#TrueStory

Η αυτοκινητοβιομηχανία γνωρίζει τη δεκαετία με τις μεγαλύτερες αλλαγές στην ιστορία της. Η στροφή προς ηλεκτρικά οχήματα (γέννηση Tesla), η επικράτηση αυτοματοποιημένων συστημάτων, αλλά και η αυτόνομη οδήγηση είναι μερικά από τα παραδείγματα που καταδεικνύουν το πέρασμα των αυτοκινήτων σε μία νέα εποχή.

Αυτό που κανένας δε μπορούσε να προβλέψει, είναι ότι σε μία τέτοια δεκαετία-ορόσημο, ο αυτοκινητιστικός κλάδος θα είχε να αντιμετωπίσει άλλη μία κρίση. Την κρίση που αντιμετωπίζει όλος ο πλανήτης: τον Κορωνοϊό.

Πώς, λοιπόν, άλλαξε ο Κορωνοϊός την παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία και ποιες τάσεις διαμόρφωσε στο πέρασμα του;

1. Ιδιοκτησία αυτοκινήτου

Σε μία εποχή πανδημίας, και συγκεκριμένα ενός ιού που ανήκει στην οικογένεια των κορωνοϊών (κι επομένως μεταδίδεται με τη στενή επαφή – εξ ού και το social distancing έμελλε να μπει για τα καλά στη ζωή μας) το αυτοκίνητο αποτέλεσε μία δικλείδα ασφαλείας. Κι αυτό, γιατί, το αυτοκίνητο έγινε ο σύμμαχος μας απέναντι στο ξένο και το άγνωστο, το οποίο προσέχοντας το μας κρατάει ασφαλείς και σίγουρους.

Αν και οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων παγκοσμίως πέφτουν και ήταν καθοδικές ιδιαίτερα την περίοδο του lockdown, αρκετοί στράφηκαν στην αγορά ενός μεταχειρισμένου προκειμένου να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες τους και να αποφύγουν το συνωστισμό στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

Άλλωστε, ένα γενικό φαινόμενο που παρατηρήθηκε πριν την επιβολή του lockdown και τη διάδοση της τηλεργασίας, ήταν η αυξημένη κίνηση στους δρόμους. Κάτι που παρατηρήθηκε ειδικά σε μεγαλουπόλεις όπως η Αθήνα. Ο κόσμος απέφευγε τη χρήση των ΜΜΜ και τυχόν κινδύνους που ελλοχεύουν από αυτή καταφεύγοντας στην ασφαλή χρήση ενός Ι.Χ.

Υπήρχε όμως και μία πολύ καλή εξέλιξη που κανείς δεν φανταζόταν κάποιους μήνες πριν: η πτώση της τιμής των καυσίμων!

Το σχεδόν ταυτόχρονο παγκόσμιο lockdown που έλαβε χώρα την Άνοιξη οδήγησε σε ένα άνευ προηγουμένου πάγωμα του χρόνου. Για σχεδόν δύο μήνες δεν κινούταν τίποτα πουθενά. Αυτό είχε ως συνέπεια το πετρέλαιο που παράγεται να μη μπορεί να διοχετευτεί στην αγορά αφού η ζήτηση είχε πέσει έως και 95%!

Κάτι τέτοιο οδήγησε στο απίστευτο φαινόμενο οι παραγωγοί να παράγουν τόσες ποσότητες πετρελαίου ώστε να μη μπορούν να το πουλήσουν ή να το αποθηκεύσουν, με αποκορύφωμα να φτάνουν στο σημείο ακόμη να πληρώνουν τους αγοραστές για να το πάρουν!

Έτσι, σημειώθηκε μία αισθητή πτώση της τιμής της βενζίνης και του πετρελαίου κίνησης στα πρατήρια καυσίμων.

Ενδεικτικά η μέση τιμή βενζίνης στην Ελλάδα διαμορφώνεται σε 1.42€ το λίτρο έναντι 1.60€ πριν από ένα χρόνο ίδια εποχή (Πηγή: Υπ. Ανάπτυξης), κάτι που μεταφράζεται σε περισσότερα χιλιόμετρα και λιγότερο κόστος στις καθημερινές μας μετακινήσεις.

2.Online αγορά αυτοκινήτου και παράδοση στο σπίτι

Ολοένα και περισσότεροι στρέφονται στην online αγορά αυτοκινήτου

Όταν ο κορωνοϊός μπήκε στην καθημερινότητα μας κανένας δεν φανταζόταν το μέγεθος των αλλαγών που θα επέφερε. Είναι αδιαμφισβήτητο ότι η καθημερινή μας ζωή έχει αλλάξει ριζικά.

Βλέπουμε σε ταινίες και σειρές ανθρώπους να αγκαλιάζονται και να χαιρετιούνται και αμέσως μας φαίνεται σαν κάτι να μην πηγαίνει σωστά. Έχοντας φοβηθεί από τη διαπροσωπική επαφή, στραφήκαμε στην ασφάλεια και τη σιγουριά που εξασφαλίζει το διαδίκτυο.

Αυτή όλη η αλλαγή στην καθημερινότητα και τις συνήθειες μας, μεταφράζεται σε μία νέα τάση και στροφή των καταναλωτών στις online αγορές. Έχοντας περάσει σε μία νέα ψηφιακή εποχή, το e-commerce δεν αποτελεί κάτι καινούργιο ούτε μας εξέπληξε με τη διάδοσή του. Η περίοδος της έξαρσης της πανδημίας, ωστόσο, έμελλε να αποτελέσει το έναυσμα για την ολική στροφή στο e-commerce. Αυτό θα σηματοδοτούσε μια ριζική αλλά και ασφαλή επιλογή κάθε μορφής καταναλωτών: από ρούχα και είδη πρώτης ανάγκης, μέχρι αυτοκίνητα και σπίτια.

Έτσι, μεγάλες εταιρείες διαδικτυακού εμπορίου (π.χ. Amazon) βγήκαν εξαιρετικά κερδισμένες από την πανδημία, εκτοξεύοντας τα κέρδη τους και εξελίσσοντας τις παροχές τους ανά τον κόσμο. Ακόμα και παγκοσμίου φήμης εστιατόρια, βραβευμένα με αστέρι Michelin αναγκάστηκαν να μετεγκατασταθούν σε μία διαδικτυακή πραγματικότητα προσφέροντας υπηρεσίες delivery και take away!

Φυσικά ούτε ο κλάδος της αυτοκίνησης μπορούσε να μείνει ανεπηρέαστος από αυτή την αλλαγή. Πλέον πολλοί καταναλωτές προτιμούν να προχωρήσουν σε online αγορά αυτοκινήτου ώστε να μειώσουν κάθε κίνδυνο αλληλεπίδρασης προτού καταλήξει σε αυτούς.

Ενδεικτικά, σύμφωνα με μία πρόσφατη μελέτη της Google, το 63% των καταναλωτών θα προέβαινε σε μία online αγορά αυτοκινήτου. Ταυτόχρονα, παρατηρήθηκε αύξηση 60% στο ψάξιμο για πωλήσεις και εκπτώσεις αυτοκινήτων από τις μηχανές αναζήτησης της εταιρείας.

Εάν αποφασίσεις να αγοράσεις ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο online χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή. Κι αυτό, γιατί πολλοί μπορεί να καυχιούνται ότι μπορούν να υποστηρίξουν την online αγορά, αλλά σχεδόν κανείς δεν παρέχει τις αναγκαίες δικλείδες ασφαλείας που χρειάζεται μία τέτοια διαδικασία.

Για αυτό και στη Spotawheel σου παρέχουμε εγγύηση έως 5 χρόνια και πλήρες δικαίωμα επιστροφής χρημάτων για οποιονδήποτε λόγο! Έτσι μπορείς να είσαι ασφαλής αγοράζοντας το αυτοκίνητο που θέλεις online!

3. Αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων

Η περίοδος της Παγκόσμιας Οικονομικής Ύφεσης του 2008 οδήγησε τις αυτοκινητοβιομηχανίες στη μεγαλύτερη κρίση της ιστορίας τους. Αποκορύφωμα εκείνης της περιόδου ήταν το κλείσιμο αυτοκινητοβιομηχανιών (Saab, το 2011), αλλά και την άνθιση της αγοράς μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.

Η παράδοξη αυτή άνθιση συνέβη για δύο βασικούς λόγους. Πολλοί στην προσπάθεια τους να δαπανήσουν λιγότερα χρήματα αλλά και να τα επενδύσουν καλύτερα (λόγω της μικρότερης μείωσης της μεταπωλητικής αξίας ενός μεταχειρισμένου) στράφηκαν στην αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων.

Ένας δεύτερος λόγος εξίσου σημαντικός είναι ο εξής. Καθώς οι πανδημίες και οι κρίσεις διαχρονικά χτυπούν πρώτα τη βιομηχανία και την πρωτογενή παραγωγή, η αυτοκινητοβιομηχανία πλήττεται άμεσα. Αυτό μεταφράζεται σε διακοπή της παραγωγής και των πωλήσεων.

Με λίγα λόγια, πολλά αυτοκίνητα «μένουν» στην παραγωγή με αποτέλεσμα να καθυστερούν ολοένα και περισσότερο στις παραγγελίες τους. Έτσι, πολλοί υποψήφιοι αγοραστές τους στρέφονται στην αγορά ενός μεταχειρισμένου για αμεσότητά και για να αποφύγουν τυχόν καθυστερήσεις

Είναι γεγονός ότι ο Κορωνοϊός, όπως και κάθε πανδημία διαχρονικά, έχει διαταράξει τις ζωές μας και την καθημερινότητά μας. Ακόμα και αν η αυτοκινητοβιομηχανία έχει έρθει αντιμέτωπη με μία από τις μεγαλύτερες κρίσεις, είναι σίγουρο ότι θα την αντιμετωπίσει. Κι αυτό, γιατί με τη βοήθεια της τεχνολογίας είναι ικανή να ξεπεράσει κάθε εμπόδιο προσφέροντας αξία στον πελάτη της!

 

Το Επόμενό σου Αυτοκίνητο, Ας Είναι Από τα Καλύτερα!

Στη Spotawheel, καθημερινά ελέγχουμε δεκάδες μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με τους πιο αυστηρούς κανόνες της αγοράς. Τα καλύτερα από αυτά (μόλις 1 στα 20) αναρτώνται στο site μας με λεπτομερείς φωτογραφίες και video.

Εσύ επιλέγεις το αυτοκίνητο που θέλεις, το φέρνουμε για test drive εκεί που σε βολεύει, το παραλαμβάνεις με δωρεάν εγγύηση έως και 5 χρόνια!

Δες Κορυφαία Αυτοκίνητα!

spotop
Spotawheel

Πως σου φάνηκε το άρθρο; Γράψε μου στα σχόλια πιο κάτω

Άσε το σχόλιο σου

Η διεύθυνση e-mail σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *