Με την πάροδο των χρόνων, η Γερμανία έγινε το πιο δημοφιλές μέρος για αγορά μεταχειρισμένου αυτοκινήτου. Τα γερμανικά οχήματα είναι ιδιαίτερα επιθυμητά στην Ανατολική Ευρώπη, όπου κυριαρχεί η πεποίθηση ότι τα αυτοκίνητα αυτά δεν έχουν ούτε ζημιές ούτε κρυφά ελαττώματα.

Σύμφωνα με την Ομοσπονδιακή Αρχή Μηχανοκίνητων Μεταφορών της Γερμανίας, περίπου 2 εκατομμύρια μεταχειρισμένα αυτοκίνητα από τη Γερμανία επαναταξινομούνται στο εξωτερικό κάθε χρόνο. Σε ορισμένες χώρες, το μερίδιο αυτών των οχημάτων υπερβαίνει το 50% όλων των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που εισάγονται κάθε χρόνο.

Ωστόσο, υπάρχει ένα παράδοξο στη γερμανική αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων για το οποίο λίγοι μιλούν: ορισμένα οχήματα «από τη Γερμανία» δεν πωλούνταν εκεί όταν ήταν καινούργια και δεν είχαν κυκλοφορήσει ποτέ σε γερμανικούς δρόμους!

Τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα προς πώληση στη Γερμανία μπορεί να είναι από άλλη χώρα

Τα πιο δημοφιλή site αγγελιών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στη Γερμανία έχουν χιλιάδες οχήματα στη λίστα τους, καθιστώντας την ποικιλία αυτοκινήτων προς πώληση πιο μεγάλη από οπουδήποτε αλλού στην Ευρώπη. Ωστόσο, ορισμένα από τα οχήματα σε αυτές τις αγγελίες προέρχονται από χώρες εκτός Γερμανίας.

Τα δεδομένα από την carVertical, μια εταιρεία που ελέγχει το ιστορικό των οχημάτων, δείχνουν ότι το 4,3% των αυτοκινήτων που διατίθενται προς πώληση στη Γερμανία μπορεί να μην έχουν δει ποτέ τους δρόμους του Βερολίνου, του Μονάχου ή του Αμβούργου – αυτά τα αυτοκίνητα προέρχονται και έχουν οδηγηθεί αποκλειστικά από άλλες χώρες. Οι πιο δημοφιλείς χώρες όπου ταξινομήθηκαν για πρώτη φορά μεταχειρισμένα αυτοκίνητα πριν εισαχθούν στη Γερμανία είναι η Ιταλία (16,6%), η Γαλλία (12,7%), οι ΗΠΑ (10,6%), το Βέλγιο (9,1%) και η Ρουμανία (5,1%).

Έτσι, αντί για ένα γερμανικό αυτοκίνητο, οι αγοραστές κινδυνεύουν να αγοράσουν ένα όχημα που έχει εισαχθεί από άλλη χώρα. Εάν ένας πωλητής κρύβει τη χώρα προέλευσης ενός αυτοκινήτου, σίγουρα αυτό δεν θα είναι στην καλύτερη δυνατή κατάσταση. Οι κακής ποιότητας επισκευές, τα πολλά χιλιόμετρα και οι κρυφές ζημιές είναι οι πιο συνηθισμένοι λόγοι για τους οποίους οι πωλητές προσπαθούν να κρύψουν το ιστορικό ενός οχήματος και να το πουλήσουν αλλού. Επειδή οι χώρες δεν ανταλλάσσουν συχνά δεδομένα ιστορικού αυτοκινήτων μεταξύ τους, οι απάτες που αφορούν διασυνοριακές συναλλαγές είναι δύσκολο να εντοπιστούν.

“Το 4,3% των αυτοκινήτων που έχουν ταξινομηθεί στη Γερμανία στο παρελθόν είχαν κάποια δεδομένα καταχωρημένα και σε άλλες χώρες. Έχουμε δει περιπτώσεις όπου πωλούνται ακριβά μοντέλα μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στη Γερμανία, αλλά τα αρχεία μας δείχνουν ότι πολλά από αυτά δεν έχουν ποτέ οδηγηθεί στην Γερμανία. Αυτό δημιουργεί την ψευδαίσθηση της αγοράς ενός καλοσυντηρημένου γερμανικού αυτοκινήτου, ενώ στην πραγματικότητα το αυτοκίνητο έχει οδηγηθεί στην Ιταλία, τη Γαλλία ή τη Ρουμανία”, εξηγεί ο Matas Buzelis, επικεφαλής επικοινωνίας και ειδικός σε θέματα αυτοκινήτου της carVertical.

Γιατί οι αγοραστές & πωλητές της Ανατ. Ευρώπης ελκύονται από τη γερμανική αγορά;

Με την τρέχουσα έλλειψη νέων αυτοκινήτων, η επιλογή μοντέλων άριστης ποιότητας στην αγορά των μεταχειρισμένων ενδέχεται να είναι περιορισμένη. Γι’ αυτό ορισμένοι προσπαθούν να πουλήσουν τα οχήματά τους εισάγοντάς τα στη Γερμανία, καθώς η χώρα έχει μεγαλύτερο πελατειακό κοινό. Εάν κάποιος δεν μπορεί λοιπόν να πουλήσει το αυτοκίνητό του στην Τσεχία ή τη Ρουμανία, μπορεί να προσπαθήσει να το πουλήσει αλλού.

Η Γερμανία έχει μακρά ιστορία προσέλκυσης αγοραστών αυτοκινήτων από την Ανατολική Ευρώπη, που χρονολογείται από την εποχή της Σοβιετικής Ένωσης. Εκείνη την εποχή, μόνο μέτριας ποιότητας οχήματα κατασκευάζονταν στη Σοβιετική Ένωση, χωρίς ανέσεις και αξιοπιστία. Ως αποτέλεσμα, όλοι ήθελαν εισαγόμενα αυτοκίνητα και η Γερμανία ήταν το πιο σωστό μέρος για να τα βρεις.

Επιπλέον, ένας κοινός μύθος είναι ότι οι οδηγοί στη Γερμανία αγοράζουν νεότερα, καλύτερα εξοπλισμένα και ακριβότερα αυτοκίνητα, ενώ τηρούν αυστηρά τις συστάσεις των κατασκευαστών για συντήρηση. Στην πραγματικότητα, αυτά τα κλισέ μπορούν να σε ξεγελάσουν και να αγοράσεις ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο χωρίς να τσεκάρεις πρώτα το ιστορικό του και χωρίς να ζητήσεις τη γνώμη ενός μηχανικού.