#TrueStory

Πριν λίγο καιρό ήρθε στα γραφεία μας ο κος Κώστας. Ήταν πάνω από 70 ετών και μας ζήτησε να του βρούμε ένα Skoda Octavia. «Να είναι καλό και ασφαλές.» μας είπε χαρακτηριστικά, «εξάλλου μπορεί να είναι και το τελευταίο μου αυτοκίνητο«.

Τα λόγια του μας άγγιξαν και αποτέλεσαν την αφορμή για μια μεγάλη συζήτηση στο γραφείο: Τελικά ισχύει ότι οι ηλικιωμένοι οδηγοί είναι και οι πιο επικίνδυνοι;

Σύμφωνα με έρευνα του Δρ. Musselwhite από τη Βρετανία, οι γηραιότεροι άνθρωποι κατατάσσονται ανάμεσα στους πιο ασφαλείς οδηγούς που κυκλοφορούν στο δρόμο. Ο μύθος που επικρατεί στην κοινωνία, απ’ότι φαίνεται καταρρίπτεται!

Αφορμή αυτής της έρευνας ήταν οι συζητήσεις της Βρετανικής κυβέρνησης να εφαρμόσει νέα μέτρα επανεξέτασης των ηλικιωμένων οδηγών, ώστε να διαπιστωθεί ότι είναι ικανοί να συνεχίσουν να κρατάνε το τιμόνι στα χέρια τους. Για τον Δρ. Musselwhite, μια τέτοια τροπολογία δεν θα έκανε τους δρόμους ασφαλέστερους, αντιθέτως, θα μπορούσε να έχει άσχημες συνέπειες.

Κατά τα λεγόμενά του, αν η κυβέρνηση αναγκάσει τους συνταξιούχους να σταματήσουν να οδηγούν, κάτι τέτοιο θα μπορούσε να τους σκοτώσει. Αυτό εξηγείται με το γεγονός ότι το ποσοστό των ηλικιωμένων που τραυματίζονται θανάσιμα ως πεζοί, αγγίζει το 40%!

Παρομοίως, ένα άλλο επιχείρημα είναι το εξής: Παρόλο που ο άνθρωπος μεγαλώνει και τα αντανακλαστικά του μειώνονται, το γεγονός ότι φοβάται περισσότερο τον κάνει πιο προσεκτικό στο δρόμο.

Αντιθέτως, οι νέοι άντρες ηλικίας 18-21 ετών έχουν 3-πλάσιες και 4-πλάσιες πιθανότητες να εμπλακούν σε ένα τρακάρισμα από ότι οι άντρες και γυναίκες άνω των 70 ετών.

Η παραίτηση ενός ηλικιωμένου οδηγού από την οδήγηση είναι άμεσα συνδεδεμένη με την επιδείνωση της υγείας του, την αύξηση της κατάθλιψης, του στρες και του αισθήματος της απομόνωσης.

Στην Ελλάδα η κατάσταση είναι λίγο… περίπλοκη

Την ίδια ώρα στην Ελλάδα, 12.500 ηλικιωμένοι και άτομα με αναπηρία περιμένουν να αναθεωρήσουν το δίπλωμά τους μιας και όπως αναφέρει το δημοσίευμα του «car and driver» στις 23/09/2016, οι γιατροί που είναι υπεύθυνοι για την εξέτασή τους καθυστερούν τη διαδικασία λόγω χαμηλής αμοιβής ή μεγάλων καθυστερήσεων στις πληρωμές τους.

«Ένας πολύ μεγάλος αριθμός ανθρώπων αναγκάστηκε είτε να οδηγεί χωρίς να έχει δίπλωμα οδήγησης είτε να σταματήσει να χρησιμοποιεί το αυτοκίνητο, παρά το γεγονός ότι είχε ανάγκη να μετακινηθεί» λέει ο εντεταλμένος σύμβουλος της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, κος Πάλλας.

Όπως όλα μας τα αυτοκίνητα έτσι και αυτό που βρήκαμε στον κο. Κώστα είναι ένα ασφαλές μεταχειρισμένο! Του ευχόμαστε να το χαίρεται κάθε μέρα!

Πηγές: Independent.co.ukCar and Driver.gr

Panagiotis Mytilinaios
Παναγιώτης

Ο Παναγιώτης σπούδασε δημοσιογραφία αυτοκινήτων στη Μ.Βρετανία. Αυτό από μόνο του αποτελεί μια τρανή απόδειξη ότι λατρεύει τα αυτοκίνητα! Στο παρελθόν έχει δουλέψει στο βρετανικό Autocar και στους PistonHeads, ενώ αραιά και που γράφει για το 4Drivers. Πάνω από όλα όμως είναι υπερήφανο μέλος της ομάδας της Spotawheel!

Πως σου φάνηκε το άρθρο; Γράψε μου στα σχόλια πιο κάτω

Άσε το σχόλιο σου

Η διεύθυνση e-mail σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *