ιπποδύναμη: 155 ίπποι
  • Ροπή: 230 Nm
  • 0-100: 8,0 δευτερόλεπτα
  • Τελική: 215 χλμ/ώρα
  • Βάρος: 1.120 κιλά
  • CO2: 153 γρ/χλμ
  • Τέλη κυκλοφορίας: 255€
  • Διαστήματα service: κάθε 15.000 χιλιόμετρα
  • Μέση κατανάλωση: 6,5 λίτρα/100 χλμ.

Έλεγχος οδικής συμπεριφοράς

Το μικρότερο αυτοκίνητο στην ιστορία της Alfa Romeo έχει δεχθεί όλη την απαραίτητη φροντίδα στα εργοστάσια της ιταλικής εταιρείας στο Μιλάνο και στο Τορίνο (από εκεί προέρχεται και η ονομασία MiTo). Ως εκ τούτου, το πλαίσιο είναι στιβαρό και δεν παρουσιάζει στρεβλώσεις, ενώ στην επιλογή Dynamic η ανάρτηση είναι πιο σφιχτή και το ιταλικό μοντέλο στρίβει ευχάριστα σε διαδρομές με στροφές.

Στην ίδια λειτουργία ενεργοποιείται και το ηλεκτρονικό εμπρός διαφορικό e-Q2, η απόκριση στο γκάζι γίνεται πιο άμεση και οι επιδόσεις πιο εκρηκτικές. Λόγω λοιπόν του σπορ χαρακτήρα, είναι λογικό κατά τον έλεγχο κάποιος να δώσει βάση στο σύστημα ανάρτησης και φυσικά, εάν χρειάζεται, να πραγματοποιήσει ευθυγράμμιση.

Εκτός από τις Normal και Dynamic, το σύστημα DNA της MiTo διαθέτει και την επιλογή All Weather. Σε περίπτωση που βρέχει ή οι συνθήκες στο δρόμο είναι δύσκολες, η πρόσφυση του αυτοκινήτου αλλάζει και οι τετραπίστονες δαγκάνες της Brembo αναλαμβάνουν δράση. Σημάδι ότι το σύστημα πέδησης καλό είναι να ελεγχθεί.

Το DNA είναι ένα σύστημα που εμφανίστηκε για πρώτη φορά στη MiTo και στη συνέχεια στην Giulietta. Πρόκειται για μία λειτουργία με τρεις επιλογές (Dynamic, Normal, All Weather) που ενεργοποιούνται από ένα διακόπτη κοντά στην βάση του επιλογέα.

Ανάλογα με το πρόγραμμα η υποβοήθηση του τιμονιού μεταβάλλεται όπως και η απόκριση του γκαζιού. Σε ορισμένες γρήγορες εκδόσεις –όπως αυτή που εστιάζουμε με τους 155 ίππους- μεταβάλλεται και ο βαθμός απόσβεσης των αμορτισέρ.

Έλεγχος μηχανής

O υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας βενζίνης χωρητικότητας 1.368 κ.εκ. με απόδοση 155 ίππους και 230 Νm ροπής, έχει δοκιμαστεί στο παρελθόν σε πολλά από τα μοντέλα του ομίλου Fiat. Τον έχουμε συναντήσει στο Grande Punto, το Bravo, στη Lancia Delta αλλά και στην μεγαλύτερη Alfa Romeo Giulietta.

Φθάνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε 8,0 δευτερόλεπτα και η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 215 χλμ./ώρα. Παρά τις αξιόλογες επιδόσεις της, η MiTo 1.4 TB (Turbo Benzina) των 155 ίππων καταναλώνει 6,5 λίτρα/100 χλμ. σύμφωνα με τις εργοστασιακές μετρήσεις. Στην πράξη βέβαια μέσα στην πόλη θα δείτε την ένδειξη της κατανάλωσης να «παίζει» κοντά στα 9 λίτρα/100 χλμ., ενώ στο ταξίδι οι τιμές προσεγγίζουν αυτές του εργοστασίου ή ακόμη και κάτω από τα 6 λίτρα/100 χλμ.

Το ισχυρό μοτέρ δεν έχει παρουσιάσει κάποιο θέμα που αξίζει προσοχής. Μεγαλύτερη αξία έχει η σωστή συντήρηση του, εάν έχει γίνει μέσα στο χρονικό πλαίσιο που ορίζει η εταιρεία και φυσικά εάν τα χιλιόμετρα είναι πραγματικά. Δώστε λοιπόν τη σημασία που πρέπει στο book service και στο ιστορικό του αυτοκινήτου.

Εσωτερικό

Το πρώτο πράγμα που διακρίνει κάποιος μόλις εισέλθει στο εσωτερικό του ιταλικού μοντέλου είναι ο οδηγοκεντρικός χαρακτήρας της MiTo, όπως και σε όλες τις Alfa Romeo. Το ταμπλό και ο πίνακας οργάνων είναι ελαφρά στραμμένα προς τον οδηγό, ενώ έχουν χρησιμοποιηθεί υλικά καλής ποιότητας που δίνουν την εντύπωση ότι θα αντέξουν στο χρόνο.

Σε αρκετά σημεία όπως στην κεντρική κονσόλα ή τον επιλογέα ταχυτήτων διακρίνει κανείς τις χρωμιομένες λεπτομέρειες που προσδίδουν το κάτι παραπάνω σε σχέση με ένα οποιοδήποτε hatchback. Αυτός είναι και ο λόγος που θα λέγαμε ότι παραπέμπει σε στιλάτα μικρά μοντέλα όπως το Citroen DS3 ή το MINI Cooper.

Οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι αρκετοί, ενώ στο πορτμπαγκάζ τα 269 λίτρα κρίνονται αρκετά για την κατηγορία, σε αντίθεση με τον χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών, σημείο που θα πρέπει να γίνουν ορισμένες παραχωρήσεις.

Εξωτερική εμφάνιση

O τομέας που η MiTo δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις είναι αυτός του εξωτερικού σχεδιασμού. Κομψή, φινετσάτη, τη βαριέσαι δύσκολα και δεν θυμίζει κανένα μικρό αυτοκίνητο του ανταγωνισμού.

Σαφώς και πρέπει φυσικά να γίνει έλεγχος για τυχόν σκουριές ή συγκρούσεις που έχουν συμβεί στο παρελθόν και είναι πιθανό να έχουν επηρεάσει το χρώμα του αμαξώματος. Ορισμένες πάντως μικρές γρατζουνιές είναι λογικό να έχουν συμβεί με την πάροδο των ετών.

Ηλεκτρικά-Ηλεκτρολογικά

Σημαντικές βλάβες δεν έχουν σημειωθεί για την Alfa Romeo MiTo. Σε κάποιες περιπτώσεις, ενδέχεται να ανάψουν αναίτια κάποιες ενδείξεις στον πίνακα οργάνων και πρέπει να σβηστούν με διαγνωστικό.

Ανακλήσεις

Ελάχιστες ανακλήσεις έλαβαν χώρα στα πρώτα MiTo που βγήκαν από τη γραμμή παραγωγής, οι οποίες αφορούσαν κυρίως το σύστημα διεύθυνσης. Οι διορθώσεις πραγματοποιήθηκαν άμεσα και δεν αφορούν τα αυτοκίνητα που ταξινομήθηκαν μετά το 2008.

Τιμή πώλησης

Αυτή τη στιγμή μία MiTo μπορεί να αποκτηθεί από 8.000€ μέχρι 11.000€, ανάλογα την έκδοση εξοπλισμού, την χρονολογία και την κατάσταση που βρίσκεται. Συνεπώς, μπορούμε να πούμε για μέση τιμή 9.000-9.500€.

Συμπέρασμα

Η Alfa Romeo Mito είναι ένα μοντέλο που ξεκάθαρα αξίζει τα χρήματα που ζητάει αυτή τη στιγμή. Διαθέτει ένα πακέτο εμφάνισης, τεχνολογίας και επιδόσεων που δύσκολα συναντάς.

Σε περίπτωση που δεν μας καλύπτουν οι χώροι λόγω οικογένειας, το μόνο αυτοκίνητο που μπορεί να το αντικαταστήσει είναι η αδελφή του Giulietta λόγω εφάμιλλου στυλ και εμφάνισης. Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις λέμε ναι στη MiTo!

Δείτε μεταχειρισμένα Alfa Romeo Mito