#TrueStory

Όλοι θέλουμε ένα καλό αυτοκίνητο. Είτε για να ανεβάσουμε το κοινωνικό μας στάτους, είτε για να «ανεβάσουμε» ταχύτητα, είτε για άλλους προσωπικούς ή οικογενειακούς λόγους.

Αυτοκίνητα που τα βλέπουμε καθημερινά δίπλα μας και ονειρευόμαστε μια μέρα, ότι κάποιο από αυτά, θα γίνει δικό μας! Audi, Mercedes, ΒΜW είναι μερικά μόνο από αυτά που μας κεντρίζουν το ενδιαφέρον. Το καλό είναι ότι άμα σκέφτεσαι ήδη το επόμενό σου αυτοκίνητο, όλες αυτές τις μάρκες μπορείς να τις βρεις στο Spotawheel.gr

Σκοπός αυτού του κειμένου είναι στο τέλος του να γνωρίζεις όχι μόνο το όνομα της αγαπημένης σου μάρκας αλλά και από πού προήλθε αυτό, μαζί με την ιστορία του συμβόλου της. Γιατί όλα στη ζωή έχουν τη δική τους ξεχωριστή ιστορία!

Αυτή η ιστορία ξεκινάει τον 19ο αιώνα και καταλήγει στο σήμερα, και ίσως σε εσένα με το κλειδί στο χέρι και την εγγύηση και αξιοπιστία της Spotawheel.

Έτοιμος; Ξεκινάμε!

Ακούστε για το Audi!

Tο 1904 o Γερμανός Μηχανικός August Horch ίδρυσε την εταιρεία August Horch & Cie Motorwagenwerke AG. Μετά από κάποιες συνήθεις επαγγελματικές παρεξηγήσεις, ο Horch εγκατέλειψε την εταιρεία και το 1909 δημιούργησε τη δική του με την ονομασία August Horch Automobilwerke GmbH.

Οι νομικές αντιπαραθέσεις όμως ανάγκασαν τον Horch να αλλάξει το όνομα σε Audi. Και αυτό εξαιτίας του γιου του.

Το επίθετο του Horch σημαίνει “ακούστε” και άρεσε πολύ στο γιο του. Έτσι ο μπαμπάς Horch έψαξε και βρήκε ότι το «ακούστε» στα λατινικά λέγεται Audi. Τόσο απλά!

Η ιστορία μόλις είχε γραφτεί με χρυσά γράμματα. Οι 4 δακτύλιοι του λογοτύπου συμβολίζουν τις τέσσερις εταιρείες πριν τη συγχώνευσή τους.

Το όνομά μου είναι Martin. Aston Martin.

Η αγαπημένη μάρκα του διάσημου πράκτορα James Bond ιδρύθηκε το 1913 από τον Robert Bamford και τον Lionel Martin.

Το Aston Martin ήταν αρχικά γνωστό ως Bamford & Martin Ltd. Το 1914 άλλαξαν το όνομά τους σε Aston Martin αφού ο Lionel Martin κέρδισε το Aston Hill Climb στο Buckinghamshire της Αγγλίας.

Το πρώτο τους λογότυπο ήταν ένας απλός κύκλος που περιείχε τα γράμματα Α και Μ. Ωστόσο, η εταιρεία αναγκάστηκε να κλείσει το 1925 λόγω οικονομικών δυσκολιών. Αναστήθηκε το 1926 από μια ομάδα επενδυτών, χωρίς όμως το κυκλικό έμβλημα το οποίο αντικαταστάθηκε από τα εμβληματικά φτερά.

Από τότε, το λογότυπο έχει υποστεί μικρές αλλαγές, αλλά παρέμεινε πιστό στο φτερωτό έμβλημα – ακόμη και όταν η μάρκα εξαγοράστηκε από τον Άγγλο βιομήχανο, David Brown.

Η οικογένεια της Mercedes-Benz

Ήταν η πρώτη εταιρεία που κατασκεύασε βενζινοκίνητο αυτοκίνητο, πίσω στο 1886. Το όνομά της είναι μάλλον εύκολο να το σκεφτείς ή μπορεί ήδη να το ξέρεις: προέκυψε από τον ιδρυτή της Karl Benz και από το όνομα της μικρής κόρης του αρχιμηχανικού Emil Jellinek που δημιούργησε το εμπορικό σήμα της Daimler Motor Group, της εταιρείας που πρώτη λάνσαρε το πρώτο Mercedes 35Hp.

Το αστέρι του λογοτύπου και σήματος, με τις 3 κορυφές συμβολίζει την δύναμη και την κυριαρχία των κινητήρων Daimler σε ξηρά, θάλασσα και αέρα.

Buick: Πολυτελής και πάνοπλη

Ο Buick είχε μια κρίση ταυτότητας καθώς, με την πάροδο του χρόνου άλλαξε πολλά λογότυπα, μάλλον άσχετα μεταξύ τους.

Από τα ονόματα, πήγε στο γεράκι και από εκεί σε ένα οικόσημο. Στο τέλος όμως κατέληξε στις 3 ασπίδες, που τη συνοδεύει μέχρι και σήμερα.

Το σήμα αυτό εντοπίζεται αρχικά το 1955, με τον ιδρυτή της εταιρείας David Dunbar, και είναι αντιπροσωπευτικό οικόσημο της οικογενειακής του ιστορίας στη Σκωτία.

Και εδώ κάπου τελειώνει η ιστορία.. Εξάλλου η Buick μιλάει περισσότερο με το στιλ της και λιγότερο με λέξεις!

Καιρός για… BMW

Η BMW ξεκίνησε να λειτουργεί το 1912 και διαμορφώθηκε μέσα από τη συγχώνευση 3 γερμανικών εταιρειών. Τα αρχικά BMW σημαίνουν Bayerische Motoren Werke AG (Βαυαρική Βιομηχανία Κινητήρων στα γερμανικά).

Το λογότυπο BMW αντιπροσωπεύει το γαλάζιο του ουρανού, το άσπρο των σύννεφων και τους περιστρεφόμενους έλικες. Σαν να λέμε ιδανικός καιρός για απογείωση!

Αρχικά, απαγορευόταν από τον νόμο να περιλαμβάνονται εμπορικά οικόσημα ή άλλα σύμβολα εθνικής κυριαρχίας σε ένα εμπορικό σήμα. Η λύση σε αυτό το πρόβλημα δόθηκε με χρωματικούς συνδυασμούς, επιλεγμένους να συμπίπτουν με εκείνους της Βαυαρικής σημαίας.

Η υπερηχητική Bugatti

Αν έχετε δει ποτέ το έμβλημα της Bugatti, ίσως αναρωτηθήκατε γιατί ήταν EB αντί για B. Ο λόγος είναι απλός: Ettore Bugatti.

Είναι πολύ ενδιαφέρον να αναφέρουμε ότι με τον θάνατο του ιδρυτής της το 1947, σταμάτησε και η λειτουργία της καθώς δεν υπήρχε κληρονόμος. Υπήρχε όμως η Volkswagen, που αναβίωσε την μάρκα και δημιούργησε ορισμένα υπερηχητικά μοντέλα, απογειώνοντας την εταιρεία αλλά και τις αισθήσεις!

Το λογότυπο της μάρκας παραμένει αφιερωμένο στον αρχικό της ιδρυτή, ως φόρος τιμής σε εκείνον και σήμερα αποτελεί ένα από τα πιο σταθερά και εμβληματικά σήματα.

Η Peugeot δείχνει τα δόντια της

Αρχικά, η οικογένεια Peugeot στη Γαλλία διατηρούσε μικρά εργαστήρια επεξεργασίας σιδήρου. Ειδικότητά της ήταν τα πριόνια. Το πώς πέρασαν από αυτά, στην παραγωγή αυτοκινήτων μην το ρωτάς.

Αυτό που έχει σημασία είναι ότι το λιοντάρι που βλέπουμε στο σήμα της αντιπροσωπεύει τη δύναμη και την τραχύτητα των πριονιών, τα δόντια των οποίων παραπέμπουν στα αιχμηρά δόντια του βασιλιά της ζούγκλας.

Cadillac: Εθισμένη με τις αλλαγές

Τα τελευταία εκατό χρόνια, το λογότυπο Cadillac έχει αλλάξει περισσότερες από 30 φορές, που ίσως αποτελεί και παγκόσμιο ρεκόρ στη συγκεκριμένη κατηγορία. Ενώ όμως γίνονταν όλες αυτές οι αλλαγές, κάποια στοιχεία παρέμεναν ίδια.

Το λοφίο και το εθνόσημο δεν πειράχτηκαν καθώς, ειδικά το δεύτερο, ίσως να συνδέεται με την ιστορία της οικογένειας που μας ταξιδεύει πίσω, στην εποχή των Σταυροφοριών. Μαζί τους και ο συνδυασμός χρωμάτων που παραμένει ίδιος και απαράλλαχτος.

Οι περισσότερες εφαρμογές του λογοτύπου έχουν και στεφάνι, το οποίο όμως θεωρείται περισσότερο διακοσμητικό. Η τάση είναι να καταργηθεί εντελώς, αν δεν έχει ήδη γίνει αυτό!

Alfa Romeo εναντίον Σαρακηνών

Το όνομα της εταιρείας Alfa Romeo είναι ένας συνδυασμός των αρχικών A.L.F.A. (Anonima Lombarda Fabbrica Automobili) και του επιθέτου του επιχειρηματία Nicola Romeo, ο οποίος ανέλαβε τον έλεγχο της εταιρείας το 1915.

Η ιστορία του συμβόλου όμως ξεκινάει στις αρχές της δεκαετίας του 1930 στο Μιλάνο. Το σήμα περικλείει έναν εραλδικό ερυθρό σταυρό, ένα τεράστιο φίδι που τρώει έναν άνδρα και την ονομασία Alfa Romeo στην κορυφή του κύκλου.

Η ιστορία ή ο θρύλος λέει ότι το σήμα απεικόνιζε το οικόσημο της οικογένειας Visconti που ήταν η πιο δυνατή και σεβαστή οικογένεια στο Μιλάνο. Όλα καταδεικνύουν ότι έμπνευση για όσα βλέπουμε σήμερα ήταν ο Otone Visconti, ιδρυτής της οικογένειας και ο ιππότης που νίκησε στη μονομαχία με έναν Σαρακηνό ευγενή. Μετά τη μάχη ο Visconti ακολούθησε την τότε παράδοση και έβαλε τα σύμβολα του ηττημένου στην ασπίδα του: ένα φίδι με έναν άνθρωπο στο στόμα του.

Τα τρία παιδιά της Renault

Η Renault είναι μία από τις παλαιότερες αυτοκινητοβιομηχανίες στον κόσμο. Ιδρύθηκε το 1899 και πήρε το όνομά της από τα τρία αδέρφια που τη δημιούργησαν: τον Louis, τον Marcel και τον Fernand Renault.

Το εμπορικό σήμα δημιουργήθηκε το 1992 και από τότε έχει υποστεί αρκετές βελτιώσεις. Κάθε λεπτομέρεια του σήματος έχει ιδιαίτερο νόημα και αναφέρεται σε συγκεκριμένες ιδιότητες της εταιρείας: το ασημί χρώμα συμβολίζει την κομψότητα και τη δημιουργικότητα και το κίτρινο φόντο συμβολίζει την αισιοδοξία.

Το λογότυπο σχηματίζει 4 διαμάντια που συμβολίζουν τη σχέση των τριών αδερφών με την αυτοκινητοβιομηχανία.

Από την Ιαπωνία με Datsun

Η εταιρεία ιδρύθηκε το 1931. Tο αρχικό όνομα ήταν Datson και δημιουργήθηκε από τα επώνυμα των τριών συνεργατών: Kenjiro Den, Rokuro Aoyama και Meitaro Takeuchi.

Μετά από 3 χρόνια, την εταιρεία ανέλαβε η Nissan η οποία προχώρησε σε αλλαγή της κατάληξης από son σε sun, καθώς θεωρήθηκε ότι έχει πιο θετική χροιά.

Το σύμβολο πολύ λιτό: ένα μπλε ορθογώνιο πάνω από έναν κόκκινο κύκλο, με το όνομα της εταιρίας να αναγράφεται στο ορθογώνιο. Το κόκκινο χρώμα του κύκλου λέγεται ότι φέρει φόρο τιμής στην ιαπωνική σημαία.

Τι ζώδιο είσαι; Lamborghini

Ιδρύθηκε το 1963 από τον Ιταλό Ferruccio Lamborghini. Το εμπορικό σήμα δείχνει έναν χρυσό ταύρο σε μαύρο φόντο και χρυσό περίγραμμα.

Το ζώδιο του Ferruccio ήταν ταύρος. Ο ίδιος ήταν φανατικός των ζωδίων αλλά και των ταυρομαχιών. Η επιλογή του λοιπόν ήταν μάλλον μονόδρομος!

Ford: Από εδώ ξεκίνησαν όλα!

Αν και ο Henry Ford δεν ήταν ο εφευρέτης του αυτοκινήτου, όπως πολλοί νομίζουν, ήταν όμως εκείνος που πρώτος έβαλε σε μαζική παραγωγή το αυτοκίνητο και δημιούργησε μια αυτοκρατορία γεμάτη καινοτομίες. Είναι αυτός που τελικά έφτιαξε το αυτοκίνητο, όπως το γνωρίζουμε σήμερα!

Το μόνο που δεν μπορεί να θεωρηθεί καινοτομία, είναι το σήμα του, που είναι απλώς η υπογραφή του ιδρυτή της.

Δημιουργήθηκε το 1907 από τον επικεφαλή μηχανικό και σχεδιαστή Childe Harold Wills. Το σκεπτικό ήταν… less is more! Από τότε μέχρι σήμερα, το λογότυπο της Ford έχει υποστεί μικρές τροποποιήσεις, συμπεριλαμβανομένης της οβάλ φόρμας που έγινε το 1912.

Με Subaru μέχρι τα αστέρια

Το 1953, πέντε ιαπωνικές εταιρείες αυτοκινήτων συγχωνεύθηκαν με το όνομα Fuji Heavy Industries Ltd (FHI) και υιοθέτησαν ως λογότυπο και ονομασία ένα σύμπλεγμα αστεριών.

Αυτό το σύμπλεγμα, σε Ευρώπη και Αμερική, λέγεται “Πλειάδες” και είναι μέρος του αστερισμού του Ταύρου. Στην Κίνα και στην Ιαπωνία όμως ονομάζεται Subaru που σημαίνει «να κυβερνά» ή «να μαζευόμαστε μαζί».

Η Subaru ήταν η πρώτη μάρκα αυτοκινήτων που χρησιμοποίησε μία ιαπωνική λέξη ως όνομά της.

Η Ferrari και το άλογό της

Το όνομά της το παίρνει από τον Ιταλό ιδρυτή της, Enzo Ferrari, ο οποίος ήταν επίσημος οδηγός των αγώνων Alto το 1924. Το 1939 εγκατέλειψε τους αγώνες και αποφάσισε να ιδρύσει τη δική του εταιρεία.

Το πασίγνωστο σύμβολο με το μαύρο άλογο σε κίτρινο φόντο, συνοδεύεται συνήθως από τα αρχικά S F (Scuderia Ferrari). Το άλογο ήταν αρχικά το σύμβολο του Count Francesco Baracca, ενός θρυλικού άσου της ιταλικής πολεμικής αεροπορίας κατά τον Α’ Παγκόσμιο Πόλεμο, ο οποίος το ζωγράφισε στο αεροπλάνο του κάνοντάς το διαχρονικό!

Jaguar λόγω πολέμου

Αρχικά ήταν γνωστή ως Swallow Sidecar Company, που ήταν το όνομα του Βρετανού κατασκευαστή αυτοκινήτων και άλλαξε σε Jaguar το 1935.

Το αρχικό λογότυπό της ήταν απλά τα αρχικά SS τα οποία όμως, κατά τη διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, παρέπεμπαν αποκλειστικά στην εγκληματική δράση της ομώνυμης στρατιωτικής μονάδας των Ναζί.

Έτσι, το 1945 μπήκε στη ζωή μας το διάσημο «Jumping Jaguar», που υποδηλώνει την ταχύτητα και το στιλ για τα οποία είναι διάσημη η μάρκα. Το λογότυπο αυτό είναι πλέον ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα σε όλο τον κόσμο!

Rolls-Royce ή αλλιώς η Ιπτάμενη Κυρία της οδήγησης

Ξεκίνησε τη λειτουργία της το 1906 στη Αγγλία και το όνομά της προήλθε εύκολα από τα επώνυμα των ιδρυτών της: Charles Rolls και Henry Royce.

Το σήμα της, το άγαλμα με τη γυναικεία φιγούρα στα καπό των θρυλικών αυτοκινήτων, ονομάζεται “το πνεύμα της έκστασης” ή “Silver Lady” ή “Flying Lady”. Το συγκεκριμένο στολίδι ήταν αρχικά προαιρετικό, αλλά στο τέλος μονιμοποιήθηκε ως ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα και όμορφα σύμβολα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.

Volkswagen: Καθαρές δουλειές

Οι Γερμανοί φημίζονται για την λιτή και απέριττη σκέψη τους. Και η Volkswagen το αποδεικνύει με ένα λογότυπο που παραπέμπει αποκλειστικά στο όνομα του ιδρυτή της.

Το σκεπτικό σε αυτήν την επιλογή ήταν ότι τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα έπρεπε να είναι προσιτά για όλους, ανεξαρτήτως κοινωνικό-οικονομικής θέσης. Και ένα αυτοκίνητο για όλους δεν θα μπορούσε να έχει ένα εκλεπτυσμένο σήμα. Δύο γράμματα, δύο αρχικά ονομάτων και τελειώσαμε!

Toyota τώρα, Toyoda πριν

To διάσημο λογότυπο, ειδικά σε Ευρώπη και Ασία, κυκλοφορεί στην αγορά από τις αρχές του 1990. Ο μεγάλος οβάλ κύκλος συμβολίζει τη Γη, ενώ ο συνδυασμός των δύο κύκλων που σχηματίζει το γράμμα T είναι φυσικά το πρώτο γράμμα της λέξης Toyota.

Πήρε το όνομά της από τον ιδρυτή της Kiichiro Toyoda, αργότερα όμως μετατράπηκε σε Toyota καθότι η πρώτη ονομασία σημαίνει “γόνιμες ρυζοκαλλιέργειες” και οι μέτοχοι της εταιρείας δεν ήθελαν να ταυτιστεί η εταιρεία με αγροκαλλιέργειες, κάτι που δεν είχε καμιά σχέση με τον κόσμο του αυτοκινήτου. Δεν είχαν και άδικο εδώ που τα λέμε.

Bentley: Το γεράκι της Αγγλίας

Ο Walter Owen Bentley το 1919 παρήγαγε το πρώτο 4κύλινδρο αγωνιστικό αυτοκίνητο με το γνωστό σήμα: ένα ζευγάρι από φτερά γερακιού που περιβάλλεται από το γράμμα “B”, το αρχικό της λέξης Bentley.

Η σκέψη ήταν ότι κάθε αυτοκίνητο Bentley είναι ότι κοντινότερο σε… ιπτάμενο αυτοκίνητο! Και αν κάποιο είχε φτερά αυτό θα μπορούσε να είναι μόνο μια Bentley!

Skoda με οικολογική συνείδηση

H τσέχικη κατασκευάστρια εταιρεία αυτοκινήτων Skoda ιδρύθηκε το 1895 από τους αδερφούς Laurin & Klement Václav.

Το σύμβολό της, το διάσημο φτερωτό βέλος, αντιπροσωπεύει την ταχύτητα και την πρόοδο, ενώ τα τρία φτερά συμβολίζουν την ενότητα και την πληρότητα.

Τα τελευταία χρόνια, το σύμβολο εμφανίζεται πάντα με πράσινο χρώμα για να παραπέμπει στην περιβαλλοντική μέριμνα και ανάπτυξη, που είναι βασικό στοιχείο της φιλοσοφίας της εταιρείας.

Επίλεξε σοφά το επόμενό σου αυτοκίνητο!

Όπως έχουμε ξαναγράψει, το πρώτο πράγμα πριν αποφασίσεις να αγοράσεις αυτοκίνητο είναι να ιεραρχήσεις τις ανάγκες σου και να βάλεις προτεραιότητες. Τώρα, μαζί με τα υπόλοιπα κριτήρια, θα βάζεις και την ιστορία του ονόματος και του λογοτύπου του αγαπημένου σου αυτοκινήτου. Έτσι γίνονται οι ολοκληρωμένες δουλειές! Πάντα φυσικά με την γνώση και την αξιοπιστία της Spotawheel.

Βρες ένα Κορυφαίο Αυτοκίνητο!

spotop
Spotawheel

Πως σου φάνηκε το άρθρο; Γράψε μου στα σχόλια πιο κάτω

Άσε το σχόλιο σου

Η διεύθυνση e-mail σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *