Συμβουλές

Το ξέρεις ότι με την οδήγησή σου μπορείς να επηρεάσεις σημαντικά την κατανάλωση καυσίμου στο αυτοκίνητό σου;

Αν θεωρήσουμε δεδομένο ότι το όχημά σου είναι σωστά συντηρημένο και βρίσκεται στην καλύτερη δυνατή κατάσταση, τα παρακάτω tips μπορούν εύκολα και γρήγορα να σε βοηθήσουν να μειώσεις την κατανάλωση καυσίμου έως και 30%.

Ας δούμε ποια είναι αυτά!

#1. Σβήνε τον κινητήρα όταν είσαι σταματημένος 

Ακόμα και για μια στάση του ενός λεπτού, όπως π.χ όταν είσαι «κολλημένος» στην κίνηση, είναι προτιμότερο να σβήσεις τη μηχανή από το να την αφήσεις να λειτουργεί στο ρελαντί.

Σε συνθήκες «ηρεμίας» ένας κινητήρας καταναλώνει μέσο όρο 1,87 λίτρα/ώρα και εκπέμπει άσκοπα διοξείδιο του άνθρακα στο περιβάλλον.

Σβήνοντας τον κινητήρα μπορείς να εξοικονομήσεις έως και 19% καυσίμου, νούμερο αρκετά σημαντικό, γι’αυτό και βλέπουμε στα σύγχρονα αυτοκίνητα το σύστημα start/stop.

Αν θες οικονομία καυσίμου, την επόμενη φορά που θα σταματήσεις με το αυτοκίνητο για παραπάνω από 1 λεπτό, σβήστο!

Διάβασε: Τα 10 πιο Οικονομικά Μικρά της Αγοράς (σε κατανάλωση)

#2. Απαλλάξου από το περιττό βάρος (του αυτοκινήτου)

Όσο πιο ελαφρύ το αυτοκίνητο, τόσο χαμηλότερη και η κατανάλωση καυσίμου και εκπομπών CO2.

Απομάκρυνε όλα τα περιττά βάρη που ενδεχομένως να έχεις στο πορτ μπαγκάζ και θα δεις αμέσως διαφορά!

Για παράδειγμα, 45 κιλά έξτρα βάρους στο χώρο αποσκευών μπορεί να αυξήσει την κατανάλωση από 1 έως 2%. Ξεκίνα να αδειάζεις το αυτοκίνητο από τα άχρηστα αντικείμενα!

#3. Έλεγξε την πίεση των ελαστικών 

Τα ελαφρώς ξεφούσκωτα ελαστικά είναι άλλη μια αιτία για να αυξηθεί η μέση κατανάλωση καυσίμου στο αυτοκίνητό σου.

Αν για παράδειγμα η πίεση των ελαστικών είναι πεσμένη κατά 2 psi, -πράγμα πολύ σύνηθες- η αντίσταση κύλισης των ελαστικών αυξάνεται κατά 5% και άρα αυξάνεται η ενέργεια που απαιτείται από τον κινητήρα για να κινηθεί το αυτοκίνητο.

Μια συμβουλή για να δεις καλύτερα αποτελέσματα στην κατανάλωση καυσίμου είναι να τοποθετήσεις ελαστικά χαμηλής αντίσταση κύλισης και φυσικά να ελέγχεις την πίεση του αέρα τακτικά!

#4. Μην οδηγείς επιθετικά

Οι γρήγορες εκκινήσεις και τα απότομα φρεναρίσματα αυξάνουν σημαντικά την κατανάλωση καυσίμου και καταπονούν το αυτοκίνητο. Αντιθέτως, οδηγώντας ομαλά μπορείς να εξοικονομήσεις χρήματα από την κατανάλωση καυσίμου έως και 30%.

Οι τεχνικές για την επίτευξη οικονομικής οδήγησης είναι πολλές και για να εμβαθύνουμε απαιτείται ένα ολόκληρο άρθρο.

Ωστόσο ένα γρήγορο tip είναι το εξής:

Όταν οδηγείς με μια «χ» ταχύτητα, επίλεξε στο κιβώτιο ταχυτήτων την υψηλότερη σχέση ώστε από τη μια να έχεις την απαραίτητη δύναμη για να ελιχθείς και από την άλλη να αυξάνεις το φορτίο για τον κινητήρα.

Στα 60χλμ/ώρα για παράδειγμα, ένα αυτοκίνητο θα χρησιμοποιήσει 25% περισσότερο καύσιμο με επιλεγμένη την 3η ταχύτητα, από ότι θα έκανε αν είχε την 5η.

#5. Βελτίωσε την αεροδυναμική του οχήματος

Απομάκρυνε όλα τα εξαρτήματα από το αυτοκίνητο που θα μπορούσαν να αυξήσουν την αντίσταση του αέρα και άρα την κατανάλωση καυσίμου.

Κάποια από αυτά τα εξωτερικά εξαρτήματα είναι η σχάρα και η μπαγκαζιέρα που τοποθετούνται στην οροφή ή στο πίσω μέρος των οχημάτων.

Για παράδειγμα μια μπαγκαζιέρα στον ουρανό του αυτοκινήτου μπορεί να αυξήσει την κατανάλωση του κινητήρα από 2 έως 8% όταν κινείται στην πόλη και από 6 έως 25% όταν κινείται στον αυτοκινητόδρομο με ταχύτητα εντός των ορίων.

#6. Χρησιμοποίησε το cruise control

Με τη χρήση του cruise control στον αυτοκινητόδρομο μπορείς να πετύχεις σημαντικά αποτελέσματα, εξοικονομώντας έως και 6% στην κατανάλωση καυσίμου.

Εκτός των άλλων, η χρήση του «αυτόματου πιλότου» βοηθάει τον οδηγό να μειώσει τους απότομους χειρισμούς και να έχει πιο αντικειμενική οπτική για τη θέση του στο δρόμο.

#7. Ελαχιστοποίησε το ζέσταμα του κινητήρα

Μια μηχανή ζεσταίνεται καλύτερα υπό ελαφρύ φορτίο σε συνθήκες απλής οδήγησης, παρά όταν το όχημα είναι σταθμευμένο.

Βέβαια καλό είναι να αποφύγεις τις έντονες επιταχύνσεις και τις υψηλές ταχύτητες, προτού το λάδι αποκτήσει την ενδεδειγμένη θερμοκρασία λειτουργίας και ο κινητήρας ζεσταθεί τελείως.

Ιδιαίτερα σε ψυχρές συνθήκες, η κατανάλωση του καυσίμου κατά την προθέρμανση είναι αρκετά μεγαλύτερη από ότι όταν ο καιρός είναι ζεστός.

Συνοψίζοντας…

Με τα παραπάνω tips μπορείς να δεις σημαντική βελτίωση στην κατανάλωση του αυτοκινήτου σου, να εξοικονομήσεις χρήματα και παράλληλα να προστατεύσεις το περιβάλλον από τους ρύπους που εκπέμπει.

Τέλος, θυμίσου ότι το Α και το Ω για ένα 100% αποδοτικό στη κατανάλωση αυτοκίνητο είναι η επιμελής συντήρηση!

Πηγές: www.edmunds.com/,  www.fueleconomy.gov/,  www.rac.co.uk/

Panagiotis Mytilinaios
Παναγιώτης

Ο Παναγιώτης σπούδασε δημοσιογραφία αυτοκινήτων στη Μ.Βρετανία. Αυτό από μόνο του αποτελεί μια τρανή απόδειξη ότι λατρεύει τα αυτοκίνητα! Στο παρελθόν έχει δουλέψει στο βρετανικό Autocar και στους PistonHeads, ενώ αραιά και που γράφει για το 4Drivers. Πάνω από όλα όμως είναι υπερήφανο μέλος της ομάδας της Spotawheel!

Πως σου φάνηκε το άρθρο; Γράψε μου στα σχόλια πιο κάτω

2 σχόλια

  1. Avatar Ο/Η ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ λέει:

    Όλα καλά και σωστά… Διαφωνώ στο θέμα της προθέρμανσης του κινητήρα.
    Είναι πολύ βασικό να ζεσταθεί ο κινητήρας για τρία 3 λεπτά τουλάχιστον,, ανάλογα και με το πόσο κρύος είναι ο καιρός… Πολύ βασικό κατά τη ταπεινή μου γνώμη
    Γιώργος μηχανικός Κόρινθος

    1. Panagiotis Mytilinaios Ο/Η Panagiotis Mytilinaios λέει:

      Γιώργο καλημέρα και ευχαριστούμε για το σχόλιο!

      Απόλυτα δεκτή η γνώμη σου! Και εγώ την ίδια εντύπωση είχα μέχρι που διάβασα κάποια άρθρα (και τα επιβεβαίωσα από πολλές πηγές) ότι η προθέρμανση του κινητήρα στο ρελαντί δημιουργεί μεγαλύτερες φθορές στον κινητήρα απ’ότι η προθέρμανση εν κινήσει.

      Το επιχείρημα είναι ότι επειδή το μείγμα αέρα-καυσίμου είναι πλούσιο όταν βάζουμε μπροστά τον κρύο κινητήρα, η βενζίνη ως διαλυτικό απομακρύνει το λιπαντικό (που ακόμα δεν έχει έρθει σε σωστή θερμοκρασία) από τα τοιχώματα των κυλίνδρων προκαλώντας φθορές. Ο προτεινόμενος τρόπος προθέρμανσης του κινητήρα είναι εν κινήσει καθώς η διαδικασία του ζεστάματος γίνεται πιο γρήγορα. Όλα αυτά βέβαια ισχύουν για κινητήρες ατμοσφαιρικούς και μπεκ άμεσου ψεκασμού.

      Με εκτίμηση,

      Παναγιώτης Μ.

Άσε το σχόλιο σου

Η διεύθυνση e-mail σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *