Συμβουλές

Ένα ρητό στην «πιάτσα» της αυτοκίνησης λέει ότι:

«εάν δε γυρίσεις να κοιτάξεις το αυτοκίνητο σου αφού παρκάρεις, τότε έχεις πάρει λάθος αμάξι»

Τι γίνεται όμως όταν έχεις πάρει το σωστό αυτοκίνητο, αυτό που γυρνάς και το κοιτάς ξανά και ξανά κάθε φορά που το παρκάρεις, αλλά παρόλα αυτά τα σημάδια γύρω σου δείχνουν ότι μάλλον έχει έρθει η ώρα για να το αλλάξεις;

Οι περισσότεροι από εμάς δεν θα θέλαμε να βρεθούμε στη θέση να αλλάξουμε το αυτοκίνητο μας και ακόμα και αν όλα συνηγορούσαν προς αυτή την κατεύθυνση, ενδεχομένως θα προσπαθούσαμε να το αποφύγουμε έως ότου δεν υπάρχει άλλη επιλογή.

Κι αυτό γιατί συνδεόμαστε με το αυτοκίνητο μας, καθώς εκτός από ένα μέσο μετακίνησης το βλέπουμε ως ένα μέσο εμπειριών, το οποίο είναι μαζί μας και μας «συντροφεύει» σε μερικές από τις πιο όμορφες αλλά και τις πιο συνηθισμένες μας στιγμές: τα ταξίδια αλλά και την καθημερινότητα μας!

Τι γίνεται, όμως, όταν καλούμαστε να αλλάξουμε αυτοκίνητο και ποιοι είναι οι λόγοι εκείνοι, ικανοί, που θα μας έκαναν να στραφούμε προς αυτή την απόφαση;

1.Κόστη

Πέρα από τον ρομαντισμό και το συναισθηματικό δέσιμο που μπορεί να έχει κάποιος με το όχημα του, στο τέλος της ημέρας αυτό που καλείται να απαντήσει είναι μια απλή αλλά και ουσιαστική ερώτηση: είναι αυτό το αυτοκίνητο προς το συμφέρον μου;

Συντήρηση

Ένα αυτοκίνητο όσο περνάνε τα χρόνια μπορεί να γίνει ασύμφορο. Κι αυτό γιατί εκτός από την αξιοπιστία και τη συντήρηση που μπορεί να διαφέρει από όχημα σε όχημα, κάποια πάγια έξοδα είναι λογικό να αυξάνονται και να χρειάζονται ολοένα και συχνότερα. Ειδικά εάν προσθέσουμε σε αυτό μία τυπική καθημερινή χρήση και το γεγονός ότι η εργοστασιακή εγγύηση έχει παρέλθει, ένα μεγάλο σε ηλικία αυτοκίνητο μπορεί να γίνει ασύμφορο και αρκετά επιζήμιο.

Τέλη κυκλοφορίας

Τα τέλη κυκλοφορίας (σε συνδυασμό με τα τεκμήρια) αποτελούν αναμφισβήτητα ένα μεγάλο πρόβλημα στην ιδιοκτησία ενός αυτοκινήτου. Δεν είναι τυχαίο, ότι πρόκειται από τα πρώτα πράγματα που κοιτάει κανείς όταν πρόκειται να προβεί σε κάποια αγορά.

Δεν είναι λίγοι αυτοί που διαμαρτύρονται για τα ποσά που καλούνται να πληρώσουν κάθε χρόνο. Αρκεί κανείς να σκεφτεί, ότι για το μέσο 2λιτρο αυτοκίνητο (παλαιότερο από δεκαετία) που πωλείται αυτή τη στιγμή στην Ελλάδα, ο κάτοχος του θα κληθεί να δώσει περίπου τη μισή ή και ίση αξία του σε τέλη κυκλοφορίας για τα επόμενα χρόνια, μόνο και μόνο για να μπορεί να το κυκλοφορήσει.

Ένας από τους λόγους που αξίζει να σκεφτείς την αγορά ενός λίγο πιο σύγχρονου αυτοκινήτου, είναι το γεγονός ότι τα τέλη κυκλοφορίας σε αυτοκίνητα έως και 10ετίας διαμορφώνονται βάσει των εκπομπών από τους ρύπους διοξειδίου του άνθρακα, και δεν πρόκειται για προκαθορισμένες τιμές με βάση τα κυβικά του κινητήρα, όπως συμβαίνει στα παλαιότερα.

Κατανάλωση

Οι σύγχρονοι κινητήρες βελτιώνονται όλο και περισσότερο σε θέματα κατανάλωσης και αποδοτικότητας. Εκτός από πολύ χαμηλότερα νούμερα κατανάλωσης – που μεταφράζονται σε σημαντική απόσβεση χρημάτων – εξοπλίζονται ολοένα και περισσότερο με χαμηλούς σε κυβικά (Downsized) κινητήρες οι οποίοι έχουν καλύτερη απόδοση και αποτελεσματικότητα. Έτσι, μπορείς να βρεις για παράδειγμα σε ένα 1.500αρι Golf το «γκάζι» ενός παλαιότερου δίλιτρου GTI με την κατανάλωση ενός Polo!

2.Ασφάλεια

Πολλές φορές ο ρομαντισμός και η τάση μας να εξιδανικεύουμε καθετί ανήκει στο παρελθόν μας κάνει να επικεντρωνόμαστε και να εξιδανικεύουμε ένα παλαιό όχημα, καθώς πολλές φορές το ταυτίζουμε με τη ζωή μας και τις εμπειρίες εκείνης της περιόδου.

Κι ενώ η εμφάνιση σε πολλά νέα αυτοκίνητα πολλές φορές μπορεί να «ξενίζει», καθώς ολοένα και περισσότερα καινούργια αυτοκίνητα φέρουν φουτουριστικά στοιχεία και τείνουν να μοιάζουν όλο και περισσότερο μεταξύ τους, χάνοντας τη μοναδικότητα και – ενδεχομένως – τον ξεχωριστό τους χαρακτήρα, ένα πράγμα είναι αδιαμφισβήτητα καλύτερο σε κάθε νέα γενιά αυτοκινήτων: η Ασφάλεια!

Αρκεί να ανατρέξεις και να δεις βίντεο με crash test μεταξύ σύγχρονων και παλιών οχημάτων, για να κάνεις την ερώτηση στον εαυτό σου: Θα εμπιστευόσουν εσένα ή και την οικογένεια σου σε ένα όχημα με παρωχημένη ασφάλεια και τεχνολογία;

3.Εσωτερικό

Εκτός από την εξωτερική εμφάνιση και το δέσιμο που μπορεί να αποκτάς μαζί της, όπως αναφέραμε και στην εισαγωγή, ο μέσος οδηγός περνάει την περισσότερη ώρα μέσα στο αυτοκίνητο και όχι έξω από αυτό.

Επομένως, το εσωτερικό του αυτοκινήτου πρέπει να είναι αντάξιο της θελκτικότητας που σου παρέχει η εξωτερική εμφάνιση. Και δε μιλάμε για την εργονομία ή τον πίνακα οργάνων, αλλά για τη συνολικότερη αίσθηση του.

Γιατί, κακά τα ψέματα, μπορεί να υπάρχουν αρκετοί που να προτιμούν την εμφάνιση ενός αυτοκινήτου μεγαλύτερου σε ηλικία και δεν τους ξενίζει, ενδεχομένως, όπως κάποιο καινούργιο και φουτουριστικό, ωστόσο σχεδόν κανείς δεν θα προτιμήσει το εσωτερικό ενός αυτοκινήτου έναντι ενός πιο μοντέρνου.

Κι αυτό γιατί το εσωτερικό είναι από τα πρώτα σημάδια που προδίδουν την ηλικία ενός οχήματος. Και δε μιλάμε για την ηλικία σαν αριθμό, αλλά σαν ένα σύνολο που ανήκει σε μία άλλη δεκαετία κι ενδεχομένως και εποχή.

Γιατί ποιος δεν θα ήθελε ένα εσωτερικό που να βγάζει από τη βαρεμάρα της καθημερινότητας, δίνοντας του όλο και περισσότερη πληροφορία και δυνατότητες να «παίξεις» μαζί του; Μόνο εάν οδηγήσεις κάποιο καταλαβαίνεις τη σημασία του σύγχρονου εσωτερικού στην καθημερινότητα σου!

4.Αποτίμηση αξίας

Δυστυχώς ή ευτυχώς το αυτοκίνητο είναι ένα από τα προϊόντα με τον υψηλότερο ρυθμό αποτίμησης της αρχικής του αξίας. Αυτός είναι κι ένας από τους λόγους που κάνει τη μεταχειρισμένη αγορά πιο συμφέρουσα, καθώς τα περισσότερα αυτοκίνητα έχουν χάσει ήδη ένα (σημαντικό) μέρος της αρχικής τους αξίας και επομένως έχουν γίνει πιο προσιτά για αγορά στον μέσο καταναλωτή.

Πότε είναι, όμως, η κατάλληλη στιγμή να πουλήσεις το αυτοκίνητο σου και πως να το κάνεις ώστε να έχεις τις μικρότερες δυνατές απώλειες;

Αυτό είναι κάτι που διαφέρει από αμάξι σε αμάξι και από γενιά σε γενιά, παρόλα αυτά μπορείς εύκολα με τη λογική να εξάγεις απλά συμπεράσματα.

Ένα μέσο αυτοκίνητο χάνει κατά μέσο όρο 15-35% της αρχικής του αξίας στον πρώτο χρόνο, νούμερο που μπορεί να εκτοξευτεί έως 50% στα τρία πρώτα χρόνια της αγοράς του ως καινούργιο.

Προφανώς και όταν αγοράζεις ένα αυτοκίνητο δεν έχεις στο μυαλό σου ποσοστά και να βγάζεις μαθηματικούς τύπους ώστε να το πουλήσεις την κατάλληλη στιγμή με τη μικρότερη «χασούρα», ωστόσο είναι κάτι που καλό είναι να έχεις στο πίσω μέρος του μυαλού σου ειδικά εάν δεν θέλεις να το «παντρευτείς».

Για παράδειγμα, εάν έχεις ένα premium αυτοκίνητο 10ετίας που έχει χάσει πάνω από 7 φορές την αξία του, μπορείς εύκολα να συμπεράνεις ότι δεν πρόκειται να αποτιμηθεί περαιτέρω – τουλάχιστον άμεσα – και άρα εάν ήθελες να το αλλάξεις ενδεχομένως να έπρεπε να το είχες κάνει πολύ νωρίτερα.

Ξέρουμε ότι το να αλλάξεις το αυτοκίνητο σου είναι μία απόφαση που όλοι μας πολλές φορές αναβάλλουμε έως ότου να μην υπάρχει άλλη επιλογή. Ακόμα και αν μας δυσκολεύει τη ζωή δενόμαστε συναισθηματικά μαζί του καθώς έχει συμβάλλει και ήταν εκεί σε πολλές όμορφες εμπειρίες και αποτελεί μέρος της καθημερινότητας και της ρουτίνας μας.

Στο τέλος της ημέρας, αυτό που καλούμαστε να σκεφτούμε είναι εάν και κατά πόσο το αυτοκίνητο μας κάνει αυτό για το οποίο φτιάχτηκε και προορίζεται: να διευκολύνει τη ζωή μας με κάθε τρόπο!

Το Επόμενό σου Αυτοκίνητο, Ας Είναι Από τα Καλύτερα!

Στη Spotawheel, καθημερινά ελέγχουμε δεκάδες μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με τους πιο αυστηρούς κανόνες της αγοράς. Τα καλύτερα από αυτά (μόλις 1 στα 20) αναρτώνται στο site μας με λεπτομερείς φωτογραφίες και video.

Εσύ επιλέγεις το αυτοκίνητο που θέλεις, το φέρνουμε για test drive εκεί που σε βολεύει, το παραλαμβάνεις με δωρεάν εγγύηση έως και 5 χρόνια!

Δες Κορυφαία Αυτοκίνητα!

 

spotop
Spotawheel

Πως σου φάνηκε το άρθρο; Γράψε μου στα σχόλια πιο κάτω

Άσε το σχόλιο σου

Η διεύθυνση e-mail σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *