Buying Guide

Στην αναζήτηση του ιδανικού αυτοκινήτου θα βρεθείς μπροστά σε πολλά διλήμματα, δύο εκ των οποίων αναγνωρίζονται ως τα πιο κλασικά.

Το ένα αφορά την επιλογή καυσίμου, το γνωστό δηλαδή «diesel ή βενζίνη», ενώ το άλλο αφορά την επιλογή που θα κάνεις σχετικά με το κιβώτιο ταχυτήτων.

Χειροκίνητο ή Αυτόματο; Ποιο κιβώτιο να επιλέξεις;

Σωστό δίλημμα…

Σε αυτό το άρθρο παραθέτουμε τα συν και τα πλην του κάθε κιβωτίου για να μπορείς να επιλέξεις εύκολα, το επόμενό σου αυτοκίνητο!

Πάμε λοιπόν!

Χειροκίνητο κιβώτιο

xeirokinito kivotio

Έχεις τον απόλυτο έλεγχο του αυτοκινήτου

Ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα των χειροκίνητων κιβωτίων σε σχέση με τα αυτόματα είναι το γεγονός ότι ο οδηγός μπορεί να έχει τον απόλυτο έλεγχο του αυτοκινήτου. Αυτός είναι μάλιστα και ο λόγος για τον οποίο οι λάτρεις της οδήγησης τα αναζητούν απεγνωσμένα.

Η άμεση επικοινωνία με το όχημα και ο έλεγχος της ροπής, δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να εκμεταλλεύεται όλο το φάσμα των στροφών του κινητήρα, αποσκοπώντας φυσικά στη μέγιστη απόδοσή του.

Κινείσαι με οικονομία

Παρόλα αυτά το μηχανικό κιβώτιο δεν απευθύνεται μόνο σε όσους θέλουν να απολαμβάνουν μια ανόθευτη εμπειρία οδήγησης, αλλά και σε αυτούς που αναζητούν ένα αυτοκίνητο με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.

Αλλάζοντας τις σχέσεις των ταχυτήτων όταν ο δείκτης του στροφόμετρου βρίσκεται ακόμα σε χαμηλά νούμερα, με ένα χειροκίνητο κιβώτιο μπορείς να εξασφαλίσεις μειωμένη κατανάλωση και μεγαλύτερη αυτονομία στο ντεπόζιτο του αυτοκινήτου σου.

Χαμηλό κόστος στα service

Είτε μιλάμε για καινούρια, είτε για μεταχειρισμένα, τα αυτοκίνητα με χειροκίνητο κιβώτιο έχουν φθηνότερο κόστος αγοράς και συχνά διατηρούν τη μεταπωλητική τους αξία σταθερή.

Η συντήρησή τους είναι απλή και σίγουρα πιο οικονομική σε σχέση με τα αυτόματα αυτοκίνητα, ενώ δεν απαιτούνται ιδιαίτερα έξοδα για εργασία και ανταλλακτικά όταν παρουσιαστεί σε αυτά κάποια βλάβη.

Μειονεκτήματα στα χειροκίνητα κιβώτια… δεν θα βρεις. Σημασία έχει τι ζητάς από το επόμενό σου αυτοκίνητο!

 

Αυτόματο κιβώτιο

automato kivwtio taxutitwn

Σε αντίθεση με το χειροκίνητο κιβώτιο που χρησιμοποιεί μηχανικό συμπλέκτη, το αυτόματο κιβώτιο διαθέτει υδραυλικά συστήματα που ονομάζονται μετατροπείς ροπής (torque converter).

Σε γενικές γραμμές, η οδήγηση στο κάθισμα ενός «αυτόματου» αυτοκινήτου είναι πιο ομαλή και πιο εύκολη από ότι στα χειροκίνητα.

Ιδανικά για το μποτιλιάρισμα

Σε κανέναν δεν αρέσει η κίνηση στους δρόμους. Πόσο μάλλον όταν για κάθε 2 μέτρα που διανύεις πρέπει να πατάς με το αριστερό πόδι το συμπλέκτη, να βάζεις πρώτη, να πατάς γκάζι με το δεξί και αμέσως μετά το φρένο, να πατάς πάλι το συμπλέτη με το αριστερό και να βάζεις «νεκρά» στο κιβώτιο…

Κουραστικό δεν είναι;

Με ένα αυτόματο αυτοκίνητο, η παραπάνω διδαδικασία γίνεται απλά παιχνιδάκι, εξού και είναι πιο βολικά για όσους ζητούν ένα εύκολο αυτοκίνητο που δεν θα τους κουράζει στην κίνηση.

Τα «αυτόματα» αυτοκίνητα είναι πιο ακριβά

Ένα από τα κυριότερα μειονεκτήματα του αυτόματου κιβωτίου είναι ότι έχει μεγαλύτερο κόστος αγοράς. Αυτό εξηγείται κυρίως επειδή ο σχεδιασμός τους είναι περισσότερο πολύπλοκος από ότι στα απλά μηχανικά κιβώτια και ως αποτέλεσμα έχουν αυξημένο κόστος κατασκευής.

Περασμένη τεχνολογία

Ένα επιχείρημα με το οποίο θα μπορούσε να κατηγορήσει κανείς τα «κλασικά» αυτόματα κιβώτια είναι ότι συχνά δεν μεταφέρουν με άμεσο τρόπο τη δύναμη του κινητήρα στο δρόμο με αποτέλεσμα να προκαλούν αβεβαιότητα και άγχος στον οδηγό, κυρίως κατά τη διάρκεια μιας προσπέρασης.

Βέβαια αυτό ισχύει κυρίως για τα αυτόματα κιβώτια παλαιότερης τεχνολογίας, τα οποία όμως στην αγορά μεταχειρισμένων, υπάρχουν σε αφθονία.

Αυξημένη κατανάλωση και υψηλό κόστος συντήρησης

Όσον αφορά την κατανάλωση, τα κλασικά αυτόματα κιβώτια δεν είναι πιο οικονομικά σε σχέση με τα χειροκίνητα και ο λόγος βρίσκεται κυρίως στο αυξημένο βάρος τους και τη μεγάλη κατανάλωση ενέργειας που απαιτείται για τη λειτουργία τους.

Τέλος, το κόστος συντήρησης ενός αυτόματου κιβωτίου είναι και αυτό αυξημένο σε σύγκριση με ένα χειροκίνητο.

Αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη

automato kivwtio diplou sumplekti

Ένα από τα τελευταία σημαντικά επιτεύγματα στα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι τα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.

Η Volkswagen τα ονομάζει «DSG», η BMW «DCT», η Alfa Romeo «TCT» η Porsche «PDK» και ούτω καθεξής. Σίγουρα θα έχεις ακούσει κάποιο από αυτά.

Τι είναι το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη;

Τα αυτόματα κιβώτια διπλού συμπλέκτη είναι πιο ομαλά στις αλλαγές των σχέσεων, ενώ παράλληλα δίνουν τη δυνατότητα στον οδηγό να επέμβει και να αλλάξει τις ταχύτητες χειροκίνητα, είτε μέσω του λεβιέ, είτε μέσω των paddles που βρίσκονται δεξιά και αριστερά από το τιμόνι.

Για το λόγο αυτό θα τα ακούσεις και ως «ημιαυτόματα» κιβώτια ταχυτήτων.

automato kivwtio dct

Σε αντίθεση με τα κλασικά αυτόματα, τα κιβώτια διπλού συμπλέκτη, όπως άλλωστε δηλώνει και η ονομασία τους, αντί για μετατροπέα ροπής χρησιμοποιούν δύο συμπλέκτες όπου ο ένας εμπλέκεται κατά την επιλογή μίας σχέσης, π.χ της 1ης, και ο άλλος την ίδια στιγμή εμπλέκεται αυτόματα στην αμέσως επόμενη σχέση έτσι ώστε η αλλαγή να γίνει σε κλάσματα δευτερολέπτου.

Αξεπέραστες επιδόσεις και οικονομία

Εξαιτίας αυτής της λειτουργίας, οι αλλαγές των σχέσεων πραγματοποιούνται ακαριαία και το αυτοκίνητο «ξεδιπλώνει» τη δύναμη του κινητήρα με γραμμικότητα.

Παράλληλα, η λειτουργία τους απαιτεί λιγότερη ενέργεια, άρα και χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου.

Υψηλό κόστος αγοράς

Όπως όλα τα αυτόματα, έτσι και το κιβώτιο διπλού συμπλέκτη κοστίζει ακριβά και για να αποκτήσεις ένα αυτοκίνητο με… «dual clutch» θα χρειαστεί να πληρώσεις κάτι παραπάνω, τόσο για την αγορά του, όσο και για τη συντήρηση.

Αυτόματα κιβώτια CVT

automato kivwtio cvt

Ή αλλιώς… κιβώτιο συνεχούς μεταβαλλόμενης μετάδοσης.

Το CVT είναι ένα αυτόματο κιβώτιο χωρίς γρανάζια όπου στη θέση τους υπάρχει ένας χαλύβδινος ιμάντας που συνδέει δύο τροχαλίες μεταβαλλόμενης διαμέτρου. Συνήθως θα τα βρεις σε αυτοκίνητα όπως το Toyota RAV-4, το Nissan Micra και σε αλλά, συνήθως, αυτοκίνητα ιαπωνικής προέλευσης.

Συμφέρουσα επιλογή

Με το πέρασμα των χρόνων τα CVT κιβώτια απέκτησαν κακή φήμη λόγω της αμφιλεγόμενης αξιοπιστίας, του αυξημένου θορύβου και της μη γραμμικής τους λειτουργίας. Σήμερα όλα αυτά βεβαίως αποτελούν παρελθόν και τα κιβώτια συνεχούς μεταβαλλόμενης μετάδοσης είναι πιο εξελιγμένα και αξιόπιστα από ποτέ.

Σε συνδυασμό με το μικρότερο κόστος παραγωγής από τα υπόλοιπα αυτόματα κιβώτια, τα CVT εξελίσσονται συνεχώς, προσφέρουν χαμηλότερη κατανάλωση απ’ότι στο παρελθόν και πλέον αποτελούν άμεση «απειλή» για τα αυτόματα κιβώτια που αντί για ιμάντες, χρησιμοποιούν γρανάζια.

Βρες Αυτοκίνητα με Αυτόματο Κιβώτιο

Συνοψίζοντας…

Τα κλασικά αυτόματα κιβώτια με μετατροπέα ροπής:
είναι ιδανικά αν ταξιδεύεις συχνά και διανύεις μεγάλες αποστάσεις
έχουν αυξημένο κόστος αγοράς και συντήρησης
είναι αργά στη λειτουργία τους

Τα αυτόματα κιβώτια διπλού συμπλέκτη αποτελούν μια πολύ ενδιαφέρουσα επιλογή, μιας και:
προσφέρουν χαμηλή κατανάλωση
γρήγορες αλλαγές σχέσεων και αυξημένη συμμετοχή του οδηγού
όμως κοστίζουν ακριβά και…
σε περίπτωση κάποιας βλάβης η επισκευή τους είναι ακριβή.

Τα κιβώτια συνεχούς μεταβαλλόμενης μετάδοσης (CVT):
είναι πιο οικονομικά και πιο αξιόπιστα από ότι στο παρελθόν
είναι τα λιγότερο ραφιναρισμένα στη λειτουργία τους
παράγουν περισσότερο θόρυβο

Τα χειροκίνητα κιβώτια είναι:
fun-to-drive
οικονομικά στη αγορά, την κατανάλωση αλλά και τη συντήρηση
δύσχρηστα για κάποιον που δεν είναι εξοικιωμένος ή αντιμετωπίζει πόνους στη μέση

Αυτόματο ή χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων;

spotawheel ta kalutera autokinita thw agoras

Η επιλογή είναι δική σου!

Στη Spotawheel, καθημερινά ελέγχουμε δεκάδες μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με τους πιο αυστηρούς κανόνες της αγοράς. Τα καλύτερα από αυτά (μόλις 1 στα 20) αναρτώνται στο site μας με λεπτομερείς φωτογραφίες και video.

Εσύ επιλέγεις το αυτοκίνητο που θέλεις, το φέρνουμε για test drive εκεί που σε βολεύει, το παραλαμβάνεις με εγγύηση έως και 5 χρόνια!

Δες Κορυφαία Αυτοκίνητα!

 

Panagiotis Mytilinaios
Παναγιώτης

Ο Παναγιώτης σπούδασε δημοσιογραφία αυτοκινήτων στη Μ.Βρετανία. Αυτό από μόνο του αποτελεί μια τρανή απόδειξη ότι λατρεύει τα αυτοκίνητα! Στο παρελθόν έχει δουλέψει στο βρετανικό Autocar και στους PistonHeads, ενώ αραιά και που γράφει για το 4Drivers. Πάνω από όλα όμως είναι υπερήφανο μέλος της ομάδας της Spotawheel!

Πως σου φάνηκε το άρθρο; Γράψε μου στα σχόλια πιο κάτω

Άσε το σχόλιο σου

Η διεύθυνση e-mail σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *