Έχοντας πάρει το όνομά του από την ελληνική μούσα, το Renault Clio εισήλθε στην αγορά το 1990 αποφασισμένο να ανταποκριθεί στην φήμη και τη δόξα που έφερε το όνομά του. Υπήρχαν μεγάλες προσδοκίες εξαρχής, αφού βγήκε να αντικαταστήσει  το πολύ επιτυχημένο Renault 5. Φυσικά κατάφερε να γίνει και αυτό αμέσως επιτυχημένο και πήρε το 1991 τον τίτλο “Ευρωπαϊκό Αυτοκίνητο της Χρονιάς”.

Όπως ήταν ο στόχος από την κυκλοφορία του, το Clio συνεχίζει να προσφέρει την αίσθηση ενός μεγάλου αυτοκινήτου, της φινέτσας, της άνεσης και του χώρου σε μικρές διαστάσεις.

Τέταρτη γενιά Renault Clio (Clio IV)

Η τέταρτη γενιά του Renault Clio (Clio IV) κυκλοφόρησε το 2012 στην έκθεση αυτοκινήτου του Παρισιού, παρουσιάζοντας μια σημαντική αύξηση στο μέγεθος αλλά και ανακοινώνοντας την απόσυρση της τρίθυρης έκδοσης του δημοφιλούς hatchback. Ωστόσο, οι σχεδιαστές διατήρησαν την εμφάνιση της τρίθυρης έκδοσης, κρύβοντας τις λαβές από τις πίσω πόρτες στα κουφώματα των παραθύρων.

Το Clio IV παρουσίασε επίσης και το νέο πρόσωπο της σειράς Renault, με ένα μεγαλύτερο λογότυπο που περιβάλλεται από μαύρη επένδυση που το κάνει να ξεχωρίζει ακόμα περισσότερο. Το σχέδιο αποδείχθηκε επιτυχημένο, καθώς φαίνεται φρέσκο και νεανικό ακόμη και μια δεκαετία αργότερα.

Κινητήρες Renault Clio IV

Η Renault προσέφερε στο Clio IV μια αξιοπρεπή επιλογή κινητήρων κατά το λανσάρισμα, με το αστέρι της γκάμας να είναι ο βενζινοκινητήρας 0,9 λίτρων με 90 ίππους. Ένας εξαιρετικός συνδυασμός οικονομίας καυσίμου (4,9 λίτρα τα 100 χλμ.) και ισχύος, το καθιστούν ιδανική επιλογή τόσο για την πόλη όσο και για μεγάλα ταξίδια. Μόνο ένας κινητήρας diesel ήταν διαθέσιμος σε όλη τη διάρκεια ζωής του μοντέλου, αλλά τουλάχιστον είχε δύο διαφορετικές ισχύς.

Παρακάτω είναι η σειρά κινητήρων για το Clio IV:

  • – 0.9 TCe (βενζίνη, 90 ίπποι)
  • – 1.2 16v (βενζίνη, 75 ίπποι)
  • – 1.2 TCe (βενζίνη, 120 ίπποι)
  • – 1.5 dCi (diesel, 75 ίπποι)
  • – 1.5 dCi (diesel, 90 ίπποι)
  • – 1.5 dCi (diesel, 110 ίπποι, από το 2016)

 
Υπάρχουν επίσης το Clio RS και το Clio RS Trophy, τα οποία ήρθαν με κινητήρα βενζίνης 1,6 λίτρων απόδοσης 200 ίππων και 220 ίππων, αντίστοιχα.

Προσφέρθηκε αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με τον κινητήρα 1.2 TCe 120 ίππων και τον κινητήρα 1.5 dCi 110 ίππων, ενώ οι υπόλοιπες εκδόσεις ήρθαν με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων. Το facelift του 2016 εισήγαγε μια επιλογή χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων 6 σχέσεων, αλλά μόνο για αυτούς τους δύο κινητήρες που αναφέρθηκαν προηγουμένως.

Πλεονεκτήματα Renault Clio IV

Το Clio IV είναι πολύ ωραίο εμφανισιακά και εξακολουθεί να είναι επίκαιρο στη σημερινή αγορά, όσον αφορά τη σχεδίασή του. Όταν κυκλοφόρησε, ήταν αρκετά εντυπωσιακό, καθώς έμοιαζε πολύ πιο μοντέρνο και fun-to-drive από τους αντιπάλους του, τo Volkswagen Polo, Opel Corsa και Ford Fiesta.

Με πορτ-μπαγκάζ 300 λίτρα, προσφέρει επίσης περισσότερο χώρο για αποσκευές από όλους τους προαναφερθέντες ανταγωνιστές.

Το Renault Clio IV είναι επίσης ένα άνετο και ασφαλές αυτοκίνητο – ένα από τα ασφαλέστερα στην κατηγορία Β. Στην πραγματικότητα, έχει πέντε αστέρια σε δοκιμές Euro NCAP, 88% βαθμολογία ενήλικων επιβατών και 89% βαθμολογία ανήλικων επιβατών.

Μειονεκτήματα Renault Clio IV

Αν και φαίνεται σπορ και έχει καλή οδική συμπεριφορά, το Renault Clio IV δεν είναι τόσο fun-to-drive στην οδήγηση όσο το Ford Fiesta. Δεν είναι μεγάλη η διαφορά και πιθανώς δεν είναι σημαντική για τους περισσότερους πελάτες.

Αυτό που είναι πιο σημαντικό είναι η ποιότητα των υλικών που χρησιμοποιούνται για το εσωτερικό. Ενώ το ταμπλό και οι πόρτες φαίνονται πολύ καλές, γενικότερα το εσωτερικό δίνει την αίσθηση χαμηλότερης ποιότητας από αυτό που προσφέρουν οι αντίπαλοι.

Επίσης, πολλοί ιδιοκτήτες έχουν αναφέρει προβλήματα με τους αισθητήρες παρακολούθησης πίεσης των ελαστικών, ακόμη και μετά από επανειλημμένες αντικαταστάσεις εντός της εγγύησης.

Ποιο Renault Clio IV πρέπει να αγοράσω;

Αν θέλεις μια πιο κομψή εμφάνιση, το facelift του 2016 έφερε περισσότερη φινέτσα στη σχεδίαση του Renault Clio IV. Ωστόσο, εμείς προτιμάμε την πιο φρέσκια και πιο σπορ εμφάνιση του μοντέλου πριν το facelift. Και δεδομένου ότι η ανανέωση του 2016 ήταν κυρίως αισθητική, η επιλογή μας θα ήταν ένα pre-facelift μοντέλο με κινητήρα 0,9 TCe 90 ίππων.

Εάν μπορείς να βρεις ένα Renault Clio IV εξοπλισμένο με τη λειτουργία “Eco”, αυτό θα σου προσφέρει ακόμη καλύτερη οικονομία καυσίμου (4,5 λίτρα τα 100 χλμ.), αν φυσικά δεν σε πειράζει η πιο αργή επιτάχυνση.

Τιμές μεταχειρισμένου Renault Clio IV

Ενώ τα Renault είναι γενικά φθηνά στη λειτουργία τους και τα ανταλλακτικά είναι πάντα διαθέσιμα, θα πρέπει να προσέξεις εξαρχής σε τι Clio IV θα επενδύσεις. Αναζήτησε ένα που έχει συντηρηθεί καλά και έχει κάνει όλα τα σέρβις στην ώρα τους. Οι τιμές ξεκινούν από 7.200€.

Δες Επιλεγμένα Renault Clio

 

Ποιες είναι οι εναλλακτικές;

Οι συνήθεις ύποπτοι όταν πρόκειται για τους αντιπάλους του Renault Clio IV είναι τα προαναφερθέντα Volkswagen Polo, Opel Corsa και Ford Fiesta. Μια «διαφορετική» εναλλακτική θα μπορούσε να είναι το Hyundai i20, είναι το μόνο που προσφέρει καλύτερη σχέση ποιότητας-τιμής από το Clio.