Με ωραία εμφάνιση, καλό εξοπλισμό και άνετη καμπίνα, το Ford Fiesta κατέκτησε τις καρδιές των ευρωπαίων αγοραστών και είναι ένα από τα supermini με τις περισσότερες πωλήσεις στην ευρωπαϊκή ήπειρο.

Στην πραγματικότητα, το Ford Fiesta είναι πιθανότατα ένα από τα καλύτερα και value-for-money αυτοκίνητα πόλης όλων των εποχών. Είναι τολμηρή δήλωση το ξέρουμε.. αλλά διαβάζοντας παρακάτω θα σου εξηγήσουμε γιατί.

6η γενιά Ford Fiesta (Mk6)

Το Ford Fiesta έκτης γενιάς κυκλοφόρησε στην αγορά το 2008. Ήταν ένα δυνατό λανσάρισμα, ειδικά εδώ στην Ευρώπη, και ειδικότερα στο Ηνωμένο Βασίλειο, όπου ήταν το πιο δημοφιλές μοντέλο στην κατηγορία του και ένα από τα αυτοκίνητα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις συνολικά. Δεν είναι δύσκολο να καταλάβουμε γιατί. Απλά κοίταξέ το. Φαίνεται τόσο νεανικό και τόσο όμορφο. Σχεδιαστικά, η Ford πέτυχε πραγματικά το τζακ ποτ με το Fiesta έκτης γενιάς και δεν έχουμε συναντήσει κανέναν που να μην του άρεσε το εξωτερικό στυλ αυτού του σουπερμίνι.

Η εσωτερική σχεδίαση είναι εξίσου καλή, με πολλές καμπύλες και ένα εμβληματικό ταμπλό οργάνων που εξακολουθεί να φαίνεται καλό ακόμα και σήμερα. Εάν μείνεις μακριά από το βασικό επίπεδο εξοπλισμού, η καμπίνα είναι επίσης ωραία και στην αφή, με μαλακό, ελαστικό πλαστικό που καλύπτει το πάνω μισό του ταμπλό και κουμπιά που δεν φαίνονται φθηνά.

Η κεντρική κονσόλα ωστόσο, με τα πολυάριθμα κουμπιά της, φαίνεται ξεπερασμένη στον σημερινό κόσμο των μεγάλων οθονών αφής. Οι κορυφαίες εκδόσεις που είναι εξοπλισμένες με το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Sony φαίνονται πολύ καλύτερες, ακόμα κι αν έχουν εξίσου πολλά κουμπιά.

Κινητήρες Mk6 Ford Fiesta

Όντας κυρίως αυτοκίνητο πόλης, η έμφαση στη σειρά κινητήρων του Ford Fiesta δόθηκε σε μικρούς, οικονομικούς κινητήρες. Το αστέρι της γκάμας είναι ο 1000αρης Ecoboost turbo 3-κύλινδρος βενζινοκινητήρας, που παρουσιάστηκε το 2013 μετά την τεράστια επιτυχία που είχε στο μεγάλο αδερφό του Fiesta, το Ford Focus.

Ένας άλλος πολύ δημοφιλής κινητήρας είναι ο diesel 1,5 λίτρων, αλλά παρακάτω θα δεις την πλήρη λίστα των διαθέσιμων κινητήρων καθ’ όλη τη διάρκεια ζωής της έκτης γενιάς:

  • – 1.0 Duratec (βενζίνη, 65 ίπποι και 80 ίπποι, από το 2013)
  • – 1.0 EcoBoost (βενζίνη, 100 ίπποι, 125 ίπποι και 140 ίπποι, από το 2013)
  • – 1.25 Duratec (βενζίνη, 60 ίπποι και 82 ίπποι)
  • – 1.4 Duratec (βενζίνη, 96 ίπποι, μέχρι το 2013)
  • – 1.5 Duratec (βενζίνη, 107 ίπποι, από το 2013)
  • – 1.5 Duratec Ti-VCT (βενζίνη, 112 ίπποι, από το 2013)
  • – 1.6 Duratec (βενζίνη, 110 ίπποι, μέχρι το 2013)
  • – 1.6 Duratec Ti-VCT (βενζίνη, 110 ίπποι, 125 ίπποι και 134 ίπποι)
  • – 1.4 Duratorq TDCi (πετρέλαιο, 68 ίπποι, μέχρι το 2012)
  • – 1.5 Duratorq TDCi (πετρέλαιο, 75 ίπποι and 95 ίπποι, από το 2013)
  • – 1.6 L Duratorq TDCi (πετρέλαιο, 75 ίπποι, 90 ίπποι and 95 ίπποι, μέχρι το 2013)

Όπως μπορείς να δεις, μια αρκετά μεγάλη λίστα επιλογών σε κινητήρες. Και δεν συμπεριλάβαμε την έκδοση ST, η οποία συνοδεύεται από έναν Ecoboost 1,6 λίτρων που αποδίδει 182 ίππους.

Όσον αφορά τα κιβώτια ταχυτήτων, αυτά περιλαμβάνουν ένα χειροκίνητο 5 σχέσεων, ένα αυτόματο 4 σχέσεων (που καταργήθηκε το 2013, μαζί με τον μοναδικό κινητήρα με τον οποίο προσφέρθηκε, τον 1.4 Duratec) και αργότερα ένα αυτόματο 6 σχέσεων.

Πλεονεκτήματα Mk6 Ford Fiesta

Έχουμε αναφέρει τον σχεδιασμό; Ναι, αλλά ας τον αναφέρουμε ξανά. Η σχεδίαση της έκτης γενιάς Mk6 Ford Fiesta ήταν φρέσκια όταν κυκλοφόρησε το μοντέλο και κατάφερε να παραμείνει φρέσκια και με τα χρόνια.

Ένα άλλο θετικό για το Fiesta είναι ότι δεν φαίνεται μόνο διασκεδαστικό στην οδήγηση, είναι όντως fun-to-drive! Είναι ευέλικτο και κινείται με ευκολία στην πόλη, ειδικά όταν συνδυάζεται με τον turbo κινητήρα 1.0 Ecoboost. Το Fiesta είναι επίσης ευρύχωρο, αν και το πορτμπαγκάζ των 275 λίτρων είναι ελαφρώς μικρότερο από αυτό που προσφέρουν οι αντίπαλοι.

Η τεχνολογία είναι επίσης αξιοπρεπής, λαμβάνοντας υπόψη την ηλικία του μοντέλου. Μετά το facelift του 2013 το μοντέλο βελτιώθηκε τεχνολογικά, με φωνητικές εντολές, αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα και άλλα χαρακτηριστικά που ήταν αρκετά σπάνια για τα σουπερμίνι εκείνη την εποχή. Αξίζει επίσης να αναφερθεί το χαμηλό κόστος λειτουργίας/συντήρησης.

Μειονεκτήματα Mk6 Ford Fiesta

Το κύριο αρνητικό, αλλά αυτό μπορεί να αποφευχθεί εύκολα, είναι το αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων PowerShift, το οποίο δεν είναι ένα “καλό” κιβώτιο ταχυτήτων, για να το θέσουμε ευγενικά. Είχε πολλά προβλήματα από την κυκλοφορία του και η Ford δεν κατάφερε να τα διορθώσει σωστά κατά τη διάρκεια ζωής του μοντέλου.

Ένα άλλο μείον είναι ότι ο πίσω χώρος για τα πόδια των επιβατών, δεν είναι πολύ άνετος, αλλά μην ξεχνάμε ότι είναι ένα αυτοκίνητο Β κατηγορίας. Επίσης, ο κινητήρας 1.0 Ecoboost καταναλώνει αρκετά σε υψηλές ταχύτητες στον αυτοκινητόδρομο. Αλλά αυτά είναι όλα τα μειονεκτήματα που μπορούμε να πούμε για το Ford Fiesta έκτης γενιάς. Συνολικά, είναι ίσως το καλύτερο σουπερμίνι που μπορείς να αγοράσεις.

Ποιο Mk6 Ford Fiesta πρέπει να αγοράσω?

Είναι προφανές ότι πρέπει να αποφύγεις τα μοντέλα με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Αλλά μην στεναχωριέσαι… το χειροκίνητο κιβώτιο είναι πολύ πιο διασκεδαστικό! Καλύτερα να αποφύγεις επίσης και την βασική έκδοση, καθώς δεν παρέχει πολλά, αλλά αυτό εξαρτάται φυσικά από τις ανάγκες και τον προϋπολογισμό σου.

Λαμβάνοντας υπόψη όλα όσα γνωρίζουμε για το Ford Fiesta έκτης γενιάς, προτείνουμε ένα μοντέλο που έχει κάνει facelift σε έκδοση Titanium και κινητήρα 1.0 Ecoboost. Αυτό πιθανότατα θα διατηρήσει την αξία του καλύτερα και θα είναι ευκολότερο να μεταπωληθεί σε μια αξιοπρεπή τιμή.

Τιμές μεταχειρισμένου Mk6 Ford Fiesta

Έχοντας κατά νου τη γενική σύστασή μας να επιλέγεις πάντα το καλύτερο αυτοκίνητο που μπορείς να αντέξεις οικονομικά (αυτό που έχει συντηρηθεί με πλήρη επιμέλεια στο παρελθόν και έχει κάνει όλα τα σέρβις του εγκαίρως), το Ford Fiesta έκτης γενιάς ξεκινά από περίπου 5.000€, στην πολύ απλή έκδοση, και μπορεί να φτάσει έως και 19.000€ με τις σπορ εκδόσεις.

Δες Επιλεγμένα Ford Fiesta

Ποιες είναι οι εναλλακτικές;

Τα hatchback είναι τα πιο δημοφιλή αυτοκίνητα στην Ευρώπη και τα μόνα αυτοκίνητα που έχουν «επιβιώσει» με επιτυχία από την άνοδο των crossover. Έτσι, φυσικά, υπάρχουν πολλές επιλογές όταν πρόκειται για σουπερμίνι.

Το Opel Corsa, το Renault Clio και το Volkswagen Polo είναι οι κλασικοί αντίπαλοι, αλλά σίγουρα όχι οι μοναδικοί. Αξίζει επίσης να ρίξεις μια ματιά στα Skoda Fabia, Peugeot 208 ή ακόμα και στο Dacia Sandero.