Uncategorized

Πόσες και πόσες φορές δεν μπήκαμε στο αυτοκίνητο, με τη ζέστη του καλοκαιριού να χτυπάει κόκκινο και δεν πεταχτήκαμε αυτομάτως σαν ελατήρια έξω από αυτό;

Η λύση σε αυτήν την περίπτωση είναι να αφήνουμε τις πόρτες ανοιχτές και να βάζουμε το air condition να δουλέψει λίγο, έτσι ώστε να μπορέσουμε τουλάχιστον να αγγίζουμε το τιμόνι.

Είναι όμως η καμπίνα του αυτοκινήτου η μόνη που υποφέρει μαζί μας το καλοκαίρι ή υπάρχει και κάτι ακόμα που συνήθως μας διαφεύγει;

Ναι υπάρχει και λέγεται… αυτοκίνητο γενικώς!

Στο οποίο δεν αρέσει επίσης ο καύσωνας, η σκόνη, η κίνηση στους δρόμους και γενικώς οι δυσκολίες, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες. Θέλει και αυτό τη δροσιά του, το ξεδίψασμά του, την άνεσή του έτσι ώστε να μπορεί να μας πηγαίνει με χαμόγελο όπου και αν αποφασίσουμε.

Ας δούμε λοιπόν μερικά σημεία ελέγχου τα οποία θα ανακουφίσουν εμάς και το αγαπημένο μας αυτοκίνητο όταν ο ήλιος καίει και τους δυο μας.

1. Του βγάζουμε το λάδι

Αν χρειάζεται φυσικά το αντικαθιστούμε με νέο. Οι κατασκευαστές συνιστούν τη χρήση ενός «βαρύτερου» λαδιού για το καλοκαίρι, αλλά αυτό δεν αφορά τους κατόχους οχημάτων ηλικίας μέχρι 10-15 χρονών.

Αυτά τα οχήματα είναι συνήθως μια χαρά με το λάδι που κυλάει μέσα τους. Αν όμως κάποιος από εμάς οδηγεί ένα παλαιότερο αυτοκίνητο, με πολλά χιλιόμετρα στο ενεργητικό του, προτείνεται η αναβάθμιση σε ένα «βαρύτερο» λάδι για να αποφευχθεί η φθορά του κινητήρα.

Ακόμα όμως και αν δεν προχωρήσουμε σε κάτι τέτοιο, ελέγχουμε οπωσδήποτε το επίπεδο του λαδιού πριν από ένα μακρινό ταξίδι, για να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο.

2. Του δίνουμε την απαραίτητη ενέργεια

Πριν επιβιβαστούμε στο αυτοκίνητο, πριν το φορτώσουμε με αποσκευές, πριν καν έρθει το ξημέρωμα της αναχώρησης, ελέγχουμε την μπαταρία, τα υγρά της και τους ακροδέκτες της.

Αν δεν είναι 3 ετών ή και μεγαλύτερη δεν είναι καθόλου άσχημη ιδέα να την αντικαταστήσουμε με μια καινούργια και πολλά υποσχόμενη, καθώς θα μας απαλλάξει από οποιοδήποτε κακό σενάριο στην εκδρομή μας.

3. Αδειάζουμε το ψυγείο

Και όμως. Όπως από το ψυγείο του σπιτιού μας πετάμε πού και πού τα ληγμένα προϊόντα, έτσι και από το ψυγείο του αυτοκινήτου πρέπει να είμαστε σίγουροι ότι έχουμε αφαιρέσει τυχόν σκουπιδάκια που εμποδίζουν τη ροή του αέρα.

Γιατί αν ο αέρας δεν περνάει απρόσκοπτα από εκεί, κρατάει τη θερμότητα μέσα στον κινητήρα αναγκάζοντάς τον να ιδρώνει σε κάθε του κίνηση. Για αυτό χρησιμοποιούμε ένα λάστιχο νερού και ξεπλένουμε καλά το ψυγείο και οποιαδήποτε πιθανότητα να δούμε την ένδειξη της θερμοκρασίας να τρελαίνεται.

4. Βάζουμε αντιψυκτικό για τον καύσωνα

Να ξεκινήσουμε με κάτι βασικό: το αντιψυκτικό δεν είναι μόνο για τον χειμώνα. Είναι για όλο τον χρόνο και για τους καλοκαιρινούς μήνες!

Φυσικά δεν χρειάζεται να το αντικαθιστούμε κάθε χρόνο, αλλά σίγουρα πρέπει να ελέγχουμε ότι βρίσκεται πάντα στο σωστό επίπεδο.

Όπως πολύ σωστά αναφέρει η Korey Adekoya, Διευθύντρια Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της Shabana Motors στο Τέξας, «…εάν τα επίπεδα του ψυκτικού είναι χαμηλά, μπορεί να προκαλέσει υπερθέρμανση του κινητήρα». Και αυτό δεν το θέλουμε με τίποτα όταν ταξιδεύουμε καλοκαίρι.

Ελέγχουμε εύκολα και γρήγορα το επίπεδο του ψυκτικού και αν τυχόν χρειάζεται συμπλήρωμα, συμβουλευόμαστε το εγχειρίδιο του κατασκευαστή. Και αυτό γιατί διαφορετικοί κατασκευαστές αυτοκινήτων, προτείνουν διαφορετικές αναλογίες νερού και ψυκτικού.

5. Του δίνουμε οξυγόνο

Μιας και αλλάξαμε λάδια, δεν τους λέμε να μας αλλάξουν και το φίλτρο αέρα; Είναι ακόμα ένα μικρό δώρο που μπορούμε να κάνουμε στο αυτοκίνητό μας και κατ’ επέκταση και στην εκδρομή μας.

Το βρώμικο φίλτρο δεν αφήνει τον φρέσκο αέρα να φτάσει στον κινητήρα με συνέπεια την υπερθέρμανσή του αλλά και την μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου.

Η αλλαγή είναι πολύ εύκολη και μάλιστα κάποια μοντέλα πλένονται και επαναχρησιμοποιούνται. Μπορεί το αρχικό κόστος τους να είναι μεγαλύτερο αλλά σε βάθος χρόνου εξοικονομούμε χρόνο και χρήμα.

6. Ανακρίνουμε τα ελαστικά του

 

Να θυμόμαστε ότι η θερμότητα του ήλιου, οι ακτίνες UV και το όζον κακομεταχειρίζονται το καουτσούκ, αυξάνοντας έτσι την πιθανότητα να το δούμε ξεφούσκωτο.

Ο έλεγχος των ελαστικών είναι από τους πλέον καθοριστικούς, γιατί κατά τη διάρκεια του ταξιδιού μας δεν μπορούμε να ξέρουμε αν θα έχει συνεχώς ηλιοφάνεια ή θα ρίξει και καμιά μπόρα.

Φθαρμένα ελαστικά σημαίνει αυξανόμενος κίνδυνος ολίσθησης στην άσφαλτο, κάνοντας το αυτοκίνητο να συμπεριφέρεται σαν υδροπλάνο ή σκιέρ.

Για αυτό πριν ξεκινήσουμε, ελέγχουμε την πίεση των ελαστικών και αν χρειάζεται αλλάζουμε και κάποιο. Την ίδια στιγμή σιγουρευόμαστε ότι και η ρεζέρβα μας είναι σε πολύ καλή κατάσταση και ετοιμοπόλεμη.

7. Φροντίζουμε να έχουμε ψυχρές σχέσεις


Γιατί αυτές οι σχέσεις θα μας κάνουν καλό στη διαδρομή. Το κλιματιστικό, ειδικά αν οδηγούμε σε επίπεδο θάλασσας είναι από τους καλύτερούς μας φίλους. Μια ματιά από τον ειδικό θα μας διασφαλίσει την απρόσκοπτη και σωστή λειτουργία του.

Σε περίπτωση που το αυτοκίνητό σας είναι παλιό και δεν μπαίνει κρύος αέρας από το AC, τότε ελέγχουμε και την βαλβίδα του θερμαντήρα. Τις περισσότερες φορές όμως το μόνο που χρειάζεται είναι ανανέωση του ψυκτικού, μια φορά τον χρόνο κάτι που γίνεται γρήγορα και εύκολα.

Σε κάθε άλλη περίπτωση υπάρχουν μετρητές πίεσης οι οποίοι μπορούν να διαγνώσουν κάθε πρόβλημα, αποφεύγοντας έτσι τα περιττά ανταλλακτικά.

8. Αγαπάμε τους υαλοκαθαριστήρες του

Πριν λίγο μιλήσαμε για το ενδεχόμενο βροχόπτωσης με τοπικές καταιγίδες. Είναι αρκετά συνηθισμένες το καλοκαίρι και πολύ έντονες. Για αυτό οι υαλοκαθαριστήρες πρέπει να είναι στην καλύτερή τους φόρμα. Τους ελέγχουμε και τους αλλάζουμε εφόσον απαιτείται, καθώς έχουν ήδη περάσει έναν δύσκολο χειμώνα με κρύο, πάγο, βροχές κλπ.

Η καλύτερη εποχή για να τους δοκιμάσουμε είναι το ξεκίνημα του καλοκαιριού, αλλά και πριν από το ταξίδι μας. Η ζέστη δεν είναι σύμμαχός τους καθώς τους σκληραίνει με αποτέλεσμα να μην καθαρίζουν σωστά. Και η σωστή λειτουργία κάνει την απόλυτη διαφορά σε μια έντονα, βροχερή ημέρα.

Άλλωστε, η πολλή ζέστη και ο ήλιος είναι οι συνηθέστερες αιτίες για τη φθορά και καταστροφή των υαλοκαθαριστήρων. Έτσι, μπορεί να νομίζεις ότι οι υαλοκαθαριστήρες είναι σε καλή κατάσταση, ωστόσο αυτοι να φθείρονται σε τέτοιο βαθμό που όταν τους χρειαστείς να είναι άχρηστοι. Γι αυτό και μια στο τόσο χρειάζεται έλεγχος, ειδικά σε περιόδους μεγάλης ζέστης και ξηρασίας.

9. Πάρκαρε σε σκιερό μέρος


Το καλύτερο που μπορείς να κάνεις για το αυτοκίνητό σου είναι να μην το εκθέτεις άμεσα σε υψηλές θερμοκρασίες. Παρκάροντάς το σε ένα σκιερό μέρος, θα αποφύγεις τον πολύ ήλιο, ο οποίος με τη σειρά του προκαλεί προβλήματα και φθορές στα εξωτερικά μέρη του οχήματος. Όπως είναι το χρώμα.

Άλλωστε, η σκιά εκτός από την αποφυγή της άμεσης επαφής με τον ήλιο προσφέρει και χαμηλότερες θερμοκρασίες. Ωστόσο, εάν δε βρίσκεις ένα σκιερό μέρος ή πάρκινγκ για να σταθμεύσεις, φρόντισε να διαθέτεις ανάλογο εξοπλισμό. Μία ηλιοπροστασία, για παράδειγμα, μπορεί να δώσει λύση στην υπερθέρμανση της καμπίνας, να προστατεύσει τα υλικά του εσωτερικού αλλά είναι και εύκολα αξιοποιήσιμη οποιαδήποτε στιγμή.

10. Ελέγχουμε τη θερμοκρασία του αυτοκινήτου


Όπως όλοι οι δείκτες του αυτοκινήτου, έτσι και ο δείκτης της θερμοκρασίας χρειάζεται έλεγχο για την απρόσκοπτη λειτουργία του κινητήρα. Το καλοκαίρι με τα κλειστά παράθυρα, το aircondition και όλους τους θορύβους, το αυτοκίνητο μπορεί να υπερθερμανθεί και να μην το καταλάβεις.

Άλλωστε, το βεντιλατέρ – δηλαδή το ανεμιστηράκι του κινητήρα – μπορεί να ενεργοποιηθεί ανά πάσα ώρα και στιγμή. Χωρίς να προειδοποιεί απαραίτητα για υπερθέρμανση του κινητήρα. Πώς, λοιπόν, θα ελέγξουμε ότι ο κινητήρας λειτουργεί στη σωστή θερμοκρασία και δεν έχει υπερθερμανθεί;

Από τον δείκτη θερμοκρασίας! Το αυτοκίνητο δε “ζεσταίνεται” από τη μία στιγμή στην άλλη. Ως εκ τούτου, ρίχνοντας μία ματιά στο καντράν και τον δείκτη θερμοκρασίας θα σου δώσει όλες τις πληροφορίες που χρειάζεσαι για την κατάσταση του κινητήρα. Και θα παρατηρήσεις τυχόν αλλαγές ή μεταβολές.
Προσοχή! Εάν παρατηρήσεις τον δείκτη να ανεβαίνει θα πρέπει να σταματήσεις και να σβήσεις το αυτοκίνητο.

Ακόμα και εάν μία μικρή αύξηση είναι δικαιολογημένη λόγω της ζέστης και του καύσωνα, εάν αυτή συνεχιστεί θα πρέπει να σταματήσεις να το κινείς. Αφού η υπερθέρμανση του κινητήρα είναι αρκετά επικίνδυνη, τόσο για τυχόν ζημιές και φθορές, όσο και για τη γενικότερη ασφάλεια και σωστή λειτουργία του αυτοκινήτου.

Σου Αξίζει Καλύτερο Αυτοκίνητο!

Στη Spotawheel επαναπροσδιορίζουμε τον όρο “εμπιστοσύνη” στον χώρο του αυτοκινήτου!
Πουλάμε ελεγμένα αυτοκίνητα που έχουν περάσει επιτυχώς τους αυστηρότερους ελέγχους.
Πιστοί στις αρχές μας για απαράμιλλη διαφάνεια, παρέχουμε δωρεάν την γραπτή τεχνική αναφορά 200+ σημείων για να ξέρεις τα πάντα για αυτό που αγοράζεις.

Φέρνουμε το αυτοκίνητο που θέλεις στην πόρτα σου για Test Drive ή για μέγιστη ασφάλεια σου δίνουμε την δυνατότητα ανέπαφης αγοράς με δικαίωμα πλήρους επιστροφής χρημάτων και δωρεάν αποστολή σε όλη την Ελλάδα!

Και θα είμαστε δίπλα σου, προσφέροντάς σου εγγύηση έως και 5 χρόνια!
Γιατί σου αξίζει καλύτερο αυτοκίνητο – το πιστεύουμε!

Άγης

Το πάθος του για το αυτοκίνητο ξεκίνησε από νωρίς, ως χόμπι, αλλά συνδυάστηκε στην πορεία με σπουδές στην Επικοινωνία & ΜΜΕ. Έχει γράψει για εγχώρια αυτοκινητιστικά Μέσα, ενώ η εμπειρία του με τα αυτοκίνητα είναι πρωτίστως βιωματική με μία σειρά μοντέλων, από sport & hatchback έως roadster και SUV ενώ με την πρώτη ευκαιρία θα οδηγήσει οποιοδήποτε αυτοκίνητο, απλά για την εμπειρία!

Πως σου φάνηκε το άρθρο; Γράψε μου στα σχόλια πιο κάτω

2 σχόλια

  1. Ο/Η Αντώνης λέει:

    Πλήρες , εύληπτο και κατανοητό , αλλά και σωστά εκλαϊκευμένο το άρθρο. Προσοχή , όμως, μια διόρθωση : Στην εικόνα 4 (” Βάζουμε αντιψυκτικό για τον καύσωνα”) , φαίνεται να βάζουμε (το ) αντιψυκτικό στο ΔΟΧΕΙΟ ΠΛΥΣΙΜΑΤΟΣ ΠΑΡ-ΠΡΙΖ ( δηλαδή, εκεί που μπαίνει το “νερό για τα τζάμια”)….
    Ευχαριστώ

    1. Ο/Η Άγης Λαμπράκης λέει:

      Καλησπέρα και σας ευχαριστούμε για το σχόλιο,

      Έχετε δίκιο για την παρατήρησή σας, αν και η εικόνα είναι ενδεικτική, την αντικαταστήσαμε ώστε να είναι ακόμα πιο ξεκάθαρο.

Άσε το σχόλιο σου

Η διεύθυνση e-mail σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *