Συμβουλές

Η διαδικασία της οδήγησης για κάποιους μπορεί να αποτελεί μια βαρετή και συνήθως εξουθενωτική εμπειρία, ενώ για άλλους, απλά την ωραιότερη στιγμή της ημέρας.

Όποια και να είναι η περίπτωση, όσο περισσότερο χρόνο οδηγείς ένα αυτοκίνητο, τόσες περισσότερες συνήθειες αποκτάς και δυστυχώς, τόσο δυσκολότερο είναι να τις αποβάλεις!

Κάποιες φορές βέβαια, οι συνήθειες αυτές μπορεί να αποδειχθούν ζημιογόνες, τόσο για το αυτοκίνητο όσο και για την τσέπη σου.

Αποφασίσαμε λοιπόν να συγκεντρώσουμε σε μια λίστα τις 6 κακές συνήθειες που έχουμε όταν βρισκόμαστε πίσω από το τιμόνι, ελπίζοντας, μέσα από αυτό το άρθρο, να σε βοηθήσουμε να αποφύγεις:

  1. τις επικίνδυνες καταστάσεις στο δρόμο
  2. τις κοστοβόρες επισκευές στο αυτοκίνητό σου.

Ξεκινάμε!

1. Όταν “ξεκουράζεις” το χέρι πάνω στο λεβιέ των ταχυτήτων

Δεν υπάρχει πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα από αυτό, ειδικά δε, όταν μιλάμε για τους Έλληνες οδηγούς. Ο πιο προφανής λόγος που δεν πρέπει να αφήνεις το χέρι σου πάνω στο λεβιέ είναι γιατί πρέπει να κρατάς το τιμόνι, και με τα δύο χέρια! Το βαριεστημένο στυλ οδήγησης τύπου lazy boy καλό είναι να το αποφεύγουμε, γιατί ποτέ δεν ξέρεις τι θα προκύψει στα επόμενα μέτρα που θα διανύσεις. Πρέπει να είμαστε πάντα σε ετοιμότητα και να έχουμε τα δύο χέρια στο τιμόνι!

Ο άλλος λόγος είναι ότι αυτή η μικρή πίεση που ασκούμε στο λεβιέ όταν ξεκουράζουμε το χέρι μας μετατοπίζει τα γρανάζια και τα συγχρονιζέ του κιβωτίου με αποτέλεσμα να φθείρονται πριν της ώρας τους. Είτε μιλάμε για αυτόματο κιβώτιο, είτε για χειροκίνητο, μια επισκευή στο κιβώτιο συνήθως δεν είναι φθηνή.

Την επόμενη φορά που το χέρι θα πάει αυτόματα στο λεβιέ, ξανασκέψου το!

2. Όταν αδειάζεις το τεπόζιτο μέχρι και την τελευταία σταγόνα

Άλλη μια “κακή” συνήθεια που χωρίς να το θέλουμε μπορεί να προκαλέσει προβλήματα στο αυτοκίνητο. Εξηγούμαστε αμέσως γιατί.

Όταν ένα αυτοκίνητό μένει στάσιμο, οι μηχανικές ακαθαρσίες μαζί με τις βρομιές από τα κακά καύσιμα που πωλούνται στη χώρα μας τείνουν να συσσωρεύονται στον πάτο του τεπόζιτου. Ε λοιπόν, όταν οδηγείς με το λαμπάκι της βενζίνης αναμμένο, αυτό το βρόμικο και με σκουπίδια καύσιμο μπορεί να προκαλέσει πρόωρη ζημιά σε κάποια εξαρτήματα, όπως την αντλία βενζίνης και το φίλτρο από τα οποίο το καύσιμο φιλτράρεται πριν ψεκαστεί στον κινητήρα.

Αν όχι κάθε φορά, τότε σίγουρα κατά τη διάρκεια της βαρυχειμωνιάς, σιγουρέψου ότι θα έχεις πάντα το τεπόζιτο μισο-γεμάτο. Όταν επικρατεί ψύχος και όλα τριγύρω παγώνουν, μπορεί να δημιουργηθεί μια μεγάλη παγωμένη μάζα υπολειμμάτων στον πάτο του τεπόζιτου και να προκαλέσει σοβαρά προβλήματα στο αυτοκίνητο.

3. Όταν πατάς χωρίς λόγο τα φρένα

Ένα από τα πρώτα πράγματα που μαθαίνει να κάνει ένας νέος οδηγός στο δρόμο είναι να κρατάει απόσταση από τον μπροστινό του. Ωστόσο, το συνεχές και χωρίς λόγο φρενάρισμα, ακόμα και όταν η πίεση στο πεντάλ θεωρούμε ότι είναι ανεπαίσθητη, φθείρει γρήγορα τα τακάκια και τους δίσκους των φρένων και άρα χρειάζονται αντικατάσταση πιο συχνά από το αναμενόμενο διάστημα.

Μάθε τα συχνότερα προβλήματα του μεταχειρισμένου που σκέφτεσαι να αγοράσεις στο Inforoom της Spotawheel.

Καλό είναι να αρχίσεις να εκμεταλλεύεσαι περισσότερο τις στροφές του κινητήρα για να μειώνεις ταχύτητα και να αποφεύγεις τα απότομα φρεναρίσματα. Με εξάσκηση και επιμονή, η μετακίνηση στην πόλη θα γίνει πιο  ευχάριστη για τους επιβαίνοντες, αλλά και πιο οικονομική, καθώς με αυτόν τον τρόπο θα δεις χαμηλότερη κατανάλωση καυσίμου!

Για περισσότερες πληροφορίες επί του τελευταίου θέματος, μπορείς να διαβάσεις τη Βίβλο της Οικονομικής Οδήγησης από το blog της Spotmechanic!

4. Όταν αγνοείς τους ύποπτους θορύβους του αυτοκινήτου

Τι να είναι άραγε αυτό το “κλάνγκ” που ακούγεται κάθε φορά που πέφτεις σε μια λακκούβα; Ό,τι και να βάζεις στο μυαλό σου, όσο και αν δεν θέλεις να ξοδευτείς εκείνη την περίοδο, δράσε με σοφία και επισκέψου άμεσα ένα συνεργείο για σωστή διάγνωση. Αν το πρόβλημα χρήζει επισκευής, τότε καλό είναι να τη δρομολογήσεις άμεσα και να το λύσεις μια για πάντα.

[Διάβασε: 6 Κοινά “Προβλήματα” που Δεν Πρέπει να σε Aνησυχούν

Η αμέλεια και η αναβλητικότητα της συντήρησης του αυτοκινήτου, όπως και σε πολλές πτυχές της ζωής μας, προκαλούν συχνά, τσουνάμι οικονομικών υποχρεώσεων που τελικά μας οδηγούν να βάλουμε πωλητήριο στο αυτοκίνητό μας.

Το κακό είναι ότι τα συσσωρευμένα προβλήματα πολλές φορές τα επωμίζεται ο επόμενος ιδιοκτήτης, για αυτό πριν αγοράσεις μεταχειρισμένο σιγουρέψου ότι το έχεις ελέγξει με κάθε τρόπο! Δες πως επιλέγουμε τα δικά μας αυτοκίνητα!

5. Όταν ξεχνάς να σηκώσεις το χειρόφρενο

Μια επικίνδυνη συνήθεια που μπορεί να προκαλέσει ακόμα και δυστύχημα, είναι να ξεχνάμε να σηκώσουμε το χειρόφρενο. Ειδικά όταν οδηγούμε αυτοκίνητο με αυτόματο κιβώτιο, πριν σταθμεύσουμε, καλό είναι να θυμόμαστε τα 4 σημαντικά βήματα.

  1. πατάμε φρένο
  2. επιλέγουμε τη θέση parking στο κιβώτιο
  3. τραβάμε το χειρόφρενο (ή ενεργοποιούμε το ηλεκτρικό χειρόφρενο)
  4. αφήνουμε σιγά-σιγά το φρένο

Όσο για εκείνους που οδηγούν αυτοκίνητο με χειροκίνητο κιβώτιο, θα πρέπει να είναι λιγότερο αφηρημένοι και να μην ξεχνάνε να σηκώσουν το χειρόφρενο.

Με χειροκίνητο ή αυτόματο, για να το ακινητοποιήσεις 100% και με ασφάλεια ένα αυτοκίνητο πρέπει να τραβήξεις το χειρόφρενο.

[Διάβασε: Κλασικά διλήμματα: Χειροκίνητο vs αυτόματο]

6. Όταν γκαζώνεις ενώ ο κινητήρας είναι ακόμα κρύος

Όταν βάζεις μπροστά το αυτοκίνητο καλό είναι να περιμένεις λίγα λεπτά μέχρι να ζεσταθεί ο κινητήρας. Πως το καταλαβαίνεις αυτό; Από τις στροφές στο ρελαντί. Θα διαπιστώσεις πως όταν βάζεις μπροστά οι στροφές είναι λίγο περισσότερο ανεβασμένες από ό,τι συνήθως. Έτσι, όταν οι στροφές αρχίσουν και πέσουν είναι και η στιγμή να ξεκινήσεις το αυτοκίνητο.

Επιπλέον, καλό είναι να θυμάσαι ότι μέχρι να φτάσει η θερμοκρασία στο ιδανικό επίπεδο, (5-7 λεπτά οδήγησης) θα πρέπει να είσαι φειδωλός με το γκάζι και να μην ανεβάζεις τις στροφές του κινητήρα πάνω από τις 2.000 στρ./λεπτό.

Αν ζεις σε μέρος όπου το χειμώνα οι συνθήκες είναι σχεδόν πολικές, πριν ξεκινήσεις τη διαδρομή σου καλό είναι να ζεστάνεις τον κινητήρα για 1 με 2 λεπτά. Παράλληλα, για να γλιτώσεις χρόνο μπορείς να καθαρίσεις τα τζάμια από τα χιόνια, να τοποθετήσεις τις αλυσίδες και ό,τι άλλο χρειαστεί!

Θυμήσου!

Όταν βρίσκεσαι στο δρόμο πρέπει να είσαι προσεκτικός και υπομονετικός με τους γύρω σου! Κράτα τους επιβάτες ασφαλείς και άνετους και το αυτοκίνητο στην καλύτερη δυνατή κατάσταση! Μόνο κερδισμένος θα βγεις!

 

Σου Αξίζει Καλύτερο Αυτοκίνητο!

Στη Spotawheel επαναπροσδιορίζουμε τον όρο “εμπιστοσύνη” στον χώρο του αυτοκινήτου!
Πουλάμε ελεγμένα αυτοκίνητα που έχουν περάσει επιτυχώς τους αυστηρότερους ελέγχους.
Πιστοί στις αρχές μας για απαράμιλλη διαφάνεια, παρέχουμε δωρεάν την γραπτή τεχνική αναφορά 200+ σημείων για να ξέρεις τα πάντα για αυτό που αγοράζεις.

Φέρνουμε το αυτοκίνητο που θέλεις στην πόρτα σου για Test Drive ή για μέγιστη ασφάλεια σου δίνουμε την δυνατότητα ανέπαφης αγοράς με δικαίωμα πλήρους επιστροφής χρημάτων και δωρεάν αποστολή σε όλη την Ελλάδα!

Και θα είμαστε δίπλα σου, προσφέροντάς σου εγγύηση έως και 5 χρόνια!
Γιατί σου αξίζει καλύτερο αυτοκίνητο – το πιστεύουμε!

 

spotop
Spotawheel

Πως σου φάνηκε το άρθρο; Γράψε μου στα σχόλια πιο κάτω

4 σχόλια

  1. Avatar Ο/Η Βικυ λέει:

    Καλημερα, πολυ χρήσιμες συμβουλές!! Θα ήθελα τη γνώμη σας για ενα πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε εμένα Mazda mx5 2000, το οποίο είχε μείνει στάσιμο αρκετό καιρό. Πιθανό σκουπίδι στο ντεπόζιτο της βενζίνης προκαλεί κάποιες φορές χάσιμο στροφών σαν να νεκρώνει προσωρινά και δεν ανταποκρίνεται στιγμιαία . Αμέσως μετά το πρόβλημα εξαφανίζεται. Να δοκιμάσαμε ενα καθαριστικο για το ντεπόζιτο;

    Ευχαριστω

    1. Panagiotis Mytilinaios Ο/Η Panagiotis Mytilinaios λέει:

      Καλημέρα Βίκυ και καλή εβδομάδα!

      Αν το αυτοκίνητο έχει μείνει στάσιμο για καιρό, για την ασφάλειά σας καλό είναι να πάτε σε ένα συνεργείο και να κάνετε ένα γενικό service. Κανονικά θα χρειαστεί αλλαγή φίλτρου αέρος, καθάρισμα πεταλούδας, καθάρισμα τεπόζιτου, καθάρισμα μπεκ και αλλαγή φίλτρου καυσίμου.

      Από εκεί και πέρα, μπορείς να δοκιμάσεις το καθαριστικό σε συνδυασμό με βενζίνη 100άρα. Αν δεν κάνει δουλειά τότε θα πρέπει να γίνει καθαρισμός στο κύκλωμα καυσίμου, καθαρισμός της εισαγωγής και έλεγχος στα σωληνάκια υποπιέσεων.

      Ελπίζω να βοήθησα!

  2. Avatar Ο/Η Μαστρογιωργης λέει:

    Καλημέρα σε όλους.
    Σχετικά με τις κακές συνήθειες που αναφέρετε παραπάνω.
    Θα διαφωνήσω σε δύο από αυτές, καθότι 30 και πλέον χρόνια είναι η δουλειά μου.
    Το να αφήνεις το δεξί χέρι πάνω στο μοχλό ταχυτήτων είναι εγκληματικό ναι, αλλά μόνο σε αυτοκίνητα που ο μοχλός εδραζει και επενεργει έχοντας το κιβώτιο ακριβώς από κάτω.
    Αυτά τα αυτοκίνητα σήμερα για λόγους οικονομίας είναι πολύ λίγα και είναι αυτά που έχουν την κίνηση στους πίσω τροχούς.
    Οταν ένα αυτοκίνητο έχει την κίνηση εμπρός όπως το 90% των αυτοκινήτων σήμερα, δεν υπάρχει κανένα απολύτως πρόβλημα να αφήνει το χέρι του ο οδηγός επάνω στο μοχλό και αυτό γιατί η κινηματική αλυσίδα και η εδραση του επιλογέα είναι τέτοια που δεν επιρεαζετε από τέτοιες δυνάμεις.
    Πάμε τώρα στο άλλο με το ντεπόζιτο σχεδόν στο άδειο.
    Αυτό που από πολλούς λέγετε, ότι δηλαδή θα τραβήξει σκουπίδια αν μένει πολύ χαμηλά το καύσιμο είναι απλά ένας μύθος,.
    Εξηγώ :το αντλιτικο στοιχείο αντλεί το καύσιμο σε μια απόσταση μικρότερη του εκατοστού απτό πυθμένα του τανκ.
    Επομένως είτε γεμάτο είτε άδειο το καθεστώς άντλησης δεν αλλάζει.
    Η αλήθεια τώρα.
    Το τανκ δεν πρέπει να μένει με πολύ χαμηλή στάθμη καυσίμου γιατί αποκαλύπτετε η αντλία καυσίμου και έτσι δεν ψυχετε.
    Το αποτέλεσμα είναι πρόωρη φθορά ενός ακριβού εξαρτήματος και ότι αυτό συνεπάγεται.
    Κατά τα άλλα συμφωνώ μαζί σας, να εισται καλά όλοι. Αυτά από έναν εραστή αυτής της δουλειάς.

    1. Άγης Λαμπράκης Ο/Η Άγης Λαμπράκης λέει:

      Καλησπέρα και σε εσάς και σας ευχαριστούμε για τα καλά σας λόγια,

      Αλλά κυρίως σας ευχαριστούμε για τις συμβουλές και τις διευκρινήσεις που μοιραστήκατε μαζί μας. Όσον αφορά στο κομμάτι της αντλίας καυσίμου, έχετε απόλυτο δίκιο και το έχουμε αναφέρει και στο παρελθόν σε αντίστοιχο άρθρο (https://blog.spotawheel.gr/ti-na-prosekseis-aytokinhto-se-akinhsia/).

      Να είστε καλά κι εσείς και καλή συνέχεια!

Άσε το σχόλιο σου

Η διεύθυνση e-mail σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *