* Το παρόν άρθρο αναδημοσιεύεται από το περιοδικό Forbes που κυκλοφόρησε στις 23 Δεκεμβρίου 2016.

Πουλάει πάνω από το 25% των αυτοκινήτων της εντελώς online. Στα άμεσα σχέδιά της η επέκταση στην Πολωνία.

Σε 9 μήνες λειτουργίας έχει κύκλο εργασιών μεγαλύτερο του 1,5 εκατομμυρίου ευρώ, stock 140 αυτοκινήτων, προσωπικό 40 ανθρώπων και δυναμική να αλλάξει την αγορά μεταχειρισμένου ανεπιστρεπτί.

Η Spotawheel είναι ένα “disruptive innovation” παράδειγμα που από startup πέρασε πολύ γρήγορα σε growth mode, σηκώνει νέο γύρο χρηματοδότησης και κοιτάζει ήδη την επέκταση της σε αγορές του εξωτερικού.

“Υπάρχει τεράστιο πρόβλημα εμπιστοσύνης στην αγορά του μεταχειρισμένου, είναι απίστευτο το τι πουλιέται εκεί έξω”, μας λέει ο Χάρης Αρβανίτης, CEO και συνιδρυτής της εταιρείας. “Το είδαμε σε όλη την έκτασή του με τη Spotmechanic, το λύσαμε εξολοκλήρου με τη Spotawheel”. H Spotmechanic είναι το πρώτο venture της ιδρυτικής ομάδας, ένα δίκτυο μηχανικών που πραγματοποιούν εξονυχιστικούς επιτόπιους ελέγχους 180 σημείων σε μεταχειρισμένα για λογαριασμό υποψήφιων αγοραστών, δίνοντάς τους τα αποτελέσματα γραπτώς.

Ο κ. Αρβανίτης, με πολύχρονη πορεία σε McKinsey και Cosmote, ένωσε τις δυνάμεις του με τους Χρήστο Ζη και Κυριάκο Αγαδάκο για να φτιάξουν την πρώτη απόλυτα έμπιστη και online εμπορία μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.

“Η Amazon είναι το πρότυπό μας, απόλυτη εμπιστοσύνη, 1-click διαδικασίες, εμμονή με την εμπειρία του πελάτη, δικαίωμα επιστροφής, online customer feedback. Το μοντέλο αυτό είναι το μέλλον, το ζητάει ο κόσμος αλλά δεν έχει μέση οδό. Αν το υπηρετήσεις σωστά θα πας μπροστά, αν όχι θα σταματήσεις να υπάρχεις, κάτι που εύχονται πολλοί ανταγωνιστές μας!”.

Όλα τους τα αυτοκίνητα βρίσκονται στο www.spotawheel.gr, όπου μπορεί κάποιος να ενημερωθεί για όλα τα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, αλλά και να κανονίσει test drive στο χώρο του στις εγκαταστάσεις της Spotawheel. Παραδίδουν αυτοκίνητα σε όλη την Ελλάδα, προσφέροντας παράλληλα τραπεζική χρηματοδότηση και δυνατότητα ανταλλαγής.

Πως όμως, διασφαλίζεται η εμπιστοσύνη; Πως είναι δυνατόν κάποιος να εμπιστεύεται χιλιάδες ευρώ σε ένα site, ειδικά όταν πρόκειται για μεταχειρισμένο προϊόν;

“Εδώ είναι η διαφορά μας από τους υπόλοιπους εμπόρους”, λέει ο κ. Αρβανίτης, “το 80% του προσωπικού μας ασχολείται με την πιστοποίηση των αυτοκινήτων μας, όχι με την πώλησή τους. Έχουμε έμπειρους μηχανικούς της Spotmechanic, έχουμε ειδικούς που επικοινωνούν με ιδιοκτήτες, οργανισμούς και αντιπροσωπίες, για να βεβαιωθούμε για το ιστορικό και τα service του αυτοκινήτου. Μόνο έτσι νιώθουμε καλά να δώσουμε γραπτώς την κατάσταση του αυτοκινήτου σημείο-σημείο, μόνο έτσι δίνουμε 7 ημέρες δικαίωμα επιστροφής των χρημάτων στους πελάτες μας”.

Μέχρι τώρα η Spotawheel πουλάει πάνω από το 25% των αυτοκινήτων της εντελώς online, ενώ για τα υπόλοιπα αρκεί ένα test drive στον χώρο του αγοραστή. Η εταιρεία υποστηρίζεται από το Venture Fund και angel επενδυτές, ενώ στα άμεσα σχέδιά της βρίσκονται η ενδυνάμωση της αγοράς της Θεσσαλονίκης και η επέκταση της στη γειτονική Ιταλία.