Buying Guide

Δεν υπάρχει σωστό και λάθος στο ερώτημα «βενζίνη ή πετρέλαιο;».

Υπάρχουν μόνο προϋποθέσεις.

Μέχρι και πριν δύο χρόνια (το 2016), οι περισσότεροι αγοραστές στην Ελλάδα ζητούσαν μανιωδώς ένα αυτοκίνητο diesel. Το ποσοστό ζήτησης στα καινούρια αυτοκίνητα με πετρελαιοκινητήρες τότε είχε εκτοξευθεί στο 72% της συνολικής αγοράς!

Λίγο όμως τα αυστηρότερα ευρωπαϊκά πρότυπα των εκπομπών ρύπων, λίγο το σκάνδαλο dieselgate του ομίλου Volkswagen, σήμερα πλέον, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ και της ΣΕΑΑ (2018), το ποσοστό αυτό έπεσε και οι κινητήρες βενζίνης απέκτησαν ξανά το προβάδισμα με 54,4%.

Γιατί όμως όλοι ήθελαν ένα diesel;

Μα είναι πασιφανές: Η χαμηλή κατανάλωση

Η γενικότερη αντίληψη που επικρατούσε (και επικρατεί) για τα πετρελαιοκίνητα είναι ότι καταναλώνουν λιγότερο καύσιμο και έχουν χαμηλότερα έξοδα κίνησης.

Αυτά όντως είναι ορισμένα από τα πλεονεκτήματα των diesel, οι καταναλωτές όμως πρέπει να είναι ενήμεροι για κάθε όψη του νομίσματος.

Αυτή την ενημέρωση σχετικά με τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της «βενζίνης» και του «πετρελαίου» εν έτη 2018, καλούμαστε να καλύψουμε σε αυτό το άρθρο.

Πάμε λοιπόν να τα βάλουμε όλα σε μια σειρά, έτσι ώστε όταν έρθει η ώρα να αγοράσεις το επόμενό σου αυτοκίνητο, να πάρεις την πιο σωστή απόφαση!

Βενζίνη ή πετρέλαιο λοιπόν;

Η απόφαση είναι δική σου!

Πλεονεκτήματα και Μειονεκτήματα

venzini-i-petrelaio

Βενζίνη

Κόστος αγοράς

Επιδόσεις του κινητήρα

Εύκολη και οικονομική συντήρηση

Επιβάρυνση του περιβάλλοντος

Υποτίμηση της μεταπωλητικής αξίας

Ανθεκτικότητα

Πετρέλαιο

Χαμηλή κατανάλωση

Ανθεκτικότητα στο χρόνο

Ροπή

Μεταπωλητική αξία

Κόστος αγοράς

Κόστος συντήρησης

Ας γίνουμε όμως λίγο πιο συγκεκριμένοι…

Τι σε συμφέρει τελικά, βενζίνη ή πετρέλαιο;

Πάμε να δούμε βήμα-βήμα, τον αντίκτυπο που έχει το κάθε καύσιμο στην τσέπη σου!

Ξεκινάμε!

Έξοδα κίνησης

diesel vs venzini

Αν διανύεις καθημερινά πολλά χιλιόμετρα ή χρησιμοποιείς το αυτοκίνητο ως εργαλείο για τη δουλειά σου, το τελευταίο πράγμα που θα ήθελες να κάνεις είναι να βρίσκεσαι συνέχεια στο βενζινάδικο.

Όταν λέμε πολλά χιλιόμετρα, εννοούμε πάνω από 50 την ημέρα.

Σε μια τέτοια περίπτωση, δεν τίθεται καμία αμφιβολία πως τα diesel αποτελούν τη σοφότερη επιλογή, καθώς η μέση κατανάλωση καυσίμου είναι έως και 30% κάτω από εκείνη των βενζινοκινητήρων.

Εκτός από τη χαμηλή κατανάλωση όμως, είναι και το χαμηλό κόστος του καυσίμου. Για παράδειγμα, τη στιγμή που γράφεται αυτό το άρθρο, η μέση τιμή της βενζίνης στην Αττική είναι 1,61€ ανά λίτρο και του πετρελαίου 1,39€ ανά λίτρο.

Το κόστος του πετρελαίου είναι μικρότερο και αυτό σημαίνει ότι τα έξοδα κίνησης θα είναι εξίσου χαμηλότερα, άρα ο νικητής σε αυτή την πρώτη αναμέτρηση είναι το diesel.

Βενζίνη vs Πετρέλαιο
0:1

Διάβασε το case study της Spotmechanic! Συγκρίνονται δύο smart, ένα βενζινοκίνητο και ένα diesel ως προς το κόστος κίνησης και συντήρησης. Με το πετρελαιοκίνητο smart θα εξοικονομήσεις σε 3 χρόνια σχεδόν 1.500€!

Κόστος αγοράς αυτοκινήτου

Το πιο προφανές κόστος που πρέπει να αναλογιστείς αφορά την αγορά του αυτοκινήτου, πόσο θα στοιχήσει δηλαδή.

Τα αυτοκίνητα βενζίνης, παραδοσιακά, θα τα βρεις πιο φθηνά από τα αντίστοιχα με κινητήρα πετρελαίου και η διαφορά τους θα είναι τάξεως των 1.000€ έως και 5.000€. Αυτό το έξτρα κόστος που θα πληρώσεις για τα diesel, θεωρητικά θα το αποσβέσεις με τη χαμηλότερη κατανάλωση και τη χαμηλή τιμή του λίτρου στο πετρέλαιο κίνησης.

Όμως, όπως είπαμε και στην παραπάνω κατηγορία, αν δεν διανύεις πολλά χιλιόμετρα (πάνω από 18.000 χλμ ανά έτος) ή δεν πρόκειται να κρατήσεις το αυτοκίνητο για πολλά χρόνια, δεν αξίζει να επιλέξεις diesel καθώς δεν θα έχεις κάποιο ουσιαστικό κέρδος.

Γι’αυτό και σε αυτή τη μάχη, τα αυτοκίνητα με βενζινοκινητήρα ισοφαρίζουν τα diesel λόγω του φθηνότερου κόστους αγοράς.

Βενζίνη vs Πετρέλαιο

1:1

Κόστος συντήρησης

kostos-sintirisis-petrelaiou-vs venzinis

Όσον αφορά τη συντήρηση, οι κινητήρες diesel είναι πιο ανθεκτικοί από τους βενζινοκινητήρες, πράγμα που σημαίνει ότι αν επιλέξεις ένα αυτοκίνητο με πετρελαιοκινητήρα, οι επισκέψεις στο συνεργείο δεν θα είναι συχνές.

Παρ’όλα αυτά, όταν έρθει εκείνη η ώρα, υπό ιδανικές συνθήκες (συνεπής συντήρηση, ανεφοδιασμό από πρατήρια με «καθαρό» καύσιμο) το κόστος συντήρησης ενός diesel είναι περίπου το ίδιο με αυτό ενός κινητήρα βενζίνης.

Αν όμως οι συνθήκες δεν είναι ιδανικές, στα diesel υπάρχει μεγαλύτερος κίνδυνος να προκύψει πιο σοβαρή και πολυέξοδη βλάβη.

Αν ένα αυτοκίνητο diesel δεν είναι καλά συντηρημένο, τότε ενδέχεται να προκύψουν μεγάλα έξοδα που δεν θα έχεις υπολογίσει. Ένα κλασικό παράδειγμα είναι το φίλτρο κατακράτησης μικροσωματιδίων, το λεγόμενο DPF, του οποίου η αντικατάσταση είναι ιδιαίτερα ακριβή. Αυτό πρέπει να είναι σε καλή κατάσταση και όχι βουλωμένο και βρόμικο.

Επίσης σημαντικό ρόλο παίζει η ποιότητα καυσίμου που μπαίνει στον κινητήρα.

Σε έναν κινητήρα βενζίνης μπορείς να προλάβεις τον κίνδυνο βάζοντας καλή βενζίνη από επιλεγμένο πρατήριο ή απλώς, 100άρα.

Στα diesel όμως είναι πιο δύσκολο αφού το καύσιμο είναι παντού το ίδιο. Επομένως, οι αντλίες πετρελαίου και όλα τα παρελκόμενα μέρη του αυτοκινήτου, όπως τα μπεκ ψεκασμού, καταπονούνται περισσότερο με το κακό καύσιμο.

Το αποτέλεσμα και πάλι είναι οι κοστοβόρες επισκευές.

Νικητής σε αυτή την κατηγορία, με μικρή διαφορά, είναι ο κινητήρας βενζίνης!

Βενζίνη vs Πετρέλαιο

2:1

Αξία μεταπώλησης

Όπως αναφέραμε και στην εισαγωγή αυτού του άρθρου, το ποσοστό της ζήτησης των diesel αυτοκινήτων έχει μειωθεί σε σχέση με την προηγούμενη 2ετία-3ετία. Τότε, τα πετρελαιοκίνηττα είχαν σαφώς καλύτερη μεταπωλητική αξία σε σχέση με τα βενζινοκίνητα.

Σήμερα πλέον υπάρχει μια σχετική ισορροπία στην αγορά και το μερίδιο «βενζίνης vs πετρελαίου» είναι μοιρασμένο.

Παρόλα αυτά, η υποτίμηση της αξίας ενός αυτοκινήτου δεν εξατάται μόνο από το είδος καυσίμου. Υπάρχουν ακόμα 14 παράγοντες που επηρεάζουν τη μεταπωλητική αξία και καλό είναι να τους γνωρίζεις πριν αγοράσεις νέο αυτοκίνητο.

Όπως και να έχει όμως, παρά τις φήμες που υποστηρίζουν ότι τα diesel θα απαγορευτούν από τις ευρωπαϊκές πόλεις (το αναλύουμε πιο κάτω), τα αυτοκίνητα που κινούνται με πετρέλαιο διατηρούν τη μεταπωλητική τους αξία σταθερή, ίσως λίγο περισσότερο από τα αυτοκίνητα βενζίνης.

Γι’ αυτό και σε αυτή τη «μάχη» τα diesel προς το παρόν, παραμένουν νικητές.

Βενζίνη vs Πετρέλαιο

2:2

Επιδόσεις στο δρόμο

Όσον αφορά τις επιδόσεις υπάρχουν σημαντικές διαφορές μεταξύ των δύο κινητήρων. Μπορεί τα τελευταία χρόνια οι diesel να έχουν εξελιχθεί ώστε να «στροφάρουν» ψηλά και να αποδίδουν αναλόγως, αυτό όμως δεν ισχύει για τα αυτοκίνητα δρόμου, αλλά μόνο για αγωνιστικές εκδόσεις.

Η πλεονεκτική διαφορά των diesel σε σχέση με τους βενζινοκινητήρες είναι ότι έχουν μεγάλο απόθεμα ροπής από τις χαμηλές στροφές χωρίς όμως μεγάλη διάρκεια στο φάσμα των στροφών, και χωρίς την άμεση απόκριση που έχουν οι κινητήρες βενζίνης.

Αυτό δεν σημαίνει όμως ότι δεν θα ευχαριστηθείς την οδήγηση με ένα diesel, θα το απολαύσεις, αλλά σε πιο χαμηλές ταχύτητες.

Αν η δοκιμασία ανάμεσα στους δύο κινητήρες ήταν ένας αγώνας αντοχής, τότε το diesel θα κέρδιζε άνετα τη μάχη.

Όχι τόσο λόγω της μεγαλύτερης αυτονομίας, αλλά κυρίως επειδή με τις χαμηλότερες ταχύτητες, οι δίσκοι, τα τακάκια και τα ελαστικά θα μπορούσαν να καλύψουν τη διπλάσια απόσταση από ότι σε ένα αυτοκίνητο με βενζινοκινητήρα, γιατί απλά θα καταπονούσαν λιγότερο τα παραπάνω εξαρτήματα.

Με ένα βενζινοκινητήρα όμως θα ευχαριστηθείς περισσότερο τις επιδόσεις. Αν σου αρέσει η ταχύτητα, δες τα σπορ αυτοκίνητα της Spotawheel!

Γκολ από τα αποδυτήρια για τους κινητήρες βενζίνης!

Βενζίνη vs Πετρέλαιο

3:2

Οι κινητήρες βενζίνης κερδίζουν με 1 πόντο διαφορά!

Δεν τελειώσαμε όμως εδώ… υπάρχουν και κάποια σημαντικά σημεία που πρέπει να αναφερθούν!

Οι πιο κοινές απάτες γίνονται στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα diesel!

Επειδή τα τελευταία χρόνια η ζήτηση για φθηνά μεταχειρισμένα diesel με λίγα χιλιόμετρα είχε αυξηθεί κατακόρυφα, η αγορά έχει γεμίσει με ψεύτικα αυτοκίνητα «ευκαιρίες»!

Αν είσαι λοιπόν ένας από τους πολλούς που ψάχνουν τον συνδυασμό των παραπάνω, δηλαδή ένα φθηνό αυτοκίνητο diesel, πρέπει να δείξεις μεγάλη προσοχή!

Πολλοί έμποροι μεταχειρισμένων εισάγουν αυτοκίνητα από το εξωτερικό με αγνωστο ιστορικό και δεν μπορείς να επιβεβαιώσεις τα πραγματικά τους χιλιόμετρα. Αυτό και μόνο μπορεί να σε οδηγήσει σε απρόβλεπτα έξοδα!

Μάθε πως θα αποφύγεις μόνος σου την απάτη των γυρισμένων χιλιομέτρων!

Φθηνό diesel, συνήθως σημαίνει, παλιό diesel.

Αν λοιπόν είσαι κάτοικος Αθήνας ή Θεσσαλονίκης, τότε πρέπει να ξέρεις ότι τα αυτοκίνητα diesel με αντιρρυπαντική τεχνολογία EURO 4 και παλαιότερηαπαγορεύονται σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Πρόσεχε διότι το μεγαλύτερο ποσοστό των εισαγώμενων diesel αυτοκινήτων που πωλούνται στην αγορά είναι τεχνολογίας EURO 4 και παλαιότερα.

Δυστυχώς, πολλοί καταναλωτές αγοράζουν πετρελαιοκίνητα χωρίς να γνωρίζουν ότι είναι περασμένης τεχνολογίας, με αποτέλεσμα το 60% των diesel αυτοκινήτων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη να είναι παράνομα…

Ο ασφαλέστερος τρόπος για να δεις αν ένα αυτοκίνητο diesel είναι EURO 4, EURO 5 ή EURO 6 είναι να δεις την άδεια κυκλοφορίας (στο σημείο V9) ή να ρωτήσεις κάποια εξουσιοδοτημένη αντιπροσωπεία μέσω του αριθμού πλαισίου!

Συνοψίζοντας…

Καλύτερη επιλογή μεταξύ diesel και βενζίνης δεν υπάρχει!

Όλα εξαρτώνται από τις ανάγκες σου, δηλαδή τη χρήση που θέλεις να κάνεις, τα χιλιόμετρα που θα διανύεις ετησίως, τον τρόπο οδήγησης αλλά και για πόσα χρόνια υπολογίζεις να το κρατήσεις.

Με λίγα λόγια λοιπόν, τα σωστά κριτήρια για να αγοράσεις ένα diesel αυτοκίνητο και να αποσβέσεις το έξτρα κόστος που δαπάνησες κατά την αγορά του, είναι δύο:

  1. Να διανύεις πολλά χιλιόμετρα το χρόνο. Πόσα πολλά; Από 18.000 χλμ. και πάνω!
  2. Να θέλεις να το κρατήσεις για πολλά χρόνια. Αν σκοπεύεις να το κρατήσεις για 2-3 χρόνια και μετά το δώσεις, δεν θα δεις κάποια διαφορά στη τσέπη σου, αντιθέτως θα βγεις μάλλον χαμένος λόγω κόστους αγοράς

Και φυσικά, αν ισχύουν και τα δύο παραπάνω τότε το diesel είναι μάλλον η ιδανική επιλογή!

Σε άλλη περίπτωση, ένα βενζινοκίνητο θα σε βολέψει σε κάθε πτυχή της καθημερινότητάς σου!

Μην ξεχνάς άλλωστε ότι η τεχνολογία εξελίσσεται και πλέον οι αυτοκινητοβιομηχανίες κατασκευάζουν μικρούς και αποδοτικούς κινητήρες βενζίνης με πολύ χαμηλή κατανάλωση και υψηλές επιδόσεις.

Το Επόμενό σου Αυτοκίνητο, Ας είναι από τα Καλύτερα!

Στη Spotawheel, καθημερινά ελέγχουμε δεκάδες μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με τους πιο αυστηρούς κανόνες της αγοράς. Τα καλύτερα από αυτά (μόλις 1 στα 20) αναρτώνται στο site μας με λεπτομερείς φωτογραφίες και video.

Εσύ επιλέγεις το αυτοκίνητο που θέλεις, το φέρνουμε για test drive εκεί που σε βολεύει, το παραλαμβάνεις με εγγύηση έως και 5 χρόνια!

Δες Κορυφαία Αυτοκίνητα!

 

Panagiotis Mytilinaios
Παναγιώτης

Ο Παναγιώτης σπούδασε δημοσιογραφία αυτοκινήτων στη Μ.Βρετανία. Αυτό από μόνο του αποτελεί μια τρανή απόδειξη ότι λατρεύει τα αυτοκίνητα! Στο παρελθόν έχει δουλέψει στο βρετανικό Autocar και στους PistonHeads, ενώ αραιά και που γράφει για το 4Drivers. Πάνω από όλα όμως είναι υπερήφανο μέλος της ομάδας της Spotawheel!

Πως σου φάνηκε το άρθρο; Γράψε μου στα σχόλια πιο κάτω

5 σχόλια

  1. Ο/Η Παναγιωτης Δημας λέει:

    Eγω ψηφιζω υγραεριο δαγκωτο

  2. Ο/Η Αιμιλια λέει:

    Πολυ ενδιαφερον το αρθρο με εμπεριστατωμενη αποψη!
    Θα ηθελα να ρωτησω κατι ακομα.
    Αν καποιος αποφασισει πως θελει να αγορασει diesel και ειναι κατοικος Αθηνων , τι προδιαφραφες θα πρεπει να καλυπτει ετσι ωστε να μην εχει προβλημα στο μελλον? (οσον αφορα την αντιρρυπαντικη τεχνολογια )

    Σε ευχαριστω εκ των προτερων

    1. Panagiotis Mytilinaios Ο/Η Panagiotis Mytilinaios λέει:

      Γεια σου Αιμιλία! Ευχαριστούμε για τα καλά λόγια!

      Το αυτοκίνητο, ιδανικά, θα πρέπει να είναι αντιρρυπαντικής τεχνολογίας EURO 6.

  3. Ο/Η Δημήτρης λέει:

    Ξέχασες να πεις ότι με ένα νέο πρόγραμμα στον εγκέφαλο oι Diesel κερδίζουν από 15 έως 45 έξτρα άλογα, τα οποία η βενζίνη δεν τα βλέπει τόσο εύκολα με ένα απλό πρόγραμμα των 400 ευρώ . Μάλλον το Γκολ από τα αποδυτήρια το έβαλαν τα Diesel …

  4. Ο/Η Παναγιώτης λέει:

    Παναγιώτη είσαι πραγματικά ο πλέον κατατοπισμένος με κάλυψες πλήρες

Άσε το σχόλιο σου

Η διεύθυνση e-mail σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *