Τα υβριδικά αυτοκίνητα επιτρέπουν χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και ορισμένα μοντέλα προσφέρουν επίσης τη δυνατότητα οδήγησης με μηδενική κατανάλωση καυσίμου, όταν είναι σε πλήρη λειτουργία ο ηλεκτροκινητήρας (EV). Χάρη στο διττό σύστημα λειτουργίας και να τελειώσει η μπαταρία, δεν χρειάζεται να ψάξεις αμέσως για σημείο φόρτισης αλλά όσο υπάρχει καύσιμο στο ρεζερβουάρ, μπορείς να συνεχίσεις να οδηγείς μόνο με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Όλα εξαρτώνται από τον τύπο του υβριδικού συστήματος. Αυτά που έχουν ήπιο υβριδικό σύστημα – όπως το Toyota Corolla ή το Yaris – επιτρέπουν την ηλεκτρική λειτουργία (EV) μόνο όταν οδηγείς σε χαμηλές ταχύτητες και δεν απαιτούν φόρτιση. Τα plug-in σου επιτρέπουν να οδηγείς δεκάδες χιλιόμετρα, και με τελικές ταχύτητες έως και 130-140 χλμ/ώρα, αλλά πρέπει να τα φορτίσεις.

Ποιο είναι καλύτερο να επιλέξεις; Εξαρτάται από τις ανάγκες και τον προϋπολογισμό σου, αλλά αξίζει να σημειωθεί ότι το κατώτατο όριο τιμής για να μπει κάποιος πια στον κόσμο των υβριδικών μοντέλων είναι πολύ χαμηλότερο αυτή την εποχή. Αν μιλάμε για αυτοκίνητα που μπορούν να χαρακτηριστούν ως «χαμηλού κόστους υβριδικά», είναι συνήθως τα παλαιότερα Toyota.

Τα φθηνά υβριδικά -και τα όχι και τόσο φθηνά- σημειώνουν άνοδο στην αγορά των καινούργιων αλλά και των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων. Ορισμένοι δε κατασκευαστές δεν έχουν πλέον τίποτα στους εκθεσιακούς τους χώρους που δεν είναι «υβριδοποιημένο» με κάποιο τρόπο. Στην αγορά μεταχειρισμένων, τα συγκεκριμένα μοντέλα εκτιμώνται για τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και τη μεγάλη αξιοπιστία τους. Τα προτιμούν συνήθως οι οδηγοί ταξί, οι οικογένειες και όσοι θέλουν να συμβάλουν στην προστασία του περιβάλλοντος.

Πόσο κοστίζουν τα φθηνά υβριδικά;

Ας δούμε λοιπόν 7 μεταχειρισμένα μοντέλα που διαθέτουν υβριδικό σύστημα μετάδοσης, αλλά δεν κοστίζουν μια περιουσία.

1. Toyota Yaris Hybrid

Η υβριδική έκδοση παρουσιάστηκε στην τρίτη γενιά του συγκεκριμένου μοντέλου της Toyota. Τα πρώτα υβριδικά Toyota Yaris παραδόθηκαν στους πελάτες το 2012. Ο 1.5 βενζινοκινητήρας συνδυάζεται με ηλεκτροκινητήρα και η ισχύς του συστήματος φτάνει τους 100 ίππους. Η ισχύς μεταφέρεται στους μπροστινούς τροχούς μέσω του κιβωτίου ταχυτήτων e-CVT (δεν αρέσει σε όλους όπως λειτουργεί, αλλά προσφέρει μια εξαιρετική οδηγική εμπειρία).

Το Yaris Hybrid καίει πραγματικά ελάχιστα (περίπου 4 λίτρα τα 100 χλμ) και είναι αξιόπιστο. Οι επιδόσεις δεν είναι εντυπωσιακές (100 χλμ/ώρα σε 12 δευτ.), αλλά για την καθημερινή μετακίνηση στην πόλη το αυτοκίνητο είναι ευέλικτο χάρη στη βοήθεια του ηλεκτροκινητήρα. Ένα αξιόπιστο μεταχειρισμένο Toyota Yaris Hybrid θα το βρεις από 11.950€.

2. Toyota Auris Hybrid

Εδώ έχουμε ένα μοντέλο μεγαλύτερο από το Yaris και λίγο παλαιότερο. Η υβριδική εκδοχή του Auris εμφανίστηκε στην αγορά το 2010. Ουσιαστικά, ένας 1.8 βενζινοκινητήρας (όχι τούρμπο) με 99 ίππους συνδυάστηκε με έναν ηλεκτροκινητήρα απόδοσης 80 ίππων. Η συνολική ισχύς του συστήματος είναι 136 ίπποι, κάτι που επιτρέπει στο Auris να φτάσει τα 100 χλμ/ώρα σε 11,4 δευτερόλεπτα (ξέρουμε, τα υβριδικά μαθηματικά είναι λίγο πιο περίπλοκα και οι δηλωμένες επιδόσεις δεν αθροίζονται φυσιολογικά).

Ένα μειονέκτημα του μοντέλου είναι το μικρό πορτμπαγκάζ, αντί για 354 λίτρα χωράει μόνο 227 λίτρα. Η τιμή για ένα μεταχειρισμένο υβριδικό Toyota Auris ξεκινάει από 10.500€.

3. Toyota Prius II

Καταλαβαίνω επαναλαμβανόμαστε με μοντέλο Toyota πάλι, αλλά η ιαπωνική εταιρεία ήταν από τις πρώτες που υιοθέτησε την υβριδική τεχνολογία. Μάλιστα, αυτή η είσοδος στη λίστα, το Prius, είναι ο «πατέρας» των υβριδικών Toyota και μπήκε στην αγορά το 1997. Συγκλόνισε με τα αεροδυναμικά και ασυνήθιστα χαρακτηριστικά του και κατέπληξε τον κόσμο της αυτοκινητοβιομηχανίας με τη σύγχρονη τεχνολογία του.

Το Prius I είναι πλέον παλιό και τα ανταλλακτικά του έχουν γίνει δυσεύρετα, οπότε θα επικεντρωθούμε στην επόμενη γενιά, το Prius II. Το αγαπημένο αυτοκίνητο των οδηγών ταξί μπήκε στην αγορά το 2003 και η παραγωγή του κράτησε έξι χρόνια. Διαθέτει κινητήρα 110 ίππων (1.5 βενζινοκινητήρα 78 ίππων και ηλεκτροκινητήρα 67 ίππων) που του επιτρέπει να επιταχύνει στα 100 χλμ σε 10,9 δευτερόλεπτα.

Δεδομένου ότι η δεύτερη γενιά είναι αρκετά παλιά, οι τιμές έχουν μειωθεί σημαντικά και μπορείς να βρεις μοντέλο που ξεκινά από 9.500€. Εάν το επιτρέπει ο προϋπολογισμός σου, σκέψου οπωσδήποτε να αγοράσεις ένα μοντέλο τρίτης γενιάς, το οποίο είναι μεν πιο ακριβό, αλλά έχει καλύτερη σχέση ποιότητας-τιμής.

4. Lexus CT

Παραμένουμε στη μάρκα Toyota αλλά προχωράμε στην premium κατηγορία. Τα σχετικά φθηνά υβριδικά μπορεί να έχουν και κύρος!

Το Lexus CT σχετίζεται τεχνικά με το Auris I (έχει επίσης ένα υβριδικό σύστημα 136 ίππων και ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο κιβώτιο ταχυτήτων), αλλά είναι καλύτερα κατασκευασμένο και έχει πλουσιότερο εξοπλισμό. Δυστυχώς, όμως έχει μικρότερο εσωτερικό χώρο, οπότε για οικογενειακό αυτοκίνητο, το Auris θα ήταν καλύτερη επιλογή.

Το CT απευθύνεται σε εκείνους που αναζητούν το στυλ. Περίοδος παραγωγής: από το 2011 έως το 2022. Τιμές: 12.500€ και άνω.

5. Honda Civic VIII Hybrid

Ο ανταγωνισμός μεταξύ Auris/Corolla και Civic είναι έντονος εδώ και χρόνια, ακόμη και στην κατηγορία των υβριδικών, αν και τα μοντέλα της Toyota έχουν αποκτήσει μεγαλύτερη δημοτικότητα. Αυτό δεν σημαίνει ότι το υβριδικό Honda Civic δεν αξίζει το ενδιαφέρον μας.

Το μοντέλο της όγδοης γενιάς προσέφερε υβριδική επιλογή μόνο για την sedan κατηγορία. Είναι επίσης ένα ήπιο υβριδικό αυτοκίνητο – δηλαδή δεν απαιτεί φόρτιση. Κατασκευαζόταν μεταξύ 2005 και 2011.

Τιμές: ξεκινάει από 8.000€. Όπως και με το Prius, αναζήτησε μια νεότερη γενιά εάν το επιτρέπει το budget σου.

6. DS 5 Hybrid4

Εδώ έχουμε ένα από τα πιο ασυνήθιστα υβριδικά αυτοκίνητα στην αγορά. Το DS5 πρώτον εκπλήσσει με το στυλ και τη σχεδίαση της καμπίνας του και δεύτερον με το σύστημα μετάδοσης κίνησης που διαθέτει. Αυτό συμβαίνει επειδή ο ηλεκτροκινητήρας εδώ λειτουργεί μαζί με έναν diesel κινητήρα. Αυτός ήταν ο μόνος τέτοιος συνδυασμός που υπήρχε στην αγορά, και μέχρι και σήμερα τα diesel μοντέλα είναι σπανίως και υβριδικά.

Η έκδοση Hybrid4 (σε παραγωγή από το 2011) συνδυάζει έναν κινητήρα 2.0 HDI 163 ίππων με έναν ηλεκτροκινητήρα 37 ίππων. Ο πρώτος δίνει κίνηση στους μπροστινούς τροχούς και ο δεύτερος στους πίσω τροχούς. Αυτό δημιουργεί μια ιδιαίτερη τετρακίνηση, εξού και το τέσσερα στο όνομα του μοντέλου. Το υβριδικό DS 5 μπορεί να καλύψει αρκετά χιλιόμετρα μόνο με ηλεκτρική λειτουργία. Τιμές: από 14.500€.

7. VW Golf VII GTE

Εδώ είναι μια πρόταση από Γερμανία και ένα πραγματικό plug-in υβριδικό (PHEV). Δηλαδή, μπορεί να καλύψει έως και 50 χιλιόμετρα σε ηλεκτρική λειτουργία μετά από επαναφόρτιση (αυτό συνήθως διαρκεί μερικές ώρες).

Το Golf έχει ελαφρώς πιο σπορ χαρακτήρα. Πιο επιθετικά χαρακτηριστικά στους προφυλακτήρες και μπλε λεπτομέρειες μέσα και έξω που παραπέμπουν στο GTI.. απλά σε υβριδική μορφή. Με χρόνο 7,6 δευτερόλεπτα τα 0-100 χλμ/ώρα, θα έλεγε κανείς ότι δεν είναι τόσο αργό όσο οι προηγούμενες προτάσεις της λίστας.

Το Golf VII GTE έκανε το ντεμπούτο του το 2014 και ένα χρόνο αργότερα ήταν το plug-in υβριδικό με τις περισσότερες πωλήσεις στη Γερμανία. Τροφοδοτείται από έναν 1.4 TSI βενζινοκινητήρα, ο οποίος παράγει 204 ίππους όταν συνδυάζεται με τον ηλεκτροκινητήρα.

Τιμές: ξεκινάει γύρω στα 19.000€. Σίγουρα δεν είναι ιδιαίτερα φθηνό, αλλά είναι plug-in υβριδικό, και αυτά εξακολουθούν να είναι ακόμα ακριβά.

Εκτός από τα αυτοκίνητα που αναφέρθηκαν παραπάνω, αξίζει να δεις και τα παρακάτω υβριδικά μοντέλα που είναι προσιτά:

Honda Insight

Honda CR-Z

VW Passat GTE

Toyota C-HR Hybrid

Hyundai Ioniq Hybrid

Όποια και αν είναι η τελική σου επιλογή, αναζήτησε ένα καλά συντηρημένο και ελεγμένο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο. Φυσικά ξέρεις, το καλύτερο θα το βρεις στη Spotawheel. Έχουμε διάφορα υβριδικά μοντέλα που μπορείς να επιλέξεις, καθώς και αυτοκίνητα βενζίνης και diesel.