To Tesla Model X μοιάζει να έχει έρθει από το μέλλον! Αναρωτιόμασταν κάποτε ποια εταιρεία θα τολμήσει για πρώτη φορά να φέρει στην παραγωγή ένα από αυτά τα φαντεζί concept cars που βλέπουμε στις εκθέσεις αυτοκινήτου.

Μία καλή προσπάθεια έκανε η Honda με το Civic το 2007 αλλά και πάλι το φουτουριστικό design μπορούμε να πούμε ότι πατάει στη γη. Αυτός που τόλμησε, τόσο σχεδιαστικά όσο και τεχνολογικά, δεν είναι άλλος από τον κύριο Elon Musk.

Ο Αμερικανός ιδρυτής και ιδιοκτήτης της Tesla υποσχέθηκε να φέρει την ηλεκτροκίνηση πιο κοντά στην πόρτα μας και να μην παράγει αδιάφορα αυτοκίνητα. Φαίνεται ότι και στα δύο τήρησε το λόγο του.

To Tesla Model X αποτελεί το βαρύ πυροβολικό της εταιρείας, μαζί με το Model S, το σπορ υπεραυτοκίνητο με το οποίο μοιράζονται πολλά μηχανικά μέρη. Από το 2016 και έπειτα που βγήκε στην παραγωγή, κάθε χρόνο περνάει από ένα μικρό λίφτινγκ στο εργοστάσιο της Καλιφόρνια.

Έτσι και φέτος, μετά από ορισμένες αισθητικές παρεμβάσεις, το Model X είναι ακόμη πιο επιβλητικό και δυναμικό, με λιγότερες καμπύλες και περισσότερο νεύρο κατά μήκος του αμαξώματος. Σήμα κατατεθέν δεν είναι άλλο από τις πόρτες falcon wing που ανοίγουν προς τον ουρανό και κάνουν το 7θέσιο μοντέλο να μοιάζει με… γεράκι έτοιμο να αρπάξει το θήραμα του.

Tesla falcon wings

Βελτιώσεις δέχτηκε και το σύστημα ηλεκτροκίνησης για τα αμερικάνικο μοντέλο, τόσο στη μετάδοση όσο και στις μπαταρίες. Εφοδιάζεται έναν ηλεκτροκινητήρα σε κάθε άξονα, απόδοσης 75 ή 100 kWh, ανάλογα με την έκδοση 75D ή 100D, με την συνολική ισχύ να φτάνει τους 553 και 785 ίππους αντίστοιχα.

Ναι σωστά διαβάζετε, το ηλεκτρικό θηρίο μπορεί να τα βάλει με οποιοδήποτε supercar, αφού ενδεικτικά το 100D φθάνει τα 0-100 χλμ./ώρα σε 2,7’’, ενώ η… ταπεινή έκδοση 75D σε 4,4’’.

Όλα αυτά χωρίς να εκπέμπει καθόλου CO2 ή γενικότερα ρύπους.

Tesla model X interior camera

Η μοναδική του απαίτηση είναι καμία δεκαριά ώρες στην πρίζα του σπιτιού, ή πολύ λιγότερο σε κάποιον ταχυφορτιστή (συνήθως σε μεγάλες εταιρείες στάθμευσης και αργότερα σε αρκετά σημεία της πόλης). Συγκεκριμένα, διαθέτει λειτουργία φόρτισης 15 λεπτών, με την οποία μπορεί να διανύσει 200 χλμ. Σαν να κάνεις δηλαδή μία στάση για ανεφοδιασμό και να έχει ουρά στο πρατήριο καυσίμων.

Το τετρακίνητο «θηρίο» των 2,5 τόνων φιλοξενεί τις μπαταρίες του χαμηλά στο δάπεδο, κάτι που σημαίνει ότι στο δρόμο η συμπεριφορά δεν μπορεί παρά να είναι εξαιρετική (χαμηλό κέντρο βάρους).

tesla model x exterior right

Η συστοιχία μπαταριών τεχνολογίας ιόντων λιθίου, μετά από σχετική βελτίωση, μπορεί να εγγυηθεί αυτονομία για 530 περίπου χιλιόμετρα στην έκδοση Long Range και λίγο λιγότερα στην έκδοση Performance, που έχει ως πρώτο μέλημα τις επιδόσεις και όχι την οικονομία στο ρεύμα. Η γρήγορη έκδοση μάλιστα στερεί και μια επιπλέον θέση (6θέσιο το performance) στο εσωτερικό του αμαξώματος, προφανώς λόγω της παρουσίας μεγαλύτερων μπαταριών.

Όπως και τα περισσότερα μοντέλα της Tesla, έτσι και το Model X ανήκει στην κατηγορία ημιαυτόνομων αυτοκινήτων (level 3). Τι σημαίνει αυτό; Ότι ο οδηγός δεν χρειάζεται να κάνει και πολλά πράγματα πέρα από τα βασικά και να έχει την προσοχή του στο δρόμο και στην εντυπωσιακή οθόνη 17 ιντσών.

tesla model x site screenshot

Το αμάξωμα του ηλεκτροκίνητου SUV διαθέτει δεκάδες κάμερες, αισθητήρες ακόμη και ραντάρ που ανιχνεύουν την ύπαρξη ανθρώπων, οχημάτων και αντικειμένων, έχοντας ως μέλημα την ασφάλεια όλων αλλά και την άνετη οδήγηση.

Στο ίδιο μήκος κύματος και οι υπόλοιπες τεχνολογίες όπως ένα πιο ενεργό cruise control σε σχέση με το συνηθισμένο, το αυτόματο φρενάρισμα σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, το σύστημα ειδοποίησης αλλαγής λωρίδας και φυσικά το αυτόματο παρκάρισμα.

Μα καλά θα πείτε, το Tesla Model X δεν έχει κανένα αρνητικό; Φυσικά και έχει, και δεν είναι άλλο από την τιμή πώλησης. Ενδεικτικά, στις ΗΠΑ η έκδοση Long Range ξεκινά από 90.000€ και η ταχύτερη Performance ζητάει 20.000€ περισσότερα.

white tesla model x falcon wings

Δεν του δώσαμε τυχαία τον τίτλο του SUV των ονείρων σας, αν και το πιθανότερο είναι να το δείτε –σπανίως βέβαια- να κυκλοφορεί και στους ελληνικούς δρόμους τους επόμενους μήνες (το κόστος του Model X στην Ελλάδα θα είναι ακόμη υψηλότερο).

Ήδη ο προκάτοχος του φιγουράρει στους δρόμους της Αθήνας και η πιθανή έλευση της Tesla με επίσημο τρόπο στη χώρα μας θα βοηθήσει προς αυτή την κατεύθυνση. Εξάλλου, τα αντίστοιχα ηλεκτροκίνητα SUV’s άλλων εταιρειών όπως το Audi e-tron και το Jaguar I-Pace σύντομα θα ψάχνουν ένα δυνατό ανταγωνιστή, ίσως και ισχυρότερο από αυτά.