Στον κόσμο της αυτοκίνησης όταν μιλάμε για αγία Τριάδα το μυαλό όλων πηγαίνει σε 3 εταιρείες: Mercedes, Bmw, Audi. Η γερμανική τριάδα που είναι υπεύθυνη για περισσότερο από το 70% των πωλήσεων στην πολυτελή κατηγορία, έχει τόσα κοινά όσες και διαφορές.

Γιατί, αν και μοιάζουν τόσο πολύ, οι 3 εταιρείες είναι αρκετά διαφορετικές μεταξύ τους. Διαφορετική κουλτούρα, προσέγγιση, ακόμα και κίνηση είναι μερικές από τις ειδοποιούς διαφορές.

Ποια είναι λοιπόν τα 3 premium μικρομεσαία που εκπροσωπούν την κάθε εταιρεία; Και ποιος αναδεικνύεται τελικά ο νικητής σε αυτή τη δύσκολη μάχη των hatchbacks;

BMW Σειρά 1

Πίσω κίνηση
Σπορ εμφάνιση
Εσωτερικό
Χώροι

Όταν η BMW μπήκε στην κατηγορία των Hatchbacks με τη σειρά 1, το 2004 κανείς δεν περίμενε ότι θα παρέμενε σταθερή στις βασικές της αρχές σε μία τόσο δύσκολη κατηγορία. Μέχρι τότε, η κατηγορία των hatchbacks ακολουθούσε τη γνωστή συνταγή με παραπλήσιες αναλογίες και κίνηση μπροστά. Η σειρά 1, ωστόσο, ούσα γνήσιος συνεχιστής της βαυαρικής παράδοσης δε μπορούσε παρά να έχει ένα χαρακτηριστικό της BMW: πίσω κίνηση.

Έτσι, η BMW εφάρμοσε κάτι πρωτόγνωρο για τα μέχρι τότε δεδομένα εξοπλίζοντας όλες τις εκδόσεις της σειράς 1 με πίσω κίνηση. Φυσικά, κάτι τέτοιο εκτός από πίστη και συνέχεια στα “βαυαρικά ιδεώδη”, συνιστά και αλλαγές στην οδηγική συμπεριφορά. Η BMW σειρά 1 ήταν πιο σπορ στην αίσθηση, με κοφτερό και ακριβές τιμόνι, κοντό σασμάν και μία ποιότητα κύλισης που αν και συμβάδιζε με την πολυτέλεια της μάρκας το έκανε πιο απότομο και σκληρό, ειδικά σε λακούβες. Με λίγα λόγια η BMW σειρά 1 είναι το πιο fun to drive hatchback!

Όλα αυτά μέχρι και το 2019, όπου η εταιρεία παρουσίασε την ανανεωμένη σειρά 1. Αυτή τη φορά ήταν μπροστοκίνητη, εκμεταλλευόμενη το πλαίσιο από το “συγγενικό” Mini Cooper.

Πρώτη γενιά (2004-2011)

Η πρώτη γενιά της σειράς 1 εξοπλίζεται κυρίως με ατμοσφαιρικούς κινητήρες. Αυτό τα καθιστά αρκετά πιο αργά σε επιτάχυνση σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό, που όμως υστερεί στην κίνηση, αφού η σειρά 1 διαθέτει κίνηση στους πίσω τροχούς. Τα πρώτα μοντέλα ξεκινούσαν από βενζινοκίνητους κινητήρες 1.600 κυβικών και 116 αλόγων. Αυτά ανέβηκαν σε 122 ίππους σε ένα πρώτο facelift (LCI) που έλαβε χώρα το 2007.

Η μέση τιμή των 8.100€ την καθιστά ιδιαιτέρως ελκυστική αλλά και προσιτή σήμερα. Παρόλα αυτά, το αρκετά συνηθισμένο design της αλλά και το αναχρονιστικό – αν και κομψό – εσωτερικό της, ενδεχομένως να αποτελούν μία ξεπερασμένη επιλογή. Στα αρνητικά προστίθεται και το γεγονός ότι εάν κάποιος αναζητάει μία πετρελαιοκίνητη σειρά 1 πρώτης γενιάς θα πρέπει να κοιτάξει αποκλειστικά από 2.000 κυβικά και πάνω.

Δεύτερη γενιά (2012-2019)

Ευτυχώς, αυτά όλα άλλαξαν το 2012 με την έλευση της ανανεωμένης F20. Η σειρά 1 διαθέτει πλέον σύγχρονους κινητήρες που ανταποκρίνονται πλήρως στα δεδομένα της Ελλάδας. Έτσι, οι τετρακύλινδροι κινητήρες που ξεκινούν από τα 1.600 κυβικά – τόσο για τη βενζίνη όσο και για το πετρέλαιο – είναι όλοι εφοδιασμένοι με Turbo. Από το 2015 και έπειτα, οι Turbo κινητήρες παρέμειναν, με μόνη διαφορά ότι αυτή τη φορά ξεκινούσαν από τρεις κυλίνδρους και 1500 κυβικά για ακόμα περισσότερη οικονομία!

Η σειρά 1 από το 2012-2019 μοιάζει ως η ιδανική λύση καθώς συνδυάζει τον σπορ χαρακτήρα των πρώτων γενιών με τους σύγχρονους σβέλτους κινητήρες. Η μέση τιμή της F20 αγγίζει τις 15.300€.

Στα αρνητικά της, επίσης, πρέπει να προστεθεί η έλλειψη χώρων λόγω της πίσω κίνησης. Το “τούνελ” που περνάει από το μεσαίο πίσω κάθισμα για να στέλνει την κίνηση στους πίσω τροχούς το καθιστά λιγότερο ευρύχωρο και ακόμα και δύσχρηστο για να χωρέσει άνετα 5 άτομα.

Δες εδώ BMW σειρά 1!

Audi A3

Εύρος επιλογών
Ποιότητα κύλισης
Οδηγική ευχαρίστηση σε σχέση με τον ανταγωνισμό
Ποιότητα εσωτερικού

Η Audi αποτελεί ενδεχομένως την πιο value επιλογή για τα ελληνικά δεδομένα. Δεδομένου ότι η Ελλάδα αποτελεί ένα πολύ μικρό μερίδιο της παγκόσμιας αγοράς, είναι λογικό οι κατασκευαστές να μη σκέφτονται με βάση τα φορολογικά δεδομένα της χώρας μας. Έτσι πολλά αυτοκίνητα πάνε χαμένα, ακριβώς γιατί “καίγονται” από το φορολογικό και πολλές φορές δύσκολο καθεστώς της ελληνικής αγοράς. Για παράδειγμα υπήρχε για κάποια χρόνια ο μύθος ότι για να πάρεις μία γρήγορη BMW πρέπει να είναι από 6 κυλίνδρους και πάνω, ήτοι πάνω από 2.000 κυβικά.

Και εάν τα τελευταία χρόνια με την κλιματική αλλαγή, τους ρύπους και το downsizing αυτό έχει αλλάξει, υπάρχει μια εταιρεία που εφάρμοζε αυτό το τελευταίο πριν γίνει της μόδας: η Audi. Η Audi λοιπόν μοιάζει ως η ιδανική επιλογή για τα ελληνικά δεδομένα. Τα μοντέλα της εξοπλίζονται κατά κύριο λόγο με “επιτρεπτά κυβικά” για καθημερινή χρήση, ιδανικές αποδόσεις, αλλά και εξαιρετικές μεταπωλητικές αξίες.

Φυσικά, εξαίρεση δεν αποτελεί το δημοφιλές Audi A3. Αποτελεί το παλαιότερο hatchback της σύγκρισης και δεν είναι τυχαίο, αφού δανείζεται στοιχεία από το αδερφάκι του Volkswagen Golf. Είναι κοινό μυστικό ότι το Golf αποτελεί το μακροβιότερο hatchback, αυτό που έκανε benchmark μια ολόκληρη κατηγορία. Έχοντας αυτό λοιπόν στο DNA του, το A3 ήρθε να μας πρωτοσυστηθεί το 1996.

Δεύτερη γενιά (2003-2013)

Στο παρόν συγκριτικό θα αναλύσουμε τις νεότερες εκδόσεις του, δηλαδή τη δεύτερη και τρίτη έκδοση. Σε αντίθεση με τα πρώτα μοντέλα από το 2004-2007, το Facelift που εφαρμόστηκε το 2008 έφερε στο A3 μία φρεσκάδα και το εναρμόνισε με τη σύγχρονη πραγματικότητα. Έχοντας ως βασικές εκδόσεις τους “τουρμπάτους” 1.4 και 1.8 TFSI με 122 και 160 άλογα έφερναν στο μοντέλο από το Ingolstadt αισθητά ανώτερες επιδόσεις από τον ανταγωνισμό. Παράλληλα σύστησαν στο ευρύ κοινό τον πετρελαιοκίνητο 1.6 TDI. Έναν από τους best selling κινητήρες στη χώρα μας.

Τρίτη γενιά (2013-2019)

Από το 2013 και στην τρίτη γενιά οι turbo κινητήρες αποτέλεσαν αποκλειστική επιλογή. Ξεκινώντας από μόλις 1.000 κυβικά για βενζίνη και από 1.600 για πετρέλαιο, το Α3 αποτελεί το μοντέλο με τις περισσότερες επιλογές. Την τρίτη γενιά συναντάει κανείς με μία μέση τιμή στα 17.700€.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί και η αλλαγή στις ονομασίες των μοντέλων που έχει μπερδέψει πολλούς. Πλέον δε γίνεται με βάση τον κυβισμό, αλλά με ένα σύστημα της Audi που μετράει την ισχύ σε Kw. Για παράδειγμα ένα A3 30 ή A3 40 δεν αναφέρεται στα κυβικά του οχήματος αλλά στην ισχύ του, με αποτέλεσμα πολλοί να μπερδεύονται. Έτσι έχουμε:

Ονομασία Ισχύς
25 80kW (107 ίπποι) και κάτω
30 81-96kW (109-129 ίπποι)
35 110-120kW (148-161 ίπποι)
40 125-150kW (168-201 ίπποι)
45 169-185kW (227-248 ίπποι)
50 210-230kW (282-308 ίπποι)
55 245-275kW (329-369 ίπποι)


Το A3 αποτελεί μία ιδανική λύση για ένα μικρομεσαίο premium hatchback. Μπορεί να μην είναι ούτε το πιο σπορ ούτε το πιο πολυτελές, κάνει όμως τα περισσότερα σωστά και συμφέρει. Αξίζει να αναφερθεί ότι στην αυτόματη έκδοση του εξοπλίζεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη (S-Tronic), το μοναδικό στην κατηγορία του.

Βρες Audi A3 εδώ!

Mercedes Benz A-Class

Νεανική εμφάνιση
Πολυτελές εσωτερικό
Ακριβό
Μικρό σε χώρους

Αν και θεωρητικά το Mercedes A-Class χρονολογείται από το 1997, στην ουσία το hatchback μοντέλο της γερμανικής φίρμας ξεκινάει το 2013. Και αυτό γιατί η τρίτη γενιά είναι αυτή που αποτέλεσε το έναυσμα για μία πιο νεανική κατεύθυνση της Mercedes. Με μία κομψή εμφάνιση που παραμένει σύγχρονη ακόμα και σήμερα, η A-Class αποτελεί κατά πολλούς το πιο όμορφο hatchback της κατηγορίας.

Μέση τιμή και ανταγωνισμός

Μία μέση τιμή για το A-Class διαμορφώνεται στα 20.760€, καθιστώντας το ως το ακριβότερο της σύγκρισης. Επίσης, η Mercedes χρεώνει περισσότερο τα extra της, κάτι που σημαίνει ότι για ένα “φορτωμένο” μοντέλο το budget που πρέπει να διαθέσει κανείς διαφέρει σε σχέση με μία απλή έκδοση. Το A-Class έχει το μικρότερο χώρο αποσκευών, με 340 λίτρα έναντι 380 και 360 λίτρων του Audi A3 και BMW σειράς 1 αντίστοιχα.

Η Mercedes A-Class εφοδιάζεται και αυτή με turbo βενζινοκίνητους κινητήρες. Ξεκινώντας από 1.600 κυβικά και 102 άλογα στην έκδοση A160. Στην πετρελαιοκίνητη έκδοση χρησιμοποιεί τον κινητήρα 1.500 κυβικών. Πρόκειται για έναν κινητήρα σε συνεργασία με τη Renault, ο οποίος χρησιμοποιείται και σε άλλα μοντέλα τόσο της Γερμανικής όσο και της Γαλλικής εταιρείας.

Τέταρτη γενιά A-Class (2019-σήμερα)

Η τελευταία γενιά της Mercedes A – Class έρχεται με αρκετές αλλαγές και αναβαθμίσεις. Αρχικά, ο χώρος αποσκευών εκτοξεύεται στα 370 λίτρα. Μία σημαντική αναβάθμιση, καθώς η A-Class υστερούσε σε χώρους συγκριτικά με τον ανταγωνισμό. Στην τελευταία αυτή γενιά (2019-) η Mercedes-Benz χρησιμοποιεί ένα σύγχρονο πλήρες εξοπλισμένο infotainment. Πρόκειται για ένα υπερσύγχρονο σύστημα το οποίο συναντάει κανείς σε όλες τις σειρές της Mercedes, από την Α-Class έως την S-Class και το οποίο αρκεί να πει κανείς “Hey Mercedes” για να το ενεργοποιήσει.

Βρες Mercedes A-Class!

Συνοψίζοντας…

Audi A3, BMW σειρά 1 και Mercedes A-Class στέκονται επάξια στην κατηγορία των μικρομεσαίων. Μία κατηγορία δύσκολη και απαιτητική, αφού αποτελεί μία από τις πιο διαδεδομένες για το αγοραστικό κοινό.

Το καθένα με τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα του, μοιάζουν να έχουν περισσότερες διαφορές παρά ομοιότητες μεταξύ τους. Οδηγική αίσθηση, ποιότητα αλλά και πρακτικότητα είναι μερικές από τις διαφορές τους. Εσύ ποιο διαλέγεις; Το ευρύχωρο A3, την ενδιαφέρουσα οδηγικά σειρά 1 ή το τεχνολογικά εξελιγμένο A-Class; Η επιλογή είναι δική σου!

 

Το Επόμενό σου Αυτοκίνητο, Ας Είναι Από τα Καλύτερα!

Στη Spotawheel, καθημερινά ελέγχουμε δεκάδες μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με τους πιο αυστηρούς κανόνες της αγοράς. Τα καλύτερα από αυτά (μόλις 1 στα 20) αναρτώνται στο site μας με λεπτομερείς φωτογραφίες και video.

Εσύ επιλέγεις το αυτοκίνητο που θέλεις, το φέρνουμε για test drive εκεί που σε βολεύει, το παραλαμβάνεις με δωρεάν εγγύηση έως και 5 χρόνια!

Δες Κορυφαία Αυτοκίνητα!