Buying Guide

Αναρωτιέται κανείς τι προσφέρουν τα μεσαία SUV στον μέσο οδηγό-καταναλωτή και έχουν τόσο μεγάλη εμπορική επιτυχία;

Είναι ευρύχωρα, άνετα στο ταξίδι, διαθέτουν εκτός δρόμου ικανότητες (κυρίως στις τετρακίνητες εκδόσεις), ανεβάζουν το prestige του ιδιοκτήτη και πλέον –με τις νέες τεχνολογίες κινητήρων- δεν ζητούν μία περιουσία για αγορά και συντήρηση.

Με λίγα λόγια, προσφέρουν σχεδόν όλα όσα μπορεί να ζητήσει μία οικογένεια για να καλύψει τις ανάγκες της, με το ανάλογο βέβαια αντίτιμο.

Η Spotawheel επέλεξε τρία σύγχρονα μεσαία SUV που θεωρούνται από τα πλέον προσιτά σε σχέση με τον ανταγωνισμό και προσεγγίζουν έτσι τον όρο «value for money» στο μεγαλύτερο δυνατό βαθμό.

Hyundai Tucson

Το μεσαίο SUV της Hyundai μας είχε αφήσει για ένα διάστημα και τη θέση του πήρε το iX35, μέχρι που οι κορεάτες σκέφθηκαν να επαναφέρουν το Tucson το 2016 με φρέσκο παρουσιαστικό και μεγάλη γκάμα κινητήρων.

Η καμπυλωτή σχεδίαση άφησε τη θέση της στις πιο λιτές γραμμές και πιο συμπαγή χαρακτηριστικά. Θα λέγαμε ότι θυμίζει ένα μικρότερο Santa Fe χωρίς ακρότητες και με εμφανώς βελτιωμένο εσωτερικό.

Στο παρελθόν, το κορεατικό SUV δεν εντυπωσίαζε σε ποιότητα υλικών στο ταμπλό, κάτι που φρόντισαν να βελτιώσουν οι άνθρωποι της Hyundai προσθέτοντας μαλακά υλικά και μεγαλύτερη οθόνη multimedia.

Η πρακτικότητα είναι από τα δυνατά χαρακτηριστικά του Hyundai Tucson, καθώς διαθέτει αρκετές θέσεις για μικροαντικείμενα, ικανοποιητικούς χώρους για τους επιβάτες και 491 λίτρα στο χώρο αποσκευών.

Σε αυτή την κατεύθυνση συνέβαλε το αυξημένο μεταξόνιο 2,67 μέτρων, με το συνολικό μήκος πάντως να μην ξεφεύγει ιδιαίτερα (4,475 μέτρα).

Ο ισχυρός ανταγωνισμός (Nissan Qashqai, VW Tiguan, Peugeot 3008 κλπ.) επιτάσσει πλούσια γκάμα κινητήρων βενζίνης και diesel και η Hyundai φρόντισε να προσφέρει αρκετές επιλογές.

Συγκεκριμένα, το μεσαίο SUV ξεκινάει με τον ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1.600 κ.εκ. και απόδοση 132 ίππους, με την υπερτροφοδοτούμενη εκδοχή του να αποδίδει 176 ίππους. Ακολουθούν δύο εκδόσεις πετρελαιοκινητήρα 1.6 με απόδοση 115 και 136 ίππους, ενώ στην κορυφή της γκάμας βρίσκεται ο δίλιτρος diesel με 185 ίππους.

Οι ισχυρότερες εξ αυτών των εκδόσεων συνδυάζονται με σύστημα τετρακίνησης αλλά και 7άρι αυτόματο κιβώτιο DCT διπλού συμπλέκτη.

Δείτε μεταχειρισμένα SUV Hyundai

 

Kia Sportage

Η συγγενής σχέση του Hyundai Τucson με το Kia Sportage είναι λίγο πολύ γνωστή. Αυτό συνεπάγεται ότι μοιράζονται το ίδιο πάτωμα, έχουν εφάμιλλους χώρους (503 λίτρα στο πορτμπαγκάζ), ενώ το μήκος του είναι μόλις 5 χιλιοστά μακρύτερο λόγω διαφορετικής σχεδίασης.

Το Kia Sportage είναι πιο επιβλητικό και όχι τόσο διακριτικό στη σχεδίαση του όσο το Tucson, αποτελώντας έτσι μία επιλογή για κάποιον που ψάχνει κάτι με μεγαλύτερο σχεδιαστικό ενδιαφέρον. Εκτός από το ίδιο πλαίσιο, μοιράζονται φυσικά και την ίδια γκάμα κινητήρων, με τις επιδόσεις να κυμαίνονται στο ίδιο μήκος κύματος.

Ενδεικτικά, οι εκδόσεις 115 ίππων (με κινητήρα 1.6 diesel) και 132 ίππων (1.6 βενζίνη) χρειάζονται περισσότερα από 11 δευτερόλεπτα για τα 0-100 χλμ./ώρα, αριθμός φυσιολογικός για τα 1.452 κιλά του αμαξώματος και συγκρίνοντας και με τον υπόλοιπο ανταγωνισμό.

Πάντως, το βενζινοκίνητο turbo με 176 ίππους καταφέρνει την ίδια διαδικασία σε 9,2’’, δείχνοντας έτσι ότι υπάρχουν επιλογές για όλα τα γούστα.

Τα δύο κορεατικά SUV στις βασικές εκδόσεις κινητήρων και εξοπλισμού ξεκινούν περίπου από τα 23.000€ (ελάχιστα πιο χαμηλή τιμή πώλησης για το Hyundai), ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι για να αποκτήσει κάποιος τετρακίνητο Sportage θα πρέπει να διαθέσει 28.000€ (1.7 CRDI με 136 ίππους) και 1.000€ επιπλέον για το αντίστοιχο Hyundai Tucson 4X4.

Μία σημαντική διαφορά ανάμεσα τους είναι η 7ετής εγγύηση που δίνει η Kia στα μοντέλα της για μηχανικά μέρη, σε σχέση με τα 5 έτη της Hyundai και τα μόλις 2 έτη που προσφέρει η Skoda για τον τρίτο εκπρόσωπο του συγκριτικού μας.

Δείτε μεταχειρισμένα KIA

 

Skoda Karoq

Στο τσέχικο SUV συναντάμε εντελώς διαφορετική φιλοσοφία. Πιο κοντά σε αυτή του VW group, με compact σχεδίαση, λιτές αλλά δυναμικές γραμμές κατά μήκος του αμαξώματος.

Παρόλο που το μήκος του είναι μικρότερο σε σχέση με τα Sportage και Tucson (4,382 μέτρα), οι χώροι είναι εφάμιλλοι ή και πιο μεγάλοι (521 λίτρα στο πορτμπαγκάζ), καθώς το μεταξόνιο του είναι μόλις 3 εκατοστά κοντύτερο.

Θα μπορούσε να πει κανείς ότι το μεσαίο SUV της Skoda δείχνει φτιαγμένο περισσότερο για την πόλη και λιγότερο για το βουνό, όμως η γλώσσα των αριθμών δείχνει ότι το αμάξωμα του απέχει από το έδαφος 17,2 εκατοστά, όσο δηλαδή και δυο κορεατικά μοντέλα.

Στο εσωτερικό έχει γίνει σημαντική προσπάθεια αναβάθμισης των υλικών, με την πρώτη επαφή να αφήνει ωραία αίσθηση, χωρίς ωστόσο να ξεφεύγει από το επίπεδο των Hyundai και Kia. Πάντως, σε αυτό το σημείο σημαντικό ρόλο παίζει και η υποκειμενικότητα του καθενός, καθώς άλλος προτιμά την εικόνα του τσέχικου μοντέλου και άλλος την πιο εξεζητημένη αισθητική των κορεατών.

Σαφώς πιο εύκολη στη σύγκριση είναι η πρακτικότητα που συναντά κανείς στο εσωτερικό, με τα δύο κορεατικά μοντέλα να υπερτερούν χάρη στις ποτηροθήκες και τους δεκάδες χώρους για μικροαντικείμενα.

Εναρμονισμένο με τους μικρούς κινητήρες της VW, το Skoda Karoq ξεκινά με τον 1.000άρη TSI με 116 ίππους, συνεχίζει με τον 1.5 TSI 150 και καταλήγει στους diesel 1.6 και 2.0 TDI με 115 και 150 ίππους αντίστοιχα.

Το αμάξωμα του είναι περίπου κατά 100 κιλά ελαφρύτερο σε σχέση με τα άλλα δύο μεσαία SUV, κάτι που μεταφράζεται σε καλύτερες επιδόσεις και οικονομία καυσίμου. Πιο εύκολα συγκρίσιμες βάση ομοιοτήτων είναι οι εκδόσεις 1.6 diesel με 115 ίππους, εκεί που η τιμή αγοράς είναι αρκετά κοντά σε σχέση με τα Sportage και Hyundai.

Πιο οικονομική κατά 2.000€ είναι η έκδοση του 1.0 TSI, εκεί που δεν υπάρχει απάντηση από τον ανταγωνισμό. Ποιος όμως θα ξεπεράσει εύκολα το γεγονός ότι οδηγεί ένα μεσαίο SUV με μοτέρ τόσο χαμηλού κυβισμού;

Δείτε μεταχειρισμένα SUV Skoda

 

Στην τελική ευθεία

Ζυγίζοντας όλες τις παραμέτρους, βλέπουμε ότι ο αντικαταστάτης του Skoda Yeti έχει δυνατά ατού που δύσκολα μπορούν να ξεπεραστούν. Άπλετοι χώροι, στιβαρή οδική συμπεριφορά και σχεδίαση και χαμηλή τιμή πώλησης στις βασικές εκδόσεις.

Από την άλλη μεριά, τόσο το Hyundai Tucson, όσο και το Kia Sportage έχουν να αντιπαρατάξουν μοντέρνο design, πολυετείς εγγυήσεις και μεγαλύτερη γκάμα κινητήρων. Ταυτόχρονα, σε βάθος χρόνου η συγκεκριμένη επιλογή μπορεί να αποδειχθεί πιο αξιόπιστη, λόγω της διαφοράς φιλοσοφίας των κορεατών στα μοντέλα τους.

Το Skoda Karoq έχει λίγα χρόνια ζωής στην ελληνική αγορά, σε αντίθεση με τα Kia και Hyundai που κυκλοφορούν μία τετραετία. Αυτό σημαίνει ότι προσφέρουν μεγαλύτερη ποικιλία ως ελαφρώς μεταχειρισμένα. Μία κίνηση που μπορεί να εξοικονομήσει αρκετές χιλιάδες ευρώ στην προσπάθεια μας να αποκτήσουμε ένα μεσαίο SUV.

Ποιος δεν θα ήθελε άλλωστε να διαθέσει 4.000€-5.000€ λιγότερα για να αποκτήσει ένα Hyundai Tucson ενός έτους με μόλις 5.000 επιβεβαιωμένα χλμ., πλούσιο εξοπλισμό και 5 έτη εγγύηση;

Δείτε μεταχειρισμένα SUV όλων των εταιρειών

 

spotop
Spotawheel

Πως σου φάνηκε το άρθρο; Γράψε μου στα σχόλια πιο κάτω

Ένα σχόλιο

  1. Avatar Ο/Η Ιωάννης Γεωργαντης λέει:

    Προτιμώ τα κορεατικά , έχουν πάνω τους πολύ καλή τεχνολογία.δεν χαλάνε εύκολα κ έχουν φθηνά ανταλλακτικά.

Άσε το σχόλιο σου

Η διεύθυνση e-mail σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *