How to

Η αναζήτηση ενός πραγματικά καλού αυτοκινήτου δεν είναι και το πιο εύκολο πράγμα στον κόσμο…

Παρόλα αυτά, ρώτησες φίλους και γνωστούς, έφαγες ατελείωτες ώρες στο ΥοuTube, κατάφερες και βρήκες την κατανάλωση καυσίμου, τα λίτρα του πορτ μπαγκάζ, τα τέλη κυκλοφορίας και πλέον νιώθεις έτοιμος!

Είσαι όντως έτοιμος;

eisai-etoimos-na-agoraseis-ena-pragmatika-kalo-autokinito

Η μετάβαση από τον online κόσμο στην ελληνική πραγματικότητα… της «μάντρας» και των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων θα είναι απότομη και πρέπει να είσαι κατάλληλα προετοιμασμένος.

Καθημερινά θα ανακαλύπτεις γύρω σου δεκάδες κακοσυντηρημένα αυτοκίνητα:

Στη μακρά αναζήτηση ενός πραγματικά καλού αυτοκινήτου θα συναντήσεις αυτοκίνητα leasing ή εισαγωγής που δεν θα έχεις ιδέα από που και πως ήρθαν στη χώρα, βιβλία service που ως δια μαγείας εξαφανίστηκαν και δίπλα τους, συνήθως, έναν πολύ κουλ ιδιοκτήτη ή έναν καλογυαλισμένο πωλητή που θα σου λέει:

«Το αυτοκίνητο είναι χαρτί!»

Μετά από πολλές συζητήσεις με ανθρώπους που είχαν τρομακτικές εμπειρίες αλλά και από τη δική μας πείρα στο μικρόκοσμο των «μικρών αγγελιών», καταλήξαμε στα 12 βήματα που θα σε οδηγήσουν στην πιο σοφή αγορά αυτοκινήτου που έχεις κάνει ποτέ!

Τι να προσέξεις λοιπόν;

Ακολούθησε τα παρακάτω βήματα, ένα-ένα!

ΒΗΜΑ 1: Προσδιόρισε τις ανάγκες σου

Πριν ξεκινήσεις την έρευνα, πρέπει να κάνεις ορισμένες ερωτήσεις στον εαυτό σου και να τις απαντήσεις με ειλικρίνεια: 

  • Ποια θα είναι η βασική χρήση του νέου σου αυτοκινήτου;
  • Κυκλοφορείς καθημερινά στο κέντρο της πόλης και θέλεις οικονομία και εύκολο πάρκινγκ;
  • Πόσα ταξίδια κάνεις το χρόνο και συνήθως πόσα άτομα μεταφέρεις μαζί σου;
  • Σου αρέσει η ταχύτητα και ψάχνεις για κάποιο αυτοκίνητο με μεγάλο «δείκτη» fun-to-drive;
  • Θέλεις να αγοράσεις ένα αυτοκίνητο diesel για μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου και -κακά τα ψέματα- επειδή είναι και λίγο της μόδας;

Όποια και να είναι η καθημερινότητά σου στο δρόμο, αυτό που πρέπει να κάνεις πρώτα από όλα είναι η ιεράρχηση των αναγκών σου!

Μόνο έτσι θα μπορέσεις να κατανοήσεις πως πρέπει να είναι το επόμενό σου αυτοκίνητο και μόνο έτσι θα το βρεις!

Δίνω ένα παράδειγμα:

Αν κάνεις πολλά ταξίδια και διανύεις σε ετήσια βάση πάνω από 20.000 χιλιόμετρα τότε ναι, ένα diesel αυτοκίνητο θα σε βολέψει πολύ!

Σε κάθε άλλη περίπτωση, η απόσβεση του έξτρα κόστους αγοράς του -διότι είναι και πιο ακριβά- θα αργήσει και τελικά ίσως να μην αξίζει. Αλήθεια, ξέρεις πραγματικά γιατί θέλεις πετρέλαιο;

Το ίδιο σκεπτικό πρέπει να έχεις και πριν επιλέξεις, και τελικά αγοράσεις με αντίστοιχο έξτρα κόστος, ένα 4×4 αυτοκίνητο. Σκέψου: Σου χρειάζεται πραγματικά ένα τετρακίνητο αυτοκίνητο;

ΒΗΜΑ 2: Καθόρισε το Budget σου

budget

Ο σωστός υπολογισμός του budget είναι ίσως η πιο σημαντική παράμετρος που πρέπει να λάβεις υπόψιν σου πριν αγοράσεις αυτοκίνητο.

Ρώτα τον εαυτό σου ποιο είναι το ρεαλιστικό ποσό που μπορείς να δώσεις και μόνο τότε ξεκίνα την έρευνα για το κατάλληλο αυτοκίνητο!

Αν αγοράσεις με δόσεις, υπολόγισε:

  1. το διάστημα που αυτές θα διαρκέσουν
  2. το κόστος των καυσίμων
  3. την τακτική συντήρηση με βάση τις προδιαγραφές του κατασκευαστή (ναι όλα αυτά μπορείς να τα βρεις στο ίντερνετ!)
  4. το κόστος της ασφάλειας ανά έτος
  5. τα τέλη κυκλοφορίας
  6. το φόρο πολυτελείας (αν έχει)

Υπολογίζοντάς τις δόσεις σωστά, τότε θα έχεις τον απόλυτο έλεγχο, πράγμα που εν τέλη είναι και το «κλειδί» για να νιώσεις ότι έκανες τη σωστή αγορά!

Αν δεν είσαι σίγουρος πως να το κάνεις, διάβασε αμέσως πως να υπολογίσεις το ιδανικό ποσό δόσης του αυτοκινήτου σου!

Διότι, αν δεν τα σκεφτείς αυτά εκ των προτέρων, το πιο πιθανό είναι να βρεθείς προ εκπλήξεως και τελικά off budget!

  • Συμβουλή: Αυτοκίνητα τα οποία όταν ήταν καινούρια κόστιζαν μια περιουσία και τώρα τα βρίσκεις στο 1/3 της τιμής τους, δεν σημαίνει ότι θα έχουν και αντίστοιχα, χαμηλό κόστος συντήρησης. Για παράδειγμα ένα premium sedan 10ετίας ή ένα θηριώδες SUV του 2006, δεν θα έχει το ίδιο κόστος συντήρησης με ένα σύγχρονο crossover.

ΒΗΜΑ 3: Κάνε τη δική σου έρευνα!

ereuna-agoras-autokinitou

Όπως δεν θα πήγαινες για ένα ρομαντικό δείπνο σε ένα εστιατόριο που δεν έχεις ακούσει ποτέ, τίποτα γι’αυτό, το ίδιο θα έπρεπε να κάνεις και πριν αγοράσεις ένα αυτοκίνητο.

Πριν καταλήξεις σε κάποιο συγκεκριμένο μοντέλο:

  1. ζήτα τη συμβουλή των ειδικών
  2. διάβασε στα fora για προσωπικές εμπειρίες άλλων ιδιοκτητών
  3. μάθε την άποψη των δημοσιογράφων του ειδικού τύπου μετά από δοκιμές και συγκριτικά.

Με λίγα λόγια, ένα μεγάλο μέρος της έρευνάς σου θα πρέπει να το καλύψεις με διάβασμα! ΠΟΛΥ ΔΙΑΒΑΣΜΑ!

Το ίντερνετ είναι γεμάτο από πληροφορίες, οπότε «μπες» online και αφιέρωσε χρόνο για να μάθεις περισσότερα για αυτό που σε ενδιαφέρει. Δεν θα το μετανιώσεις!

  • Συμβουλή: Δες video reviews για το αυτοκίνητο που σε ενδιαφέρει. Πληκτρολόγησε στο Google για αυτό που πραγματικά σε προβληματίζει, όπως για παράδειγμα τη φράση: «πόσο άνετο είναι ένα station wagon για μια 4-μελή οικογένεια;» ή «Ποια είναι τα πιο άνετα coupé για ψηλούς οδηγούς» και θα βρεις απαντήσεις και προτάσεις που θα σε βοηθήσουν πραγματικά!»

Αν βρίσκεσαι σε πρώιμο στάδιο και νιώθεις μπερδεμένος, θα προτείναμε να ξεκινήσεις το διάβασμα με τους 10 τύπους αυτοκινήτων και να βρεις ποιος από αυτούς είναι ο ιδανικός για εσένα!

ΒΗΜΑ 4: Σκέψου τη μεταπωλητική αξία του αυτοκινήτου

poia-einai-i metapwlitiki-aksia-enos-autokinitou

Όπως έχουμε γράψει και στο άρθρο «14 λόγοι που επηρεάζουν τη μεταπωλητική αξία ενός αυτοκινήτου«, αν ψάχνεις να αγοράσεις ένα αυτοκίνητο και σκοπεύεις να το κρατήσεις για… αιώνες, η μεταπωλητική αξία είναι μια έννοια που δεν θα πρέπει να σε απασχολεί.

Αν όμως το νέο αυτοκίνητο έχει για σένα «ημερομηνία λήξης», δηλαδή έχεις σκοπό να το αλλάξεις μετά από 4-5 χρόνια, τότε πριν το αγοράσεις, σκέψου καλά:

Θα μπορέσεις να το πουλήσεις γρήγορα;

Θα μπορέσεις να το πουλήσεις σε καλή τιμή;

Συνοπτικά, κάποιοι παράγοντες που επηρεάζουν τη μεταπωλητική αξία ενός αυτοκινήτου είναι:

  1. Η εμπορικότητα του μοντέλου
  2. Ο τύπος του αμαξώματος
  3. Τα χιλιόμετρα του αυτοκινήτου
  4. Το χρώμα
  5. Το καύσιμο που χρησιμοποιεί
  6. Ο αριθμός των προηγούμενων ιδιοκτητών…

…και άλλοι 8 παράγοντες που μπορείς να διαβάσεις στο σχετικό άρθρο!

ΒΗΜΑ 5: Κάνε τον πρώτο έλεγχο μόνος σου!

elegxos-diy

Πριν αναθέσεις σε κάποιον έμπειρο μηχανικό να ελέγξει το μεταχειρισμένο που βρήκες, καλό θα ήταν να αποκτήσεις πρώτα τη δική σου άποψη, κάνοντας ένα μίνι έλεγχο.

Μπορείς να ξεκινήσεις την έρευνά σου από το inforoom της Spotawheel, βρίσκοντας τα συνήθη προβλήματα του μεταχειρισμένου αυτοκινήτου που σου αρέσει!

Από εκεί και πέρα, τα σημεία του αυτοκινήτου που πρέπει να επικεντρώσεις την προσοχή σου αναγράφονται παρακάτω, αν ενδιαφέρεσαι όμως για βαθύτερη ανάλυση του DIY (Do It Yourself) ελέγχου, στο blog της Spotmechanic θα βρεις πολλές πληροφορίες επί του θέματος.

Τι να προσέξεις λοιπόν;

Εξωτερικό 

Χρώμα: Πάρε το χρόνο σου και παρατήρησε το αυτοκίνητο από μακριά. Μήπως η πόρτα ή τα φτερά έχουν ελαφρώς διαφορετικό χρώμα; Αν ναι, τότε το αυτοκίνητο έχει ξαναβαφτεί και πρέπει να μάθεις το λόγο!

Αρμοί: Έλεγξε τους αρμούς του αυτοκινήτου, δηλαδή το κενό που σχηματίζεται ανάμεσα σε δύο κομμάτια λαμαρίνας, π.χ το κενό ανάμεσα στο καπό και τα φτερά. Είναι ίδιο και στις δύο πλευρές; Αν όχι τότε το αυτοκίνητο θα έχει υποστεί κάποιο χτύπημα και θα πρέπει να εξετάσεις το ζήτημα βαθύτερα.

Εδώ βλέπεις τους αρμούς του συγκεκριμένου αυτοκινήτου μεταξύ του πίσω αριστερά φτερού και του πορτ μπαγκάζ.

Ελαστικά: Τα λάστιχα θα πρέπει να έχουν «φρέσκια» γόμα και βαθιές αυλακώσεις, όχι «ραγάδες», σκισίματα και άλλες φθορές. Ένας καλός τρόπος για να βγάλεις ένα γρήγορο συμπέρασμα για τα ελαστικά είναι να ελέγξεις την ημερομηνία κατασκευής τους. Αν είναι πάνω από τριετίας, υπολόγισε το κόστος αντικατάστασής τους. Μάθε πως να κάνεις μόνος σου τον έλεγχο των ελαστικών!

Στη συγκεκριμένη περίπτωση το λάστιχο κατασκευάστηκε την 14η εβδομάδα του 2011

Εσωτερικό

Ηλεκτρονικές λειτουργίες: Μπες μέσα στο αυτοκίνητο, βάλτο μπροστά και άρχισε να πειράζεις όλους τους διακόπτες που ενεργοποιούν τις ηλεκτρονικές λειτουργίες.

Βεβαιώσου ότι το A/C δουλεύει κανονικά και αθόρυβα, έλεγξε τα φώτα σε όλες τις «σκάλες», ενεργοποίησε τα φλας και τα αλάρμ, δυνάμωσε το ηχοσύστημα στο φουλ!

Αν το αυτοκίνητο διαθέτει έξτρα, όπως θερμαινόμενα καθίσματα για παράδειγμα, ενεργοποίησέ τα και ας είναι και καλοκαίρι!

Καθίσματα: Τα καθίσματα πρέπει να ρυθμίζονται απροβλημάτιστα και αν το αυτοκίνητο είναι 3-πορτο να «διπλώνουν» εύκολα για γρήγορη πρόσβαση στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου.

Αν οι ταπετσαρίες είναι βρόμικες θα χρειαστεί ένας καλός βιολογικός καθαρισμός μιας και μαζεύουν πάνω τους μικρόβια, τα οποία εκτός από ανθυγιεινά, προκαλούν και έντονη δυσοσμία.

Μηχανή

elegxos-kinitira-prin-tin-agora-autokinitou

Τα πράγματα που μπορείς να ελέγξεις μόνος σου σε έναν κινητήρα (χωρίς ειδικό εξοπλισμό) είναι λίγα αλλά σημαντικά! Καλό θα ήταν λοιπόν να ελέγξεις:

  • τη στάθμη του λαδιού (πρέπει το λάδι να βρίσκεται κοντά στην ένδειξη max. του δείκτη λαδιού – το χρώμα μην σε απασχολεί, αν είναι μαύρο σημαίνει ότι το λάδι κάνει καλά τη «δουλειά» του)
  • τυχόν διαρροές από τα μέρη του κινητήρα που ενώνονται μεταξύ τους
  • κομμένα κολάρα ή άλλα φθαρμένα εξαρτήματα που είναι προς αντικατάσταση

Σημαντικές πληροφορίες για την κατάσταση του κινητήρα θα μάθεις επίσης και από ένα σωστό test drive!

ΒΗΜΑ 6: Κάνε το σωστό Test Drive!

test-drive

Καλός ο έλεγχος, αλλά αν δεν οδηγήσεις το αυτοκίνητο σε πραγματικές συνθήκες, δεν θα καταλάβεις αν πραγματικά σου ταιριάζει!

Τα ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν κάνοντας ένα test drive είναι πολλά:

  • Καταρχάς βολεύεσαι στο κάθισμα;
  • Η θέση οδήγησης είναι η σωστή;
  • Έχεις καλή ορατότητα;
  • Πόσο καίει πραγματικά;
  • Η επιδόσεις του κινητήρα είναι επαρκείς για μια προσπέραση;
  • Τα ψώνια της εβδομάδας χωράνε στο πορτ-μπαγκάζ;

Για να αποκομίσεις τα μέγιστα από το test drive, ξεκίνα από τους 5 βασικούς κανόνες που αναλύουμε σε αντίστοιχο άρθρο!

Εμείς πιστεύουμε ότι η αγορά ενός αυτοκινήτου δεν πρέπει να γίνεται «με τη θηλιά στο λαιμό».

Θέλουμε να ζήσεις μαζί του, να το δοκιμάσεις χωρίς κανένα άγχος ή πίεση και στο τέλος, αν το μετανιώσεις, να μπορείς να το γυρίσεις πίσω!

Γι’αυτό το λόγο δίνουμε 7 ημέρες δικαίωμα επιστροφής με άμεση επιστροφή των χρημάτων σου! Έτσι πρέπει αν γίνεται η αγορά ενός αυτοκινήτου…

  • Συμβουλή: Κατά τη διάρκεια του test drive μπορείς να εντοπίσεις κρυμμένα προβλήματα που αφορούν τον κινητήρα (όπως π.χ το να μην έχει γραμμική απόδοση και να «κομπιάζει»), των αναρτήσεων, του κιβωτίου ταχυτήτων, του συμπλέκτη, των φρένων, οπότε έχε τις «κεραίες» σου ανοιχτές!

ΒΗΜΑ 7: Μείνε μακριά από την εκτεταμένη σκουριά

palio-skouriasmeno-autokinito

Η σκουριά είναι συνήθως μια φυσιολογική φθορά η οποία δεν θα πρέπει να σε τρομάξει αν δεν εμφανίζεται σε εκτεταμένο εύρος.

Αν όμως κοιτάξεις στην μηχανή και δεις σκουριασμένους θόλους ή ράμφη, αν εξωτερικά βρεις σκουριασμένα μέρη ή δεις σοβαρή σκουριά στο πάτωμα, τότε καλύτερα να βρεις κάποιο άλλο. Η εκτεταμένη σκουριά καταστρέφει τις λαμαρίνες, τα μηχανικά μέρη, τα παρελκόμενα των αναρτήσεων ακόμα και τον «εγκέφαλο» του αυτοκινήτου.

Κάνε τη χάρη στον εαυτό σου και έλεγξε το αυτοκίνητο για σκουριά, ιδιαίτερα αν ψάχνεις για κάποιο παλιό μοντέλο.

Η εκτεταμένη σκουριά σε ένα αυτοκίνητο μπορεί να σε βάλει σε πολύ μεγάλα έξοδα!

ΒΗΜΑ 8: Ζήτησε το βιβλίο service και ενημερώσου για τη συντήρηση

Ναι… έχουμε δει και τέτοια

Το βιβλίο service είναι η απόδειξη ότι ένα αυτοκίνητο έχει συντηρηθεί σωστά (ή και λάθος) και μπορεί να σου δώσει πολλά και ενδιαφέρονται στοιχεία. 

  • Κάθε πόσα χιλιόμετρα «έκανε» αλλαγή λαδιών;
  • Δίσκο-πλατό έχει αλλάξει και αν ναι πότε;
  • Γιατί έχει αλλάξει αντλία νερού πριν τις 100.000χλμ;

Αυτά είναι μόνο μερικά από τα ερωτήματα που πρέπει να απαντηθούν.

Αν δεν υπάρχει βιβλίο service ή οι απαντήσεις δεν είναι ξεκάθαρες, καλύτερα να αποφύγεις την αγορά αυτού του αυτοκινήτου.

Αν όμως σου δείξουν όσα ζητήσεις , τότε μπορείς να εκτιμήσεις καλύτερα την αξία του αυτοκινήτου που ενδιαφέρεσαι να αγοράσεις, μπορείς να επιβεβαιώσεις, κατά κάποιο τρόπο, ότι τα χιλιόμετρα που αναγράφονται στο κοντέρ είναι πραγματικά και τέλος, μπορείς να υπολογίσεις τι έξοδα ενδέχεται να προκύψουν μετά την αγορά του.

Διάβασε πως ελέγχουμε στη Spotawheel τα αυτοκίνητα μας και πάρε μια ιδέα για το τί πρέπει να κάνεις και εσύ!

Είμαι σίγουρος πως δεν θα ήθελες να αγοράσεις ένα αυτοκίνητο και ξαφνικά να μπεις σε έξοδα επειδή -χωρίς να το ξέρεις- ήταν η ώρα για αλλαγή καδένας χρονισμού.

Για να αποτρέψεις κάτι τέτοιο αφιέρωσε λίγο χρόνο (όχι πάνω από 5 λεπτά) για να διαβάσεις με συγκέντρωση το βιβλίο service!

Πριν συνεχίσεις στο επόμενο βήμα, καλό είναι να διάβασεις το εξής: Αξίζει να αγοράσεις μεταχειρισμένο με πολλά χιλιόμετρα;

ΒΗΜΑ 9: Εντόπισε μόνος σου τα γυρισμένα χιλιόμετρα!

Η παραποίηση των χιλιομέτρων είναι μια μάστιγα που «κρατάει» δεκαετίες τώρα…

Σύμφωνα με ελέγχους που έχουμε κάνει σε πάνω από 21.000 αυτοκίνητα, στο 45% αυτών δεν μπορούν να πιστοποιηθούν τα πραγματικά χιλιόμετρα…

Και μη θεωρήσεις πως το φαινόμενο αυτό θα το συναντήσεις μόνο σε αυτοκίνητα εμπόρων! Ακόμα και οι ιδιώτες γυρίζουν τα χιλιόμετρα… 

Πως θα προφυλαχθείς λοιπόν;

Παρακάτω θα βρεις 7 τρόπους που θα σε βοηθήσουν να αποφύγεις ένα αυτοκίνητο απάτη!

1.  Εξακρίβωσε την εγκυρότητα του Βιβλίου Service

book-service

Όπως αναφέραμε και πιο πάνω, το βιβλίο service είναι ένα από τα έγγραφα του αυτοκινήτου που μπορούν να σου δώσουν πολλές και καλές πληροφορίες για το παρελθόν του.

Έλεγξε την εγκυρότητά του με τους παρακάτω τρόπους:

  • Αρχικά έλεγξε αν είναι το εργοστασιακό βιβλίο service. Συνήθως στην πρώτη σελίδα αναγράφονται τα στοιχεία του εμπόρου και επικυρώνονται με την ανάλογη σφραγίδα.
  • Έλεγξε αν οι σφραγίδες των συνεργείων κάτω από κάθε προγραμματισμένη εργασία είναι γνήσιες. Ζήτα την έγκριση του ιδιοκτήτη και κάλεσε τηλεφωνικώς τα συνεργεία για να επιβεβαιώσεις ότι όντως, έχουν γίνει οι καταγεγραμμένες εργασίες. Αν δεν πάρεις την έγκριση ή δεν λάβεις ξεκάθαρες απαντήσεις από τα συνεργεία, τότε καλό είναι να υποψιαστείς.
  • Έλεγξε αν οι ημερομηνίες και τα χιλιόμετρα των service διασταυρώνονται με τις αντίστοιχες διελεύσεις στο ΚΤΕΟ.

2. Έλεγξε το δελτίο ΚΤΕΟ

elegxos-kteo-gurismena-xiliometra

Ένα αυτοκίνητο με γυρισμένα χιλιόμετρα μπορεί να εντοπιστεί και από το δελτίο ΚΤΕΟ. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, στον επάνω κύκλο αναγράφονται τα χιλιόμετρα κατά τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο του ελέγχου και στον κάτω κύκλο, τα χιλιόμετρα από τον προηγούμενο έλεγχο ΚΤΕΟ. Αν τα χιλιόμετρα είναι γυρισμένα, στον έλεγχο ΚΤΕΟ θα φανεί. Όχι πάντα όμως, γι’αυτό θέλει προσοχή!

Ο πρώτος έλεγχος ΚΤΕΟ πραγματοποιείται 4 χρόνια μετά την 1η κυκλοφορία του οχήματος και στη συνέχεια η συχνότητα ελέγχων μειώνεται στα 2 χρόνια.

  • Έλεγξε αν η ημερομηνία και τα αναγραφόμενα χιλιόμετρα του τελευταίου ΚΤΕΟ ταιριάζουν με τις καταγραφές του βιβλίου service και τα χιλιόμετρα του αυτοκινήτου.
  • Μην δέχεσαι φωτοτυπίες! Όλα τα χαρτιά που θα δεις πρέπει να είναι αυθεντικά!
  • Ζήτα το τελευταίο και το αμέσως προηγούμενο δελτίο ΚΤΕΟ και έλεγξε τις ημερομηνίες και τα χιλιόμετρα που είχε το αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια των ελέγχων. Αν τα χιλιόμετρα έχουν γυριστεί ανάμεσα στο διάστημα του τελευταίου και του προ-τελευταίου ελέγχου KTEO, τότε η διαφορά των χιλιομέτρων θα αναγράφεται κάτω αριστερά (όπως στη φωτογραφία), στο πιο πρόσφατο δελτίο ΚΤΕΟ!

3. Αν είναι αυτοκίνητο εισαγωγής…

autokinita-eisagwgis

Τα χιλιόμετρα που έχει ένα αυτοκίνητο όταν εισάγεται στην Ελλάδα αναγράφονται στα έγγραφα εισαγωγής και κυρίως στο τιμολόγιο αγοράς – ζήτα να δεις το τιμολόγιο αγοράς και τα χαρτιά εισαγωγής!

4. Αν είναι αυτοκίνητο leasing…

autokinita-leasing

Σήμερα αποτελούν ένα μεγάλο μέρος του στόλου των εμπόρων. Παρόλα αυτά, οι leasing εταιρίες υποχρεούνται να παραδίδουν κάθε αυτοκίνητο με μια λίστα εργασιών και να αναγράφουν τα χιλιόμετρα στο τιμολόγιο πώλησης. Ζήτα το! Εκεί θα βρεις τα πραγματικά χιλιόμετρα!

5. Ζήτα διαγνωστικό έλεγχο εγκεφάλου

diagnwstikos-elegxos-egkefalou

Ο διαγνωστικός έλεγχος εγκεφάλου μπορεί να δώσει πολλές και καλές πληροφορίες για ένα αυτοκίνητο, αλλά δεν αποτελεί την απόλυτη λύση του προβλήματος των γυρισμένων χιλιομέτρων.

Τι μπορείς να δεις με ένα καλό διαγνωστικό έλεγχο;

  • Παλαιότερες ενδείξεις που έχουν κρατηθεί στη μνήμη με τα χιλιόμετρα που είχε το αμάξι τότε (ισχύει μόνο για ορισμένες μάρκες/μοντέλα)
  • Ιστορικό χιλιομέτρων που έχουν διανυθεί και τις ώρες λειτουργίας του κινητήρα – Ισχύει για περιορισμένους τύπους αυτοκινήτων, και κυρίως για νεότερα μοντέλα που κρατάνε στη μνήμη τους αυτές τις πληροφορίες, αποθηκεύοντας τες στον εγκέφαλο, στο κλειδί, το φανάρι ή την κλειδαριά
  • Τις διελεύσεις του αυτοκινήτου από επίσημο αντιπρόσωπο (λόγω service, επισκευής κτλ.)

Τι ΔΕΝ μπορείς να δεις με ένα καλό διαγνωστικό έλεγχο;

Αν τα χιλιόμετρα έχουν γυριστεί “επαγγελματικά”, δεν μπορείς να δεις τίποτα από τα παραπάνω. Μην ξεχνάς πως όλα αυτά είναι δεδομένα που αποθηκεύονται σε ένα “τσιπάκι” στο αυτοκίνητο. Υπάρχουν εξειδικευμένα όργανα με τα οποία γυρίζονται τα χιλιόμετρα που ούτε το διαγνωστικό της αντιπροσωπείας δεν μπορεί να βγάλει άκρη.

  • (Tip!) Σε αντίθεση με αυτό που πολλοί πιστεύουν, το διαγνωστικό είναι χρήσιμο εκεί που δεν έχει γίνει σωστά η παραποίηση των χιλιομέτρων.

6. Ψάξε σε συγκεκριμένα sites μέσω του αριθμού πλαισίου

elegxos-arithmou-plaisiou

Υπάρχουν sites επί πληρωμή στο διαδίκτυο όπου μπορείς να πληκτρολογήσεις τον αριθμό πλαισίου του αυτοκινήτου και να μάθεις το ιστορικό του, τα χιλιόμετρα, καταγεγραμμένες ζημιές και πολλά άλλα. Κάποια από αυτά είναι το vindecoder.net και το autodna.com.

  • Συμβουλή! Αυτά τα sites δεν καλύπτουν όλες τις χώρες (όπως π.χ τη Γαλλία), ενώ προϋπόθεση για να βρεις πληροφορίες για ένα όχημα είναι να έχει επισκεφθεί κάποιο εξουσιοδοτημένο συνεργείο ή κάποιον επίσημο οργανισμό, όπως το αντίστοιχο ΚΤΕΟ της χώρας προέλευσης. Η αλήθεια είναι ότι δεν πρόκειται για τον πιο εγγυημένο τρόπο για να μάθεις πληροφορίες για το αυτοκίνητο που σε ενδιαφέρει, ωστόσο αποτελεί μια λύση που θα πρέπει να κοιτάξεις!

7. Σύγκρινε τις τιμές με sites αγγελιών του εξωτερικού

agora-autokinitou-apo-germania

Μπες στο mobile.de ή στο autoscout24.com. Διάλεξε το μοντέλο που έχεις επιλέξει, βάλε στα “φίλτρα” τα ίδια χιλιόμετρα με αυτό που έχεις βρει στην Ελλάδα και δες που κυμαίνονται οι τιμές σε χώρες όπως η Γερμανία, η Γαλλία, η Ιταλία.

Τροφή για σκέψη: Σκέψου πως ένα αυτοκίνητο εισαγωγής που το αγοράζει ο έμπορος 8.000€ στη Γαλλία, πρέπει να το πουλήσει τουλάχιστον 11.000€ στην Ελλάδα για να καλύψει τα κόστη εκτελωνισμού, τα μεταφορικά από Γαλλία, και να βγάλει και ένα καλό κέρδος για την επένδυσή του.

Αν λοιπόν στα ξένα sites αγγελιών οι μέσες τιμές είναι ίδιες με τις ελληνικές, καταλαβαίνεις πως κάτι δεν πάει καλά…

Η πραγματικότητα λέει πως το αμάξι αγοράστηκε με πολλά παραπάνω χιλιόμετρα σε πολύ χαμηλή τιμή, τα χιλιόμετρα παραποιήθηκαν και το αυτοκίνητο “σουλουπώθηκε” ώστε να δείχνει σε καλή κατάσταση σε σχέση με τα χιλιόμετρά του.

Πρόκειται για το κλασικό πρόβλημα με το αυτοκίνητο «ευκαιρία» που έχουμε γράψει σε άλλο άρθρο.

Με αυτόν τον τρόπο, ο έμπορος κερδίζει και ο καταναλωτής χάνει, αφού χρυσοπληρώνει ένα αυτοκίνητο χαμηλότερης αξίας. Τα προβλήματα που θα εμφανιστούν στους επόμενους μήνες, δυσχεραίνουν ακόμα περισσότερο τη θέση του καταναλωτή.

Μάθε περισσότερους τρόπους για να καταλαβαίνεις μόνος σου τα γυρισμένα χιλιόμετρα, κατεβάζοντας τον πλήρη οδηγό γυρισμένων χιλιομέτρων!

Και για το τέλος…

Ένας άλλος τρόπος για να εντοπίσεις τα γυρισμένα χιλιόμετρα, δεν είναι άλλος από τον εξονυχιστικό έλεγχο της τεχνικής κατάστασης του αυτοκινήτου από κάποιον ειδικό!

Αυτό είναι και το 10ο βήμα στην αναζήτησή σου ώστε να αγοράσεις ένα πραγματικά καλό αυτοκίνητο!

ΒΗΜΑ 10: Έλεγχος από ειδικό

elegxos-metaxeirismenou-autokinitou

Η αγορά ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου χωρίς να έχει προηγηθεί τεχνικός έλεγχος, μπορεί και να είναι «η μητέρα» όλων των λαθών.

Ναι, μπορεί για 5.000€ μία BMW Σειρά 3 του 2003 (e46) να «φωνάζει» από μακριά ότι πρόκειται για ένα καλό deal, σύντομα όμως ο ενθουσιασμός μπορεί να μετατραπεί σε δράμα αν δεν το ελέγξεις με κάποιον ειδικό.

Πολλά αυτοκίνητα εκεί έξω πωλούνται με την μορφή της «ευκαιρίας», οπότε για να καταλάβεις αν τα λεγόμενα του τάδε ιδιοκτήτη ή εμπόρου συμβαδίζουν με την πραγματικότητα, πρέπει πρώτα να το «περάσεις» από το «μικροσκόπιο».

Το αυτοκίνητο είναι μια μεγάλη επένδυση που θα κάνεις στη ζωή σου γι’αυτό και ο τεχνικός έλεγχος επιβάλλεται!

Λίγοι είναι αυτοί θα σου πουν την αλήθεια ως έχει αλλά και πάλι, μην το ρισκάρεις, έλεγξέ το με κάποιον ειδικό! Είναι μαθηματικά βέβαιο, πως ένας επαγγελματίας θα βρει αυτό, που το άπειρο μάτι θα αγνοήσει.

  • Συμβουλή: Θυμήσου! Δεν φτάνει ένας κλασικός έλεγχος με διαγνωστικό μηχάνημα. Το αυτοκίνητο θα πρέπει να σηκωθεί στον αέρα και να ελεγχθούν ενδελεχώς τόσο τα μηχανικά του μέρη για τυχόν προβλήματα και διαρροές, όσο και η δομή του πλαισίου για πιθανά τρακαρίσματα του παρελθόντος. Στο τέλος, χρειάζεται φυσικά και ένα test drive από κάποιον επαγγελματία ώστε να αξιολογήσει τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου.

ΒΗΜΑ 11: Διεύρυνε τις εναλλακτικές σου

Καλό θα ήταν να μην εστιάζεις την προσοχή σου στην εύρεση ενός συγκεκριμένου αυτοκινήτου. Προσπάθησε να διευρύνεις τις επιλογές σου και να οδηγήσεις όσα περισσότερα αυτοκίνητα μπορείς!

Θα δεις ότι θα σε χαροποιήσει ιδιαίτερα να «απορροφάς» την οδηγική εμπειρία που έχει να προσφέρει το κάθε ένα και στο τέλος, είναι σίγουρο ότι θα πάρεις μια πολύ πιο ξεκάθαρη απόφαση!

Αρκεί να έχεις υπομονή… το «κλειδί» δηλαδή, στην επιτυχημένη αγορά ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου!

ΒΗΜΑ 12: Συγκράτησε τον ενθουσιασμό σου!

Μπορεί να ακούγεται λίγο περίεργο, αλλά το να ερωτευτείς ένα αυτοκίνητο πριν καν το αγοράσεις μπορεί να οδηγήσει σε μια λανθασμένη επιλογή που στο μέλλον θα μετανιώνεις.

Δίνω ένα παράδειγμα για να γίνω πιο σαφής:

Ένας παιδικός μου φίλος ήθελε να αγοράσει ένα Land Rover Defender. Το ποθούσε τόσο πολύ που πραγματικά ήταν ανίκανος να σκεφτεί καθαρά και να καταλάβει ότι για τη χρήση που το θέλει (να πηγαίνει δηλαδή από το γραφείο στο σπίτι και τούμπαλιν) δεν θα τον βόλευε.

Τελικά όμως επέμεινε, μάζεψε τα λεφτά που του έλειπαν και αγόρασε ένα πολύ εντυπωσιακό 3-πορτο Defender του 1985.

Το αυτοκίνητο είχε διανύσει περισσότερα από 200.000 χιλιόμετρα, ο όγκος του ήταν απαγορευτικός για την καθημερινή μετακίνηση σε πυκνοκατοικημένο προάστιο της Αθήνας, ενώ μέσα σε ένα Σαββατοκύριακο, το Defender μπορούσε να καταναλώσει μέχρι και την τελευταία σταγόνα πετρελαίου από ένα ντεπόζιτο 80 λίτρων.

Φυσικά, ο αρχικός ενθουσιασμός, τώρα έχει αντιστραφεί πλήρως…

  • Συμβουλή 1η: Μην κολλάς στις «αγαπημένες μάρκες». Οι καιροί αλλάζουν και μαζί τους και οι κατασκευαστές. Τα standards που σήμερα έχουμε δεδομένα μεταβάλλονται συνεχώς, τα εργοστάσια αλλάζουν τοποθεσίες, οι μηχανικοί συνταξιοδοτούνται και νέοι CEOs μπαίνουν στο παιχνίδι καθημερινά, ο κάθε ένας με το δικό του όραμα.
  • Συμβουλή 2η: Προσπάθησε να μην δείχνεις τον ενθουσιασμό σου. Ακόμα και αν το αυτοκίνητο είναι το κατάλληλο για σένα, αν ο πωλητής καταλάβει πόσο πολύ το θέλεις, θα χάσεις την διαπραγματευτική σου δύναμη (κυρίως με τους εμπόρους).

Αν παρ’ όλα αυτά…

…δεν βρίσκεις να αγοράσεις ένα πραγματικά καλό αυτοκίνητο ή απλά αγχώνεσαι με τα τόσα «πρόσεχε» και «μην» που διάβασες πιο πάνω, απλά πες μας τι ψάχνεις και εμείς θα σου βρούμε το επόμενό σου αυτοκίνητο, έτσι όπως το ονειρεύεσαι!

Ψάχνεις ένα Πραγματικά Καλό Αυτοκίνητο;

Στη Spotawheel, καθημερινά ελέγχουμε δεκάδες μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με τους πιο αυστηρούς κανόνες της αγοράς. Τα καλύτερα από αυτά (μόλις 1 στα 20) αναρτώνται στο site μας με λεπτομερείς φωτογραφίες και video.

Εσύ επιλέγεις το αυτοκίνητο που θέλεις, το φέρνουμε για test drive εκεί που σε βολεύει, το παραλαμβάνεις με εγγύηση έως και 5 χρόνια!

 

Panagiotis Mytilinaios
Παναγιώτης

Ο Παναγιώτης σπούδασε δημοσιογραφία αυτοκινήτων στη Μ.Βρετανία. Αυτό από μόνο του αποτελεί μια τρανή απόδειξη ότι λατρεύει τα αυτοκίνητα! Στο παρελθόν έχει δουλέψει στο βρετανικό Autocar και στους PistonHeads, ενώ αραιά και που γράφει για το 4Drivers. Πάνω από όλα όμως είναι υπερήφανο μέλος της ομάδας της Spotawheel!

Πως σου φάνηκε το άρθρο; Γράψε μου στα σχόλια πιο κάτω

5 σχόλια

  1. Avatar Ο/Η Γιάννης Μανωλάκης λέει:

    Σωστά όλα αυτά , όμως νομιζω οταν κανεις φθάσει στο σημειο να παρει το μεταχειρισμένο αυτοκινητο που του αρεσει , πολυ χρήσιμο θα ηταν για τον τελικό ελεγχο να το παει στην αντιπροσωπεία της εταιρείας που επέλεξε , να πληρώσει ενα μικρο ποσο να το ελέγξουν.
    Οι άνθρωποι αυτοί και ξέρουν το συγκεκριμένο αυτοκινητο και πολυ θα ήθελαν να σε εχουν πελάτη*μετα την αγορα που θα κανεις , οποτε σε καμμία περίπτωση δεν θα σου έκρυβαν τιποτα , αφου έτσι θα ειχαν εκτεθεί ανεπανόρθωτα στα μάτια σου.

    *γί´αυτο μπορει και να μην σε χρεώσουν καθόλου.

    Ι.Μανωλακης

  2. Avatar Ο/Η ΤΡΥΦΩΝ ΚΟΡΟΜΗΛΑΣ λέει:

    ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΣΤΟ ΑΡΘΡΟ ΟΙΥ ΔΙΑΒΑΣΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ.ΠΡΟΣΠΑΘΩ ΑΥΤΟΝ ΤΟΝ ΚΑΙΡΟ ΝΑ ΒΡΩ ΕΝΑ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΜΕΝΟ ΑΞΙΟΠΙΣΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ.

  3. Avatar Ο/Η Δημήτρης Αντωνίου λέει:

    Νομίζω πως είναι το πιο καλό άρθρο που έχω διαβάσει μέχρι τώρα (και διαβάζω χρόνια!) -Μπράβο στον συντάκτη του, είναι πολύ σωστός! Θέλω να αγοράσω ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο καλής ποιότητας και νομίζω πως δεν υπήρξε ως τώρα κάτι πιο πλήρες που να με ενημερώνει για όλα όσα έχει αυτό το άρθρο! Θα μελετήσω κι άλλο λοιπόν και θα έρθουμε σε επαφή σύντομα για τις συμβουλές σας. Το μόνο μέχρι τώρα που βρίσκω αρνητικό (το καταλαβαίνω όμως, διότι προσφέρετε ασύγκριτη ποιότητα) είναι το 12% επιτόκιο στην περίπτωση αγοράς με δόσεις. Θα ήταν λογικότερο ένα ποσοστό γύρω στο 7-8%, αλλά κάπως πρέπει κι εσείς να βγάλετε τα έξοδα της υπέροχης ομάδας. Καλή Χρονιά και συνεχίστε! Ακόμη ένα μπράβο στον Παναγιώτη!

  4. Avatar Ο/Η ΚΑΛΠΟΥΖΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ λέει:

    παρα πολύ καλη ηενημερωση την οποια δημοσιευσατε αλλα θα συμφωνησω με τα γραφομενα των ΚυριωνΑντωνιου ,και Μανωλακη!!

Άσε το σχόλιο σου

Η διεύθυνση e-mail σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *