Έχουμε γράψει στο παρελθόν για την αγάπη που τρέφουμε οι Ευρωπαίοι για τα crossover και τα SUV. Μαζί αποτελούν το 46% των πωλήσεων στην ευρωπαϊκή αγορά. Αγαπάμε όμως και τα μικρά αυτοκίνητα πόλης, τα οποία έρχονται στη δεύτερη θέση στις ευρωπαϊκές προτιμήσεις με μερίδιο 26% της αγοράς.

Αρκετά όμως με τα στατιστικά. Ώρα να αρχίσουμε να μιλάμε για το Toyota Yaris, ένα από τα πιο ενδιαφέροντα αυτοκίνητα στην κατηγορία του και το δεύτερο μοντέλο της Toyota με τις περισσότερες πωλήσεις στην Ευρώπη, οριακά πίσω από το Corolla.

 

3η γενιά Toyota Yaris

Η τρίτη γενιά Toyota Yaris, που παρουσιάστηκε το 2011, είχε στόχο να πείσει τους πιθανούς αγοραστές της με εξοπλισμό υψηλής τεχνολογίας που δεν συναντάται συνήθως σε ένα τόσο μικρό αυτοκίνητο, περισσότερη πρακτικότητα και, φυσικά, τη διάσημη αξιοπιστία της ιαπωνικής μάρκας. Ήταν επίσης το πρώτο αυτοκίνητο που παρουσίασε τη νέα μπροστινή σχεδιαστική ταυτότητα των μοντέλων της Toyota. Ωστόσο, αυτή η εμφάνιση δεν ήταν πολύ φρέσκια και νεανική, με αποτέλεσμα τα παλαιότερα μοντέλα Yaris να φαίνονται ξεπερασμένα σε σύγκριση με τα σημερινά πρότυπα σχεδίασης. Ευτυχώς, η Toyota αντιμετώπισε αυτό το ζήτημα με όχι ένα, αλλά δύο facelift κατά τη διάρκεια ζωής του μοντέλου.

Το εσωτερικό έχει αντέξει καλύτερα στη δοκιμασία του χρόνου, τουλάχιστον όσον αφορά την εμφάνιση, αν όχι τα υλικά. Ακόμη και τα αυτοκίνητα από τα πρώτα χρόνια παραγωγής φαίνονται αρκετά μοντέρνα, χάρη (εν μέρει) στον εξοπλισμό που αναφέραμε προηγουμένως. Το ταμπλό δεν φαίνεται φθηνό και μας αρέσει ο συνδυασμός διαφορετικών σχημάτων και όγκων. Δυστυχώς, δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο για τα πάνελ των θυρών, τα οποία είναι κατασκευασμένα εξ ολοκλήρου από πλαστικό… καλά, ίσως όχι εντελώς, αφού υπάρχει ένα κομμάτι ύφασμα για να ακουμπήσεις τους αγκώνες σου, αλλά μόνο στις μπροστινές πόρτες! Υπάρχει μια μικρή βελτίωση με το πρώτο facelift και μια πιο σημαντική βελτίωση με το δεύτερο facelift. Ωστόσο, ακόμα το εσωτερικό αποτελείται κυρίως από πλαστικό, αλλά τουλάχιστον είναι περισσότερα είδη διαφορετικών πλαστικών.

 

Κινητήρες 3ης γενιάς Toyota Yaris

Όταν κυκλοφόρησε, η τρίτη γενιά Toyota Yaris δεν προσέφερε πολλές επιλογές όσον αφορά τους κινητήρες. Αυτό δεν βελτιώθηκε πολύ κατά τη διάρκεια ζωής του μοντέλου, αλλά δεν αποτελεί έκπληξη για ένα αυτοκίνητο αυτού του τύπου και μεγέθους. Πρωτοπόρος στα υβριδικά, η Toyota άρχισε να προσφέρει μια υβριδική έκδοση του Yaris το 2012, η οποία ήταν πρωτόγνωρη σε ένα τόσο μικρό μοντέλο και εξακολουθεί να είναι ελκυστική ακόμα και σήμερα. Ακολουθεί μια λίστα με τους διαθέσιμους κινητήρες:

  • – 1.0 VVT-i (βενζίνη, 69 ίπποι)
  • – 1.33 Dual VVT-i (βενζίνη, 99 ίπποι)
  • – 1.5 VVT-i (βενζίνη, 106 ίπποι)
  • – 1.5 Dual VVT-iE (βενζίνη, 111 ίπποι, από το 2017)
  • – 1.4 D-4D (πετρέλαιο, 90 ίπποι, μέχρι το 2017)
  • – 1.5 HSD (υβριδικό, 100 ίπποι, από το 2012)

 
Η τρίτη γενιά Toyota Yaris χρησιμοποιεί χειροκίνητα κιβώτια 5 και 6 ταχυτήτων, καθώς και τα αυτόματα κιβώτια CVT και e-CVT.

 

Πλεονεκτήματα 3ης γενιάς Toyota Yaris

Η αξιοπιστία είναι η κύρια θετική πτυχή οποιουδήποτε μοντέλου Toyota και η τρίτη γενιά Toyota Yaris δεν αποτελεί εξαίρεση. Ένα άλλο πλεονέκτημα είναι ο εξοπλισμός, ο οποίος ήταν εντυπωσιακός ακόμα και στην πιο απλή έκδοση. Τα τελευταία μοντέλα διατίθενται στάνταρ με ζάντες αλουμινίου, ηλεκτρικό πλαϊνό καθρέφτη, cruise control, αισθητήρα βροχής, κλιματισμό και κάμερα οπισθοπορείας. Όπως αναφέραμε προηγουμένως, η διαθεσιμότητα μιας υβριδικής έκδοσης εξακολουθεί να αποτελεί μεγάλο πόλο έλξης για αυτό το μοντέλο, με εξαιρετική οικονομία καυσίμου 3 λίτρα/100 χλμ.

 

Μειονεκτήματα 3ης γενιάς Toyota Yaris

Έχουμε ήδη αναφέρει το απαίσιο πλαστικό στις πόρτες. Θα προσθέσουμε ότι ούτε με το δεύτερο facelift, το 2017, η Toyota δεν προσέφερε στάνταρ ηλεκτρικά πίσω παράθυρα. Γνωρίζουμε ότι και άλλοι κατασκευαστές δεν τα προσέφεραν, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να μας αρέσει κιόλας, ειδικά με ένα κατά τα άλλα καλά εξοπλισμένο μοντέλο όπως το Yaris. Όντας ελαφρώς μικρότερο από τους αντιπάλους του, η τρίτη γενιά Toyota Yaris έχει επίσης μικρότερο πορτμπαγκάζ (264 λίτρα χώρο αποσκευών), αλλά κέρδισε 22 λίτρα με την εισαγωγή του πρώτου facelift, το 2014.

 

Ποιο μοντέλο 3ης γενιάς Toyota Yaris πρέπει να αγοράσω;

Υπάρχει μόνο μία καλή απάντηση σε αυτή την ερώτηση, κατά τη γνώμη μας. Το μοντέλο που πρέπει σίγουρα να προτιμήσεις είναι το υβριδικό 1.5. Διαφορετικά, τα πρώτα μοντέλα που έχουν υποστεί facelift (2014-2017) είναι εξίσου μια χαρά. Αν είσαι εντάξει με την όχι και τόσο μοντέρνα εμφάνιση του αρχικού μοντέλου της τρίτης γενιάς Toyota Yaris, μπορείς πιθανώς να εξοικονομήσεις και μερικές χιλιάδες ευρώ για ένα από αυτά. Απλώς αναζήτησε ένα αυτοκίνητο στο οποίο να έχει αντικατασταθεί η μπαταρία, αλλιώς μπορεί να έχει χάσει την αποτελεσματικότητά της μετά από τόσα χρόνια.

 

Τιμές για ένα Μεταχειρισμένο 3ης γενιάς Toyota Yaris

Το Yaris επικρίθηκε από ορισμένους ότι ήταν λίγο ακριβό, και οι τιμές για τα μεταχειρισμένα μοντέλα τρίτης γενιάς το αντικατοπτρίζουν αυτό. Ωστόσο, η Toyota δεν είναι γνωστή για την κατασκευή προσιτών αυτοκινήτων, αλλά έχει αξιόπιστα μοντέλα τα οποία έχουν χαμηλά κόστη ιδιοκτησίας. Επίσης, αν ψάχνεις να αποκτήσεις ένα υβριδικό, να ξέρεις ότι δεν είναι φθηνότερο από ένα απλό Yaris ή ένα παλαιότερο Prius. Οι τιμές ξεκινούν από 7000€.

Δες Επιλεγμένα Toyota Yaris

 

Ποιες είναι οι εναλλακτικές;

Υπάρχουν πολλές εναλλακτικές λύσεις. Στην πραγματικότητα, η τρίτη γενιά Toyota Yaris είναι η ίδια η εναλλακτική, καθώς δεν είναι ένα από τα πιο πρόσφατα μοντέλα της κατηγορίας. Τα μεγάλα ονόματα εδώ είναι το Ford Fiesta, το Renault Clio, το Volkswagen Polo, το Skoda Fabia, το Opel Corsa, το Peugeot 208. Είναι μεγάλη η λίστα όπως μπορείς να δεις. Αλλά το Yaris είναι κάτι διαφορετικό. Είναι περισσότερο αυτοκίνητο πόλης από τους αντιπάλους του.. Διότι είναι μόλις 34 εκατοστά μακρύτερο από ένα Volkswagen Up, και αυτό είναι ένα αυτοκίνητο Α κατηγορίας.