Η αγορά ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου θα πρέπει να είναι ένα χαρούμενο γεγονός, αλλά η έλλειψη διαφάνειας στην αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων μπορεί να κάνει την εμπειρία εξαιρετικά απογοητευτική. Και αυτό δεν έχει αλλάξει με την αυξανόμενη ζήτηση των ηλεκτρικών οχημάτων.

Ενώ πολλοί άνθρωποι στρέφονται στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για να μειώσουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, το κόστος λειτουργίας και συντήρησης, μια μελέτη από την carVertical (διαδικτυακή πλατφόρμα που ελέγχει το ιστορικό αυτοκινήτων) δείχνει ότι τα ηλεκτρικά οχήματα είναι επίσης επιρρεπείς σε διάφορες απάτες, συμπεριλαμβανομένης εκείνης των γυρισμένων χιλιομέτρων.

Ακόμα και τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν γυρισμένα χιλιόμετρα

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πλέον το μέλλον, καθώς οι άνθρωποι αρχίζουν να προτιμούν μια αθόρυβη και οικολογική εμπειρία οδήγησης από τους εσωτερικής καύσης και θορυβώδεις κινητήρες.

Αν και οι κυβερνήσεις σταδιακά αφαιρούν τα πλεονεκτήματα κατοχής ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, διότι αυτός ο τύπος οχήματος είναι πολύ πιο εύκολος στη συντήρηση και πιο τεχνολογικά προηγμένος από τα οχήματα πετρελαίου και βενζίνης.

Δυστυχώς, κάθε ηλεκτρικό όχημα μπορεί να έχει και αυτό γυρισμένα χιλιόμετρα, μιας και χρησιμοποιεί τον ίδιο ψηφιακό χιλιομετρητή με οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο. Στην πραγματικότητα, οι ψηφιακοί χιλιομετρητές είναι πολύ πιο εύκολο να τροποποιηθούν σε σύγκριση με τους μηχανικούς που υπάρχουν σε παλαιότερα οχήματα.

Σύμφωνα με την carVertical, το 15,6% των οχημάτων στην Ευρώπη έχουν γυρισμένα χιλιόμετρα. Το ποσοστό των ηλεκτρικών οχημάτων με γυρισμένα χιλιόμετρα είναι παρόμοιο – το 13,4% των ηλεκτρικών αυτοκινήτων της Ευρώπης έχει γυρισμένα χιλιόμετρα. Αυτό υποδηλώνει ότι οι αγοραστές ηλεκτρικών οχημάτων και οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης αντιμετωπίζουν σχεδόν τον ίδιο κίνδυνο να πέσουν θύματα αυτής της απάτης.

4 στα 10 ηλεκτρικά αυτοκίνητα έχουν εμπλακεί σε ατύχημα

Γνώριζες ότι 1 στα 2 αυτοκίνητα στην Ευρώπη έχει εμπλακεί σε ατύχημα; Το 43,6% των μεταχειρισμένων ηλεκτρικών οχημάτων έχουν επίσης εμπλακεί σε ατύχημα, καθιστώντας τις ζημιές σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα σχεδόν εξίσου συχνές με τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης.

Επιπλέον, τα ηλεκτρικά οχήματα χρησιμοποιούνται κυρίως για τις μετακινήσεις στην πόλη, πράγμα που σημαίνει ότι ο αριθμός των ατυχημάτων είναι πιθανό να αυξηθεί καθώς ο στόλος των ηλεκτρικών οχημάτων μεγαλώνει.

Τα ατυχήματα μπορεί να είναι μικρά ή πολύ μεγάλα, οδηγώντας σε παραμόρφωση του εξωτερικού περιβλήματος ή του συστήματος μετάδοσης κίνησης ή σε ζημιά στις μπαταρίες EV. Μεγάλο μέρος αυτών των ζημιών μπορεί να επισκευαστεί, αλλά οι χαλασμένες μπαταρίες EV πρέπει να αντικατασταθούν για να διατηρηθεί η αποτελεσματικότητά τους και να εξαλειφθεί ο κίνδυνος πυρκαγιάς. Οι νέες μπαταρίες είναι ακριβές, γεγονός που θα ωθήσει πολλούς οδηγούς να προσπαθήσουν να πουλήσουν το όχημά τους ως «ατρακάριστο».

Τα γυρισμένα χιλιόμετρα κρύβουν την πραγματική κατάσταση των μπαταριών

Η ένδειξη του χιλιομετρητή είναι μια ζωτική λειτουργία για την αξιολόγηση της κατάστασης ενός αυτοκινήτου. Οι περισσότεροι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων προσφέρουν εγγύηση μπαταριών τουλάχιστον μέχρι τα 100.000 χλμ. Ωστόσο, συνήθως οι μπαταρίες μπορούν να διαρκέσουν περισσότερο από 320.000 χλμ.

Τα χιλιόμετρα ενός οχήματος μπορούν να βοηθήσουν στον προσδιορισμό της κατάστασης των μπαταριών και στην εκτίμηση του χρόνου που θα διαρκέσουν. Το πρόβλημα είναι ότι δεν μπορείς να βασιστείς μόνο στην ένδειξη των χιλιομέτρων, καθώς μπορεί να έχει παραποιηθεί. Οι επιτήδειοι μπορούν να αλλάξουν τα χιλιόμετρα μέσα σε λίγα λεπτά, πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει να εισαι επιπλέον προσεκτικός για να βεβαιωθείς ότι ένα αυτοκίνητο αξίζει την τιμή που στο πουλάνε.

Η αντικατάσταση της μπαταρίας μπορεί να κοστίσει χιλιάδες ευρώ ή ακόμα και τη μισή αξία του αυτοκινήτου. Αυτό είναι το πιο ακριβό μέρος ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Γενικότερα, τα ηλεκτρικά οχήματα είναι φθηνότερα στη συντήρηση σε σύγκριση με οχήματα που έχουν κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Οι πωλητές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων μπορούν να κερδίσουν περισσότερα χρήματα από τα αυτοκίνητά τους αλλάζοντας μόνο τα χιλιόμετρα, πράγμα που σημαίνει ότι αυτή η απάτη δεν θα εξαφανιστεί σύντομα. Οι επιτήδειοι έμποροι αυτοκινήτων προσαρμόζονται στις νέες τεχνολογίες στα σύγχρονα αυτοκίνητα και οι τρέχουσες τάσεις δείχνουν ότι ακόμη και αν ο στόλος κάποια στιγμή γίνει εξ’ ολοκλήρου ηλεκτρικός, δεν θα λύσει το πρόβλημα των γυρισμένων χιλιομέτρων.