We Love Cars

Η βιομηχανία των αυτοκινήτων αλλάζει συνεχώς.

Νέες τεχνολογίες και νέα trends εμφανίζονται σχεδόν κάθε ημέρα με αποτέλεσμα να δημιουργούν ένα εμφανές χάσμα στο χρόνο, διαφοροποιώντας το παλιό από το νέο.

Χωρίς να θέλουμε να υπαινιχθούμε ότι… «παλιά τα πράγματα ήταν καλύτερα», σε αυτό το άρθρο θα κάνουμε μια αναδρομή στο παρελθόν επειδή θέλουμε να γελάσουμε με τα αντικείμενα που ήταν της μόδας κάποτε, και φυσικά, να αναπολήσουμε τα παιδικά μας χρόνια!

Παρακάτω λοιπόν θα δεις, τι δεν δεν βλέπουμε πια στα σύγχρονα αυτοκίνητα!

Το «τσοκ»

Οι περισσότεροι 25άρηδες σήμερα, μάλλον δεν έχουν ιδέα για την ύπαρξη του «τσοκ».

Στους παλαιότερους όμως, ο μικρός αυτός λεβιές που υπήρχε συνήθως δεξιά ή αριστερά του τιμονιού αναζωπυρώνει αναμνήσεις από άλλες εποχές, τότε που τα πρωινά οι κινητήρες των αυτοκινήτων χρειάζονταν επιπλέον βοήθεια για να πάρουν μπρος.

Το τσοκ ήταν το εξάρτημα για αυτή τη δουλειά. Τραβώντας το μικρό λεβιεδάκι, ένα κλαπέτο έκλεινε την παροχή αέρα στους κυλίνδρους, τροφοδοτώντας με αυτό τον τρόπο τη μηχανή με πλουσιότερο μείγμα αέρα-καυσίμου.

Τα μπεκ άμεσου ψεκασμού και οι αυστηροί κανονισμοί για τις εκπομπές ρύπων σηματοδότησαν το «θάνατο» του ένδοξου «τσοκ».

Χειροκίνητα παράθυρα

Ορισμένα παιδιά σήμερα θα κοιτάξουν το περίεργο αυτό αντικείμενο στο εσωτερικό των θυρών και θα προβληματιστούν.

Πως ανοίγει το παράθυρο; Που είναι το κουμπί;

Αν και ο χειροκίνητος λεβιές του παραθύρου δεν έχει «πεθάνει» τελείως -το Suzuki Celerio για παράδειγμα έχει ακόμα, όπως και άλλα αυτοκίνητα πόλης στις βασικές τους εκδόσεις- το μέλλον του προμηνύεται δυσοίωνο.

Τασάκι

Κάποτε, στις διαφημίσεις τσιγάρων έβλεπες ολυμπιονίκες και γιατρούς να διαλαλούν τα οφέλη του τσιγάρου. Το κάπνισμα δε, επιτρεπόταν παντού! Στο αεροπλάνο, στο λεωφορείο, στα νοσοκομεία, παντού!

Αυτός είναι και ο λόγος που οι κατασκευαστές αυτοκινήτων τοποθετούσαν τα τασάκια σε περίοπτη θέση κοντά στον οδηγό και πάντα, κοντά στον αναπτήρα.

Πλέον, τα τασάκια στο αυτοκίνητο συνήθως χρησιμοποιούνται ως αποθηκευτικοί χώροι για μικροαντικείμενα ή σκουπίδια.

Κασετόφωνο

Θυμάστε κάποτε που πριν κάνουμε ένα μεγάλο ταξίδι με το αυτοκίντητο, φτιάχναμε τις κασέτες με τα τραγούδια που μας άρεσαν;

Θυμάστε που το κασετόφωνο «μασούσε» την ταινία της κασέτας και ίσιωνε μόνο με στιλό «bic»;

Αυτές οι εποχές έχουν περάσει ανεπιστρεπτί και πλέον τα σύγχρονα αυτοκίνητα δεν διαθέτουν καν, το πιο σύγχρονο από το κασετόφωνο, CD Player.

Γρίλιες στο πίσω παρμπρίζ

Οι γρίλιες στο πίσω παρμπρίζ εμφανίστηκαν για πρώτη φορά σε ένα αυτοκίνητο θρύλο, τη Lamborghini Miura.

Οπότε μπορείς να καταλάβεις γιατί ο κάθε Μπάμπης, Κώστας, Γιάννης έβαζε after market γρίλιες στο Nissan του, το Ford ή το Opel.

Πλέον, αυτό το trend δεν υπάρχει στις μέρες μας.

Κουνιστά σκυλάκια

Τα σκυλάκια που κολλούσαν πάνω στην επίπεδη επιφάνεια του ταμπλό του αυτοκινήτου και κουνούσαν το κεφάλι τους ανάλογα με την κίνηση του αμαξώματος. Πλέον αποτελούν μια μακριά ανάμνηση.

Στις αρχές της δεκαετίας των ’00 όμως αποτελούσαν το απόλυτο αξεσουάρ των οδηγών!

Φινιστρίνια

Το φινιστρίνι στο αυτοκίνητο ήταν ένα ανεξάρτητο κομμάτι γυαλί στο παράθυρο των επιβατών που κάθονταν μπροστά και λειτουργούσε κυρίως για να αερίζεται η καμπίνα, χωρίς να είναι υποχρεούνται να ανοίξουν τελείως το παράθυρο.

Η εποχή που βρίσκονταν στην ακμή τους ήταν στις δεκαετίες του ’40, ’50 και ’60 και λιγότερο στις δεκαετίες του ’70 και ’80 όπου το aircondition έκανε την εμφάνισή του.

Κίτρινοι προβολείς

Τα κίτρινα φώτα των αυτοκινήτων ήταν ένα αναπόσπαστο κομμάτι της νυχτερινής ζωής στους δρόμους του Παρισίου μέχρι και το 1993.

Αυτοί που ξεκίνησαν το 1939 να χρησιμοποιούν τα κίτρινα φώτα στους προβολείς των αυτοκινήτων τους ήταν πρώτοι οι Γάλλοι. Ο λόγος;

Πρώτον γιατί πίστευαν ότι ο κίτρινος φωτισμός βοηθάει στην ορατότητα όταν οι καιρικές συνθήκες είναι έντονες, π.χ βροχή, χιόνι, ομίχλη, και δεύτερον, ότι το μάτι είναι πιο ευαίσθητο στο κίτρινο χρώμα από ότι στο άσπρο.

Στις αρχές της δεκαετίας του ’90, η χρήση των κίτρινων προβολέων απαγορεύτηκε στην Ευρώπη.

Αναδυόμενα φώτα (pop-up headlights)

Όποιο παιδί και να ρωτήσετε, θα σας πει δεν υπάρχει τίποτα πιο cool από τα pop-up φώτα.

Ακόμα και κάποια Volvo τα είχαν…

Τα pop-up headlights ήταν πράγματι ένα πολύ cool χαρακτηριστικό στο ντιζάιν των αυτοκινήτων. Για λόγους ασφαλείας όμως (κυρίως για τους πεζούς), απαγορεύτηκαν στις αρχές της δεκαετίας του 2000.

Τα τελευταία αυτοκίνητα που έφεραν αναδυόμενους προβολείς ήταν οι Lotus Esprit και Chevrolet Corvette C5.

Τηλεσκοπική κεραία

Παλαιότερα, όταν άνοιγες το ραδιόφωνο, ταυτόχρονα ξεδιπλωνόταν και μια κεραία που βρισκόταν τοποθετημένη συνήθως στο πλάι του αυτοκινήτου. Όσο πιο ψηλή, τόσο καλύτερο το σήμα!

Πλέον, λίγο η αεροδυναμική, λίγο η εξέλιξη της τεχνολογάς, οι τηλεσκοπικές κεραίες έμειναν πίσω και έχουν αντικατασταθεί από αεροδυναμικές, μικρές κεραίες σε σχήμα «πτερύγιο καρχαρία»

Αποσπώμενη σκληρή οροφή (hardtop)

Λίγες δεκαετίες πριν, αν ήθελες να αγοράσεις ένα cabrio αυτοκίνητο, στη λίστα με τον έξτρα εξοπλισμό του θα έβρισκες και το λεγόμενο hardtop, μια σκληρή, αποσπώμενη οροφή για να την τοποθετείς τους χειμερινούς μήνες ώστε να αποφύγεις τα απρόοπτα της υφασμάτινης κουκούλας.

Σήμερα το hardtop δεν προσφέρεται έξτρα στον εξοπλισμό, καθώς τα περισσότερα cabrio είτε διαθέτουν μεταλλική αναδιπλούμενη μεταλλική οροφή, είτε απλά η κουκούλα τους είναι ποιοτικά καλύτερες απ’ότι στο παρελθόν.

Panagiotis Mytilinaios
Παναγιώτης

Ο Παναγιώτης σπούδασε δημοσιογραφία αυτοκινήτων στη Μ.Βρετανία. Αυτό από μόνο του αποτελεί μια τρανή απόδειξη ότι λατρεύει τα αυτοκίνητα! Στο παρελθόν έχει δουλέψει στο βρετανικό Autocar και στους PistonHeads, ενώ αραιά και που γράφει για το 4Drivers. Πάνω από όλα όμως είναι υπερήφανο μέλος της ομάδας της Spotawheel!

Πως σου φάνηκε το άρθρο; Γράψε μου στα σχόλια πιο κάτω

Άσε το σχόλιο σου

Η διεύθυνση e-mail σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *