Στην εποχή της κλιματικής αλλαγής και της eco friendly τεχνολογίας, οι μηχανές εσωτερικής καύσης προσπαθούν ολοένα και περισσότερο να προσαρμοστούν στα νέα δεδομένα. Το downsizing αποτελεί τη σημαντικότερη στροφή προς αυτή την κατεύθυνση και εφαρμόζεται εδώ και περισσότερο από μία δεκαετία.

Τι είναι το downsizing;

Το downsizing αφορά στην ουσία τη μείωση του μεγέθους του κινητήρα σε ένα αυτοκίνητο – με αποτέλεσμα να παράγει ίδια ισχύ σε σχέση με έναν μεγαλύτερο κινητήρα.

Για παράδειγμα, ένα αυτοκίνητο των 1.400 κυβικών μπορεί να παράγει ίδια νούμερα ισχύος (ροπή και ίπποι) με έναν προγενέστερο κινητήρα 2.000 κυβικών.

Έτσι, γνωρίζει όλο και περισσότερο έδαφος η υιοθέτηση μικρότερων κινητήρων εσωτερικής καύσης χαμηλά σε κυβικά, χωρίς να στερούνται σε νούμερα από άλλους μεγαλύτερους κινητήρες. Αυτό έχει σαν αποτέλεσμα τη μείωση των εκπομπών ρύπων. Κάτι που συνεπάγεται χαμηλότερα τέλη κυκλοφορίας αλλά και λειτουργικά κόστη και φόρους.

Άλλωστε, στις μέρες μας μπορείς να βρεις ένα SUV να ξεκινάει από 1.000 κυβικά, με τα νούμερα και τις δυνατότητες του να προσιδιάζουν σε αρκετά περισσότερα κυβικά – χωρίς όμως τα αντίστοιχα κόστη. Αυτό είναι το downsizing.

Ας δούμε τις καλύτερες επιλογές κινητήρων με downsizing και τα μοντέλα που θα τα συναντήσεις, ανεξαρτήτως καυσίμου.

Volkswagen 1.4TSI

Στη σύγχρονη πραγματικότητα του Downsizing, εάν έπρεπε να καρπωθεί κάποια εταιρεία το βραβείο της πρωτοπορίας, αυτή δεν θα ήταν άλλη από τη Volkswagen. Αφού, ανεξάρτητα ποιος το εφάρμοσε πρώτος, η Volkswagen ήταν εκείνη που το πέρασε σε όλο το φάσμα των μοντέλων της με τόσο μαζικό και ολοκληρωτικό βαθμό.

Περισσότερη από μία δεκαετία πίσω, η Volkswagen εγκαινίασε τον 1.4TSI κινητήρα βενζίνης. Ο κινητήρας αυτός φτιάχτηκε για να προσφέρει τις επιδόσεις του ατμοσφαιρικού 2.0FSI σε μόλις 1.400 κυβικά. Έτσι, εξοπλίζεται με τελευταία τεχνολογία και στον μηχανισμό του θα βρεις ένα διπλό σύστημα υπερτροφοδότησης. Αποτελούμενο τόσο από turbo όσο και από κομπρέσσορα. Ώστε να μειώνει το turbo lag αλλά και να εξομαλύνει την κατανάλωση καυσίμου. Χωρίς να στερείται επιδόσεων.

Ο κινητήρας αυτός πρωτοεμφανίστηκε στο VW Golf και σύντομα πέρασε σε όλο τη γκάμα της Volkswagen. Θα τον συναντήσεις στα Polo, Scirocco, αλλά και στα πιο οικογενειακά Passat και Tiguan.

Αυτό που ξεκίνησε ως πρωτοπορία για τη Volkswagen σύντομα έγινε κανονικότητα. Ο 1.4 TSI (με τα αρχικά του να σημαίνουν Turbo Stratified Injection) συναντάται σε όλα τα μοντέλα αυτοκινήτων που υπόκεινται στο Volkswagen Group. Έτσι, εκτός από τη Volkswagen, θα το συναντήσεις και στα Skoda (Fabia, Octavia, Karoq) αλλά και Seat (Leon, Ibiza, Altea).

Audi 1.8TFSI

Στην ίδια οικογένεια με τον προαναφερθέντα 1.4TSI ανήκει και ο αναβαθμισμένος 1.8TFSI, που συναντάται σε πολλά μοντέλα της Audi. Θα τον συναντήσεις στα A3, A4, A5, A6, A7 και TT.

Ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 1.800 κυβικών κατάφερε να εναρμονίσει την πολυτέλεια της Audi με τη σύγχρονη ελληνική πραγματικότητα. Αφού εξισορροπεί με τρόπο μοναδικό τις επιδόσεις και την αποδοτικότητα ενός premium αυτοκινήτου, χωρίς να ξεπερνάει το ψυχολογικό όριο των 2.000 κυβικών με τα αντίστοιχα επιπρόσθετα έξοδα.

Παράλληλα, με ο 1.8TFSI διορθώνει μερικές από τις “παιδικές αστοχίες” του 1.4TSI, με την αξιοπιστία του να είναι από τα δυνατά του σημεία. Θα συναντήσεις τον 1.8TFSI με ένα εύρος ιπποδύναμης να κυμαίνεται από 120 ίππους έως και 170, ανάλογα το μοντέλο και την έκδοση.

Ford Ecoboost

Ένας κινητήρας συνώνυμο της αξιοπιστίας είναι ο Ecoboost της Ford. Αν και μετράει λίγα χρόνια από το ξεκίνημά του, έχει καταφέρει να αποσπάσει πολλά βραβεία πανευρωπαϊκά. Κυρίως σε ό,τι αφορά την κατανάλωση και αξιοπιστία του.

Ο Ecoboost έχει γίνει ιδιαίτερα δημοφιλής για το εύρος των επιλογών και των εκδόσεων που διατίθεται. Ξεκινάει από μόλις 995 κυβικά εκατοστά, και ήταν ο πρώτος που τοποθετήθηκε σε hatchback και supermini μοντέλο σε αυτά τα κυβικά. Χωρίς να στερείται επιδόσεων και με κατανάλωση σε αρκετά χαμηλά νούμερα, ο 1.0L Ecoboost κινητήρας έδωσε νέα πνοή και αξία στους βενζινοκινητήρες.

Εκτός από τα 1.000 κυβικά, θα τον συναντήσεις και σε 1.5 στην τρικύλινδρη έκδοσή του. Ως τετρακύλινδρο θα τον συναντήσεις επίσης σε 1.5 αλλά και σε 1.6, 2.0 και τον κορυφαίο 2.3 της Mustang.

Renault 1.5dCi

Περνάμε τώρα στους πετρελαιοκινητήρες και στον βασιλιά της μικρομεσαίας κατηγορίας, τον 1.5dCi της Renault. Πρόκειται για έναν κινητήρα που έχει αναπτυχθεί από κοινού από τη Renault και Nissan και τοποθετείται σε ένα μεγάλο εύρος αυτοκινήτων, από supermini και SUV έως sedan και πολυτελή.

Ο 4κύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας πετρελαίου 1.500 κυβικών συναντάται κυρίως σε μικρομεσαία hatchback της γαλλικής εταιρείας. Μάλιστα, ένας από τους λόγους της τεράστιας εμπορικής απήχησης και επιτυχίας που γνώρισε το Clio στην τέταρτη γενιά του είναι και ο συγκεκριμένος κινητήρας. Αναλόγως το μοντέλο και την έκδοση στην οποία τοποθετείται ο 1.5dCi, αποδίδει από 85 έως 110 άλογα. Με τη ροπή του να διαφέρει κι εκείνη αντίστοιχα, από 160 έως 260 Nm.

Τον 1.5 dCi θα τον συναντήσεις σε ένα μεγάλο εύρος αυτοκινήτων. Σε αυτά – μεταξύ άλλων – συμπεριλαμβάνονται τα:

  • Renault Clio, Megane, Captur, Scenic
  • Nissan Micra, Qashqai, Note, Tiida
  • Dacia Duster, Sandero
  • Mercedes A-Class, CLA, GLA, B-Class

Jeep 1.4

Ποιος θα το περίμενε πριν μερικά χρόνια ότι θα έμπαινε και η Jeep στη μάχη του downsizing. Ή ακόμα περισσότερο, ποιος θα φανταζόταν ότι θα βλέπαμε Jeep με 1.400 κυβικά;

Κι όμως, η σύγχρονη πραγματικότητα και οι ανάγκες της εποχής στρέφουν ακόμα και αυτοκινητοβιομηχανίες γνωστές για τους μεγάλους κινητήρες πολλών κυβικών σε λύσεις φιλικές προς το περιβάλλον. Και γιατί να μη στραφεί προς μία τέτοια λύση, όταν μπορεί να συμπυκνώσει τις επιδόσεις ενός ατμοσφαιρικού κινητήρα 2.000 κυβικών και άνω σε έναν υπερτροφοδοτούμενο 1.4;

Η Jeep υιοθετεί αυτή την πρακτική κυρίως στα μικρότερα μοντέλα της. Αυτά που απευθύνονται σε καθημερινή οδήγηση. Συγκεκριμένα τα Jeep Compass και Renegade συναντώνται σε βενζινοκίνητες εκδόσεις 1.400 κυβικών. Ενώ και οι πετρελαιοκίνητες δεν ξεφεύγουν σε κυβικά, αφού ξεκινούν από τα 1.600.

Στη βενζινοκίνητη έκδοση των 1.400 κυβικών, τα Jeep Compass και Renegade αποδίδουν 170 ίππους, με τη μέση κατανάλωση να κυμαίνεται στα 6.9 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα. Διατίθενται τόσο ως προσθιοκίνητα όσο και ως τετρακίνητα, με τον οδηγό να διαλέξει ποια έκδοση τον καλύπτει. Στην τετρακίνητη έκδοση συνδυάζονται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο.

Μάλιστα, το Jeep Renegade στην τελευταία του γενιά – από το 2021 – μπορεί κανείς να το συναντήσει και σε έκδοση 1.000 κυβικών. Δείχνοντας για τα καλά τον δρόμο του μέλλοντος. Άλλωστε, η Jeep εφαρμόζει το downsizing σε όλα τα μοντέλα της, με τους θηριώδεις V8 να δίνουν τη θέση τους σε 6κύλινδρους και 4κύλινδρους κινητήρες. Ακόμα και το εμβληματικό Wrangler στην τελευταία γενιά του εξοπλίζεται με κινητήρα 2.000 κυβικών, σηματοδοτώντας την αλλαγή πλεύσης μίας κατεξοχήν παραδοσιακής εταιρείας και ευθυγραμμίζοντας τη με τη σύγχρονη πραγματικότητα.

 

Σου Αξίζει Καλύτερο Αυτοκίνητο!

Στη Spotawheel επαναπροσδιορίζουμε τον όρο “εμπιστοσύνη” στον χώρο του αυτοκινήτου!
Πουλάμε ελεγμένα αυτοκίνητα που έχουν περάσει επιτυχώς τους αυστηρότερους ελέγχους.
Πιστοί στις αρχές μας για απαράμιλλη διαφάνεια, παρέχουμε δωρεάν την γραπτή τεχνική αναφορά 200+ σημείων για να ξέρεις τα πάντα για αυτό που αγοράζεις.

Φέρνουμε το αυτοκίνητο που θέλεις στην πόρτα σου για Test Drive ή για μέγιστη ασφάλεια σου δίνουμε την δυνατότητα ανέπαφης αγοράς με δικαίωμα πλήρους επιστροφής χρημάτων και δωρεάν αποστολή σε όλη την Ελλάδα!

Και θα είμαστε δίπλα σου, προσφέροντάς σου εγγύηση έως και 5 χρόνια!
Γιατί σου αξίζει καλύτερο αυτοκίνητο – το πιστεύουμε!