#TrueStory

Ενδεχομένως μπήκες να διαβάσεις αυτό το άρθρο επειδή είσαι μπερδεμένος σχετικά με το μέλλον των diesel αυτοκινήτων.

Και πως να μην είσαι άλλωστε όταν διαρκώς διαβάζεις και ακούς:

  • Ανυπόστατα δημοσιεύματα περί απαγόρευσης των αυτοκινήτων diesel
  • Ανακριβείς απόψεις «ειδικών»
  • Εκφοβιστικούς τίτλους στα διαδικτυακά media

Μέχρι που σκέφτεσαι να πουλήσεις το αυτοκίνητό σου επειδή είναι diesel… Να προλάβεις γρήγορα το «κακό»!

Ε λοιπόν ξέρεις κάτι;

Όλα αυτά είναι ανοησίες και ελπίζουμε η παρανόηση αυτή να λυθεί σήμερα. Τώρα. Εδώ.

Πέραν των απαντήσεων όμως που αναζητάς -και που θα μάθεις στη συνέχεια- θέλουμε από αυτό το άρθρο να σου μείνει ΈΝΑ πράγμα:

Προσοχή στα δημοσιεύματα που διαβάζεις στο διαδίκτυο! Υπάρχει πολλή κακή πληροφορία που πρέπει να φιλτράρεις.

Κατά τα άλλα, για να σου λύσουμε γρήγορα την απορία…

Τα αυτοκίνητα diesel παραμένουν και θα παραμείνουν για πολλά χρόνια ακόμη, μια βιώσιμη επιλογή για όλους τους υποψήφιους αγοραστές αυτοκινήτων.

Πως προέκυψαν τα δημοσιεύματα περί απαγόρευσης των diesel στις μεγάλες πόλεις;

Η επιθετική πολιτική απέναντι στα αυτοκίνητα diesel ξεκίνησε λίγο μετά το σκάνδαλο παραποίησης των εκπομπών ρύπων, το γνωστό και ως «Dieselgate».

Το γεγονός αυτό πυροδότησε ένα ντόμινο εξελίξεων, αρχής γενομένης με την έντονη μεταστροφή των αυτοκινητοβιομηχανιών οι οποίες παραδέχτηκαν πως οι κινητήρες diesel είναι δύσκολοι στην διαχείριση τους.

Παράλληλα όλοι θυμήθηκαν πόσο απαρχαιωμένος ήταν ο κύκλος μέτρησης NEDC (New European Driving Cycle) που γινόταν στα εργαστήρια και οι αρμόδιοι φορείς στην Ε.Ε. σχεδίασαν μια νέα μέτρηση εκπομπών ρύπων.

Αυτός είναι ο κύκλος RDE (Real Driving Emissions) και βασίζει τις μετρήσεις του σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης, στο δρόμο δηλαδή και όχι σε ένα εργαστήρι κάτω από ιδανικές συνθήκες.

Μετά την εφαρμογή του RDΕ, οι περισσότεροι κατασκευαστές στην Ευρώπη -και ειδικά οι Γερμανοί-  άρχισαν να ιδρώνουν καθώς το downsizing με τους μικρούς turbo κινητήρες ήταν χτισμένο πάνω στον NEDC.

Ξαφνικά, η προστασία του περιβάλλοντος γίνεται μείζον ζήτημα διεθνώς, τα δημοσιεύματα περί απαγόρευσης των ρυπογόνων diesel πληθαίνουν, ενώ παράλληλα ένας μεγάλος έρωτας φουντώνει: αυτός της ηλεκτροκίνησης.

Την ίδια περίοδο στην Ελλάδα κυριαρχούσε μια μανία άνευ προηγουμένου…

Η ελληνική υπερβολή με τα αυτοκίνητα diesel

Μέχρι τότε, στην Ελλάδα επικρατούσε ένα αδιανόητο παραλήρημα από το αγοραστικό κοινό και ο λόγος ήταν προφανής: Η οικονομική κρίση.

Σχεδόν όλοι οι οδηγοί ήθελαν να αγοράσουν ένα «πετρέλαιο» για να μπορούν να κάνουν τη δουλειά τους με το χαμηλότερο δυνατό κόστος κίνησης.

Λογικό αφού το κύριο πλεονέκτημα των diesel κινητήρων είναι η οικονομία καυσίμου (λόγω θερμοδυναμικής καταναλώνει περίπου 20-35% λιγότερο καύσιμο από ότι ένας βενζινοκινητήρας,) ενώ παράλληλα η τιμή του λίτρου στη χώρα μας είναι ελκυστικά χαμηλή.

Και κάπως έτσι φτάσαμε στην υπερβολή.

Για να καταλάβεις, το ποσοστό των καινούριων diesel αυτοκινήτων που ταξινομήθηκαν το 2016 άγγιξε το 72% των συνολικών πωλήσεων.

Την ίδια ώρα, στην αγορά των μεταχειρισμένων, η ζήτηση για ένα φθηνό αυτοκίνητο diesel είχε εκτοξευθεί σε τέτοιο βαθμό που η ίδια η αγορά αδυνατούσε να καλύψει.

Αυτός ήταν και ο λόγος που πολλοί έμποροι μεταχειρισμένων αυτοκινήτων -ακόμα και σήμερα συμβαίνει αυτό- εισάγουν αυτοκίνητα diesel από το εξωτερικό, γυρίζουν τα χιλιόμετρα και τα προσφέρουν στους ανυποψίαστους ως τις «ευκαιρίες» που ζητούν…

Έχουμε όμως γράψει αναλυτικά περί αυτού το θέματος σε ένα άρθρο που πρέπει απαραιτήτως να διαβάσεις: «Τι να προσέξεις στα φθηνά μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που αποκαλούν ευκαιρίες«

Πλέον, η διαφορά μεταξύ πετρελαίου και βενζίνης έχει ισορροπήσει, με τους βενζινοκινητήρες να έχουν πάρει ξανά το πάνω χέρι με ποσοστό 54,4% (ΕΛΣΤΑΤ & ΣΕΑΑ 2018).

Μέχρι και πριν λίγους μήνες λοιπόν, όσοι παρότρυναν τον καταναλωτή να αγοράσει ένα αυτοκίνητο diesel, σήμερα τον τρομάζουν -ανυπόγραφα πολλές φορές- με ανακρίβειες και άτοπα επιχειρήματα που φλερτάρουν με την έννοια της χειραγώγησης.

Ποιο είναι το μέλλον των diesel αυτοκινήτων; 

Αν και έχουν γίνει σημαντικά βήματα με τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, η αλήθεια είναι ότι η ηλεκτροκίνηση θα καθυστερήσει αρκετά μέχρι να εφαρμοστεί μαζικά.

Την ίδια στιγμή, τα σύγχρονα αυτοκίνητα diesel έχουν εξελιχθεί σε τέτοιο βαθμό που πλέον είναι πιο «καθαρά» όσο ποτέ και συνεχίζουν να προσφέρουν ένα ελκυστικό πακέτο για όποιον αναζητά οικονομία καυσίμου.

Σύμφωνα με την AECC λοιπόν (Association for Emissions Control by Catalyst), τη διεθνή μη-κερδοσκοπική ένωση για τον έλεγχο εκπομπών από τους καταλύτες, το μέλλον των diesel αυτοκινήτων διαγράφεται κάπως έτσι:

– Έτος 2019: Ζώνη Χαμηλών Εκπομπών Ρύπων του Λονδίνου 

Τα αυτοκίνητα με σύγχρονους κινητήρες diesel τεχνολογίας EURO 6 θα επιτρέπονται να εισέλθουν στην ζώνη χαμηλών ρύπων στο κέντρο του Λονδίνου, και σε άλλες ζώνες χαμηλών ρύπων εντός της Μ. Βρετανίας.

– Έτος 2025: Προτεινόμενοι Περιορισμοί στις Πόλεις

Ορισμένες μεγάλες πόλεις (Μαδρίτη, Παρίσι, Αθήνα) έχουν κάνει προτάσεις για να απαγορευθούν τα παλιά αυτοκίνητα diesel από το 2025 και έπειτα.

Ωστόσο οι πόλεις αυτές θα επιτρέπουν την κυκλοφορία στα οχήματα με κινητήρες αντιρυπαντικής τεχνολογίας EURO 6 (και άνω), αναγνωρίζοντας ότι τα σύγχρονα αυτοκίνητα diesel είναι ζωτικής σημασίας για την οικονομία της E.E.

Με λίγα λόγια, το πιθανότερο είναι ότι θα απαγορευτούν τα παλιά και ρυπογόνα αυτοκίνητα diesel.

Όσα αυτοκίνητα εξοπλίζονται με κινητήρες EURO 6, EURO 7 και άνω, θα μπορούν να κυκλοφορούν χωρίς πρόβλημα στην Αθήνα. 

– Έτη 2030-2049: Προτεινόμενοι Περιορισμοί στις Χώρες

Κάποιες χώρες βρίσκονται ακόμα σε αρχικό στάδιό συζητήσεων για τη σταδιακή κατάργηση των κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου μέχρι το τέλος του 2040.

Συμπέρασμα

Μαζί με τα οχήματα εναλλακτικών καυσίμων, όπως τα ηλεκτροκίνητα και τα υβριδικά, τα αυτοκίνητα με κινητήρες πετρελαίου θα παραμείνουν για πολλά χρόνια ακόμα στην αγορά καθώς αποτελούν μια καλή και βιώσιμη επιλογή για τους υποψήφιους αγοραστές.

Και πάμε τώρα στο κρίσιμο ερώτημα: Που σε ωφελεί ένα αυτοκίνητο diesel;

Ξεκινάμε αμέσως!

Γιατί να αγοράσεις σήμερα ένα αυτοκίνητο diesel;

Τα πλεονεκτήματα της αγοράς ενός diesel αυτοκινήτου παραμένουν πολύ ελκυστικά στην εποχή μας και επιπλέον, οι σύγχρονοι πετρελαιοκινητήρες μπορούν να ανταγωνιστούν στα ίδια τους βενζινοκινητήρες όσον αφορά τις εκπομπές στα οξείδια του αζώτου (NOx).

Τι σου προσφέρει λοιπόν ένα αυτοκίνητο diesel;

Χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου – Χαμηλότερες εκπομπές CO2

Στις περισσότερες περιπτώσεις, αν όχι σε όλες, ένα αυτοκίνητο με κινητήρα πετρελαίου είναι πιο οικονομικό στην μετακίνηση από ότι ένα με κινητήρα βενζίνης.

Πολλά σύγχρονα πετρελαιοκίνητα μπορούν να επιτύχουν τιμές μέσης κατανάλωσης μέχρι και 3,4 λίτρα/100 χλμ, όπως δηλαδή μερικά από τα πιο οικονομικά αυτοκίνητα πόλης της αγοράς!

Η αλήθεια είναι ότι τέτοιες τιμές κατανάλωσης ένα υβριδικό αυτοκίνητο σε ταξίδι στον αυτοκινητόδρομο θα δυσκολευτεί να τις πετύχει.

Τέλος, αν έχεις οικολογικές ανησυχίες, να σε ενημερώσω ότι τα αυτοκίνητα diesel παρόλο που εκπέμπουν NOx (οξείδια αζώτου) και μικροσωματίδια (particulate matter), λόγω της καύσης τους συμβάλουν κατά 30% λιγότερο στην εκπομπή CO2 και στο φαινόμενο του θερμοκηπίου.

Μεγαλύτερη αυτονομία – Ιδανικό για μεγάλες αποστάσεις

Η χαμηλή κατανάλωση καυσίμου επιπλέον σημαίνει και μεγαλύτερη αυτονομία. Μπορείς δηλαδή να οδηγήσεις περισσότερα χιλιόμετρα χωρίς να χρειαστεί να σταματήσεις για ανεφοδιασμό.

Σε γενικές γραμμές το ρεζερβουάρ ενός μικρομεσαίου αυτοκινήτου που εξοπλίζεται με κινητήρα βενζίνης δίνει μία αυτονομία περίπου 500- 600 χλμ. Την ίδια στιγμή, η αυτονομία ενός πετρελαιοκίνητου φτάνει στα 700- 900 χλμ.

Παρόλο που πλέον η τιμή του πετρελαίου κίνησης είναι λίγο τσιμπημένη σε σχέση με το προηγούμενο έτος (2017), αυτο το έξτρα κόστος αξίζει όταν σου δίνεται η δυνατότητα να καλύψεις 200 χιλιόμετρα επιπλέον πριν επισκεφθείς το πρατήριο καυσίμων.

Επομένως αν ταξιδεύεις συχνά, ένας diesel κινητήρας θα σε βολέψει 100%.

Ραφιναρισμένοι κινητήρες

Παλαιότερα υπήρχε ένα σημαντικό μειονέκτημα στους κινητήρες πετρελαίου και δεν ήταν άλλο από την ραχεία λειτουργία τους που θύμιζε γεωργικό εργαλείο.

Σήμερα κάποια μοντέλα ακούγονται ακόμα λίγο βαριά όταν έρχονται σε λειτουργία, αλλά όταν έρθουν στη σωστή θερμοκρασία είναι εξαιρετικά ραφιναρισμένα.

Τεράστια ελκτική δύναμη

Θέλεις να ριμουλκήσεις κάτι, να φορτώσεις το αυτοκίνητο ή να βάλεις μέσα την οικογένειά σου για ταξίδι και φοβάσαι ότι δεν θα «τραβάει»;

Με ένα diesel δεν υπάρχει τέτοια πιθανότητα διότι ένα εξαιρετικά σημαντικό χαρακτηριστικό τους, είναι τα μεγάλα αποθέματα ροπής. Η ροπή είναι αυτή η ελκτική δύναμη που νιώθουμε όταν πατάμε βαθιά το γκάζι και το όχημα επιταχύνει.

Στους κινητήρες πετρελαίου η ροπή παράγεται από πολύ μικρό φάσμα στροφών, εκεί δηλαδή που θα χρειαστεί περισσότερο στην καθημερινότητα. Αντίθετα, στους κινητήρες βενζίνης εμφανίζεται σε μεγαλύτερο φάσμα στροφών.

Αν λοιπόν χρειάζεται να ρυμουλκήσεις, ή να οδηγήσεις με το αυτοκίνητο φορτωμένο, είναι πολύ πιο εύκολο να διατηρήσεις τη φόρα σου και να ανέβεις ανηφόρες με ένα αυτοκίνητο diesel.

Γρήγορη, στιγμιαία επιτάχυνση

Επειδή όπως είπαμε πιο πάνω, η ροπή είναι διαθέσιμη από το χαμηλό φάσμα του στροφόμετρου, οι κινητήρες diesel συνήθως είναι πιο γρήγοροι σε μια επιτάχυνση από ότι οι βενζινοκινητήρες.

Αν και ενδεχομένως δεν θα επιλέξεις ένα diesel για να κάνεις κόντρες στα φανάρια, η αλήθεια είναι ότι είναι ωραίο να έχεις άφθονη ροπή όταν το αυτοκίνητο σχεδόν στάσιμο.

Αυτό σημαίνει ότι στην καθημερινή οδήγηση στην πόλη, ένα αυτοκίνητο diesel θα το νιώσεις ότι τραβάει καλύτερα όταν το χρειαστείς και πηγαίνει ελαφρώς πιο γρήγορα από ότι είχες συνηθήσει.

Αντοχή στο χρόνο

Όπως έχουμε γράψει με λεπτομέρεια και στον συγκριτικό άρθρο Diesel vs Βενζίνη, οι κινητήρες πετρελαίου είναι περισσότερο ανθεκτικοί στο χρόνο με αποτέλεσμα να αντέχουν στην κυριολεξία, εκατομμύρια χιλιόμετρα.

Επιπλέον, τα service τους γίνονται σε μεγαλύτερα διαστήματα από εκείνα των αυτοκίνητων με κινητήρες βενζίνης.

Το Επόμενό σου Αυτοκίνητο, Ας είναι από τα Καλύτερα!

Στο site μας θα βρεις αυτοκίνητα ιδιωτών που έχουν επιλεχθεί με τα πιο αυστηρά κριτήρια της αγοράς. Αυτοκίνητα που θα βάζαμε μέσα την ίδια μας την οικογένεια.

Επίλεξε το αγαπημένο σου, μάθε τα πάντα μέσα από γραπτές αναφορές, φωτογραφίες, βίντεο και αγόρασέ το με 5 χρόνια εγγύηση!

Βρες Κορυφαία Αυτοκίνητα Diesel!

 

Πηγές: dieselinformation.aecc.eu  Jato.com 

Panagiotis Mytilinaios
Παναγιώτης

Ο Παναγιώτης σπούδασε δημοσιογραφία αυτοκινήτων στη Μ.Βρετανία. Αυτό από μόνο του αποτελεί μια τρανή απόδειξη ότι λατρεύει τα αυτοκίνητα! Στο παρελθόν έχει δουλέψει στο βρετανικό Autocar και στους PistonHeads, ενώ αραιά και που γράφει για το 4Drivers. Πάνω από όλα όμως είναι υπερήφανο μέλος της ομάδας της Spotawheel!

Πως σου φάνηκε το άρθρο; Γράψε μου στα σχόλια πιο κάτω

9 σχόλια

  1. Ο/Η Ευτύχης λέει:

    Μπράβο και πάλι μπράβο 👏👏👏…Είναι το πρώτο άρθρο που διαβάζω εδώ και δύο χρόνια που εκθέτουν την αλήθεια όπως πραγματικά είναι…

    1. Panagiotis Mytilinaios Ο/Η Panagiotis Mytilinaios λέει:

      Ευχαριστούμε Ευτύχη!

  2. Ο/Η Γιάννης λέει:

    Ότι και να λες το μέλλον αυτή την στιγμή είναι τα υβριδικά
    και μιλάμε για την πρωτοπόρο μάρκα σε αυτά.

  3. Ο/Η Sifis λέει:

    Φιλε μου εξαιρετικό άρθρο!!!!εγω έχω 2 αυτοκίνητα ντίζελ και είμαι απόλυτα ευχαριστημένος!!!! Για καθημερινή χρήση και ταξίδια που τα θέλω είναι απίστευτη η οικονομία που μου κάνουν χωρια που στο ένα δεν έχω πληρώσει ποτέ τέλη! Όταν πήρα το πρώτο μου ντίζελ το 2014 όλοι στην παρέα μου με κορόιδευαν και ελεγαν πως την πάτησα με το ντίζελ και σήμερα έχουν όλοι τους ντίζελ και αν τους ρωτήσεις δεν το αλλάζουν με τίποτα!!!!

  4. Ο/Η Φοροδότης λέει:

    Στη Γερμανία δίνουν επιδότηση έως 8000 σε ιδιοκτήτες παλιών ντιζελ για να τα αλλάξουν

  5. Ο/Η Κωνσταντινος Α λέει:

    φυσικα θα τα αλλαξουν και μαλλον ξανα diesel θα παρουν .

  6. Ο/Η Dimitris λέει:

    ναι αλλα δεν αναφερουμε πουθενα κοστος συντηρισης (σερβις) που ειναι πιο ακριβο απο το μοτερ βενζινης!
    επισης αν αποσυρθουν ολα τα παλια diesel προ euro6 οπως ειπατε, τι θα γινει ολα αυτα τα αυτοκινητα μετα?

    1. Panagiotis Mytilinaios Ο/Η Panagiotis Mytilinaios λέει:

      Καλησπέρα Δημήτρη και σε ευχαριστούμε για το σχόλιο!

      Είναι όντως πιο ακριβό το σέρβις αλλά γίνεται σε μεγαλύτερα διαστήματα. Έπειδή έχουμε γράψει επανειλημμένα για τα θετικά και αρνητικά των diesel κινητήρων, όπως εδώ: https://blog.spotawheel.gr/poio-einai-to-kostos-suntirisis-enos-diesel-kinitira/ και εδώ: https://blog.spotawheel.gr/klasika-dilimata-venzini-vs-petrelaio/ δεν θεωρήσαμε πως πρέπει να κάνουμε το ίδιο.

      Όσο για τα παλιά αυτοκίνητα δεν μπορούμε να ξέρουμε τι θα απογίνουν. Ενδεχομένως να υπάρξουν φόροι για τα βαρέως ρυπογόνα αυτοκίνητα ή να υπάρξουν ευνοϊκά προγράμματα απόσυρσης. Κάτι ανάλογο βέβαια ενδέχεται να γίνει και για τα αυτοκίνητα βενζίνης που και αυτά εκπέμπουν λόγω άμεσου ψεκασμού μικροσωματίδια. Κανείς δεν ξέρει όμως μέχρι στιγμής.

      Ελπίζω να βοήθησα!

  7. Ο/Η Λάζαρος λέει:

    Ωραίο το αρθρο Παναγιώτη, θα ήθελα την άποψή σου για τους νέους κινητήρες diesel που καίνε ταυτοχρονα και AB BLUE για μείωση των εκπομπών NOx

Άσε το σχόλιο σου

Η διεύθυνση e-mail σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *