Στην (σχετικά) πρόσφατη ιστορία, πολλοί κατασκευαστές προσπάθησαν να επαναλάβουν την επιτυχία ορισμένων από τα παλιά τους μοντέλα, σχεδιάζοντας νέα αυτοκίνητα με ρετρό εμφάνιση και με το ίδιο όνομα. Κάποιοι απέτυχαν παταγωδώς, όπως η Ford με το Thunderbird του 2002. Άλλοι έκαναν «όχι τρομερή» δουλειά, όπως η Volkswagen με το New Beetle. Μόνο ένα ξεχωρίζει ως μια άριστα εκτελεσμένη ρετρό αναβίωση: το Fiat 500!

Πρώτη (και μοναδική) γενιά Fiat 500


Από το 1957 έως το 1975, η Fiat παρήγαγε ένα πολύ επιτυχημένο και πλέον εμβληματικό μικρό αυτοκίνητο πόλης, το μοντέλο 500. Αν και ήταν στην αγορά για σχεδόν δύο δεκαετίες, το 500 ήταν ένα αυτοκίνητο μιας γενιάς.

Μισό αιώνα μετά το πρωτότυπο, το 2007 η Fiat παρουσίασε το μοντέλο 500. Εδώ είναι που τα πράγματα μπερδεύονται. Ο Ιταλός κατασκευαστής δεν ονόμασε αυτό το 500 το νέο 500, ούτε το κατέταξε ως τη δεύτερη γενιά του παλιού 500. Είναι το ίδιο όνομα, αλλά δεν θεωρείται συνέχεια του αρχικού. Που σημαίνει ότι το 500 που παρουσιάστηκε το 2007 εξακολουθεί να κυκλοφορεί σήμερα, με μόνο ένα μικρό facelift το 2015.

Από το 2022, είναι διαθέσιμο μόνο ως υβριδικό μοντέλο, αλλά μπορείς ακόμα να αγοράσεις το Fiat 500 που μοιάζει σχεδόν το ίδιο με αυτό του 2007. Υπάρχει επίσης ένα “νέο” 500 (αυτό είναι το επίσημο όνομα), που είναι πλήρως ηλεκτρικό και πωλείται μαζί με το παλαιότερο 500, ωστόσο δεν θεωρείται η δεύτερη γενιά αυτού.

Κινητήρες Fiat 500

Κατά το λανσάρισμα, το Fiat 500 ήταν διαθέσιμο με δύο επιλογές βενζινοκινητήρων και έναν κινητήρα diesel, με τον τελευταίο να προσφέρεται με δύο επιλογές ισχύος. Το facelift του 2015 δεν εισήγαγε νέους κινητήρες – αντίθετα, η Fiat μείωσε το μέγεθός τους. Για να είμαστε δίκαιοι, οι Ιταλοί παρουσίασαν έναν νέο κινητήρα το 2011, αλλά μόνο σε επιλεγμένες αγορές. Εδώ είναι όλες οι διαθέσιμες επιλογές κινητήρων:

  • – 0.9 TwinAir βενζίνη (85 ίπποι & 105 ίπποι, από το 2011 – η έκδοση των 105 ίππων σταμάτησε να κυκλοφορεί το 2015)
  • – 1.2 βενζίνη (69 ίπποι)
  • – 1.4 βενζίνη (100 ίπποι, μέχρι το 2015)
  • – 1.3 Multijet diesel (75 ίπποι & 95 ίπποι, η έκδοση των 75 ίππων σταμάτησε το 2015)

Από ότι διαπίστωσες δεν υπάρχουν πολύ ισχυροί κινητήρες, αν εξαιρέσουμε βέβαια τα μοντέλα Abarth. Ωστόσο θα πρέπει να θυμάσαι ότι είναι ένα πολύ μικρό και πολύ ελαφρύ αυτοκίνητο. Ζυγίζει λιγότερο από έναν τόνο! Αξίζει επίσης να αναφερθεί ότι ο κινητήρας των 0,9 λίτρων κέρδισε το βραβείο “Καλύτερου Νέου Κινητήρα” το 2011 και έχει επίσημες εκπομπές CO2 μόλις 92 γρ./χλμ. και επίσημη κατανάλωση καυσίμου μόλις 4 λίτρα τα 100 χλμ. Αυτό είναι πολύ εντυπωσιακό για έναν βενζινοκινητήρα, αλλά θα επανέλθουμε σε αυτόν αργότερα.

Τα θετικά του Fiat 500


Είναι προφανές ότι το κύριο πλεονέκτημα του 500 είναι το παρουσιαστικό του. Αν σου αρέσει το ρετρό στυλ, αυτό είναι το τέλειο παράδειγμα. Στην πραγματικότητα, όταν κοιτάξεις το μοντέλο του 1957, μπορείς να δεις τι εξαιρετική δουλειά έκαναν οι σχεδιαστές με το καινούργιο μοντέλο, το οποίο είναι ένας όμορφος φόρος τιμής στο πρωτότυπο. Το εσωτερικό ακολουθεί επίσης την παλιά εμφάνιση.

Το καλύτερο με αυτό το είδος σχεδίασης είναι ότι συνεχίζει να φαίνεται όμορφο με τα χρόνια, γι’ αυτό η Fiat δεν έχει κάνει σημαντικές αλλαγές κατά τη διάρκεια της μεγάλης ζωής αυτού του μοντέλου. Το 500 ψηφίστηκε Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς το 2008 και Design World Car of the Year στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης το 2009.

Ναι, γνωρίζουμε ότι αυτή η ενότητα μιλάει για τα “θετικά” (πληθυντικός) και εμείς παρουσιάσαμε μόνο μια θετική πτυχή. Έτσι, θα αναφέρουμε τα άνετα μπροστινά καθίσματα ως ένα άλλο θετικό, για να μπορούμε να δικαιολογήσουμε αυτόν τον πληθυντικό.

Τα αρνητικά του Fiat 500


Λοιπόν, είναι ένα ιταλικό αυτοκίνητο, οπότε δυστυχώς δεν αποδείχθηκε πολύ αξιόπιστο με τα χρόνια. Επίσης, το 500 φαίνεται υπέροχο, αλλά δεν είναι πολύ fun-to-drive στην οδήγηση ή πρακτικό. Είναι ως επί το πλείστον ένα statement αυτοκίνητο, που αγοράζετε για την εμφάνισή του.

Ποιο Fiat 500 να επιλέξω;


Ο κινητήρας των 0,9 λίτρων επαινέστηκε κατά το κυκλοφορία του, αλλά δεν είναι αξιόπιστος κινητήρας. Είναι ένας δικύλινδρος κινητήρας με το οποίο δεν θα πλησιάσεις ποτέ την οικονομία καυσίμου που ορίζει η εταιρεία. Επίσης, το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων που διατίθεται με το 0.9 TwinAir είναι αναξιόπιστο και πραγματικά δεν ταιριάζει σε αυτό το είδος κινητήρα.

Απέφυγε λοιπόν τις εκδόσεις των 0,9 λίτρων και ειδικά αυτές με το αυτόματο κιβώτιο. Εάν θέλεις οπωσδήποτε αυτόματο, ψάξε καλύτερα για diesel, ωστόσο Fiat 500 μοντέλα σε αυτή τη διαμόρφωση είναι σπάνια. Οι εκδόσεις 1.4 βενζίνης με αυτόματο κιβώτιο είναι πιο συνηθισμένες, αλλά παλαιότερες, αφού αυτός ο κινητήρας σταμάτησε να κυκλοφορεί το 2015.

Η καλύτερη επιλογή είναι ένας 1.2 βενζινοκινητήρας με χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Όσον αφορά την αγορά, το καλό με το 500 είναι ότι η Fiat έχει παρουσιάσει πολλές διαφορετικές ειδικές εκδόσεις (Ferrari, Barbie, Gucci και πολλές άλλες), οπότε προσπάθησε να βρεις μία από αυτές που σου ταιριάζει.

Τιμές μεταχειρισμένου Fiat 500

Το σύγχρονο 500 μπορεί να μην είναι τόσο εμβληματικό όσο το μοντέλο του 1957, αλλά εξακολουθεί να είναι ένα πολύ ωραίο μικρό αυτοκίνητο. Αυτή τη στιγμή, μπορείς να το βρεις από 6.000€ και άνω.

Μην ξεχνάς τη γενική μας σύσταση.. να επιλέγεις πάντα το καλύτερο αυτοκίνητο που μπορείς να αντέξεις οικονομικά (αυτό που έχει συντηρηθεί σωστά και έχει κάνει όλα τα σέρβις του εγκαίρως).

Δες Επιλεγμένα Fiat 500

Ποιες είναι οι εναλλακτικές;

Δεν υπάρχει τίποτα συγκρίσιμο με αυτήν την ομορφιά!

Παρόλα αυτά, αντίπαλοι όσον αφορά την κατηγορία είναι το Volkswagen Up και το Hyundai i10, τα οποία είναι πολύ πιο πρακτικά. Αλλά όπως είπαμε νωρίτερα… δεν αγοράζεις το Fiat 500 επειδή θέλεις ένα πρακτικό αυτοκίνητο πόλης, το αγοράζεις επειδή είναι όμορφο και μοδάτο!