Έφτασε η εποχή του χρόνου που σιγά σιγά έρχονται στο μυαλό όλων μας δύο πράγματα: Χριστούγεννα αλλά και Τέλη κυκλοφορίας! Κι αν το πρώτο έρχεται με μία χαρά και γιορτινή διάθεση, το δεύτερο συνοδεύεται από ένα άγχος και μία δυσφορία. Τα τέλη κυκλοφορίας ανήκουν στα πάγια έξοδα ενός αυτοκινήτου, όπως είναι το καθιερωμένο σέρβις, τα ασφάλιστρα αλλά και τα ελαστικά. Με μία διαφορά. Τα τέλη όλοι μας – και φέτος περισσότερο από ποτέ – θα θέλαμε να τα αποφύγουμε.

Και εάν τα τρία άλλα πάγια έξοδα είναι αδιαπραγμάτευτα, τα τέλη κυκλοφορίας είναι κάτι που μπορείτε να γλιτώσετε!

Ο κανόνας είναι σχετικά απλός και κατανοητός. Ένα αυτοκίνητο, για να έχει μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, θα πρέπει να έχει ταξινομηθεί από 1/11/2010 και έπειτα να εκπέμπει λιγότερα από 90 γραμμάρια CO2/χλμ.

Μέχρι το 2015, η νομοθεσία προέβλεπε μηδενικά τέλη για τα αυτοκίνητα που εξέπεμπαν μέχρι 100 γραμμάρια CO2/χλμ., ο κανονισμός ωστόσο το 2016 έγινε αυστηρότερος και αναμένεται να γίνει ακόμη πιο αυστηρός.

Μέχρι τώρα, οι μετρήσεις βασίζονται στο πρότυπο NEDL, όπου ο κάθε κινητήρας έχει συγκεκριμένο εργοστασιακό αριθμό CO2 που εκπέμπει. Το επόμενο διάστημα, η νομοθεσία θα βασιστεί στο ευρωπαϊκό πρότυπο WLTP.

Σύμφωνα με αυτό, το κάθε μοντέλο θα έχει τη δική του μέτρηση, ανάλογα με το βάρος ή την αεροδυναμική του. Έτσι, θα βλέπουμε διαφορές στα γραμμάρια CO2 ακόμη και από έκδοση σε έκδοση, ακόμη και αν διαθέτουν τον ίδιο κινητήρα!

Ας πάμε να δούμε όμως ποιες κατηγορίες αυτοκινήτων έχουν μηδενικά τέλη κυκλοφορίας.

Βενζινοκίνητα – βενζινοκίνητα φυσικού αερίου

Είναι η κατηγορία που συναντάμε τα λιγότερα αυτοκίνητα που δεν χρειάζεται να πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας.

Μόνο σε περιπτώσεις χαμηλού κυβισμού ή σε περίπτωση που το όχημα κινείται με υγραέριο (εργοστασιακά) μπορεί να επιτευχθεί και χαμηλή εκπομπή CO2.

Mία περίπτωση βενζινοκίνητου, με μηδενικά τέλη κυκλοφορίας, είναι το 1.000ρη Citroen C1 VTi με απόδοση 68 ίππους και εκπομπή 88 γραμμαρίων CO2/χλμ. ή το Fiat 500 TwinAir με δικίλινδρο βενζινοκινητήρα χωρητικότητας μόλις 900 κ.εκ.

Τα αδελφάκια Skoda Citigo 1.0 Cng και VW eco up! κινούνται με φυσικό αέριο εκπέμποντας μόλις 81 γραμμάρια CO2/χλμ. και φυσικά δεν ζητούν τέλη κυκλοφορίας.

Μεταχειρισμένα Αυτοκίνητα Υγραέριο – Βενζίνη

Υβριδικά

Μπήκαν στη ζωή μας την τελευταία δεκαετία και φαίνεται ότι θα μείνουν για τα καλά. Ο κινητήρας εσωτερικής καύσης (συνήθως βενζίνης αλλά και σπανιότερα πετρελαίου) συνεργάζεται με μία συστοιχία μπαταριών, με σκοπό την εξοικονόμηση καυσίμου.

Οι μπαταρίες ανακτούν ενέργεια είτε από το σύστημα πέδησης (φρενάρισμα), είτε στις κατηφόρες, είτε ακόμη και απευθείας από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης και ο ηλεκτροκινητήρας μετατρέπει την ενέργεια σε κινητική.

Κυρίως σε χαμηλές ταχύτητες μέσα στην πόλη, όπου πολλές φορές τα αυτοκίνητα κινούνται μονάχα με τον ηλεκτροκινητήρα, η κατανάλωση είναι εξαιρετικά χαμηλή. Αντίστοιχα και οι εκπομπές CO2.

Ανήκουν φυσικά και αυτά στην κατηγορία των αυτοκινήτων για τα οποία δεν χρειάζεται να καταβάλλονται ετήσια τέλη κυκλοφορίας.

Μεταχειρισμένα Αυτοκίνητα Υβριδικό – Βενζίνη

Αμιγώς ηλεκτρικά

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν εκπέμπουν καθόλου ρύπους. Η μοναδική τους επιβάρυνση στον πλανήτη μας έχει να κάνει με το ρεύμα που χρειάζεται για να φορτιστούν οι μπαταρίες του ηλεκτροκινητήρα. Αυτό όμως δεν ενδιαφέρει καθόλου τη νομοθεσία για τα τέλη κυκλοφορίας, που φυσικά είναι μηδενικά για όλα τα ηλεκτροκίνητα.

Πολύ συχνά μάλιστα βλέπουμε μοντέλα με μεγάλες ιπποδυνάμεις και εξαιρετικές επιδόσεις να κοστίζουν αρκετές δεκάδες χιλιάδες ευρώ, αλλά να μην επιβαρύνουν το παραμικρό σε τέλη κυκλοφορίας. Από τα πιο ευρέως γνωστά στην ελληνική αγορά είναι το Nissan Leaf και το BMW i3.

Μεταχειρισμένα Αυτοκίνητα αμιγώς Ηλεκτρικά

Πετρελαιοκίνητα

Μπορεί να μην είναι τόσο «καθαρά» όσο τα υβριδικά ή τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, όμως η τεχνολογία στους diesel κινητήρες έχει προχωρήσει αρκετά και δεν είναι ακατόρθωτο για ένα πετρελαιοκίνητο να πετύχει κάτω από 90 γραμμάρια CO2/χλμ.

Είναι σαφώς περισσότερα σε σχέση με τα βενζινοκίνητα με χαμηλές εκπομπές CO2 και δεν είναι ανάγκη να κάνει κάποιος εκπτώσεις σε κυβισμό και ιπποδύναμη αν θέλει ένα diesel χωρίς να πληρώνει τέλη κυκλοφορίας.

Μάλιστα, το κόστος κτήσης είναι αρκετά χαμηλότερο σε σχέση με τα υβριδικά (για τα ηλεκτρικά δεν το συζητάμε καν), με χαρακτηριστικό παράδειγμα το πιο προσιτό αυτοκίνητο με μηδενικά τέλη που είναι το Dacia Sandero 1.5 dCi με 75 ίππους (μόλις 11.730€).

Μεταχειρισμένα Αυτοκίνητα Πετρέλαιο

Παραδείγματα

Ας πάμε να δούμε ορισμένα μοντέλα που είτε τα έχετε δει, είτε τα χαζεύετε στις εκθέσεις. Το βέβαιο είναι ότι, αν ποτέ βρεθούν στην κατοχή σας, δεν θα χρειαστεί να πληρώσετε τέλη κυκλοφορίας.

Citroen DS3 1.6 Blue HDi

Ανήκει στην κατηγορία των πετρελαιοκίνητων που οριακά εκπέμπει κάτω από 90 γραμμάρια CO2/χλμ. Σημασία έχει ότι το πετυχαίνει και στην έκδοση των 75 και σε αυτή των 100 ίππων και η τιμή αγοράς του είναι κοντά στα 17.000€.

Renault Clio 1.5 dCi

Στο ίδιο μήκος κύματος με το Dacia Sandero που αναφέραμε παραπάνω, διαθέτει τον ίδιο πετρελαιοκινητήρα 75 ίππων και κοστίζει λίγο πάνω από 14.000€

Peugeot 208 1.6 Blue HDi

Όπως και το… αδελφάκι του (Citroen DS3), εφοδιάζεται με κινητήρα diesel 1.6 με 75 ή 100 ίππους που και στις δύο περιπτώσεις δεν εκπέμπει περισσότερα από 90 γραμμάρια CO2/χλμ. Αντίστοιχα, είναι προσιτό και δεν χρειάζεται να κάνει κάποιος μεγάλες θυσίες για να το αποκτήσει.

Audi e-Tron

Δεν συμβαίνει το ίδιο και με το γερμανικό ηλεκτρικό SUV, καθώς το κόστος του είναι 84.000€. Λογικό όμως, καθώς μιλάμε για ένα μοντέλο με απόδοση 408 ίππους, 417 χλμ. αυτονομία και φυσικά premium χαρακτήρα.

BMW i3

Ακόμη ένα ηλεκτροκίνητο, αυτή τη φορά πολύ πιο δημοφιλές αφού η πρώτη του γενιά είχε σχετική επιτυχία στη χώρα μας. Το νέο μοντέλο κοστίζει 41.300€ και αποδίδει 170 ίππους με αυτονομία (αρκετά βελτιωμένη) που φθάνει τα 300 χλμ.

Smart ForTwo electric

Αφήνουμε λίγο τα premium μοντέλα και πάμε στο πιο προσιτό ίσως ηλεκτρικό αυτοκίνητο της αγοράς. Το αγαπημένο Smart είναι το απόλυτο εργαλείο πόλης και στην ηλεκτρική του εκδοχή κοστίζει 23.000€ με αυτονομία που φθάνει τα 150 χλμ.

Toyota CH-R

Το ιαπωνικό SUV προκάλεσε μια μικρή φρενίτιδα την τελευταία διετία στη χώρα μας –και όχι άδικα- καθώς η τιμή πώλησης ξεκινά από 25.000€, διαθέτει βενζινοκινητήρα 1.800 κ.εκ και, με τη βοήθεια του ηλεκτροκινητήρα, καίει λιγότερα από 4 λίτρα/100 χλμ. Φυσικά, ο κάτοχος του δεν χρειάζεται να πληρώνει τέλη κυκλοφορίας.

Toyota Yaris Hybrid

Ο… βασιλιάς των μοντέλων που δεν χρειάζεται να πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας. «Καίει» μόλις 3,3 λίτρα βενζίνης για κάθε 100 χλμ. που διανύει και η τιμή πώλησης ξεκινά από 16.000€. Οι εκπομπές CO2 είναι αρκετά κάτω από το όριο, αφού σταματά στα 75 γραμμάρια CO2/χλμ.

Με λίγα λόγια, εάν θέλετε να μην πληρώσετε ξανά τέλη κυκλοφορίας, θα πρέπει να εναρμονιστείτε με τις «καθαρές» τεχνολογίες. Είτε είναι ακριβό, είτε έχει μεγάλο κυβισμό, είτε αρκετή ιπποδύναμη, το μόνο που μετράει είναι να μην επιβαρύνει το περιβάλλον περισσότερο από το όριο των 90 γραμμαρίων CO2/χλμ.

Σου Αξίζει Καλύτερο Αυτοκίνητο

Στη Spotawheel επαναπροσδιορίζουμε τον όρο “εμπιστοσύνη” στον χώρο του αυτοκινήτου!
Πουλάμε ελεγμένα αυτοκίνητα που έχουν περάσει επιτυχώς τους αυστηρότερους ελέγχους.
Πιστοί στις αρχές μας για απαράμιλλη διαφάνεια, παρέχουμε δωρεάν την γραπτή τεχνική αναφορά 200+ σημείων για να ξέρεις τα πάντα για αυτό που αγοράζεις.

Φέρνουμε το αυτοκίνητο που θέλεις στην πόρτα σου για Test Drive ή για μέγιστη ασφάλεια σου δίνουμε την δυνατότητα ανέπαφης αγοράς με δικαίωμα πλήρους επιστροφής χρημάτων και δωρεάν αποστολή σε όλη την Ελλάδα!

Και θα είμαστε δίπλα σου, προσφέροντάς σου εγγύηση έως και 5 χρόνια!
Γιατί σου αξίζει καλύτερο αυτοκίνητο – το πιστεύουμε!