Συμβουλές

Σύμφωνα με στατιστικές μελέτες της Τροχαίας, το 2016 στην Ελλάδα καταγράφηκαν 1.495 σοβαρά τροχαία ατυχήματα εκ των οποίων τα 752 ήταν θανατηφόρα.

Αυτή είναι μια πραγματικότητα.

Είμαστε η 3η χώρα στην Ευρώπη με τα περισσότερα ατυχήματα στην άσφαλτο.

Η ερώτηση ωστόσο που μας αφορά (τόσο εμάς, όσο και εσένα που ψάχνεις ένα καλό μεταχειρισμένο αυτοκίνητο) είναι η εξής:

Που καταλήγουν άραγε τα τρακαρισμένα αυτοκίνητα και πόσο ασφαλή είναι μετά από μια επισκευή;

Ας ξεκινήσουμε με ένα πολύ βασικό κανόνα που πρέπει να έχεις πάντα στο μυαλό σου:

«Τα πάντα φτιάχνονται»

Ναι, ακόμα και αυτό που βλέπεις φτιάχνεται. Μπορεί μάλιστα να γίνει πάλι σαν καινούριο και να μην το καταλάβει ούτε το έμπειρο μάτι.

Δεν υπάρχει αυτοκίνητο που να μην μπορεί να επισκευαστεί…

Και δεν μιλάμε για κάποιο «φτερό» ή μια τρακαρισμένη πόρτα.

Μιλάμε για το πλαίσιο του αυτοκινήτου (ή σασί όπως λέγεται συχνά), τον «κορμό» πάνω στον οποίο βασίζονται όλα τα μηχανικά και κινητικά μέρη, οι ζώνες παραμόρφωσης, η ασφάλειά σου…

Ποιος αγοράζει όμως ένα τρακαρισμένο αυτοκίνητο;

Αν ψάχνεις λοιπόν να αγοράσεις ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, αυτό που πρέπει να ξέρεις είναι ότι υπάρχουν πολλοί επαγγελματίες, έμποροι ή τεχνίτες, οι οποίοι κάνουν αποκλειστικά αυτή τη δουλειά.

Βρίσκουν δηλαδή τρακαρισμένα αυτοκίνητα, τα αγοράζουν, τα επισκευάζουν με φθηνές και λανθασμένες μεθόδους και στη συνέχεια τα πουλάνε «σαν καινούρια» έχοντας μεγάλα περιθώρια κέρδους.

Από την άλλη, οι ιδιοκτήτες των τρακαρισμένων αυτοκινήτων, μη έχοντας το χρόνο αλλά και διάθεση να πουλήσουν ένα-ένα τα ανταλλακτικά για να αποκομίσουν περισσότερα χρήματα, πουλάνε τα διαλυμένα τους αυτοκίνητα στην κυριολεξία για ψίχουλα…

Φυσικά ένας έμπειρος επαγγελματίας στο είδος του μπορεί να καταλάβει αν ένα αυτοκίνητο έχει «πειραγμένο» πλαίσιο. Η Spotmechanic στο blog της γράφει:

«Ένα επίσης συχνό φαινόμενο είναι όταν ο επιτήδειος θα επιχειρήσει να επισκευάσει ένα βαριά τρακαρισμένο ελληνικό όχημα (με κατεστραμμένο μπροστά ή πίσω μέρος) το οποίο αγόρασε σε εξευτελιστική τιμή, με όλα όμως τα χαρτιά του.

Η βασική κίνηση είναι η εισαγωγή ενός κομμένου στη μέση αυτοκινήτου από το εξωτερικό (το λεγόμενο «τροπέτο») χωρίς δασμούς (λόγω του ότι καταχωρείται από το τελωνείο ως ανταλλακτικό), και στη συνέχεια η επανακόλλησή του με το όχημα που χρειάζεται επισκευή.

Το αποτέλεσμα είναι ένα «οπτικά άρτιο» αυτοκίνητο και ως έτσι θα πουληθεί, έχοντας όμως σοβαρά θέματα ασφάλειας λόγω της «κοπτοραπτικής» που έγινε στο πλαίσιό του.

Έχει τύχει αρκετές φορές το ίδιο αμάξωμα να εμφανίζει 2 διαφορετικούς αριθμούς πλαισίου σε διάφορα σημεία του, που είναι συνήθως αποτέλεσμα της τακτικής που μόλις περιγράψαμε.»

Όταν το πρόβλημα μεταφέρεται στον άλλον

Ένα τέτοιο τρακαρισμένο αυτοκίνητο λοιπόν, κάποια στιγμή μετά από εβδομάδες εργασιών, βγαίνει προς πώληση ως «ευκαιρία» και διεκδικεί την προσοχή σου. Φρεσκοβαμμένο, με λίγα χιλιόμετρα -που ενδεχομένως να μην είναι και τα πραγματικά- και τιμή άκρως ανταγωνιστική.

Καπου εδώ θα αναφέρω τον δεύτερο πολύ βασικό κανόνα της αγοράς ενός μεταχειρισμένου που είναι ο εξής:

Έλεγχος, έλεγχος, έλεγχος!

Αν εσύ ως υποψήφιος αγοραστής δεν ελέγξεις το μεταχειρισμένο που θες να αγοράσεις, τότε αυτομάτως το προβληματικό αυτοκίνητο με το συγκολλημένο σασί και τις τσακισμένες κολόνες, θα γίνει εν αγνοία σου, το νέο, «ασφαλές» οικογενειακό που έψαχνες ή ακόμα χειρότερα… το νέο, «γρήγορο» αυτοκίνητο που ανυπομονείς να οδηγήσεις στα άκρα…

Δεν είναι κρίμα;

Πόσο ασφαλές είναι τελικά ένα τρακαρισμένο αυτοκίνητο;

Όταν το πλαίσιο ενός αυτοκινήτου προσβληθεί από μια δυνατή σύγκρουση, τότε χάνει την εργοστασιακή του γεωμετρία και ως αποτέλεσμα πλήττεται η ενεργητική του συμπεριφορά.

Στην πράξη αυτό σημαίνει ότι το αυτοκίνητο θα αντιδράσει παράξενα σε ένα απότομο φρενάρισμα, δεν θα έχει τα ίδια κρατήματα στις στροφές και ενδεχομένως να μην έχεις την ίδια ανεκτικότητα σε λακκούβες ή άλλα καθημερινά εμπόδια.

Μέχρι εδώ είμαστε όμως ακόμα στα μαλακά…

Το σημαντικότερο είναι η Παθητική Ασφάλεια!

Η αντοχή του αυτοκινήτου δηλαδή σε μια σύγκρουση ώστε να κρατήσει τον οδηγό άτρωτο.

Η αλήθεια είναι ότι η συγκόλληση του πλαισίου μπορεί να γίνει σωστά και σύμφωνα με τις εργοστασιακές προδιαγραφές. Η ψηφιακή καλίμπρα μπορεί να φέρει το αυτοκίνητο στις ακριβείς διαστάσεις του εργοστασίου…

Αυτό όμως που δεν θα ανακτηθεί ποτέ ξανά, είναι η ακαμψία όλων εκείνων των μερών που στράβωσαν κατά τη σύγκρουση. Η αντοχή τους δεν θα είναι ποτέ ξανά η ίδια και το αυτοκίνητο θα μείνει για πάντα ευάλωτο και επικίνδυνο.

Αν δεν γνωρίζεις το ιστορικό του εκ των προτέρων, τότε θα είσαι και εσύ επικίνδυνος, τόσο για τους υπόλοιπους οδηγούς, όσο και για τους ανθρώπους που μεταφέρεις μαζί σου.

Δεν θέλεις να περάσει ένα τέτοιο αυτοκίνητο στα χέρια σου, έτσι δεν είναι;.

Γι’ αυτό το καλύτερο που έχεις να κάνεις είναι να το ελέγξεις πριν το αγοράσεις, να ζητήσεις γραπτές βεβαιώσεις, να μάθεις τα πάντα και να μην αρκεστείς σε φλυαρίες που έχουν στόχο να σε αποπροσανατολίσουν.

Δικαιούσαι να ξέρεις τα πάντα και δικαιούσαι μόνο το καλύτερο.

Το Επόμενό σου Αυτοκίνητο, Ας είναι από τα Καλύτερα!

Στη Spotawheel, καθημερινά ελέγχουμε δεκάδες μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με τους πιο αυστηρούς κανόνες της αγοράς. Τα καλύτερα από αυτά (μόλις 1 στα 20) αναρτώνται στο site μας με λεπτομερείς φωτογραφίες και video.

Εσύ επιλέγεις το αυτοκίνητο που θέλεις, το φέρνουμε για test drive εκεί που σε βολεύει, το παραλαμβάνεις με δωρεάν εγγύηση έως και 5 χρόνια!

Βρες Κορυφαία Αυτοκίνητα!

 

Panagiotis Mytilinaios
Παναγιώτης

Ο Παναγιώτης σπούδασε δημοσιογραφία αυτοκινήτων στη Μ.Βρετανία. Αυτό από μόνο του αποτελεί μια τρανή απόδειξη ότι λατρεύει τα αυτοκίνητα! Στο παρελθόν έχει δουλέψει στο βρετανικό Autocar και στους PistonHeads, ενώ αραιά και που γράφει για το 4Drivers. Πάνω από όλα όμως είναι υπερήφανο μέλος της ομάδας της Spotawheel!

Πως σου φάνηκε το άρθρο; Γράψε μου στα σχόλια πιο κάτω

Άσε το σχόλιο σου

Η διεύθυνση e-mail σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *