Οι τρεις εταιρείες είναι γνωστό πως βρίσκονται κάτω από την αιγίδα του VW Group, συνεπώς και οι ομοιότητες των μοντέλων τους είναι κάτι παραπάνω από εμφανείς.

Κυρίως σε θέματα κινητήρων και πλαισίων μοιράζονται σχεδόν τα πάντα, αυτό όμως δε σημαίνει ότι δεν έχει το κάθε μοντέλο τη δική του προσωπικότητα και αρκετούς λόγους που το κάνουν να ξεχωρίζει.

Το Skoda Scala στο μικροσκόπιο

Η πιο φρέσκια παρουσία αναμφίβολα είναι αυτή του Skoda Scala. Η τσέχικη εταιρεία είχε επιλέξει εδώ και αρκετά χρόνια να μην έχει εκπρόσωπο στα πεντάθυρα μικρομεσαία, αφήνοντας έτσι το δημοφιλέστατο Seat Leon και το ακόμη πιο εμπορικό VW Golf να πρωταγωνιστούν.

Να όμως που μέσα στο 2019 έγινε η έκπληξη και ο τρίτος πόλος του group έκανε την εμφάνιση του. Το Scala πιστό στη σχεδιαστική γραμμή της εταιρείας «simply surprising», διατηρεί μία απλότητα στις γραμμές του αποφεύγοντας τις ακρότητες.

Έτσι, καταφέρνει να κρατάει κοντά τους fans που απέκτησε τα τελευταία χρόνια με την ίδια σχεδιαστική λογική της μετριοπάθειας που βάζει πρώτα τη λογική και μετά το συναίσθημα.

Πιο τολμηρό το εσωτερικό του Scala δανείζεται αρκετά στοιχεία από το πρωτότυπο Vision RS που είδαμε στις εκθέσεις αυτοκινήτου το περασμένο διάστημα. Και πάλι όμως πρώτο μέλημα της ομάδας σχεδίασης ήταν σαφώς η πρακτικότητα.

Θα περίμενε κανείς το νέο μοντέλο των Τσέχων να πατήσει πάνω στο υπάρχον δάπεδο της Octavia. Και όμως, η Skoda χρησιμοποίησε την πλατφόρμα MQB (πιο γνωστή από το VW Polo) σε επιμηκυμένη μορφή, χαρίζοντας στο Scala μεταξόνιο 2,9 εκατοστά μακρύτερο σε σχέση με το VW Golf.

Αυτό μεταφράζεται σε μεγαλύτερους χώρους για τους επιβάτες και το χώρο αποσκευών, αλλά και πλεονέκτημα στην οδική συμπεριφορά. Για το λόγο του αληθές, το πορτμπαγκάζ του Scala αγγίζει τα 467 λίτρα, αριθμός που το κατατάσσει στην κορυφή της κατηγορίας (380 λίτρα για το Seat Leon και 379 λίτρα για το VW Golf).

O νέος παίχτης στην μικρομεσαία κατηγορία διαθέτει πλούσια γκάμα κινητήρων TSI και TDI (βενζίνης και diesel). Ο τρικύλινδρος 1.000άρης βενζινοκινητήρας αποδίδει στην πιο απλή του εκδοχή 95 ίππους, με τιμή 14.900€, και στην αμέσως επόμενη 20 περισσότερους και 25 Nm ροπής (τιμή 17.400€).

Αμέσως μετά ο 1.5 TSI στην περίπτωση του Scala αποδίδει 150 ίππους και συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο DSG διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων (κυμαίνεται στα 20.500€), ενώ η πετρελαιοκίνητη επιλογή 1.6 TDI αποδίδει 116 ίππους και ξεκινάει από 21.500€.

Άξια αναφοράς είναι η περίπτωση του 1.5 TSI καθώς διαθέτει λειτουργία δύο κυλίνδρων όταν υπάρχει η δυνατότητα, για μέγιστη οικονομία καυσίμου. Ο συγκεκριμένος κινητήρας αποτελεί το δυνατό χαρτί του group και τον συναντάμε και στους άλλους δύο συναγωνιστές.

Seat Leon

Στο ισπανικό μοντέλο βλέπουμε ότι το ίδιο μοτέρ αποδίδει 130 ίππους (0-100 χλμ./ώρα σε 9,4 δευτερόλεπτα και τιμή 17.150€), αυξάνοντας με αυτό τον τρόπο το εύρος των επιλογών για κάποιον πελάτη και γεφυρώνοντας τη διαφορά από τους 115 ίππους του 1.000άρη TSI (οι τιμές πώλησης ξεκινούν από 15.400€) μέχρι την έκδοση των 150 ίππων (19.450€).

Το Leon φυσικά είναι αρκετά πιο γνωστό και κουβαλάει σαφώς μεγαλύτερη προϊστορία σε σχέση με το Scala. Πέρασε πρόσφατα και αυτό από το σχετικό φρεσκάρισμα της εταιρείας με παρεμβάσεις στη μάσκα, τους προφυλακτήρες και τα περισσότερα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED.

Το ισπανικό hatchback έχει σαφώς πιο σπορτίβικη φιλοσοφία, για αυτό και δεν βλέπουμε μικρότερη έκδοση από αυτή των 115 ίππων, ενώ στην κορυφή της γκάμας δεσπόζει το Cupra με κινητήρα TSI χωρητικότητας 2.000 κ.εκ. και απόδοση 290 ίππους (κόστος αγοράς 33.750€).

Δεν θα μπορούσε φυσικά να λείπει και η πετρελαιοκίνητη version με τον 1.6 TDI να αποδίδει 116 ίππους -όπως ακριβώς και στην περίπτωση του Scala- αλλά με σαφώς πιο χαμηλή τιμή αγοράς σε σχέση με το τσέχικο αδελφάκι του (από 16.750€).

Volkswagen Golf

O τρίτος πυλώνας του συγκριτικού μας είναι και ο πλέον δημοφιλής, αφού μετρά πλέον 8 γενιές και εκατομμύρια πωλήσεις όλα αυτά τα χρόνια. Αναμφίβολα είναι το βαρύ πυροβολικό του group με τις περισσότερες νέες τεχνολογίες να εμφανίζονται σε αυτό, στα αντίμετρα βέβαια της πιο υψηλής τιμής αγοράς σε σχέση με τα Scala και Leon (από 21.800€ για το 1.5 TSI με 130 ίππους).

Από την πλούσια γκάμα του Golf ξεχωρίζει το υβριδικό μοντέλο με 150 ίππους και DSG κιβώτιο ταχυτήτων (25.000€), αλλά και το ηλεκτροκίνητο e-Golf 136 ίππων που ξεκινά από 34.200€.

Κατά τα άλλα συναντάμε πάλι τον πολυφορεμένο κινητήρα 1.5 TSI με 150 ίππους (0-100 χλμ./ώρα σε 9,2 δευτερόλεπτα), τον ισχυρό δίλιτρο diesel με απόδοση επίσης 150 ίππων (0-100 χλμ./ώρα σε 8,8 δευτερόλεπτα και τιμή 26.750€) και το επόμενο διάστημα θα κάνει την εμφάνιση του και το νέο Golf GTI με δύο εκδοχές 240 και 300 ίππων.

Που καταλήγουμε

Μέσα από τα παραπάνω μπορούμε να πούμε ότι το Skoda Scala φέρνει ένα νέο αέρα και υπερτερεί μονάχα σε χώρους σε σχέση με το Seat Leon και το VW Golf. O mainstream χαρακτήρας του μένει να φανεί στην πορεία, δεν μπορούμε να κρύψουμε βέβαια ότι η τιμή πώλησης δεν βοηθά ιδιαίτερα, καθώς –αν εξαιρέσουμε τις ταπεινές εκδόσεις με τρικύλινδρο κινητήρα 1.0 ΤSI- θα πρέπει να πλησιάσουμε ή να ξεπεράσουμε τις 20.000€.

Το Seat Leon αποδεικνύεται μία πιο οικονομική λύση σε σχέση τόσο με το Scala, όσο και με το Golf του ελαφρώς πιο premium χαρακτήρα και των περισσότερων επιλογών.

Τι προτείνουμε εμείς

Με τη σειρά μας θα βάζαμε στο παιχνίδι και τα ελαφρώς μεταχειρισμένα Leon και Golf (σύντομα και το Skoda Scala), με πρώτη κυκλοφορία από το 2016 και έπειτα και φυσικά μονάχα με ελεγμένο εξονυχιστικά παρελθόν και εγγύηση 5 ετών.

Με αυτή τη λύση μπορεί ο πελάτης να εξοικονομήσει αρκετά χρήματα και ταυτόχρονα να μην κάνει καμία έκπτωση σε ποιότητα και premium χαρακτήρα.

Δείτε εδώ ελεγμένα μεταχειρισμένα