Reviews


Είναι πολύ εύκολο να χρησιμοποιήσεις τη λέξη θρυλικό όταν περιγράφεις ένα πολύ αγαπητό αυτοκίνητο. Πόσο μάλλον όταν αυτό από πίσω του κουβαλάει και μια ιστορία 50 ετών.

Πάρτε για παράδειγμα το Suzuki Jimny 3ης γενιάς, εμπορικά επιτυχημένο, αποδεδειγμένα ικανό σε εκτός δρόμου διαδρομές, λατρεμένο από εκατομμύρια πιστούς ανά την υφήλιο.

Εγώ θα αποκαλέσω το Jimny απλά “ηρωικό”.

Γιατί αυτό είναι.

Ένα μικρό, ηρωικό τετρακίνητο που μπορεί να τα βάλει με όλους και με όλα, αρκεί να βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον.

Σκέφτεσαι να αγοράσεις ένα;

Αν ναι, τότε ήρθε η ώρα να δώσεις προσοχή.

Σου παρουσιάζουμε την τρίτη γενιά του δημοφιλούς ιαπωνικού μοντέλου.  

Ικανό 4×4 ή εναλλακτικό αυτοκίνητο πόλης; Και τα δύο!

Εντάξει δεν χρειάζονται και ιδιαίτερες συστάσεις για το Jimny έτσι δεν είναι;

Το αυτοκίνητο πλέον θεωρείται cult.

Πέρα από cult όμως, μοιάζει να είναι και ένα αυτοκίνητο ιδανικό για το χώρα μας.

Δηλαδή είναι μικρό σε διαστάσεις, υπερυψωμένο, με μικρούς κινητήρες, το Jimny μπορεί εύκολα να προσαρμοστεί τόσο σε αστικό όσο και σε επαρχιακό περιβάλλον.

Επομένως αν ψάχνεις για ένα εναλλακτικό αυτοκίνητο πόλης ή για ένα εργαλείο, πραγματικό εργαλείο εκτός δρόμου, τότε το Jimny μοιάζει μονόδρομος καθώς θεωρείται από τα πλέον αξιόπιστα αυτοκίνητα αλλά και η τιμή στην αγορά μεταχειρισμένων είναι αρκετά προσιτή.

Πως είναι η καμπίνα ενός Suzuki Jimny 3ης γενιάς;

Στο εσωτερικό του Jimny τα πράγματα είναι κάπως αναμενόμενα:

Λακωνικά.

Δεν θα βρεις τίποτα άλλο εκτός από τα απολύτως απαραίτητα. Δηλαδή ένα a/c, ράδιο-CD, τα τρία κουμπιά για να επιλέξεις αν το αυτοκίνητο θα είναι πισωκίνητο ή τετρακίνητο (το άλλο κουμπί είναι για τις αργές σχέσεις), ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικοί καθρέπτες, το κουμπί για το ESP, ντουλαπάκι… και αυτά ήταν όλα.

Επίσης τα πλαστικά στο εσωτερικό του είναι σκληρά σε αίσθηση αλλά είναι πολύ καλή συναρμογής και πολύ ανθεκτικά.

Χώροι

Όσον αφορά τους χώρους, τα πράγματα στο εσωτερικό του Suzuki δεν είναι άσχημα, γενικότερα το εμπρός μέρος του αυτοκινήτου είναι αρκετά ευρύχωρο. Μπορεί να βολευτεί άνετα κάποιο άτομο υψηλού αναστήματος χωρίς να νιώσει περιορισμό πάνω από το κεφάλι.

Ωστόσο ένας ψηλός οδηγός μπορεί να νιώσει περιορισμένος στα πόδια, καθώς δεν υπάρχει αρκετός χώρος για να τα απλώσει.

Πρακτικότητα

Σχετικά με την πρακτικότητα, δεν θα βρεις πάρα πολλές θήκες για να τοποθετήσεις διάφορα μικροαντικείμενα. Υπάρχουν ορισμένες θήκες οι οποίες είναι κυρίως ρηχές αν και στη θήκη μπροστά από το λεβιέ των ταχυτήτων αμφιβάλλω αν τοποθετήσεις κάποιο αντικείμενο και δεν φύγει στην επόμενη στροφή.

Επίσης υπάρχουν δύο ποτηροθήκες πίσω από το σημείο που βρίσκεται το χειρόφρενο όπου μπορείς να τοποθετήσεις δύο ποτήρια καφέ ή μπουκαλάκια με νερό, ενώ μπροστά από αυτές υπάρχει μια σχισμή όπου μπορείς να βολέψεις ένα κινητό τηλέφωνο, μικρότερο των 6 ιντσών γιατί διαφορετικά δεν χωράει.

Τέλος, οι θήκες που βρίσκονται στις πόρτες είναι και αυτές σε μορφή σχισμής -δεν χωράει κανένα μπουκάλι- χωράνε μόνο βιβλία, χαρτιά ή κάποιος χάρτης που βγάζει και νόημα για το εσωτερικό ενός Jimny.

Πίσω καθίσματα

Τα πίσω καθίσματα του Jimny φαίνεται να είναι σχεδιασμένα για περιστασιακή χρήση καθώς ο χώρος είναι περιορισμένος και μπορεί να φιλοξενήσει -αυστηρά- δύο μόνο επιβάτες.

Μπροστά από τα γόνατα των επιβατών αλλά και γύρω από τους ώμους ο χώρος είναι αρκετά περιορισμένος.

Στο πίσω μέρος θα βρεις δύο σημεία στήριξης ISOFIX για να τοποθετήσεις δύο παιδικά καθισματάκια αλλά και ένα υποβραχιόνιο σε κάθε πλευρά με μια ενσωματωμένη ποτηροθήκη, η οποία όμως είναι αρκετά ρηχή για να στηρίξει ένα ποτήρι.

Χώρος αποσκευών

Εδώ που τα λέμε το Jimny είναι ιδανικό για δεύτερο αυτοκίνητο μιας οικογένειας ή για πρώτο ενός καλόβολου ζευγαριού ή ενός νεαρού ατόμου χωρίς πολλές υποχρεώσεις.

Στο πορτ μπαγκάζ του χωράει μόλις 113 λίτρα πράγμα που σημείνει ότι σε ένα ταξίδι θα δυσκολευτείς να τοποθετήσεις πάνω από δύο βαλίτσες.

Σε περίπτωση όμως που ταξιδεύεις μόνος σου ή με ένα ακόμα άτομο, τότε μπορείς εύκολα να ρίξεις τα πίσω καθίσματα και ο χώρος αυτός να αυξηθεί σημαντικά.

Όσον αφορά τη χρήση στην πόλη, τα 113 λίτρα είναι ικανοποιητικά για να τοποθετήσεις τα ψώνια από το σούπερ μάρκετ ή κάποια άλλα αντικείμενα.

Στο δρόμο

Στο δρόμο το Suzuki Jimny μοιάζει να «παίζει εκτός έδρας» κάτι που φαίνεται ξεκάθαρα από την πρώτη στιγμή που κάτσεις στο κάθισμα του οδηγού. Θα καταλάβεις αμέσως ότι δεν είναι σχεδιασμένο για αυτή τη χρήση.

Το τιμόνι του είναι αργό και χωρίς καμία αίσθηση, ενώ οι αναρτήσεις είναι σχεδιασμένες με off-road προδιαγραφές, πράγμα που σημαίνει ότι σε κάθε λακκούβα, σε κάθε ανωμαλία του εδάφους υπάρχουν συνεχείς αναπηδήσεις και ταλαντώσεις του αμαξώματος.

Το κιβώτιο είναι ακριβές, έχει ελαστική αίσθηση και βρίσκεται σε ιδανική απόσταση από το δεξί χέρι του οδηγού.

Ο κινητήρας του συγκεκριμένου Jimny που δοκιμάσαμε είναι ο πιο δημοφιλής βενζινοκινητήρας , 1.300 κ. εκ. απόδοσης 85 ίππων και 110 Nm ροπής. Τα 0-100 το Jimny τα κάνει σε 14,1 δευτερόλεπτα ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 140 χλμ/ώρα.

Γίνεται σαφές ότι το αυτοκίνητο δεν είναι ιδανικό για ταξίδια, όχι προφανώς λόγω της μικρής τελικής ταχύτητας, όσο κάποιων χαρακτηριστικών του αυτοκινήτου που είναι αποτρεπτικά, όπως το κοντό μεταξόνιο, οι κοντές σχέσεις στο κιβώτιο ταχυτήτων και η κακή για την άσφαλτο ποιότητα κύλισης.

Η κίνηση αρχικά μεταδίδεται στους πίσω τροχούς μέσω του 5-τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου. Το αυτοκίνητο δεν βρίσκεται πάντα στην τετρακίνητη επιλογή, αλλά πρέπεο να το επιλέξεις εσύ χειροκίνητα από τα 3 κουμπιά που βρίσκονται στην κεντρική κονσόλα.

Όσον αφορά την κατανάλωση η Suzuki ανακοινώνει 7,1 λτ/100 χλμ μέση κατανάλωση. Στην πραγματικότητα το αυτοκίνητο καίει κάτι περισσότερο από 8 λτ/100 χλμ και δύσκολα θα πέσει κάτω από αυτό. Παρόλα αυτά είναι ένα νούμερο ανεκτό.

Ο κινητήρας είναι σβέλτος και τα 110Nm ροπής είναι ικανοποιητικά για να ελιχθείς μέσα στην πόλη αλλά και σε μια επαρχιακή διαδρομή.

Τα κρατήματα είναι καλά και η κλίση του αμαξώματος στις στροφές δεν είναι μεγάλη πράγμα που σε κάνει να νιώθεις περισσότερη ασφάλεια.

Τα φρένα είναι λίγο «ξύλινα» σε αίσθηση και πρέπει αντα συνηθίσεις. Στην αρχή μπορεί να νομίζεις ότι δεν πιάνουν τόσο καλά, αλλά δεν ισχύει κάτι τέτοιο, πιάνουν μια χαρά.

Ηχομόνωση

Η ηχομόνωση είναι από τα μειονεκτήματα του αυτοκινήτου καθώς η κύλιση των τροχών, οι ρυπές του ανέμου που βρίσκουν αντίσταση στο -όχι αεροδυναμικό- αμάξωμά του αλλά και ο ήχος του κινητήρα διεισδύουν αρκετά μέσα στην καμπίνα, με αποτέλεσμα να επικρατεί θόρυβος, κυρίως όταν κινείσαι με ταχύτητες πάνω από 60 χλμ/ώρα.

Το αυτοκίνητο όμως έχει χαρακτήρα! Δεν είναι ένα ακόμα τύπου Crossover, τύπου SUV, απρόσωπο, άχρωμο και ουδέτερο. Το Jimny έχει χαρακτήρα και αυτό συνεπάγεται στο ότι έχει τα μειονεκτήματά του και έχει και τα προτερήματά του!

Ορατότητα

Η ορατότητα είναι κορυφαία, ο οδηγός βρίσκεται ψηλά τοποθετημένος (το κάθισμα δεν ρυθμίζεται καθ’ υψος) και έχει πλήρη συνείδηση για το τί συμβαίνει γύρω του αλλά και για τις διαστάσεις του αυτοκινήτου -που καταλήγει δηλαδή το καπό, πού τελειώνει το πίσω μέρος, ενώ οι καθρέπτες δεξιά και αριστερά είναι μεγάλοι και βοηθάνε πολύ.

Στην πόλη

Όσον αφορά τις διαστάσεις του, το μήκος του Jimny είναι για την ακρίβεια 3.564 χιλιοστά. Αυτό σημαίνει ότι είναι ελαφρώς πιο μικρό από ένα Fiat 500.

Ναι από ένα 500αράκι!

Mπορείς να το χρησιμοποιήσεις εύκολα στην πόλη, να βρεις θέση πάρκινγκ και γενικότερα να ελιχθείς όπως ελίσσεται ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης.

Εκτός δρόμου

Παρά τα μειονεκτήματα στην άσφαλτο, όταν πατήσει χώμα, λάσπη, κακοτράχαλο έδαφος, ή απλά όταν οι καιρικές συνθήκες δυσκολέψουν, το Suzuki Jimny μεταμορφώνεται σε ένα φοβερό αυτοκίνητο όπου είναι σαν να βρίσκεται πλέον στο φυσικό του περιβάλλον.

Μπορεί να πάει παντού, πραγματικά!

Μόλις βρεθείς στο βουνό και το αυτοκίνητο πατήσει στο χώμα, όλα, βγάζουν νόημα πάνω το αυτοκίνητο. Η ανάρτηση που λέγαμε, οι κοντές σχέσεις στο κιβώτιο…

Εκεί που άλλα αυτοκίνητα, ίσως πιο ακριβά από το Jimny, θα τα βρουν σκούρα σε μια δύσβατη διαδρομή, το Jimny με το ελαφρύ του αμάξωμα και την πολύ καλή τετρακίνηση, είναι σίγουρο ότι θα περάσει με μεγάλη επιτυχία. Αυτό είναι το μόνο σίγουρο.

Συμβουλή, αν σου αρέσουν οι εκτός δρόμου περιπέτειες, καλό θα ήταν να αγοράσεις μια καλή τετράδα ελαστικών για off road καταστάσεις. Η διαφορά που θα δεις σε σύγκριση με τα καλοκαιρινά ελαστικά δρόμου, θα είναι τεράστια.

Τελικά; Αξίζει για αυτοκίνητο πόλης;

Κακά τα ψέματα. Το Jimny δεν είναι αυτοκίνητο πόλης.

Στην πραγματικότητα είναι ένα αυθεντικό 4×4 με απεριόριστες δυνατότητες εκτός δρόμου.

Αν όμως σου αρέσει το retro παρουσιαστικό ή ο σκληροτράχηλος χαρακτήρας του, κανένα πρόβλημα.

Το μόνο που θα πρέπει να κάνεις είναι να επαναπροσδιορίσεις στο μυαλό σου την έννοια της άνεσης.  

Αν είσαι συνειδητοποιημένος για αυτούς τους περιορισμούς, τότε είμαι βέβαιος ότι θα το συνηθίσεις γρήγορα.

Για να μην πω ότι μπορεί μέχρι τότε να έχεις αποκτήσει και ένα νέο χόμπι…

Το off-roading.

Κάνε Subscribe στο κανάλι μας στο YouTube!

Panagiotis Mytilinaios
Παναγιώτης

Ο Παναγιώτης σπούδασε δημοσιογραφία αυτοκινήτων στη Μ.Βρετανία. Αυτό από μόνο του αποτελεί μια τρανή απόδειξη ότι λατρεύει τα αυτοκίνητα! Στο παρελθόν έχει δουλέψει στο βρετανικό Autocar και στους PistonHeads, ενώ αραιά και που γράφει για το 4Drivers. Πάνω από όλα όμως είναι υπερήφανο μέλος της ομάδας της Spotawheel!

Πως σου φάνηκε το άρθρο; Γράψε μου στα σχόλια πιο κάτω

Ένα σχόλιο

  1. Avatar Ο/Η Γιώργος λέει:

    Πολύ ωραία τα reviews σας. Και τα γραπτά και τα βίντεο

Άσε το σχόλιο σου

Η διεύθυνση e-mail σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *