Υπάρχουν πολλών ειδών hatchbacks. Κάποια είναι μικρά και άνετα ενώ άλλα είναι πολυτελή και σπορ. Όταν όμως σκέφτεται κανείς για ένα μικρομεσαίο που τα συνδυάζει όλα, το μυαλό όλων πηγαίνει στο Volkswagen Golf.

Το γερμανικό μικρομεσαίο σχεδιάστηκε από τον διάσημο Ιταλό σχεδιαστή Giorgetto Giugiaro και πρωτοπαρουσιάστηκε το 1974. Ήταν ο διάδοχος του Volkswagen Beetle ως λαϊκό αυτοκίνητο (στα γερμανικά Volk + wagen = αυτοκίνητο του λαού) και αποδείχθηκε ακόμη μεγαλύτερη επιτυχία από το παλιό Beetle. Εκτός από τα βραβεία που έχει αποσπάσει (έχει ψηφιστεί 2 φορές Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς και 2 φορές Παγκόσμιο Αυτοκίνητο της Χρονιάς), τις πωλήσεις του που ολοένα και εκτοξεύονται (πάνω από 35 εκατομμύρια) αλλά και το πέρασμά στην 8η γενιά, το VW Golf έχει καταφέρει κάτι πολύ ανώτερο. Να κάνει benchmark μία ολόκληρη κατηγορία.

Τι σημαίνει αυτό σε απλά λόγια; Ολόκληρη η κατηγορία των hatchback και μικρομεσαίων με τη μορφή που την ξέρουμε σήμερα δεν θα υπήρχε χωρίς το Volkswagen Golf. Αυτό φαίνεται, αφού σε “κύκλους της αυτοκίνησης” χρησιμοποιούν το γερμανικό μικρομεσαίο προκειμένου να δημιουργήσουν και να εξελίξουν άλλα μοντέλα της κατηγορίας.

Ποια είναι όμως τα χαρακτηριστικά εκείνα που κάνουν το Golf να ξεχωρίζει; Και γιατί αποτελεί σημείο αναφοράς στην κατηγορία των μικρομεσαίων;

VW Golf 7ης γενιάς

  • Χρονολογία: 2013-2020
  • Καύσιμο: Βενζίνη (TSI) / Πετρέλαιο (TDI)
  • Κυβικά: από 1.000 κ.εκ. έως 2.000 κ.εκ.
  • Κίνηση: Μπροστά
  • Ιπποδύναμη: από 85 έως 230 ίπποι
  • Πορτ-μπαγκάζ: 379 λίτρα
  • Βάρος: 1.205 – 1.402 κιλά
  • Κιβώτιο: Χειροκίνητο (5 ή 6 ταχύτητες) / αυτόματο DSG (6 ή 7 ταχύτητες)
  • Διαστήματα service: κάθε 15.000 χιλιόμετρα
  • Τύπος αμαξώματος: Hatchback

 
Η έβδομη γενιά του Volkswagen Golf παρουσιάστηκε το φθινόπωρο του 2012 και μοιράστηκε την κοινή πλατφόρμα και με άλλα μοντέλα του Volkswagen Group, όπως το Audi A3, το Skoda Octavia και το Seat Leon. Το Golf ήταν ήδη ο ηγέτης της αγοράς για τα μικρά οικογενειακά αυτοκίνητα, αλλά το Mk7 έγινε το σημείο αναφοράς για τα μοντέλα Golf και το καλύτερο αυτοκίνητο που μπορούσες να αγοράσεις. Προσφέρει άριστη ποιότητα, μεγάλη άνεση, αποδοτικούς κινητήρες και εξαιρετική ασφάλεια.

Εμφάνιση

Η εμφάνιση του Volkswagen Golf είναι το πλεονέκτημα του. Για άλλους πάλι αποτελεί ένα μόνιμο “παράπονο”, αφού δεν είναι λίγοι εκείνοι που κάνουν λόγο για ένα μοντέλο που συνεχώς ανανεώνεται χωρίς όμως να αλλάζει. Πράγματι, τα facelift αλλά και η αλλαγές των γενιών πολλές φορές δεν είναι ευδιάκριτες με την πρώτη όψη.

Αυτό είναι όμως που κάνει το VW Golf τόσο επιτυχημένο. Οι μηχανικοί του Wolfsburg στο – όχι και τόσο μακρινό – 1974 βρήκαν το συστατικό της επιτυχίας. Ένα όχημα με μπροστά κίνηση και κοφτό πίσω μέρος που θα συνοδεύεται από μία “αγριάδα” στα φώτα και την εμφάνιση. Και εγένετο το Volkswagen Golf!

Αλήθεια, σχεδόν 4 δεκαετίες μετά και με τον ανταγωνισμό ολοένα να πληθαίνει, πόσο μπορεί να αλλάξει η εμφάνιση του Golf παραμένοντας πιστή στα αρχικά πλάνα και διατηρώντας την αυθεντικότητα του;

Η απάντηση είναι καθόλου γιατί απλά δεν το χρειάζεται. Εκεί που πραγματικά διαφοροποιείται το Golf είναι στο εσωτερικό του. Προσφέροντας τελευταίες τεχνολογίες και ακριβά – υπό άλλες συνθήκες – έξτρα, μπορεί κανείς να βρει ένα VW Golf εξοπλισμένο ώστε να καλύπτει κάθε ανάγκη. Το εσωτερικό του είναι οδηγοκεντρικό, με έναν απλό σχεδιασμό και ποιοτικά υλικά που πλαισιώνουν μία μεγάλη οθόνη με εύχρηστο και απλό infotainment σύστημα.

Κινητήρες

Όντας ένα τόσο δημοφιλές αυτοκίνητο, το Volkswagen Golf προσφέρθηκε με μια ευρεία γκάμα επιλογών κινητήρα, συμπεριλαμβανομένου ενός υβριδικού συστήματος μετάδοσης κίνησης (GTE, 202 ίππων) και ακόμη και μιας πλήρως ηλεκτρικής επιλογής. Υπάρχει μια μακρά λίστα κινητήρων, οπότε ας μην χάνουμε χρόνο και ας τους αναλύσουμε λίγο παραπάνω!

Ο πιο διάσημος κινητήρας του Volkswagen Golf 7ης γενιάς είναι ο 1.6 TDI. Πρόκειται για έναν πετρελαιοκίνητο κινητήρα 105 αλόγων και 250 Nm ροπής. Από το facelift του 2014 και έπειτα τα άλογα ανήλθαν σε 115 με τη ροπή να μένει ίδια. Η μέση κατανάλωση του υπολογίζεται σε 3.8 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, καθιστώντας το άκρως οικονομικό. Είναι τεχνολογίας Euro 6 και εκπέμπει διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 100 g/km, κάτι που του δίνει ελεύθερη πρόσβαση στον Δακτύλιο των Αθηνών.

Ένας άλλος αρκετά δημοφιλής κινητήρας είναι ο 1.2 TSI. Πρόκειται για έναν Turbo κινητήρα που αποδίδει από 85 έως 110 άλογα. Αποτελεί την οικονομικότερη επιλογή για βενζινοκίνητο κινητήρα μαζί με τον 1.0 TSI και τον 1.4 TSI, απόδοσης από 122 έως 150 αλόγων. Γενικότερα όλοι οι κινητήρες του Golf είναι υπερτροφοδοτούμενοι-turbo, γεγονός που επιτρέπει εύκολα στον ιδιοκτήτη να εφαρμόσει τυχόν αλλαγές που θέλει ανά πάσα στιγμή στο μέλλον.

Στην πιο γρήγορη έκδοσή του, το VW Golf έρχεται με έναν 2λιτρο κινητήρα απόδοσης 230 αλόγων. Το Volkswagen Golf GTI χρειάζεται 6.4 δευτερόλεπτα για τα πρώτα 100 χιλιόμετρα. Αξίζει να σημειωθεί, ότι το Golf GTI ήταν τόσο διαδεδομένο από την αρχή της δημιουργίας του που δεν ήταν λίγοι εκείνοι που ζητούσαν ένα Golf με την απόδοση του GTI, αλλά με καταναλώσεις που να ταιριάζουν περισσότερο σε ένα καθημερινό αυτοκίνητο.

Και εγένετο το Golf GTD. Το GTD εξοπλίζεται με έναν 2λιτρο πετρελαιοκίνητο κινητήρα που αποδίδει 184 άλογα. Η ροπή του είναι ανώτερη από το ξαδερφάκι GTI (380 Nm έναντι 350 Nm) και για να πιάσει τα 100 χιλιόμετρα από στάση θα χρειαστεί 7.5 δευτερόλεπτα. Η κατανάλωση των 4.2 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα δεν αφήνει καμία αμφιβολία ότι το GTD αποτελεί την χρυσή τομή μεταξύ απόδοσης και οικονομίας.

Οδική Συμπεριφορά

Το Volkswagen Golf 7ης γενιάς χρησιμοποιεί τη νέα πλατφόρμα της Volkswagen MQB, η οποία χρησιμοποιείται και από τα αντίστοιχης γενιάς Audi A3, Seat Leon και Skoda Octavia. Πρόκειται για μία πλατφόρμα μεγαλύτερη από την προηγούμενη, γεγονός που επιτρέπει στο Golf ένα μακρύτερο μεταξόνιο και φαρδύτερο μετατρόχιο ενώ το διατηρεί 100 κιλά περίπου ελαφρύτερο από το Golf 6ης γενιάς.

Αυτό δίνει στο Golf μία καλύτερη αίσθηση στο δρόμο, το κάνει πιο άνετο, ενώ βελτιώνει ακόμα περισσότερο τα κρατήματά του στις στροφές. Το Golf διαθέτει μία ανανεωμένη ανάρτηση στο πίσω μέρος, η οποία μέσω ενός ελαφρύτερου, ημιάκαμπτου άξονα κατατάσσει το γερμανικό μικρομεσαίο στα πιο ελαφριά της κατηγορίας. Αυτό σε συνδυασμό με το ανανεωμένο του πλαίσιο, παρέχει περισσότερη πρόσφυση και ανατροφοδότηση σε καθημερινές αλλά και απαιτητικές διαδρομές κάνοντας το ένα ιδανικό all-arounder.

Κιβώτιο

Το Volkswagen Golf ήταν το πρώτο μικρομεσαίο που υιοθέτησε το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Με τον καιρό, ολοένα και περισσότερα αυτοκίνητα εξοπλίζονται με τέτοιου είδους κιβώτια και αυτό το οφείλουμε στο Golf.

Τα αυτόματα διπλού συμπλέκτη πρόκειται για κιβώτια τα οποία τα εκτιμούμε ιδιαιτέρως οι λάτρεις της αυτοκίνησης. Δεν υστερούν σε τίποτα από τα χειροκίνητα, ενώ τα κάνουν να φαίνονται ως μία παρωχημένη και ρομαντική – ενδεχομένως – επιλογή. Προσφέρουν οικονομία, ευκολία, άνεση αλλά και ταχύτητα αφού με ένα κιβώτιο DSG όλα είναι πιο γρήγορα και άμεσα. Το Volkswagen Golf σε όλες τις αυτόματες εκδόσεις του εξοπλίζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG, με 7 ταχύτητες. Στις γρήγορες εκδόσεις του (GTI και GTD) προσφέρεται με DSG 6 ταχυτήτων.

Παράλληλα, το Volkswagen Golf διατίθεται και με χειροκίνητο κιβώτιο 5 ή 6 ταχυτήτων, πάλι ανάλογα την έκδοση. Στις εκδόσεις 1.2 TSI (85 άλογα), 1.8 TSI αλλά και 1.6 TDI το Golf έρχεται με ένα πεντατάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο. Σε όλες τις άλλες εκδόσεις του προσφέρεται με 6άρι σασμάν.

Συχνές βλάβες

Ενώ το Volkswagen Golf θεωρείται γενικά ένα αξιόπιστο αυτοκίνητο, πολλοί ιδιοκτήτες έχουν αναφέρει κατά καιρούς διάφορες βλάβες. Αν και αυτό οφείλεται κυρίως στη χρήση και τη συντήρησή του, εμείς μαζέψαμε τις δημοφιλέστερες βλάβες και σου τις παρουσιάζουμε:

  • Καταπόνηση τροχών: Πολλά VW Golf που εξοπλίζονται με ζάντες 18 ιντσών και άνω έχουν θέματα μετά από συχνή χρήση. Αυτό συμβαίνει, καθώς καταπονούνται αρκετά στους ελληνικούς δρόμους. Κάτι τέτοιο μπορεί να οδηγήσει ακόμα και σε ζημιά στην τρύπα του δοχείου μετά από απροσεξία ή κάποια μεγάλη λακκούβα.
  • Στροφόμετρο: Μία αστοχία που είχε παρατηρηθεί όταν πρωτοβγήκε το μοντέλο ήταν λάθη που έκανε το στροφόμετρο με τυχόν ασάφειες κατά τη λειτουργία του. Το πιο πιθανό είναι εάν το VW Golf εμφάνιζε κάτι τέτοιο όταν πρωτοβγήκε από το εργοστάσιο, σήμερα να έχει ήδη επιλυθεί.
  • Τριγμοί – θόρυβοι: Αρκετοί ιδιοκτήτες έχουν παρατηρήσει τριγμούς και θορύβους από το αμάξωμα, ειδικά σε συνθήκες καταπόνησης και ανώμαλου οδοστρώματος. Αυτό συμβαίνει όταν οι αλυσίδες χρονισμού δεν συντηρούνται σωστά και, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, μπορούν να προκαλέσουν μεγάλες ζημιές στον κινητήρα. Για αυτό είναι σημαντικό το Volkswagen Golf που θα επιλέξετε να διαθέτει πλήρες βιβλίο service.
  • Αλλαγή λαδιού: Είναι κοινό μυστικό ότι οι υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες είναι επιρρεπείς σε κατανάλωση λαδιού. Αυτό δε σημαίνει απαραίτητα ότι υπάρχει κάποια βλάβη ή πρόβλημα, αλλά ο ιδιοκτήτης θα πρέπει να είναι προετοιμασμένος ειδικά εάν προέρχεται από ένα ατμοσφαιρικό όχημα. Έτσι ο έλεγχος και η αλλαγή λαδιού θα πρέπει να γίνεται νωρίτερα από ό,τι αναγράφει ο κατασκευαστής. Ενδεικτικά καλό θα ήταν η στάθμη του λαδιού να ελέγχεται κάθε 10.000 χιλιόμετρα, αντί για 15 ή 20.000 που μπορεί να προτείνει ο κατασκευαστής.

 

Ποιο Volkswagen Golf 7ης γενιάς πρέπει να αγοράσω;

Αυτή η ερώτηση δεν είναι εύκολο να απαντηθεί, αφού υπάρχουν τόσες πολλές επιλογές. Θα πρέπει να αγοράσετε την έκδοση που ταιριάζει καλύτερα στον τρόπο ζωής σας. Από την πλευρά μας, θα συνιστούσαμε το 1.6 TDI Bluemotion με το 7-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο DSG (ένα από τα πιο αξιόπιστα αυτόματα κιβώτια της αγοράς). Είναι ένα πολύ ευέλικτο σύστημα μετάδοσης κίνησης, με κατανάλωση καυσίμου 3,9 λίτρα/100 χλμ. Κρίμα που δεν συνοδεύεται από επιλογή 4WD, η οποία προορίζεται μόνο για χειροκίνητα μοντέλα πετρελαίου.

Τιμές Volkswagen Golf 7ης γενιάς

Το Golf ήταν πάντα πιο ακριβό από τους αντιπάλους του, κάτι που δικαιολογεί η καλύτερη τεχνολογία που χρησιμοποιεί και τα καλύτερα υλικά στο εσωτερικό. Αυτή τη στιγμή, μπορείς να το βρεις γύρω στα 15.500€. Λάβε υπόψη σου ότι οι sport και station wagon εκδόσεις είναι πιο ακριβές και θυμήσου επίσης τη γενική σύστασή μας να προτιμάς πάντα το καλύτερο αυτοκίνητο που μπορείς να αντέξεις οικονομικά (αυτό που έχει συντηρηθεί σωστά και έχει κάνει όλα τα σέρβις στην ώρα τους).

Συμπέρασμα

Το Volkswagen Golf μπορεί να μην είναι ούτε το πολυτελέστερο ούτε το πιο σπορ hatchback. Μπορεί επίσης να μην είναι ούτε το μικρότερο σε διαστάσεις αλλά ούτε και το οικονομικότερο. Είναι, όμως, το hatchback που ίδρυσε και εγκαινίασε μία ολόκληρη κατηγορία αυτοκινήτων και αυτό δεν είναι καθόλου τυχαίο. Αφού το Golf αποτελεί το αυτοκίνητο που κάνει 8/10 σωστά.

Το Volkswagen Golf έλαβε επίσης και εξαιρετικές βαθμολογίες σε δοκιμές ασφαλείας, με τον Euro NCAP να το αξιολογεί με πέντε αστέρια και 94% για την προστασία ενηλίκων, 89% για προστασία παιδιών, 65% για προστασία πεζών και 71% για συστήματα υποβοήθησης ασφαλείας.

Οπότε εάν κάποιος αποζητάει ένα all-arounder που θα το χρησιμοποιεί καθημερινά, θα τον πάει ταξίδι στο μέρος που θέλει αλλά και θα φορτώσει την οικογένεια του με ασφάλεια και άνεση δεν έχει να κοιτάξει αλλού. Και όλα αυτά χωρίς να του στοιχίσει ο κούκος αηδόνι. Γιατί το Golf κάνει αυτό για το οποίο φτιάχτηκε το αυτοκίνητο: να διευκολύνει την καθημερινότητα και τη ζωή μας.

Δείτε μεταχειρισμένα Volkswagen Golf

Spotawheel

How did the article look to you? Write me in the comments below

Leave your comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *