Το Toyota Yaris είναι ίσως το δημοφιλέστερο supermini της ελληνικής αγοράς. Είναι περιζήτητο και στις τρεις εκδοχές του και εξαιρετικά αγαπητό! Πέρα όμως από την εμφάνιση του ιαπωνικού μοντέλου που παραμένει κοινή, τα τρία κομψά αδελφάκια έχουν το καθένα τις δικές του αρετές.

Καλό είναι, λοιπόν, να τις ξεχωρίσουμε και να τις φέρουμε στο προσκήνιο ώστε να γίνει όσο πιο κατανοητή γίνεται η αξία του καθενός από τα τρία μοντέλα και πόσο ακριβώς ταιριάζει στις ανάγκες και τα θέλω του καθενός μας.

Γενικότερα

Ας ξεκινήσουμε όμως με μία γενικότερη περιγραφή του Toyota Yaris, και συγκεκριμένα για το ιαπωνικό supermini που μας έχει «πάρει τα μυαλά» την τελευταία τριετία στη χώρα μας.

Το μήκος του οριακά δεν ξεπερνά τα 4 μέτρα (3,95 μέτρα) και, αντίθετα με τις τάσεις της εποχής που θέλουν τα αυτοκίνητα να μεγαλώνουν συνεχώς από γενιά σε γενιά, το Yaris έλαβε συγκρατημένη αύξηση στις διαστάσεις του. Έτσι, παραμένει ένα πολυεργαλείο ευελιξίας στην πόλη και στο παρκάρισμα, χωρίς να υστερεί σε θέματα χώρων (286 λίτρα στο πορτμπαγκάζ).

Στο εσωτερικό, και ειδικά στο ταμπλό και τον πίνακα οργάνων, παραμένει η μοντέρνα αισθητική με εμφανή την προσθήκη ποιοτικών υλικών σε μεγαλύτερο βαθμό από τις προηγούμενες γενιές. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά βολική, ενώ οι ποτηροθήκες και οι χώροι για μικροαντικείμενα θα καλύψουν όλες τις καθημερινές ανάγκες οδηγού και επιβατών.

Κάπου εδώ σταματούν οι ομοιότητες των τριών εκδόσεων και ξεκινά η λογική της καθεμίας έκδοσης κινητήρα. Ας πάμε να τα δούμε πιο αναλυτικά.

Yaris Diesel

To πετρελαιοκίνητο Toyota Yaris εφοδιάζεται με κινητήρα χωρητικότητας 1.364 κ.εκ., ο οποίος αποδίδει 90 ίππους.Είναι το πιο «σβέλτο» σε σχέση με τα υπόλοιπα αδελφάκια του μια και φθάνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε 10,8 δευτερόλεπτα. Η ροπή χαμηλά (205 Nm) δίνει την αίσθηση πως δεν αντιμετωπίζει καμία δυσκολία σε μία πιθανή προσπέραση και πως γενικά ο diesel κινητήρας κινεί με μεγάλη άνεση τα 1.150 κιλά του αμαξώματος.

Η κατανάλωση καυσίμου είναι 3,8 λίτρα για κάθε 100 χλμ., κάτι που μεταφράζεται σε 627€ το χρόνο, εάν υποθέσουμε πως διανύει κάποιος 15.000 χλμ. με τη σημερινή τιμή του πετρελαίου κίνησης στα 1,10€. Σε αυτό το ποσό μπορούμε να προσθέσουμε τόσο τα 89€ για τα τέλη κυκλοφορίας, όσο και τα 135€ για το ετήσιο service.

Ετησίως λοιπόν 851€ (χωρίς να υπολογίσουμε τα ασφάλιστρα) για την πάγια συντήρηση του. Η τιμή αγοράς για την έκδοση εξοπλισμού Active ενός καλοδιατηρημένου Yaris 1.4D με εγγύηση και επιβεβαιωμένο αριθμό χιλιομέτρων και book service είναι 11.000€.

Δείτε Yaris Diesel

 

Yaris Βενζίνη

Το αντίστοιχο Toyota Yaris με κινητήρα βενζίνης (χωρητικότητα 1.329 κ.εκ.) αποδίδει 100 ίππους και 125 Nm ροπής. Παρά τους 10 επιπλέον ίππους στο δρόμο, η διαφορά δεν είναι αισθητή εξαιτίας της χαμηλότερης ροπής. Για την ακρίβεια, το βενζινοκίνητο Yaris των 1095 κιλών χρειάζεται 11,7 δευτερόλεπτα για να φθάσει τα 100 χλμ./ώρα από στάση.

Αν και οι επιδόσεις του υστερούν οριακά σε σχέση με το πετρελαιοκίνητο μοντέλο, η κατανάλωση καυσίμου είναι αυξημένη κατά ένα λίτρο περίπου (4,9 λίτρα/100 χλμ.), αριθμός εξαιρετικός για τη βενζινοκίνητη φύση του. Αντίστοιχα, με 15.000 χλμ./έτος και τη βενζίνη στο 1,30€/λίτρο θα χρειαστεί κάποιος 955€ το χρόνο για καύσιμα.

Προσθέστε 111€ τέλη και 130€ για το ετήσιο service για να αγγίξουμε τα 1.196€ για πάγια έξοδα, λίγα περισσότερα σε σχέση με το Yaris Diesel. Η ίδια έκδοση εξοπλισμού Active, εξίσου καλοδιατηρημένο και ελεγμένο μηχανικά σε 200 σημεία κοστίζει 11.900€.

Δείτε Yaris Βενζίνη

 

Yaris Hybrid

Το περιζήτητο ίσως εκ των τριών είναι το υβριδικό Toyota Yaris. Και αυτό γιατί καταφέρνει να κάνει ακόμη καλύτερα ότι κάνουν και τα άλλα δύο. Εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καυσίμου, χαμηλό κόστος συντήρησης, όμορφη σχεδίαση και ευελιξία στην πόλη. Το τελευταίο στοιχείο ενισχύεται από την αποκλειστική παρουσία του αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων.

Ουσιαστικά, συναντάμε τον βενζινοκινητήρα χωρητικότητας 1.497 κ.εκ. ο οποίος σε συνεργασία με τον ηλεκτροκινητήρα αποδίδουν συνολικά 100 ίππους. Οι επιδόσεις του θυμίζουν σε μεγάλο βαθμό την απλή βενζινοκίνητη έκδοση (0-100 χλμ./ώρα σε 11,8 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 166 χλμ./ώρα), με το επιπλέον βάρος των μπαταριών να μην αποτελεί πρόβλημα στην κίνηση του Yaris Hybrid.

Όπως και σε όλα τα υβριδικά, έτσι και στο Yaris το δυνατό του όπλο είναι η κατανάλωση καυσίμου. Τα 3 λίτρα/100 χλμ. είναι ένας εξαιρετικός αριθμός που κάνει το ιαπωνικό μοντέλο ένα εργαλείο μετακινήσεων και χαμηλού κόστους. Για 15.000 χλμ. θα χρειαστεί κάποιος να ξοδέψει 585€/χρόνο σε βενζίνη, ενώ δεν χρειάζεται να πληρώσει και τέλη κυκλοφορίας καθώς είναι μηδενικά.

Το κόστος για ένα ετήσιο service δεν διαφέρει από το βενζινοκίνητο μοντέλο, εκτός και αν σε βάθος χρόνου και μετά το πέρας της εγγύησης των μπαταριών, προκύψει κάτι από το υβριδικό σύστημα.

Δείτε Yaris Hybrid

 

Κέρδος ανά περίσταση

Η διαφορά λοιπόν στα ετήσια έξοδα ακούγεται σπουδαία, όπως σημαντική είναι και η διαφορά στο κόστος αγοράς. Το υβριδικό αντίστοιχο μοντέλο ζητάει περίπου 14.000€, δηλαδή από 2.000€ έως 3.000€ περισσότερα σε σχέση με τον βενζινοκίνητο και τον πετρελαιοκίνητο αδελφό του.

Με λίγα λόγια είναι ένα ποσό που αξίζει να διαθέσει κάποιος επιπλέον, εφόσον έχει σκοπό να κρατήσει πολλά χρόνια το Yaris στην κατοχή του (για να γίνει η απόσβεση) ή εφόσον διανύει πολλά παραπάνω χιλιόμετρα κάθε χρόνο. Σε κάθε περίπτωση, και οι τρείς επιλογές είναι εξαιρετικές, ενώ στον πλούσιο στόλο της Spotawheel θα βρείτε το Toyota Yaris που ψάχνετε στις πιο ανταγωνιστικές τιμές της αγοράς και φυσικά με 5ετή εγγύηση και ελεγμένο ιστορικό service και χιλιομέτρων.