Site icon Spotawheel Blog

SMART βενζίνη vs diesel vs electric. Τι συμφέρει;

Τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα έχουν μπει για τα καλά στη ζωή μας τα τελευταία χρόνια. Το κόστος αγοράς πλέον ενός μεταχειρισμένου σε καλή κατάσταση δεν είναι απαγορευτικό, επομένως μπορούμε ήδη να το εντάξουμε στις πιθανές μας επιλογές.

Το Smart ForTwo είναι ένα κατεξοχήν αυτοκίνητο πόλης που έχει κατασκευαστεί με γνώμονα την ευκολία στις καθημερινές μετακινήσεις, την ευελιξία και φυσικά το χαμηλό κόστος συντήρησης.

Και αν για τις δύο πρώτες παραμέτρους τα πλεονεκτήματα και των τριών εκδόσεων είναι κοινά και γνωστά, δεν ισχύει το ίδιο για την τρίτη παράμετρο που είναι το κόστος αγοράς και συντήρησης.

Αυτό θα αναλύσουμε παρακάτω με σκοπό να γίνει όσο πιο ξεκάθαρη η επιλογή του καταναλωτή, ανάλογα με τις προσωπικές του ανάγκες.

 

Μέση τιμή αγοράς

Στα μεταχειρισμένα Smart από το 2011 μέχρι το 2015, θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στο να υπάρχει ενημερωμένο βιβλίο σέρβις, τα χιλιόμετρα που αναγράφονται να είναι πραγματικά και το όχημα να είναι ατρακάριστο και χωρίς μηχανικά προβλήματα.

Βάσει αυτών, και με την ανάλογη έρευνα, θα διαπιστώσει κανείς ότι:

Το βενζινοκίνητο Smart ForTwo (χωρητικότητα κινητήρα 999 κ.εκ., 71 ίππων και 92 Nm ροπή) κοστίζει 7.500€-8.000€.

Ελάχιστα φθηνότερο θα βρείτε την πετρελαιοκίνητη έκδοση των 800 κ.εκ., 54 ίππων και 130 Nm ροπής (και αυτό φυσικά με turbo κινητήρα), περίπου στις 7.000€-7.500€!

Το Smart ForTwo Electric μπορεί να έρθει στα χέρια σας με ένα ποσό από 10.000€ μέχρι 11.000€.

Όπως είναι λογικό, η ηλεκτροκίνητη εκδοχή του πασίγνωστου μικρού είναι αυτή που σας ζητάει να βάλετε αρκετά πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη αφού είναι νεότερο χρονολογικά και πιο φρέσκο σχεδιαστικά και φυσικά, πιο προηγμένο τεχνολογικά!

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει η διαφορά μεταξύ της έκδοσης βενζίνης και πετρελαίου, καθώς η αδικαιολόγητη αβεβαιότητα που έχει σημειωθεί σχετικά με το μέλλον των κινητήρων diesel στη χώρα μας έχει βάλει νέα δεδομένα τιμών στην ελληνική αγορά.

Το γεγονός αυτό κάνει το Smart ForTwo diesel μία ιδιαίτερα ελκυστική περίπτωση.

 

Μέση κατανάλωση: Η διαφορά στο πορτοφόλι σας

Πριν βγάλουμε συμπεράσματα σχετικά με την τιμή αγοράς του καθενός από τα Smart ForTwo, ας δούμε τι ζητάει το καθένα από αυτά στην καθημερινότητα.

Κατανάλωση SMART Βενζίνη

Ως το πλέον ενδεικτικό αυτοκίνητο πόλης, υπολογίζουμε παρακάτω το κόστος καυσίμου με κατανάλωση εντός πόλης και για μέσο όρο 15.000 χιλιομέτρων ανά έτος που διανύει ο μέσος οδηγός στην Ελλάδα.

Ο 1000άρης κινητήρας βενζίνης απόδοσης 71 ίππων πρακτικά καταναλώνει κάτι λιγότερο από 6 λίτρα/100 χλμ. (4,7 λίτρα/100 χλμ. δηλώνει η κατασκευάστρια εταιρεία). Αυτό μεταφράζεται σε περίπου 9 ευρώ για κάθε 100 χλμ. (ενδεικτική τιμή αμόλυβδης το 1,50€/λίτρο) που διανύουμε με το βενζινοκίνητο Smart εντός πόλης., που σημαίνει ότι θα χρειαστεί 1.350€ για βενζίνη.

Κατανάλωση SMART Diesel

Το πετρελαιοκίνητο Smart ForTwo χωρητικότητας 800 κ.εκ. και απόδοσης 54 ίππων χρειάζεται ρεαλιστικά περίπου 4,0 λίτρα/100χλμ. για να κινηθεί εντός πόλης. Με την τιμή του πετρελαίου κίνησης να είναι περίπου 1,20€/λίτρο, βλέπουμε ότι η diesel έκδοση «ζητάει» 4,8€ για κάθε 100χλμ. που πραγματοποιεί.

Με λίγα λόγια, χρειάζεται 720€ για όλο το έτος που θα διανύσει 15.000χλμ. (περίπου 630€ λιγότερα σε σχέση με το βενζινοκίνητο Smart).

Κατανάλωση SMART Electric

Ας πάμε τώρα και στην ιδιαίτερη περίπτωση του ηλεκτροκίνητου Smart, και λέμε “ιδιαίτερη” γιατί είναι το λιγότερο δημοφιλές μέχρι στιγμής στη χώρα μας.

Με οικιακό φορτιστή, το Smart electric χρειάζεται 7 ώρες φόρτισης. Εάν το αφήσουμε κατά τη διάρκεια της νύχτας (με το νυχτερινό τιμολόγιο κοστίζει περίπου 8 λεπτά του ευρώ η κιλοβατόρα) η πλήρης φόρτιση θα μας κοστίζει 1,40€.

Η αυτονομία του αγγίζει τα 140 χλμ., πράγμα που σημαίνει ότι για να διανύσει κάποιος 15.000 χλμ. σε ετήσια βάση με το Smart Electric θα ανέβει ο λογαριασμός του ηλεκτρικού ρεύματος κατά 150€.

Αισθητά μικρότερο κόστος σε σχέση και με τις δύο άλλες εκδόσεις που προαναφέραμε.

Συγκεκριμένα, 1.200€ λιγότερα σε σχέση με το Smart mhd και 570€ λιγότερα σε σχέση με το Smart diesel.

Τέλη κυκλοφορίας

Πέρα από την κατανάλωση, αξίζει να προσέξει κανείς και άλλα ετήσια κόστη όπως τα τέλη κυκλοφορίας.

Τα τέλη στην περίπτωση του πετρελαιοκίνητου και του ηλεκτρικού μοντέλου είναι μηδενικά, καθώς το μεν diesel εκπέμπει μόλις 88 γραμμάρια CO2/χλμ, ενώ το Smart Electric δεν εκπέμπει καθόλου CO2.

Τα τέλη κυκλοφορίας για το βενζινοκίνητο Smart είναι 88,2€, ποσό πάντως που κάθε άλλο παρά απαγορευτικό είναι για την ετήσια συντήρηση του.

 

Στο συνεργείο

Η αγορά ενός μεταχειρισμένου οχήματος πολλές φορές κρύβει παγίδες, και ο μόνος τρόπος να τις περιορίσουμε ή ακόμη και να τις εξαλείψουμε είναι να είμαστε ιδιαίτερα προσεκτικοί στο να υπάρχει ενημερωμένο βιβλίο σέρβις, τα χιλιόμετρα που αναγράφονται να είναι πραγματικά και το όχημα να είναι ατρακάριστο και χωρίς μηχανικά προβλήματα.

Η σωστή επιλογή θα περιορίσει τις επισκέψεις μας στο συνεργείο, παρόλα αυτά υπάρχει και η πάγια συντήρηση μας. Χωρίς δυσάρεστες εκπλήξεις, το κόστος (λάδια, φίλτρα κλπ) για το σέρβις του βενζινοκίνητου Smart είναι περίπου 62€, το πετρελαιοκίνητο θα ζητήσει μόλις 7 ευρώ λιγότερα για το ίδιο σέρβις, ενώ το ηλεκτρικό μοντέλο -όσο η συστοιχία μπαταριών ιόντων λιθίου είναι σε καλή κατάσταση- δεν θα ζητήσει το παραμικρό ευρώ.

 

Ποιο να διαλέξω;

Για να αγοράσεις λοιπόν ένα SMART και να διανύεις περίπου 15.000χλμ. τον χρόνο για τα επόμενα 3 χρόνια το συνολικό κόστος απόκτησης και συντήρησης:

SMART Βενζίνη: Περίπου  12.000€

SMART Diesel: Περίπου  9.500€

SMART Electric: Περίπου 11.000€

Κοστολογικά φαίνεται ότι πιο συμφέρον είναι το SMART με κινητήρα πετρελαίου. Ενώ δεύτερη πιο συμφέρουσα επιλογή εμφανίζεται να είναι το Smart Electric.

Αν αποφασίσεις τα αγοράσεις την ηλεκτρική έκδοση, που πράγματι έχει εντυπωσιακή εμπειρία οδήγησης, θα πρέπει να έχεις υπόψιν σου ότι η μπαταρίες έχουν εγγύηση κατασκευαστή περίπου τα 8 χρόνια και σε περίπτωση βλάβης είναι αρκετά ακριβές. Επίσης, ο παράγοντας που δύσκολα μπορεί να ξεπεραστεί είναι η μικρή αυτονομία της ηλεκτροκίνητης έκδοσης (140χλμ), γεγονός που επιτρέπει μόνο την καθημερινή μετακίνηση μέχρι το χώρο εργασίας και πάλι πίσω στην… πρίζα.

Τουλάχιστον μέχρι τα σημεία ταχυφόρτισης να είναι εκατοντάδες στην πόλη μας, θα πρέπει να συμβιβαστούμε στην επιλογή ανάμεσα σε βενζινοκίνητο ή πετρελαιοκίνητο.

Εσείς πιο θα επιλέγατε; Γράψτε μας στα σχόλια!

 

Exit mobile version