Uncategorized

Πόσες και πόσες φορές δεν μπήκαμε στο αυτοκίνητο, με τη ζέστη του καλοκαιριού να χτυπάει κόκκινο και δεν πεταχτήκαμε αυτομάτως σαν ελατήρια έξω από αυτό; Το αυτοκίνητο θύμιζε φούρνο και εμείς σαν αρνάκι που σιγοψηνόταν σε θερμοκρασία 180 βαθμών Κελσίου!

Η λύση σε αυτήν την περίπτωση είναι να αφήνουμε τις πόρτες ανοιχτές και να βάζουμε το air condition να δουλέψει λίγο, έτσι ώστε να μπορέσουμε τουλάχιστον να αγγίζουμε το τιμόνι.

Είναι όμως η καμπίνα του αυτοκινήτου η μόνη που υποφέρει μαζί μας το καλοκαίρι ή υπάρχει και κάτι ακόμα που συνήθως μας διαφεύγει;

Ναι υπάρχει και λέγεται… αυτοκίνητο γενικώς!

Το οποίο πιστέψτε με, δεν του αρέσει επίσης ο καύσωνας, η σκόνη, η κίνηση στους δρόμους και γενικώς οι δυσκολίες, ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες. Θέλει και αυτό τη δροσιά του, το ξεδίψασμά του, την άνεσή του έτσι ώστε να μπορεί να μας πηγαίνει με χαμόγελο όπου και αν αποφασίσουμε.

Ας δούμε λοιπόν μερικά σημεία ελέγχου τα οποία θα ανακουφίσουν εμάς και το αγαπημένο μας αυτοκίνητο όταν ο ήλιος καίει και τους δυο μας.

1. Του βγάζουμε το λάδι

Αν χρειάζεται φυσικά το αντικαθιστούμε με νέο. Οι κατασκευαστές συνιστούν τη χρήση ενός «βαρύτερου» λαδιού για το καλοκαίρι, αλλά αυτό δεν αφορά τους κατόχους οχημάτων ηλικίας μέχρι 10-15 χρονών.

Αυτά τα οχήματα είναι συνήθως μια χαρά με το λάδι που κυλάει μέσα τους. Αν όμως κάποιος από εμάς οδηγεί ένα παλαιότερο αυτοκίνητο, με πολλά χιλιόμετρα στο ενεργητικό του, προτείνεται η αναβάθμιση σε ένα «βαρύτερο» λάδι για να αποφευχθεί η φθορά του κινητήρα.

Ακόμα όμως και αν δεν προχωρήσουμε σε κάτι τέτοιο, ελέγχουμε οπωσδήποτε το επίπεδο του λαδιού πριν από ένα μακρινό ταξίδι, για να έχουμε το κεφάλι μας ήσυχο.

2. Του δίνουμε την απαραίτητη ενέργεια

Πριν επιβιβαστούμε στο αυτοκίνητο, πριν το φορτώσουμε με αποσκευές, πριν καν έρθει το ξημέρωμα της αναχώρησης, ελέγχουμε την μπαταρία, τα υγρά της και τους ακροδέκτες της.

Αν δεν είναι 3 ετών ή και μεγαλύτερη δεν είναι καθόλου άσχημη ιδέα να την αντικαταστήσουμε με μια καινούργια και πολλά υποσχόμενη, καθώς θα μας απαλλάξει από οποιοδήποτε κακό σενάριο στην εκδρομή μας.

3. Αδειάζουμε το ψυγείο

Και όμως. Όπως από το ψυγείο του σπιτιού μας πετάμε πού και πού τα ληγμένα προϊόντα, έτσι και από το ψυγείο του αυτοκινήτου πρέπει να είμαστε σίγουροι ότι έχουμε αφαιρέσει τυχόν σκουπιδάκια που εμποδίζουν τη ροή του αέρα.

Γιατί αν ο αέρας δεν περνάει απρόσκοπτα από εκεί, κρατάει τη θερμότητα μέσα στον κινητήρα αναγκάζοντάς τον να ιδρώνει σε κάθε του κίνηση. Για αυτό χρησιμοποιούμε ένα λάστιχο νερού και ξεπλένουμε καλά το ψυγείο και οποιαδήποτε πιθανότητα να δούμε την ένδειξη της θερμοκρασίας να τρελαίνεται.

4. Βάζουμε αντιψυκτικό για τον καύσωνα

Να ξεκινήσουμε με κάτι βασικό: το αντιψυκτικό δεν είναι μόνο για τον χειμώνα. Είναι για όλο τον χρόνο και για τους καλοκαιρινούς μήνες!

Φυσικά δεν χρειάζεται να το αντικαθιστούμε κάθε χρόνο, αλλά σίγουρα πρέπει να ελέγχουμε ότι βρίσκεται πάντα στο σωστό επίπεδο.

Όπως πολύ σωστά αναφέρει η Korey Adekoya, Διευθύντρια Επιχειρηματικής Ανάπτυξης της Shabana Motors στο Τέξας, «…εάν τα επίπεδα του ψυκτικού είναι χαμηλά, μπορεί να προκαλέσει υπερθέρμανση του κινητήρα». Και αυτό δεν το θέλουμε με τίποτα όταν ταξιδεύουμε καλοκαίρι.

Ελέγχουμε εύκολα και γρήγορα το επίπεδο του ψυκτικού και αν τυχόν χρειάζεται συμπλήρωμα, συμβουλευόμαστε το εγχειρίδιο του κατασκευαστή. Και αυτό γιατί διαφορετικοί κατασκευαστές αυτοκινήτων, προτείνουν διαφορετικές αναλογίες νερού και ψυκτικού.

5. Του δίνουμε οξυγόνο

Μιας και αλλάξαμε λάδια, δεν τους λέμε να μας αλλάξουν και το φίλτρο αέρα; Είναι ακόμα ένα μικρό δώρο που μπορούμε να κάνουμε στο αυτοκίνητό μας και κατ’ επέκταση και στην εκδρομή μας.

Το βρώμικο φίλτρο δεν αφήνει τον φρέσκο αέρα να φτάσει στον κινητήρα με συνέπεια την υπερθέρμανσή του αλλά και την μεγαλύτερη κατανάλωση καυσίμου.

Η αλλαγή είναι πολύ εύκολη και μάλιστα κάποια μοντέλα πλένονται και επαναχρησιμοποιούνται. Μπορεί το αρχικό κόστος τους να είναι μεγαλύτερο αλλά σε βάθος χρόνου εξοικονομούμε χρόνο και χρήμα.

6. Ανακρίνουμε τα ελαστικά του

Τα χτυπάμε, τα κλοτσάμε, κάνουμε ότι χρειαστεί για να ομολογήσουν αν χρειάζονται πρόσθετο αέρα ή όχι!

Να θυμόμαστε ότι η θερμότητα του ήλιου, οι ακτίνες UV και το όζον κακομεταχειρίζονται το καουτσούκ, αυξάνοντας έτσι την πιθανότητα να το δούμε ξεφούσκωτο.

Ο έλεγχος των ελαστικών είναι από τους πλέον καθοριστικούς, γιατί κατά τη διάρκεια του ταξιδιού μας δεν μπορούμε να ξέρουμε αν θα έχει συνεχώς ηλιοφάνεια ή θα ρίξει και καμιά μπόρα.

Φθαρμένα ελαστικά σημαίνει αυξανόμενος κίνδυνος ολίσθησης στην άσφαλτο, κάνοντας το αυτοκίνητο να συμπεριφέρεται σαν υδροπλάνο ή σκιέρ.

Για αυτό πριν ξεκινήσουμε, ελέγχουμε την πίεση των ελαστικών και αν χρειάζεται αλλάζουμε και κάποιο. Την ίδια στιγμή σιγουρευόμαστε ότι και η ρεζέρβα μας είναι σε πολύ καλή κατάσταση και ετοιμοπόλεμη.

7. Φροντίζουμε να έχουμε ψυχρές σχέσεις

Γιατί αυτές οι σχέσεις θα μας κάνουν καλό στη διαδρομή. Το κλιματιστικό, ειδικά αν οδηγούμε σε επίπεδο θάλασσας είναι από τους καλύτερούς μας φίλους. Μια ματιά από τον ειδικό θα μας διασφαλίσει την απρόσκοπτη και σωστή λειτουργία του.

Σε περίπτωση που το αυτοκίνητό σας είναι παλιό και δεν μπαίνει κρύος αέρας από το AC, τότε ελέγχουμε και την βαλβίδα του θερμαντήρα. Τις περισσότερες φορές όμως το μόνο που χρειάζεται είναι ανανέωση του ψυκτικού, μια φορά τον χρόνο κάτι που γίνεται γρήγορα και εύκολα.

Σε κάθε άλλη περίπτωση υπάρχουν μετρητές πίεσης οι οποίοι μπορούν να διαγνώσουν κάθε πρόβλημα, αποφεύγοντας έτσι τα περιττά ανταλλακτικά.

8. Αγαπάμε τους υαλοκαθαριστήρες του

Πριν λίγο μιλήσαμε για το ενδεχόμενο βροχόπτωσης με τοπικές καταιγίδες. Είναι αρκετά συνηθισμένες το καλοκαίρι και πολύ έντονες. Για αυτό οι υαλοκαθαριστήρες πρέπει να είναι στην καλύτερή τους φόρμα. Τους ελέγχουμε και τους αλλάζουμε εφόσον απαιτείται, καθώς έχουν ήδη περάσει έναν δύσκολο χειμώνα με κρύο, πάγο, βροχές κλπ.

Η καλύτερη εποχή για να τους δοκιμάσουμε είναι το ξεκίνημα του καλοκαιριού, αλλά και πριν από το ταξίδι μας. Η ζέστη δεν είναι σύμμαχός τους καθώς τους σκληραίνει με αποτέλεσμα να μην καθαρίζουν σωστά. Και η σωστή λειτουργία κάνει την απόλυτη διαφορά σε μια έντονα, βροχερή ημέρα.

9. Γύρω γύρω όλοι

Αφού έχουμε κάνει όλα τα προηγούμενα, νομίζουμε ότι έχουμε τελειώσει. Αμ δε…

Μιας και το ταξίδι αναμένεται μεγάλο, έναν καφέ θα τον πιούμε στην διαδρομή, μια τουαλέτα θα την αναζητήσουμε σε κάποιο βενζινάδικο ή Σ.Ε.Α.

Τι καλύτερη στιγμή για να κάνουμε τον γύρο του αυτοκινήτου μας και να ρίξουμε μια ματιά στα λάστιχα, στα φώτα, στην κουκούλα αν έχουμε cabrio και γενικά σε όλη την εικόνα του οχήματός μας;

Αν κάτι χρειαστούμε μπορεί και να υπάρχει εκεί που κάνουμε στάση. Και αυτό θα είναι πολύ βολικό για όλους μας.

Καλό και ασφαλές ταξίδι από την Spotawheel!

spotop
Spotawheel

Πως σου φάνηκε το άρθρο; Γράψε μου στα σχόλια πιο κάτω

Άσε το σχόλιο σου

Η διεύθυνση e-mail σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *