Μέχρι και πριν λίγα χρόνια λοιπόν, η απόκτηση ενός sedan ή μιας… “κούρσας” όπως τα έλεγαν, αποτελούσε φετίχ για τους Έλληνες.

Τα χρόνια όμως πέρασαν, η κατηγορία των sedan αυτοκινήτων παραγκωνίστηκε από τα crossovers και τα SUVs και οι σύγχρονες οικογένειες απέκτησαν νέα ήθη.

Ωστόσο, ένα στιβαρό 4θυρο αυτοκίνητο εξακολουθεί να αποπνέει κύρος και επιβλητικότητα. Ειδικά όταν συνδυάζονται με χώρους, άνεση και οδική συμπεριφορά.

Εμείς σε αυτό το άρθρο σου προτείνουμε 7 από τα καλύτερα sedan που θα βρεις στην αγορά των μεταχειρισμένων με μάξιμουμ κόστος τις 15.000€.  Ένα ποσό το οποίο κάλλιστα μπορεί να σε βάλει και σε premium “χωράφια”.

Ας δούμε ποια είναι αυτά!

 

1. BMW 320 E90 (2008-2012)

To facelift του 2008 λύτρωσε το λαοφιλές sedan από τα πίσω φανάρια που θύμιζαν Daewoo Lanos και τόνωσε τον 2λιτρο ατμοσφαιρικό κινητήρα.

Η ιπποδύναμη αυξήθηκε τόσο στην 316 όσο και την 320, το πιο σημαντικό όμως είναι πως μειώθηκε η κατανάλωση.

Η τεχνολογία BMW EfficientDynamics ενσωματώνει σύστημα start-stop, άμεσο ψεκασμό καυσίμου δεύτερης γενιάς (BMW High Precision Injection), αλουμινένιο στροφαλοθάλαμο, ελαστικά χαμηλής τριβής και βελτιστοποιημένη αεροδυναμική, περιφερειακές μονάδες που ελέγχονται σύμφωνα με τις τρέχουσες απαιτήσεις και Brake Energy Regeneration (παραγωγή ηλεκτρικής ισχύος για το ηλεκτρικό δίκτυο του αυτοκινήτου όταν ο οδηγός φρενάρει ή ρολάρει το αυτοκίνητο, χωρίς να πατά γκάζι).

Όλα αυτά χωρίς η 320i να λησμονεί την κορυφαία οδική της συμπεριφορά.

Ποια έκδοση;

Η 320i! Οι 170 ίπποι (από 150) του 2λιτρου ατμοσφαιρικού κινητήρα χαρίζουν πολύ καλές επιδόσεις (0-100 σε 8.9″, τελική 230 χλμ/ώρα), αξιοποιώντας τις δυνατότητες πλαισίου και ανάρτησης.

Οι χώροι δεν συγκαταλέγονται μεταξύ των κορυφαίων, ωστόσο 4 επιβάτες (και πέμπτος, με κάποιες παραχωρήσεις) και οι περισσότερες από τις αποσκευές τους (460 λίτρα το πορτμπαγκάζ) θα βολευτούν .

Εξοπλιστικά η συντριπτική πλειοψηφία των μεταχειρισμένων 320i είναι πλούσια εξοπλισμένες, αποφεύγοντας το “φάουλ” των βασικών εκδόσεων με τα χειροκίνητα παράθυρα πίσω και το προαιρετικό υποβραχιόνιο-μεταξύ άλλων.

Πόσο καίει;

Ο 2λιτρος κινητήρας της BMW αρκείται σε 7.4 λίτρα/100 χλμ συνεπικουρούμενος από το πακέτο EfficientDynamics.

Πόσο θα σου κοστίσει;

Λιγότερο από 15.000. Μια μεταχειρισμένη facelifted BMW 320i θα σε επιβαρύνει -κατά μέσο όρο- με 12.450 ευρώ.

Δες Επιλεγμένες BMW!

 

2. Alfa Romeo 159 (2005-2011)

Η μπερλίνα που κράταγε ψηλά την σημαία του “Cuore Sportivo”, μέχρι την άφιξη της Giulia.

Ακόμα και από την βασική έκδοση των 1.8 λίτρων και 140 ίππων, η 159 ξεκαθαρίζει πως στο μυαλό της (και σε αυτό του οδηγού της) τριγυρνάει συνέχεια ο όρος “δυναμικά χαρακτηριστικά”.

Η πιο σπορ πρόταση της κατηγορίας, πίσω μόνο από την πισωκίνητη “3αρα” της BMW και με σχεδίαση που προκαλεί επιφωνήματα θαυμασμού ακόμα και σήμερα.

Μοναδικό μελανό σημείο ο χώρος αποσκευών, ο οποίος μετά βίας ξεπερνάει τα 400 λίτρα (405 για την ακρίβεια).

Ποια έκδοση;

Η 159 ξεκινούσε από τα 1.8 κι έφτανε μέχρι τα 3.2 λίτρα. Προφανώς και η τελευταία είναι εκτός ελληνικής πραγματικότητας, οπότε ας δούμε τι γίνεται στην μέση.

Οι πετρελαιοκινητήρες είναι τρεις, ωστόσο ένας είναι που ξεχωρίζει. Ο 1.9 JTD προσφέρει 150 ίππους και 32 κιλά πλουσιοπάροχης ροπής, αποφεύγοντας τον φόρο πολυτελείας και τα λοιπά “χαράτσια” του 2λιτρου και -πολύ περισσότερο- του 2.4.

Πόσο καίει;

Σε ρεαλιστικές συνθήκες, μια 159 1.9 JTD ζητά 6.5 λίτρα πετρελαίου/100 χλμ. Απόλυτα ικανοποιητική τιμή για τις επιδόσεις και την άνεση στο ταξίδι που παρέχει ο 1.900αρης κινητήρας.

Πόσο θα σου κοστίσει;

Κάτω από 10.000€. Μια 159 1.9 JTD τιμάται κατά μέσο όρο στις 7.800€. Βέβαια, το πρόβλημα είναι ότι πολλές από αυτές κυκλοφόρησαν πριν την απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης το 2011 με αποτέλεσμα, ένα μεγάλο ποσοστό να βρίσκεται στην επαρχία.

Δες Επιλεγμένα Alfa Romeo!

 

3. Αudi A4 (B7) (2005-2008)

Συνεχίζουμε σε premium μονοπάτια με ένα εκ των best sellers της κατηγορίας στην ελληνική αγορά.

Όχι άδικα, το Α4 θεωρείται ένα από τα καλύτερα sedan που μπορείς να αποκτήσεις. Πέρα από το πρεστίζ των 4 κύκλων που συνθέτουν το σήμα της Audi, η ποιότητα κατασκευής είναι πραγματικά αμέμπτου κριτικής, η άνεση “ισοπεδωτική” και οι επιδόσεις κορυφαίες.

Mε πλούσιο μηχανοστάσιο (πολλές διαφορετικές εκδόσεις κινητήρων) και την δυνατότητα τετρακίνησης, το Α4 αποτελεί ένα από τα πιο καλύτερα οικογενειακά αυτοκίνητα της τελευταίας δεκαετίας.

Ποια έκδοση;

Όπως αναφέραμε, το Α4 διαθέτει ευρύτατη γκάμα κινητήρων. Οι περισσότεροι, ωστόσο, εμπίπτουν στην λαιμητόμο των 2 λίτρων και άνω οπότε ξεχωρίζουμε τον εξής ένα: τον εμβληματικό 1.8 TFSI, συνοδεία του συστήματος quattro.

Ο υπερτροφοδοτούμενος 1.800αρης αποδίδει 160 ίππους και εξασφαλίζει τις καλύτερες επιδόσεις στην κατηγορία (σε αυτό το επίπεδο τιμής, γιατί υπάρχει και ο 2.0 TFSI). Tα 8.2 δευτερόλεπτα για τα πρώτα 100 χλμ/ώρα δεν χρήζουν περαιτέρω ανάλυσης, ούτε τα 230 χλμ/ώρα της τελικής ταχύτητας.

Ιδανικά, συνδυάζεται με τα τρία διαφορικά του quattro και αξιοποιεί στον μέγιστο βαθμό το εύρος της δύναμης του 20VT.

Πόσο καίει;

Όντας τούρμπο sedan 160 ίππων, λογικό να μην εμφανίζονται νούμερα κατανάλωσης ντίζελ. Παρόλα αυτά, 8.9 λίτρα/100 χλμ δεν τα λες άσχημα. Το δικίνητο 1.8 Τ απαιτεί 0.4 λίτρα/100 χλμ λιγότερα κατά μέσο όρο.

Πόσο θα σου κοστίσει;

Παρότι τα νεότερα μοντέλα είναι 10ετίας, το πλούσιο επίπεδο εξοπλισμού και το όνομα που δημιούργησε το Α4 κρατάνε αναλογικά ψηλά τις τιμές. Η μέση τιμή του 1.8 ΤFSI ανέρχεται στις 15.000€, δίνοντας του οριακά την υποψηφιότητα για τη λίστα μας!

Δες Επιλεγμένα Audi!

 

4. Citroen C5 (2008-2018)

Sedan και Citroen είναι έννοιες άρρηκτα συνδεδεμένες μεταξύ τους. Μπορεί τυπικά το καινοτόμο Citroen DS του 1955 να ήταν 5θυρο, ωστόσο εξυπηρετούσε τις συνθήκες μιας πραγματικής λιμουζίνας.

Μια παράδοση που συνέχισε επάξια το C5.

Η δεύτερη γενιά του γαλλικού 4θυρου οικογενειακού εξοπλίστηκε -επιτέλους- με ένα μοτέρ που μπορεί να αξιοποιήσει τις δυνατότητες της υδροπνευματικής ανάρτησης Hydractive 3+. Οι χώροι και η ποιότητα κατασκευής δεν έχουν να ζηλέψουν σε τίποτα τον premium συναγωνισμό, αν και αυτός των αποσκευών θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερος από 455 λίτρα.

Ποια έκδοση;

Αν ενδιαφέρεσαι για πραγματική εμπειρία Citroen, η 1.6 ΤΗP με την στάνταρ υδροπνευματική ανάρτηση θα σε κάνει να αναθεωρήσεις για το τί εστί άνεση. Το υδραυλικό κύκλωμα και οι φούσκες που αντικαθιστούν τα ελατήρια, μετατρέπουν το C5 σε “οδοστρωτήρα” που ισιώνει και αφήνει μακριά από το πλούσια εξοπλισμένο εσωτερικό πάσης φύσεως ανωμαλίες στο οδόστρωμα.

Ο 1.600αρης THP, προϊόν συνεργασίας BMW-PSA, εκμεταλλεύεται την δυναμική της ιδιαίτερης ανάρτησης στις στροφές, στεκόμενος στο ύψος της γαλλικής παράδοσης που χαρακτηρίζει την οδική συμπεριφορά.

Πόσο καίει;

Από τα πρώτα τέκνα του downsizing, ο 1.600αρης τούρμπο αποδεικνύεται περισσότερο οικονομικός από όσο θα περίμενε κανείς για 156 άλογα σε 1.5 τόνο. Με χαλαρωτική οδήγηση μπορείς να δεις μια μέση τιμή στα 7.8 λ./100χλμ.

Πόσο θα σου κοστίσει;

Από τις πλέον συμφέρουσες επιλογές της λίστας. Ένα πλούσια εξοπλισμένο sedan των 156 ίππων, με μια ιδιαίτερη ανάρτηση που εξασφαλίζει απαράμιλλη ποιότητα κύλισης και οδική συμπεριφορά για μια μέση τιμή στις 8.700€… το λες και ευκαιρία.

Δες Επιλεγμένα Citroen!

 

5. Ford Mondeo (2010-2014)

H διαχρονική επιλογή του “ανήσυχου” οικογενειάρχη. Το στήσιμο της ανάρτησης και η στιβαρότητα του πλαισίου δεν χλωμιάζουν ακόμα και σε σύγκριση με hot-hatches, δίχως να παραλείπεται η άνεση και η βολή της οικογενείας.

Τρανό παράδειγμα η ευρυχωρία του εσωτερικού, το οποίο μπορεί άνετα να φιλοξενήσει 5 ενήλικους επιβάτες ή 2 γονείς με ισάριθμα παιδικά καθίσματα.

Το πορτμπαγκάζ είναι εξίσου άπλετο, ξεκινώντας από τα 528 λίτρα και φτάνοντας μέχρι τα 1.380 κατόπιν αναδίπλωσης των πίσω καθισμάτων. Απολύτως λογικό, καθώς το Mondeo 3ης γενιάς πλησιάζει τα 5 μέτρα σε μήκος (4.84).

Ποια έκδοση;

Το 2010 η Ford εφοδίασε το Mondeo με τον 1.600αρη EcoBoost, οπότε θα ήταν κρίμα να αφήσουμε τα 160 άλογα του υπετροφοδοτούμενου κινητήρα παραπονεμένα.

Σαφώς το πιο ταιριαστό “ελληνικό” μοτέρ για τα κιλά και τον όγκο του αυτοκινήτου. Αρκεί να αναλογιστείς πως πλήρες επιβατών και αποσκευών, το Mondeo αγγίζει τους 2 τόνους. Ο ντίζελ 1.8 TDCi αδικείται από την μακριά κλιμάκωση του κιβωτίου, ο 2λιτρος TDCi από την φορολογία.

Πόσο καίει;

Για 1.600 κιλά και 160 άλογα τα 7.8 λίτρα/100 χλμ είναι εξαιρετικό νούμερο. Με συγκρατημένη διαχείριση στο γκάζι πέφτει και κοντά στα 6.5.

Πόσο θα σου κοστίσει;

Ένα μεταχειρισμένο Ford Mondeo 1.6 EcoBoost τιμάται -κατά μέσο όρο- στις 8.600€.

Δες Επιλεγμένα Ford!

 

6. Μercedes-Benz C-Class (W204) (2007-2012)

To πιο premium από τα οικογενειακά της λίστας και ο ορισμός της λιμουζίνας για την κατηγορία του.

Η Mercedes C-Class χαίρει του ασυναγώνιστου πλεονεκτήματος του χαμηλού κυβισμού, σε σύγκριση με την “αιώνια αντίπαλο” BMW 3 Series. Το “κομπρεσοράτο” μοτέρ των 1.8 λίτρων κρατάει χαμηλά τα τέλη κυκλοφορίας (275 ευρώ) και συνδυάζει επιδόσεις με χαμηλή κατανάλωση.

Ποια έκδοση;

H C180 Kompressor είναι μονόδρομος για το budget που ορίσαμε. Τα 150 άλογα του κινητήρα κινούν παραπάνω από σβέλτα τον 1.5 τόνο του αμαξώματος, πάντα σε αρμονία με το αρχοντικό πάτημα που χαρακτηρίζει μια Mercedes.

Πόσο καίει;

Εδώ υπάρχει μια σημαντική διακύμανση. Μια συνηθισμένη, μεταχειρισμένη C180 Kompressor καταναλώνει περί τα 9 λίτρα/100 χλμ.

Η BlueEfficiency όμως, αξιοποιεί το σύστημα start-stop, τα ελαστικά χαμηλής τριβής και τα μικρότερα ανοίγματα της γρίλιας στη μάσκα κατεβάζοντας την μέση τιμή κατά 0.7 λίτρα/100 χλμ.

Πόσο θα σου κοστίσει;

Mια μεταχειρισμένη Mercedes C180 Kompressor οριακά εμπίπτει εντός 15.000€. Στις 14.300€ οι απλές, μια ανάσα πριν τις 15.000€ οι BlueEfficiency.

Δες Επιλεγμένες Mercedes!

 

7. Skoda Octavia (2008-2012)

Πάμε στο άλλο τιμολογιακό άκρο και κλείνουμε με τον “πρωταθλητή” λαού και πωλήσεων, την επιτομή του value-for-money sedan!

Το Skoda Octavia είναι το πλέον δημοφιλές αυτοκίνητο, ανεξαρτήτου κατηγορίας. Λογίζεται ως sedan, όμως από πλευράς τιμής κοντράρει hatchbacks μισή κατηγορία κάτω. Απολύτως αναμενόμενα, έχει σημειώσει τεράστια επιτυχία τόσο στην ελληνική αγορά, όσο και πανευρωπαϊκά.

Μεγάλο του ατού δεν είναι άλλο από τους χώρους. Βασισμένο στο πάτωμα του VW Golf ΜΚV αλλά μακρύτερο σχεδόν κατά 30 εκατοστά, ένα μεταχειρισμένο Octavia δεν πρόκειται να αφήσει κανέναν παραπονεμένο με την ευρυχωρία του.

Πέραν των 5 επιβατών που θα βολευτούν, τα 585 λίτρα -που μπορεί να γίνουν 1.455- του πορτμπαγκάζ είναι πρακτικά ανεξάντλητα.

Ποια έκδοση;

Θεωρητικά οι ντίζελ 1.6 και 1.9 TDI θα είχαν πλεονέκτημα, αν α) δεν ήταν τραχείς και το κιβώτιο τόσο αραιά κλιμακωμένο – β) ο 1.4 TSI δεν αποτελούσε την επιτομή του downsizing.

Τα 122 άλογα κινούν εντυπωσιακά γρήγορα την βαριά “καρότσα” του Octavia (0-100 σε 10.4 δευτερόλεπτα, 197 χλμ/ώρα τελική), εκμεταλλευόμενα την 6η σχέση στο χειροκίνητο κιβώτιο που τόσο λείπει από τον 1.6 TDI.

Πόσο καίει;

Ένα μεταχειρισμένο Skoda Octavia 1.4 TSI 122 PS δεν πρόκειται να σε επιβαρύνει με περισσότερα από 8.2 λίτρα/100 χλμ, τα οποία μπορεί να γίνουν και 6.8 αν είσαι ευγενικός με το γκάζι.

Πόσο θα σου κοστίσει;

Μόλις 7.100€ κατά μέσο όρο, δίνοντας το περιθώριο να σκεφτείς την επόμενη (σημερινή δηλαδή) γενιά του, η οποία κυμαίνεται στις 2.000€ παραπάνω.

Δες Επιλεγμένα Skoda!

Σου Αξίζει Καλύτερο Αυτοκίνητο!

Στη Spotawheel επαναπροσδιορίζουμε τον όρο “εμπιστοσύνη” στον χώρο του αυτοκινήτου!
Πουλάμε ελεγμένα αυτοκίνητα που έχουν περάσει επιτυχώς τους αυστηρότερους ελέγχους.
Πιστοί στις αρχές μας για απαράμιλλη διαφάνεια, παρέχουμε δωρεάν την γραπτή τεχνική αναφορά 200+ σημείων για να ξέρεις τα πάντα για αυτό που αγοράζεις.

Φέρνουμε το αυτοκίνητο που θέλεις στην πόρτα σου για Test Drive ή για μέγιστη ασφάλεια σου δίνουμε την δυνατότητα ανέπαφης αγοράς με δικαίωμα πλήρους επιστροφής χρημάτων και δωρεάν αποστολή σε όλη την Ελλάδα!

Και θα είμαστε δίπλα σου, προσφέροντάς σου εγγύηση έως και 5 χρόνια!
Γιατί σου αξίζει καλύτερο αυτοκίνητο – το πιστεύουμε!