Buying Guide

Και νάσου πάλι αυτή η εποχή του χρόνου… άνοιξη, σχεδόν καλοκαίρι.

Πέρσι τα κατάφερες και συγκρατήθηκες. Mε το ζόρι βέβαια.

Έφευγες τις Παρασκευές από τη δουλειά, κεφάτος όπως πάντα, και πίσω από το τιμόνι του αυτοκινήτου σου σκεφτόσουν:

«Μα πόσο θα ήθελα να ανοίξω την οροφή και να απολαύσω αυτή την υπέροχη, απογευματινή ώρα…»

Ήταν τόσο έντονη η επιθυμία σου να αποκτήσεις ένα κάμπριο αυτοκίνητο που μάλιστα είχες «σκανάρει» και όλες τις αγγελίες με τα μεταχειρισμένα.

Κάποιο MX-5, μια Ζ4, ένα MR2 ίσως…

Τελικά, λίγο η αναποφασιστικότητα, λίγο η απουσία σου λόγω διακοπών και τέλος ο μουντός Σεπτέμβρης, σε έκαναν γρήγορα να αποχωριστείς την ιδέα της απόκτησης ενός roadster.

Τώρα όμως, πάλι τα ίδια… Σε καταλαβαίνω.

Τα καλά νέα είναι ότι σήμερα μπορείς να αποκτήσεις ένα μεταχειρισμένο roadster με πολύ μικρό κεφάλαιο. Κάποιο αυτοκίνητο δεκαετίας ή και παλαιότερο, οικονομικό στη χρήση, πρακτικό στην καθημερινότητα ή αμιγώς σπορ μόνο για τις βόλτες του Σαββατοκύριακου.

Οι επιλογές είναι πολλές.

Ακολουθούν σε σειρά, από το πιο φθηνό μέχρι το πιο ακριβό, τα καλύτερα roadsters από 5.000€ μέχρι και 15.000€.

Toyota MR2 (1999-2007)

toyota MR2

Το Toyota MR2 3ης γενιάς βγήκε στην παραγωγή το 1999 με ένα και μόνο σκοπό: την εξοικονόμηση βάρους. Σε αντίθεση λοιπόν με τα δύο μοντέλα που προηγήθηκαν τη δεκαετία του ’80 και ’90, το νέο MR2 απέκτησε ελαφρύτερο αμάξωμα, μικρότερες διαστάσεις και μαλακή οροφή.

Έχοντας απέναντι του το κορυφαίο MX5, θα έπρεπε μάλιστα να διαθέτει και εξαιρετική οδική συμπεριφορά για να είναι ανταγωνιστικό. Και έτσι ακριβώς έγινε!

Με τον κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο, όπως και τα απερχόμενα μοντέλα, και με την κίνηση στους πίσω τροχούς, το MR2 υπόσχεται ανόθευτη σπορ εμπειρία με το μικρότερο δυνατό κόστος κίνησης.

Γιατί να επιλέξεις MR2;

Για τον εστιασμένο χαρακτήρα του, το κράτημα στις στροφές και την υποδειγματική αξιοπιστία. Πρόκειται για μια… «baby» Lotus Elise σε τιμή ευκαιρίας!

Πως είναι να ζεις μαζί του;

Πίσω από τα δύο καθίσματα του roadster της Toyota βρίσκεται ένας κινητήρας 1800 κυβικών με σύστημα μεταβλητού χρονισμού VVT-i ο οποίος αποδίδει 140 ίππους. Το ελαφρύ αμάξωμα των 975 κιλών μπορεί να κινηθεί με ιδιαίτερη άνεση και να φτάσει τα 100 χλμ/ώρα από στάση σε 7,9 δευτερόλεπτα.

Το γεγονός ότι ο κινητήρας βρίσκεται στο κέντρο του αυτοκινήτου, από τη μια προσθέτει έξτρα πόντους στη δυναμική και τα κρατήματα, από την άλλη όμως περιορίζει πολύ τους χώρους. Αν και το MR2 είναι ιδανικό για καθημερινή χρήση, η παντελής απουσία αποθηκευτικών χώρων θα σε δυσκολέψει.

Πίσω από το τιμόνι του πάντως θα περάσεις καλά, θέλει όμως λίγο προσοχή γιατί λόγω της κεντρομήχανης διάταξης μπορεί να γίνει απότομο και απρόβλεπτο στις αντιδράσεις του. Για να απολαύσεις το 100% των δυνατοτήτων του χρειάζεται πρώτα να εξοικειωθείς μαζί του.

Το 2003 όταν βγήκε η facelift έκδοση, η Toyota προσπάθησε να το «εξημερώσει» ελαφρώς, γι’αυτό και πέραν των ανεπαίσθητων αισθητικών παρεμβάσεων, αύξησε το βάρος του στα 996 κιλά, άλλαξε τη ρύθμιση της ανάρτησης και αύξησε τη διάμετρο στους πίσω τροχούς. Αυτό που δεν άλλαξε πάντως είναι η ευχρηστία του.

Όσο για την οροφή, αυτή ανοίγει και κλείνει εύκολα με την κίνηση του ενός χεριού, ενώ διαθέτει και πίσω θερμαινόμενο τζάμι για καλύτερη ορατότητα το χειμώνα.

Πόσο θα σου κοστίσει ένα μεταχειρισμένο MR2;

5.000€ μπορείς να αγοράσεις ένα καλό μεταχειρισμένο MR2 και να το ευχαριστηθείς με την ψυχή σου! Ζήτα το βιβλίο service και βεβαιώσου ότι είναι ατρακάριστο!

 

Mazda MX-5 (2006-2014)

mazda mx5

Από τη γέννησή του το 1989 μέχρι και σήμερα, το Mazda MX-5 (ή Miata για τους Αμερικάνους) αποτελεί ένα παγκόσμιο εμπορικό φαινόμενο. Λόγω της μεγάλης του αξιοπιστίας, του διασκεδαστικού του χαρακτήρα αλλά και της χαμηλής του τιμής, το MX-5, άξια κατέχει τον τίτλο του δημοφιλέστερου σπορ αυτοκινήτου όλων των εποχών.

Πρόκειται, στην κυριολεξία, για την επιτομή του προσιτού σπορ αυτοκινήτου, ένα πραγματικό driver’s car που δεν έχει να ζηλέψει τίποτα απολύτως από άλλα, ακριβότερα, σπορ αυτοκίνητα. Αντιθέτως, πολλά στοιχεία του (όπως το κιβώτιο και το άψογο ζύγισμα) έχουν υπάρξει σημείο αναφοράς για πολλούς κατασκευαστές.

Γιατί να επιλέξεις MX5;

Για τον παράγοντα fun-to-drive που προσφέρει, την απλότητα στην κατασκευή του και φυσικά τη χαμηλή τιμή σε σχέση με το μεγάλο του ταλέντο. Διάλεξε όποια γενιά από τα MX-5 θέλεις και θα είσαι νικητής. Εμείς, αναλύουμε την 3η γενιά του μοντέλου, αυτό που συχνά θα ακούσεις και ως «NC».

mazda mx5 generations

Οι γενιές του MX-5 από το 1989 μέχρι σήμερα

Πως είναι να ζεις μαζί του;

Συγκριτικά με τις δύο προηγούμενες γενιές – το ND δεν το υπολογίζουμε γιατί λόγω της απουσίας της επίσημης αντιπροσωπείας, δεν ήρθε ποτέ στη χώρα μας –  το MX-5 3ης γενιάς (ή NC) είναι το πιο ραφιναρισμένο από τα τρία, το πιο σύγχρονο εξοπλιστικά και το πιο βολικό για τους ψηλούς οδηγούς.

Αν και πρόκειται για το πιο μεγάλο και το πιο βαρύ της γκάμας, ακόμα θεωρείται ένα ελαφρύ fun-to-drive αυτοκίνητο με το οποίο μπορείς, άνετα, να κυκλοφορείς καθημερινά.

Είτε επιλέξεις τον 1.800άρη κινητήρα των 126 ίππων, είτε το 2-λιτρο με τους 160 ίππους, και στις δύο περιπτώσεις το MX-5 είναι ένα σβέλτο, ευέλικτο και εύστροφο μικρό αυτοκίνητο με το οποίο μπορείς να κινηθείς πραγματικά γρήγορα.

Η έκδοση με τον 2-λιτρο κινητήρα μάλιστα, διατίθεται με διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης και εργοστασιακές αναρτήσεις από τη Bilstein που βοηθούν τον παράγοντα fun-to-drive. Και τα δύο μπορείς να τα βρεις με μεταλλική αναδιπλούμενη οροφή ή υφασμάτινη.

Η ποιότητα κύλισης στους ελληνικούς δρόμους είναι εξαιρετική, το τιμόνι ακριβές και το κιβώτιο ταχυτήτων παραμένει ακόμα case study για πολλούς κατασκευαστές. Οι χώροι στην καμπίνα είναι περιορισμένοι συγκριτικά με άλλα roadsters της κατηγορίας, ενώ το πορτ μπαγκάζ «χωράει» 150 λίτρα αποσκευών, νούμερο ικανοποιητικό για τα «μπαγκάζια» του Σαββατοκύριακου.

Πόσο θα σου κοστίσει ένα μεταχειρισμένο MX-5;

Το NC με τον 1,8-λίτρων κινητήρα θα το βρεις στην αγορά από 6.000€, ενώ για ένα 2-λιτρο θα πρέπει να δώσεις κάτι παραπάνω από 8.000€. Αν θέλεις να μάθεις τα σημεία που πρέπει να δώσεις προσοχή πριν βγεις για «ψώνια», η Spotmechanic γράφει τον απόλυτο οδηγό αγοράς για MX-5.

Δες Επιλεγμένα Mazda MX-5!

 

Audi TT (1998-2006)

Audi TT

Όταν τα στελέχη της Audi αναζητούσαν το επόμενο σπορ αυτοκίνητο της εταιρίας, μια ομάδα νεαρών σχεδιαστών παρουσίασε το 1995 στην έκθεση της Φρανκφούρτης ένα προτότυπο αυτοκίνητο με την ονομασία TT Coupe Concept. Tο ρηξικέλευθο ντιζάιν του μαγνήτισε αμέσως τα πλήθη και οι άνθρωποι της Audi ζήτησαν να κατασκευάσουν ένα αυτοκίνητο, ακριβώς όπως το concept car.

Το Audi TT λοιπόν έκανε το ντεμπούτο του το 1998, αρχικά στην coupé εκδοχή και ένα χρόνο αργότερα στην κάμπριο έκδοση, το TT roadster. Βασίζεται στην πλατφόρμα του Audi A4 εκείνης της εποχής και μοιράζεται πολλά μηχανικά μέρη με τα αυτοκίνητα του Volkswagen Group, γι’αυτό άλλωστε και η κατασκευή του δεν άργησε παρά μόνο 3 χρόνια.

Γιατί να επιλέξεις Αudi TT;

Για την εικονική του σχεδίαση, την ποιότητα κατασκευής και για το αίσθημα υπεροπλίας που προσφέρει στον οδηγό. Ιδανική επιλογή, το τετρακίνητο ΤΤ με τον 1.800άρη τούρμπο κινητήρα των 225 ίππων.

Πως είναι να ζεις μαζί του;

Στιβαρό στην κατασκευή του, άνετο και με κορυφαίας ποιότητας υλικά, το Audi TT είναι ένα ακόμα roadster με το οποίο μπορείς να κυκλοφορείς σε καθημερινή βάση. Ανοίγεις την ηλεκτρική οροφή, βολεύεσαι στο βαθύ κάθισμα και απολαμβάνεις την εμπειρία της αυτοκίνησης με εξωτικό στυλ.

Στο προσεγμένο εσωτερικό του TT θα νιώσεις βολικά και με την κουκούλα κλειστή, θα δαπιστώσεις ότι το αυτοκίνητο διαθέτει εξαιρετική ηχομόνωση για τα δεδομένα της εποχής που κατασκευάστηκε.

Το ταμπλό είναι λιτό και καλά συναρμολογημένο, η εργονομία «γερμανική» και στο ντιζάιν του ξεχωρίζουν οι κυκλικοί αλουμινένιοι αεραγωγοί κατά μήκος της κεντρικής κονσόλας. Στα περισσότερα TT roadster θα βρεις δερμάτινα καθίσματα με ραφές περιμετρικά που θυμίζουν γάντι του baseball.

Στο δρόμο, η κύλιση του TT είναι εξαιρετική, το τιμόνι άμεσο και σε συνδυασμό με τα καλά κρατήματα (ειδικά των quattro εκδόσεων) και την απόδοση των υπερτροφοδοτούμενων κινητήρων, νιώθεις αυτή την υπεροπλία που λέγαμε πιο πάνω.

Δεν είναι αυτό που λες «καθαρόαιμο σπορ αυτοκίνητο» και η συμμετοχικότητα του πλαισίου του σε καμία περίπτωση δεν συγκρίνεται με αυτής του S2000, του ΜΧ-5 ή της Z4 που ακολουθεί. Το ΤΤ είναι ένα στυλάτο, all-rounder roadster που μπορείς να απολαμβάνεις κάθε εποχή του χρόνου με ιδιαίτερη άνεση.

Πόσο θα σου κοστίσει ένα μεταχειρισμένο Audi TT;

Θα το βρεις στην αγορά από 7.000€ έως και 12.000€. Αναλόγως την έκδοση και την κατάσταση. Δεν τίθεται θέμα βέβαια ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που μελλοντικά θα αποκτήσει μεγάλη ζήτηση και ως εκ τούτου, μεγάλη μεταπωλητική αξία. Μιλάμε για ένα μελλοντικό κλασικό αυτοκίνητο με διαχρονικό design.

Δες Επιλεγμένα Audi TT!

 

BMW Z4 (2003-2009)

BMW Z4 2003-2009

Ένα από τα πιο αντιπροσωπευτικά roadsters της πρώτης δεκαετίας του 21ου αιώνα, η BMW Z4 παρουσιάστηκε το 2003 ως ο αντικαταστάτης της επιτυχημένης Z3 και μαζί της έφερε πολλές αλλαγές, αρχής γενομένης με το ιδιαίτερο design «flame surfacing», του γνωστού σχεδιαστή Chris Bangle.

Ναι, η BMW Z4 είναι τόσο καλή όσο δείχνει και με την πρώτη ματιά… Τρέμε Porsche.

Γιατί να επιλέξεις Z4;

Για τον 6-κύλινδρο κινητήρα των αντίστοιχων εκδόσεων, τη ισομερή κατανομή βάρους και τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα της. Η αξιοπιστία είναι δεδομένη, το design μοναδικό! Ιδανική επιλογή, η 3-λιτρη έκδοση!

Πως είναι να ζεις μαζί της;

Η Z4 είναι ένα roadster κομψό, σχεδόν κλασικό, με κορυφαία ποιότητα κατασκευής και εξαιρετικούς κινητήρες.

Το σύστημα διεύθυνσης, αν και ηλεκτρικά υποβοηθούμενο, αποτελεί ένα από τα καλύτερα των ημερών του, η σοφιστικέ ανάρτηση είναι μίλια μπροστά σε σχέση με της απερχόμενης Z3, το μηχανικό κιβώτιο έχει τη σωστή, σφιχτή αίσθηση, ενώ η απόδοση των κινητήρων δεν είναι καθόλου αδιάφορη.

Εντάξει, ίσως με εξαίρεση τον «μικρό» 2-λιτρο των 150 ίππων.

Η θέση οδήγησης είναι χαμηλή και θα νιώσεις κυριολεκτικά «βιδωμένος» πάνω στο πλαίσιο του αυτοκινήτου, ενώ ο λεβιές του κιβωτίου βρίσκεται στη φυσική προέκταση του δεξιού σου χεριού. Η ορατότητα είναι καλή σε σχέση με τον ανταγωνισμό και η καμπίνα άνετη, με αρκετό χώρο στα πόδια των επιβατών.

Η κονσόλα στο εσωτερικό είναι μίνιμαλ και τα όργανα μπροστά από το τιμόνι είναι αυτά που θα τραβήξουν το μάτι σου μόλις καθίσεις στο κάθισμά της. Η οροφή λειτουργεί ηλεκτρονικά και ανοίγει μέσα σε 10 δευτερόλεπτα. Με την οροφή κλειστή, ο διαθέσιμος χώρος στο πορτ μπαγκάζ αγγίζει τα 240 λίτρα

Από τη γκάμα των Z4 ξεχωρίζει η 3-λιτρη έκδοση με τους 231 ίππους (2003-2005). Γιατί; Γιατί έχει έναν από τους πιο αξιόπιστους κινητήρες που έχει κατασκευάσει ποτέ η γερμανική εταιρία. Μπορεί η απουσία του μπλοκέ διαφορικού να απογοητεύει, η ανοιχτή οροφή όμως σε συνδυασμό με τη χροιά του 6-κύλινδρου κινητήρα είναι σίγουρο πως θα σου κλέψουν την καρδιά!

Πόσο θα σου κοστίσει μια μεταχειρισμένη;

Οι τιμές στις μεταχειρισμένες BMW Z4 ξεκινούν από 7.500€ και ανεβαίνουν σημαντικά, ανάλογα με την έκδοση και τη χρονολογία κατασκευής. Μάθε τα σημεία που πρέπει να ελέγξεις πριν αγοράσεις μια μεταχειρισμένη BMW Z4.

Δες Επιλεγμένες BMW Z4!

 

Mercedes-Benz SLK (R171) (2004-2011)

Mercedes-Benz SLK (R171) (2004-2011)

Επί των ημερών της, η SLK δεύτερης γενιάς (R171) ήταν ίσως το πιο εκλεπτυσμένο roadster που μπορούσες να αγοράσεις. Στην ουσία αποτελούσε μια κατηγορία από μόνη της γιατί, πρώτον είχε μεταλλική αναδιπλούμενη οροφή και δεύτερον, γιατί… είχε το τριάκτινο αστέρι πάνω στο καπό της, πράγμα που σημαίνει ότι όπως και όλες οι Mercedes-Benz, έτσι και αυτή, χαρακτηριζόταν από την πολυτέλεια και την απαράμιλλη άνεση που προσέφερε στους επιβάτες.

Γιατί να επιλέξεις SLK;

Για την αξιοπιστία της, την εξαιρετική ποιότητα κύλισης και το πρεστίζ που έχουν όλες οι Mercedes-Benz. Μια μινιατούρα SLR (για όσους θυμούνται), με μεταλλική αναδιπλούμενη οροφή και 1800άρη κινητήρα με χαμηλά τέλη κυκλοφορίας!

Πως είναι να ζεις μαζί της;

Η πρώτη γενιά που παρουσιάστηκε το 1996, δεν ήταν ακριβώς ένα σπορ αυτοκίνητο, αλλά πιο πολύ ένα roadster με touring χαρακτήρα, ιδανικό δηλαδή για μεγάλα και ξεκούραστα ταξίδια.

Η δεύτερη γενιά της SLK άλλαξε και απέκτησε μια πιο ενδιαφέρουσα οδηγική φιλοσοφία, ίσως όχι τόσο σπορ όσο μιας Z4 για παράδειγμα, (οι εκδόσεις AMG εξαιρούνται), αλλά πλησίασε αρκετά το βαυαρικό roadster.

Ο βασικός της κινητήρας είναι ο 1800άρης, ο οποίος με την προσθήκη ενός μηχανικού υπερσυμπιεστή (kompressor) αποδίδει 163 άλογα και 184 άλογα από το 2008 και μετά. Δε βάζει ακριβώς φωτιά στο δρόμο αλλά κινεί αξιοπρεπώς, το σχετικά βαρύ αμάξωμα των 1.400 κιλών.

Η κίνηση μεταδίδεται στους πίσω τροχούς μέσω ενός 5-τάχυτου ή 6-τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου ή ενός αυτόματου κιβωτίου 6 σχέσεων. Το τελευταίο δε φημίζεται για την ακρίβειά του στην γρήγορη οδήγηση.

Οι εργοστασιακές αναρτήσεις από την άλλη, είναι ένα από τα highlights του αυτοκινήτου, μιας και απορροφούν άψογα τις ανωμαλίες του δρόμου, πράγμα που στην ελληνική άσφαλτο θα εκτιμήσεις δεόντως.

Το εσωτερικό της SLK διαθέτει τη γνωστή ποιότητα και την εργονομία της φίρμας, ενώ ο χώρος αποσκευών με κλειστή τη μεταλλική οροφή είναι στα 300 λίτρα. Όταν ανοίξει, περιορίζεται στα 208 λίτρα.

Πόσο θα σου κοστίσει μια μεταχειρισμένη SLK 200;

Οι μεταχειρισμένες SLK 200 δεύτερης γενιάς ξεκινούν από 9.500€ και φθάνουν έως και τις 20.000€. Με 13.000€ μπορείς να βρεις ένα πολύ καλό αυτοκίνητο! Η Spotmechanic έχει γράψει έναν αναλυτικό οδηγό αγοράς για τις μεταχειρισμένες Mercedes-Benz SLK 200, ενημερώσου πριν κάνεις την αγορά!

Δες Επιλεγμένες Mercedes SLK!

 

Porsche Boxster (1997- 2004)

Porsche Boxster (1997- 2004)

Όταν στις αρχές της δεκατετίας του 1990 η Porsche βρισκόταν με το ένα πόδι στην πτώχευση, το αυτοκίνητο που θα μπορούσε να σώσει την εταιρία από τις οικονομικές δυσκολίες θα έπρεπε να είναι προσιτό στην τιμή, άρα και σε ένα πιο νεανικό κοινό. Η λύση τελικά ήρθε το 1997 με ένα κεντρομήχανο, «φθηνό» κάμπριο, το οποίο ήταν στην κυριολεξία ο λόγος που διασώθηκε η μπράντα!

Ναι, η Boxster έσωσε την Porsche.

Σήμερα πλέον, μπορείς να αγοράσεις μια Boxster με λιγότερα από 10.000€ και να απολαύσεις τον 6-κύλινδρο επίπεδο κινητήρα της, το καλοζυγισμένο της πλαίσιο και την κορυφαία ποιότητα της φίρμας. Η Boxster είναι μια πραγματική Porsche!

Γιατί να επιλέξεις Boxster;

Για τον -κλασικό Porsche ήχο- του boxer κινητήρα της, τον καθαρόαιμο σπορ χαρακτήρα της και τον πλούσιο εξοπλισμό. Είναι ίσως η πιο value-for-money επιλογή που έχεις να κάνεις.

Πως είναι να ζεις μαζί της;

Με την ίδια ευκολία που ελίσσεται αέρινα σε μια επαρχιακή διαδρομή, το ίδιο εύκολα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και για την καθημερινή σου μετακίνηση.

Η Boxster εκτός από ένα πραγματικό, σπορ αυτοκίνητο, είναι και ένα βολικό μεταφορικό μέσο, το οποίο μάλιστα διαθέτει πλούσιο εξοπλισμό αλλά και τους μεγαλύτερους αποθηκευτικούς χώρους στην κατηγορία του.

Ο κινητήρας της βασικής έκδοσης είναι 2,5-λίτρων, αποδίδει 204 άλογα και συνδυάζεται με 5-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο, ενώ την Boxster S θα τη βρεις με 6-τάχυτο κιβώτιο, 3,2-λίτρων κινητήρα και 252 άλογα. Η κίνηση φυσικά μεταφέρεται στους πίσω τροχούς.

Μετά το 2003 το μοντέλο υπέστη ελαφρύ facelift και η ισχύς των δύο εκδόσεων αυξήθηκε. Έτσι, η «απλή» Boxster απέκτησε ένα μεγαλύτερο κινητήρα 2,7-λίτρων με 228 ίππους, ενώ στην S αυξήθηκε απλώς η ιπποδύναμη στα 260 άλογα. Άλλες σημαντικές διαφορές που είχαν τα μοντέλα μετά τη facelift εποχή, είναι ότι η υφασμάτινη κουκούλα απέκτησε θερμαινόμενο πίσω τζάμι αντί για πλαστική ζελατίνα.

Τα σπορ καθίσματα είναι άνετα και παρέχουν καλή υποστήριξη, η θέση οδήγησης κορυφαία, το τιμόνι άμεσο και επικοινωνιακό, ενώ το χειροκίνητο κιβώτιο ταιριάζει σαφώς περισσότερο στο χαρακτήρα της Boxster από το αυτόματο Tiptronic. Τέλος, οι ανεξάρτητες αναρτήσεις εμπρός και πίσω απογειώνουν την οδική της συμπεριφορά.

Η μαλακή οροφή λειτουργεί ηλεκτρονικά και δεν παίρνει πάνω από 12 δευτερόλεπτα μέχρι να εξαφανιστεί κάτω από το πίσω μέρος του αυτοκινήτου.

Λόγω της κεντρομήχανης διάταξης, η Boxster διαθέτει αποθηκευτικούς χώρους και στο πίσω μέρος, εκεί δηλαδή όπου βρίσκονται τα συμβατικά πορτ μπαγκάζ, αλλά και μπροστά, κάτω από το καπό. Η συνολική χωρητικότητα αποσκευών είναι στα 260 λίτρα.

Πόσο θα σου κοστίσει μια μεταχειρισμένη Boxster;

Μια μεταχειρισμένη Porsche Boxster πρώτης γενιάς θα τη βρεις στην αγορά ακόμα και με 6.000€, όμως καλύτερα να αποφύγεις τέτοιες περιπτώσεις γιατί στο τέλος της ημέρας μπορεί να σου κοστίσει τα διπλάσια. Ένα ελληνικό αυτοκίνητο, καλά συντηρημένο θα το βρεις να ξεκινάει από τις 12.000€

 

Honda S2000 (1999-2009)

Honda S2000 (1999-2009)

Το S2000 παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1999 και έμεινε στην αγορά για 10 ολόκληρα χρόνια. Η αφορμή για τη σύλληψή του προήλθε από τα 50στά γενέθλια της Honda, όπου η εταιρία ήθελε να κατασκευάσει ένα επετειακό αυτοκίνητο που θα έμενε στην ιστορία. Και όντως έτσι έγινε. Το S2000 είναι από εκείνα τα αυτοκίνητα που η ανθρωπότητα δεν θα ξεχάσει ποτέ.

Μεγάλο μέρος αυτής της επιτυχίας αποδίδεται στον κινητήρα του, ο οποίος σχεδιάστηκε από «λευκό χαρτί». Πρόκειται για ένα 2-λιτρο ατμοσφαιρικό σύνολο με τέσσερις κυλίνδρους σε σειρά, διπλούς εκκεντροφόρους και άλλα κινούμενα μέρη εμπνευσμένα από το αγωνιστικό DNA της εταιρίας.

Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους: 240 ίπποι, κόκκινη γραμμή στις 9.000 στρ./λεπτό, 6,2 δευτερόλεπτα για τα 100 χλμ/ώρα από στάση. Πρόκειται για τον πιο δυνατό ατμοσφαιρικό κινητήρα που έχει βγει ποτέ στην παραγωγή, αποδίδοντας 120 άλογα ανά λίτρο. Με λίγα λόγια… masterpiece!

Γιατί να επιλέξεις S2000;

Για τον αδαμάντινο κινητήρα, τον «κόφτη» των 9.000 στροφών, το εξαιρετικό κιβώτιο ταχυτήτων και τη μεγάλη αξία που αποκτά όσο περνούν τα χρόνια!

Πως είναι να ζεις μαζί του;

Όταν με το καλό βρεις το ιδανικό για εσένα, τότε θα έχεις στην κατοχή σου ένα αναλογικό αυτοκίνητο με «κοφτερό» τιμόνι, κορυφαίο κιβώτιο ταχυτήτων και μαλακή οροφή για να απολαμβάνεις την απόλυτη οδηγοκεντρική εμπειρία. Η αλήθεια είναι ότι δεν χρειάζεσαι κάτι άλλο.

Η θέση οδήγησης είναι μέτρια -ειδικά αν είσαι ψηλός- εξαιτίας της μηδενικής ρυθμισημότητας του τιμονιού. Τα καθίσματα έχουν καλή πλευρική στήριξη, τα κουμπιά στην κονσόλα βρίσκονται σε ιδανική απόσταση από τα χέρια σου και ο διαθέσιμος χώρος στην καμπίνα για τους δύο επιβάτες είναι απλά, ικανοποιητικός. Το ίδιο ισχύει και για το πορτ μπαγκάζ, το οποίο έχει χωρητικότητα 142 λίτρα.

Ο κινητήρας στη λειτουργία του είναι ομαλός αλλά στο χαμηλό φάσμα στροφών είναι ελαφρώς νωχελικός. Το «πάρτι» ξεκινάει από τις 5.850 στρ./λεπτό όπου «αναλαμβάνει» το περιβόητο σύστημα VTEC, ρυθμίζοντας το βύθισμα των βαλβίδων και ως εκ τούτου την ποσότητα του μείγματος αέρα/καυσίμου που θα παρεισφρήσει στους κυλίνδρους. Από εκείνο το φάσμα των στροφών και έπειτα, το αυτοκίνητο αποκτά τον εκρηκτικό χαρακτήρα που το έκανε τόσο αγαπητό από τους car enthusiasts αυτού του πλανήτη.

Φυσικά, όπως και όλα τα ειδικά «αυτοκίνητα» απαιτεί και τον ανάλογο σεβασμό. Ενίοτε είναι ατίθασο στις αντιδράσεις του και ως ένα (μεγάλο) βαθμό επικίνδυνο για τον άπειρο οδηγό. Μάλιστα, τα μοντέλα που κατασκευάστηκαν μέχρι και το 2006 δεν διέθεταν ηλεκτρονικά βοηθήματα, γι’αυτό και στην αγορά σήμερα, δύσκολα θα βρεις ένα ατρακάριστο S2000.

Πόσο θα σου κοστίσει ένα μεταχειρισμένο S2000;

Στην αγορά θα το βρεις από 8.000€ αλλά καλύτερα να μείνεις μακριά από τέτοιες περιπτώσεις, καθότι τα περισσότερα είναι «βασανισμένα» από «boy racers». Για ένα πραγματικά καλό S2K θα πρέπει να δώσεις από 13.000€ και άνω. Και όσο περνούν τα χρόνια, η τιμή ανεβαίνει…

 

Opel GT (2007-2009)

Opel GT (2007-2009)

Μετά το πολύ καλό, πλην αποτυχημένο εμπορικά, Opel Speedster, η Opel χρειαζόταν ένα σπορ αυτοκίνητο για να εμπλουτίσει τη γκάμα της. Κατέληξε λοιπόν στην ιδέα της αναβίωσης του Opel GT, του θρυλικού coupé της δεκαετίας του ’60 που ήταν γνωστό και ως «η Corvette της Ευρώπης«.

Βασισμένο πάνω στο ίδιο πλαίσιο και τον ίδιο κινητήρα του Pontiac Solstice της General Motors, αλλά και στο σχεδιαστικό καλούπι του Saturn Sky (πάλι της GM), το Opel GT είναι ένα εντυπωσιακό διθέσιο κάμπριο και μπορείς να το αγοράσεις με σχετικά μικρό κόστος.

Γιατί να επιλέξεις Opel GT;

Για την «supercar» αίσθηση που δημιουργεί, την εντυπωσιακή σχεδίαση, τον 2-λιτρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα και τη χαμηλή του τιμή.

Πως είναι να ζεις μαζί του;

Αυστηρά διθέσιο, με πάνινη αναδιπλούμενη οροφή και 2-λιτρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 264 ίππων, το Opel GT είναι ένα επιβλητικό roadster που θα χαίρεσαι να οδηγείς… μόνο τα Σαββατοκύριακα!

Πλούσιο εξοπλιστικά και σχετικά οικονομικό στη χρήση, το μόνο που του λείπει είναι ποιότητα στην καμπίνα και οι χώροι.

Το εσωτερικό του, αν και καλά σχεδιασμένο, είναι φτωχό ποιοτικά και τα πλαστικά της κονσόλας θα σου φανούν φθηνά και πρόχειρα συναρμολογημένα. Εκεί που πάσχει όμως πραγματικά το Opel GT είναι οι χώροι. Εντάξει, πρόκειται για ένα γνήσιο roadster, αλλά λίγοι διαθέσιμοι χώροι τόσο στο εσωτερικό όσο και στο πορτ μπαγκάζ θα έκαναν τη ζωή σου πιο εύκολη.

Παντελής απουσία από θήκες για μικροαντικείμενα στην καμπίνα και περιορισμένος χώρος αποσκευών όταν η κουκούλα είναι ανοιχτή. Όταν κλείσει, αν και αλλόκοτος σχεδιαστικά (λόγω του ρεζερβουάρ καυσίμου), ο χώρος αποσκευών είναι αποδεκτός στα 157 λίτρα.

Κατά τα άλλα είναι ένα σχετικά οικονομικό αυτοκίνητο και αυτό οφείλεται κυρίως στα αποθέματα ροπής του 2-λιτρου κινητήρα από τις χαμηλές στροφές. Αν οι συνθήκες του δρόμου το επιτρέπουν, μπορείς να κινηθείς ακόμη και με 180 χλμ/ώρα χωρίς να τεθεί σε λειτουργία η τουρμπίνα.

Στο δρόμο θα το απολαύσεις! Το τιμόνι «διαβάζει» σωστά το οδόστρωμα και το… status των τροχών, ο επιλογέας κουμπώνει τις σχέσεις με σαφήνεια και η ανάρτηση δουλεύει άψογα στην ελληνική άσφαλτο.

Αν έχεις λύσει το πρόβλημα των καθημερινών σου μετακινήσεων, το Opel GT είναι ένα ιδανικό «παιχνίδι» χαλάρωσης και διασκέδασης που μπορείς να το αποκτήσεις σε πολύ καλή τιμή!

Πόσο θα σου κοστίσει ένα μεταχειρισμένο Opel GT;

Οι τιμές των μεταχειρισμένων Opel GT ξεκινούν από τις 11.000€. Ένα ατρακάριστο και με πλήρες αρχείο service μπορείς να το βρεις με 14.000€.

Δες Επιλεγμένα Opel GT!

 

Nissan 350Z (2005-2009)

Nissan 350Z (2005-2009)

Βγήκε στην παραγωγή το 2005 ως coupé και ένα χρόνο αργότερα ακολούθησε το roadster. Mε το 350Z η Nissan ήλπιζε να ξαναφέρει στο προσκήνιο τις ένδοξες εποχές της δεκαετίας του ’70 με τα Z μοντέλα της, έχοντας ως σημείο αναφοράς το κορυφαίο Nissan (ή Datsun στην αμερικανική αγορά) 240Ζ! Το 350Ζ κατάφερε το σκοπό του και σήμερα, εκτός από τις ανταγωνιστικές του επιδόσεις, αποτελεί και ένα classic του μέλλοντος.

Γιατί να επιλέξεις 350Ζ;

Για τον τρόπο που στρίβει, τις επιδόσεις του V6 κινητήρα και τον brutal χαρακτήρα του. Πρόκειται για ένα sportscar κατασκευασμένο με μεράκι. Αυστηρά για Σαββατοκύριακο!

Πως είναι να ζεις μαζί του;

Βάζεις μπροστά και ο μελωδικός V6 βρυχάται με πυγμή. Κάθεσαι στο κάθισμα και ρυθμίζεις τη θέση οδήγησης. «Κουμπώνεις» την 1η σχέση στο 6-τάχυτο χειροκίνητο κιβώτιο και ξεκινάς χωρίς προορισμό.

Κάπως έτσι θα είναι η συμβίωσή σου με το 350Z. Δεν πρόκειται για άλλο ένα roadster που συνδυάζει την καθημερινή μετακίνηση με τις σπορτίβικες επιδόσεις, αντιθέτως εδώ έχουμε μια σπορ κατασκευή, όπου στο εσωτερικό του θα βρεις ελάχιστους χώρους για μικροπράγματα και κάτω από το δεξί πεντάλ θα διαπιστώσεις γρήγορα την ύπαρξη 280 ατίθασων ίππων.

Μπορεί οι επιδόσεις του να είναι εφάμιλλες ενός αυτοκινήτου εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ, όμως η ποιότητα στο εσωτερικό του 350Z θα σε απογοητεύσει, μιας και τα πλαστικά είναι φθηνά.

Οι χώροι εντός του αυτοκινήτου είναι άνετοι αλλά δεν υπάρχει πρακτικότητα, το μικρό πορτ μπαγκάζ έχει χωρητικότητα 130 λίτρα, ενώ η κουκούλα είναι λίγο μπελαλίδικη για να ανοίξει. Μόλις ανοίξει όμως, το αυτοκίνητο φαίνεται φανταστικό!

Η σχεδίαση είναι ένα από τα δυνατά σημεία του Nissan 350Z και πλέον θεωρείται ως ένα από τα μελλοντικά classics όπου μετά από κάποιες δεκαετίες, μικροί και μεγάλοι θα ονειρεύονται να έχουν στο γκαράζ τους.

Πόσο θα σου κοστίσει ένα μεταχειρισμένο 350Z;

Δεν υπάρχουν πολλά στην αγορά και συνήθως τα roadsters πωλούνται ακριβότερα από τα coupé. Ένα μεταχειρισμένο Nissan 350Z roadster θα το βρεις με τιμή εκκίνησης τις 14.000€.

 

Συνοψίζοντας…

Τα παραπάνω ήταν κάποιες από τις επιλογές των καλύτερων roadsters που μπορείς να βρεις στην αγορά των μεταχειρισμένων από 5.000€ έως 15.000€.

Εσύ επιλέγεις τη χρήση που θέλεις να κάνεις και πλέον το «όνειρο» για βόλτες με ανοιχτή την οροφή μπορεί να γίνει πραγματικότητα χωρίς να βάλεις βαθιά το χέρι στην τσέπη.

Άσε που με κάποιο από τα παραπάνω μοντέλα, μελλοντικά μπορεί να βγεις και οικονομικά κερδισμένος. Πολλά από αυτά, σε λίγα χρόνια θα θεωρούνται δυσεύρετα, ειδικά τα καλά συντηρημένα!

Βουρ για roadster λοιπόν!

Βρες ένα Αξιόπιστο Sport Αυτοκίνητο!

Στη Spotawheel, καθημερινά ελέγχουμε δεκάδες μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με τους πιο αυστηρούς κανόνες της αγοράς. Τα καλύτερα από αυτά (μόλις 1 στα 20) αναρτώνται στο site μας με λεπτομερείς φωτογραφίες και video.

Εσύ επιλέγεις το αυτοκίνητο που θέλεις, το φέρνουμε για test drive εκεί που σε βολεύει, το παραλαμβάνεις με δωρεάν εγγύηση έως και 5 χρόνια!

Δες Κορυφαία Sport Αυτοκίνητα!

 

Panagiotis Mytilinaios
Παναγιώτης

Ο Παναγιώτης σπούδασε δημοσιογραφία αυτοκινήτων στη Μ.Βρετανία. Αυτό από μόνο του αποτελεί μια τρανή απόδειξη ότι λατρεύει τα αυτοκίνητα! Στο παρελθόν έχει δουλέψει στο βρετανικό Autocar και στους PistonHeads, ενώ αραιά και που γράφει για το 4Drivers. Πάνω από όλα όμως είναι υπερήφανο μέλος της ομάδας της Spotawheel!

Πως σου φάνηκε το άρθρο; Γράψε μου στα σχόλια πιο κάτω

Άσε το σχόλιο σου

Η διεύθυνση e-mail σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *