Συμβουλές

Είτε έχουμε ένα καινούργιο αυτοκίνητο, είτε κάποιο μεταχειρισμένο, είναι θέμα χρόνου να εμφανιστούν κάποιες μικροβλάβες. Αυτές είναι κομμάτι της σχέσης μας με το αγαπημένο μας όχημα και όσο περισσότερο το γνωρίζουμε, τόσο ευκολότερα μπορούμε να προβλέψουμε και κάποιες από αυτές τις βλάβες.

Αυτό που όλοι πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας είναι τα προληπτικά μέτρα προστασίας που μπορούμε να πάρουμε έτσι ώστε το αυτοκίνητό μας να δείχνει, αλλά και να είναι απολύτως υγιές.

Παραδείγματος χάριν η πιστή τήρηση του προγραμματισμένου service (ή κάνοντας συχνότερα service) μπορεί να μας προφυλάξει από πολλούς και απρόσμενους μπελάδες. Λάδια, φίλτρα, αέρας, υγρά κλπ. είναι μερικά στοιχεία που εύκολα μπορούμε να ελέγξουμε, μερικές φορές ακόμα και μόνοι μας.

Αρκεί όμως το service για να κρατάμε το αυτοκίνητό μας σε απόλυτη ετοιμότητα;

Όχι, για αυτό και εμείς στη Spotawheel επιλέξαμε να παρουσιάσουμε μερικούς επιπλέον τρόπους που μπορεί να αποδειχτούν καθοριστικοί για τη σωστή συντήρηση του οχήματος.

1. Καινούργιο αυτοκίνητο; Με γεια και χαλαρά…!

Τουλάχιστον στην αρχή, αν το αυτοκίνητο έχει λιγότερα από 1.000 χιλιόμετρα στο ενεργητικό του, τότε καλό είναι να το πάμε χαλαρά και απαλά. Να μην πατάμε το γκάζι απότομα δοκιμάζοντας την επιτάχυνση, αλλά να διατηρούμε τις στροφές του κινητήρα κάτω από τις 4.000. Συνήθως μετά από αυτή την περίοδο της πρώτης γνωριμίας, οι κατασκευαστές προτείνουν και μια αλλαγή λαδιού, έτσι για το καλό!

2. Υπομονή στην επιτάχυνση

Η γρήγορη και απότομη επιτάχυνση καταναλώνει περισσότερο καύσιμο και πιέζει αισθητά τον κινητήρα, το κιβώτιο ταχυτήτων αλλά και τα φρένα.

Για αυτό, αρχικά επιταχύνουμε πιο αργά για να βοηθήσουμε το σύστημα μετάδοσης κίνησης και να δώσουμε στο αυτοκίνητό μας τη δυνατότητα να μεταβεί αρμονικά στις δικές μας ανάγκες χωρίς να εμφανίσει ενδιάμεσα προβλήματα.

Παρ’ όλα αυτά υπάρχουν στιγμές που θα χρειαστεί να οδηγήσουμε πιο γρήγορα για να βοηθήσουμε τον κινητήρα να κάψει όλα τα αποθέματα άνθρακα. Η καλύτερη «πίστα» για να κάνουμε κάτι τέτοιο είναι οι εθνικές οδοί, όπου επιτρέπονται υψηλότερες ταχύτητες σε μεγαλύτερη απόσταση.

Προσοχή όμως! Στη Spotawheel πιστεύουμε ακράδαντα ότι προτεραιότητα στην οδήγηση έχει η ασφάλειά μας. Οδηγούμε πάντα προσεκτικά, τηρώντας τον Κ.Ο.Κ. σε κάθε δρόμο.

3. Σπινιαρίσματα κάνουμε μόνο με τη φαντασία μας

Ναι μπορεί να είναι εντυπωσιακά και να μας αρέσει ο θόρυβος που τα συνοδεύει, αλλά η υπερβολική περιστροφή των τροχών (έτσι λέγεται το σπινάρισμα επισήμως) ισοδυναμεί με μεγάλη απώλεια ενέργειας. Παράλληλα, αυξάνει τη φθορά γραμμής μετάδοσης της κίνησης και των ελαστικών σε στεγνή άσφαλτο, ενώ σε βρεγμένο οδόστρωμα οδηγεί σε πολύ μεγάλη σπατάλη καυσίμου.

Αν λοιπόν προτιμούμε ένα καλά συντηρημένο και ασφαλές αυτοκίνητο, από κάποιους ανώφελους και στιγμιαίους εντυπωσιασμούς, τότε απλώς κρατάμε τα σπινιαρίσματα για καμιά κινηματογραφική ταινία!

4. Less is more. Ισχύει παντού όμως;

Η απάντηση είναι όχι. Κάποιοι μπορεί να νομίζουν ότι οδηγώντας λιγότερο το αυτοκίνητό τους το διατηρούν σε καλύτερη κατάσταση. Και όμως, είναι πολύ σημαντικό να οδηγούμε τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα.

Όταν το αυτοκίνητο παραμένει ακινητοποιημένο για μεγάλο χρονικό διάστημα, η μπαταρία εξασθενεί, τα λάστιχα χάνουν σιγά σιγά τον αέρα τους και θα «κάτσουν» στο σημείο που πατάνε, θα τετραγωνίσουν και θα κάνουν θόρυβο κατά την κίνηση. Επιπλέον, οι σωληνώσεις του air condition ξεραίνονται και όλα τα υγρά του αυτοκινήτου οξειδώνονται.

5. Απομακρυνθείτε από το σπίτι σας

Πόσο συχνά δεν προτείνουμε σε φίλους και οικογένεια, μια εκδρομούλα «εδώ κοντά» για να ξεφύγουμε και λίγο από την καθημερινότητα; Ε φτάνει πια!

Τα συχνά ταξίδια μικρής διάρκειας μπορεί να επηρεάσουν αρνητικά το αυτοκίνητό μας.

Ο λόγος είναι ότι ο κινητήρας πιθανότατα να μη φτάσει σε πλήρη θερμοκρασία λειτουργίας. Τι σημαίνει αυτό; Ότι μπορεί να προκαλέσει συσσώρευση καταλοίπων, συμπύκνωση και τελικά διάβρωση. Επίσης μπορεί να αποδυναμώσει την μπαταρία καθώς δεν προλαβαίνει να φορτίσει πλήρως.

Για αυτό την επόμενη φορά που θα θέλετε να αποδράσετε, επιλέξτε έναν προορισμό μακρινό με το αξιόπιστο και καλοσυντηρημένο αυτοκίνητό σας.

6. Προσοχή στις λακκούβες

Ε καλά, αυτό το ξέρουμε! Οι λακκούβες καταστρέφουν τα ελαστικά και τους τροχούς. Οι κραδασμοί μεταφέρονται στο τιμόνι με κίνδυνο να χάσουμε τον έλεγχο του αυτοκινήτου, ενώ μαζί μας υποφέρουν φυσικά και οι αναρτήσεις.

Για αυτό αν δεν μπορούμε να αποφύγουμε μια λακκούβα, τουλάχιστον ας πέσουμε μέσα με χαμηλή ταχύτητα.

7. Τα προκαταρκτικά μπορούν να κάνουν τη διαφορά

Σε περίπτωση ειδικά που δεν οδηγούμε και τόσο συχνά, προτείνεται η προθέρμανση του αυτοκινήτου μας πριν ξεκινήσουμε, έτσι ώστε τα υγρά να ρέουν μέσω του κινητήρα και να διαλύουν οποιαδήποτε συμπύκνωση.

Η προθέρμανση δεν είναι απαραίτητο να διαρκεί πολύ, απλώς μειώνουμε τις στροφές του κινητήρα μέχρι να δούμε τον δείκτη θερμοκρασίας να μετακινείται έστω και λίγο.

Μια ακόμα καλή ιδέα είναι να οδηγούμε στα πρώτα χιλιόμετρα σε χαμηλές στροφές, εφόσον ξεκινάμε άμεσα και χωρίς προθέρμανση.

8. Το αυτοκίνητό μας δεν είναι νταλίκα. Εκτός και αν είναι..

Αν λοιπόν δεν είμαστε επαγγελματίες σε φορτηγά και νταλίκες, καλό θα ήταν να αποφεύγουμε την υπερβολική φόρτωση του αυτοκινήτου μας, ειδικά με βαριά αντικείμενα.

Τα μεγάλα φορτία πιέζουν επιπλέον το κιβώτιο ταχυτήτων, την ανάρτηση και τα φρένα.

Για αυτό ελέγχουμε και πάλι το manual του αυτοκινήτου για να θυμηθούμε ποιο είναι το ωφέλιμο βάρος, αλλά και την ικανότητα ρυμούλκησης που προτείνεται από τον κατασκευαστή.

9. Δεν οδηγούμε στα όρια

Αν τυχόν οδηγούμε με πάνω από 100 χλμ την ώρα, η κατανάλωση καυσίμου αυξάνεται έως και 15%. Αυτό σημαίνει ότι ο κινητήρας του αυτοκινήτου μας επιβαρύνεται και μαζί του το κιβώτιο ταχυτήτων και τα ελαστικά μας, αφού αυξάνεται η θερμότητα που παράγεται.

Επίσης, οι υψηλές ταχύτητες οδηγούν μαθηματικά στην αύξηση ατυχημάτων ή δυστυχημάτων. Αυτό είναι απαράδεκτο να συμβαίνει στη σύγχρονη εποχή, όπου δρόμοι και αυτοκίνητα είναι σαφώς καλύτερης ποιότητας από το παρελθόν και το γεγονός αυτό, από μόνο του, αυξάνει τη δική μας ευθύνη ως οδηγοί.

10. Δεν αφήνουμε το αυτοκίνητο νηστικό

Σε μερικούς από εμάς αρέσει να αφήνουμε το ντεπόζιτο του αυτοκινήτου σχεδόν άδειο και να του βάζουμε λίγο καύσιμο κάθε φορά που πάει να αδειάσει εντελώς. Τα αυτοκίνητα όμως είναι σαν τα μωρά. Τα ταΐζουμε συχνά και συστηματικά!

Οι συνεχώς μικρές ποσότητες καυσίμου θερμαίνουν την αντλία καυσίμου και την φθείρουν γρηγορότερα. Ένα μικρό κόλπο είναι να κρατάμε στο ντεπόζιτο τουλάχιστον το ¼ της χωρητικότητας του γεμάτο.

11. Όπισθεν ολοταχώς! Αφού σταματήσουμε πρώτα όμως.

Υπάρχει ένα σύστημα στο αυτοκίνητο που ονομάζεται ιμάντας χρονισμού. Κάθε συνεργείο θα μας πει ότι η επισκευή του είναι μάλλον μια δαπανηρή υπόθεση.

Για να αποφύγουμε αυτού του είδους τα μεγάλα και δαπανηρά έξοδα κάνουμε κάτι πάρα πολύ απλό: όταν πρόκειται να κάνουμε όπισθεν φροντίζουμε το αυτοκίνητο να είναι πρώτα ακινητοποιημένο, διαφορετικά η πίεση που θα ασκήσουμε μπορεί να είναι μοιραία για τον ιμάντα χρονισμού.

12. Δεν οδηγούμε στα «κόκκινα»

Τα περισσότερα αυτοκίνητα έχουν στροφόμετρο. Όλα τα στροφόμετρα έχουν κόκκινες ενδείξεις όσο αυξάνει ο αριθμός μέτρησης. Αυτό το κόκκινο χρώμα είναι απαγορευτικό για την καλή συντήρηση του αυτοκινήτου μας. Δεν το πλησιάζουμε καν. Αν το κάνουμε διατρέχουμε κίνδυνο υπερθέρμανσης του υπερσυμπιεστή ή του κινητήρα.

13. Αφήνοντας το γκάζι, διατηρούμε σώας τας φρένας των φρένων

Βλέποντας πάντα τον δρόμο μπροστά μας είναι πολλές φορές εύκολο να προβλέψουμε αν κάποιο από τα προπορευόμενα οχήματα είναι έτοιμο να επιβραδύνει. Σε αυτήν την περίπτωση είναι επίσης εύκολο, αντί να φρενάρουμε, να αφήσουμε το πόδι από το γκάζι έτσι ώστε το αυτοκίνητό μας να επιβραδύνει μόνο του ήρεμα και ομαλά, ειδικά όταν διαθέτουμε χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Έτσι, τα φρένα μας εξοικονομούν πολλές δυνάμεις για τη συνέχεια.

14. Βάφουμε για να μην «τη βάψουμε»

Φθορές θα υπάρχουν πάντα. Κάποιες από αυτές αφορούν και στο χρώμα του αυτοκινήτου μας. Δεν αφήνουμε ποτέ εκτεθειμένα τα κενά στο χρώμα, αλλά τα επιδιορθώνουμε. Διαφορετικά μπορεί να υπάρξει διάβρωση του μετάλλου που μπορεί να επεκταθεί.

15. Στο παρκάρισμα κρατάμε ουδέτερη στάση

Ένα μικρό tip για αυτοκίνητα με αυτόματο κιβώτιο. Όταν σταθμεύουμε, συνήθως το βάζουμε στην ένδειξη “Park”. Λογικό, αφού έτσι γράφει. Αλλά αυτή η θέση δεν είναι η καλύτερη γιατί δημιουργεί πίεση στο σύστημα μετάδοσης.

Επίσης δεν είναι η πλέον αξιόπιστη επιλογή, καθώς ενδέχεται μερικές φορές να μην πιάσει. Για αυτό αν πρόκειται να σταθμεύσουμε προσωρινά είναι καλύτερο να το βάζουμε στο «Neutral” και να τραβάμε το χειρόφρενο.

Η θέση «Park» συστήνεται όταν πρόκειται να κλείσουμε το αυτοκίνητο και να φύγουμε.

16. Καθαρίζουμε πού και πού

Το πλύσιμο βοηθάει στην πρόληψη της διάβρωσης και διατηρεί το χρώμα σε καλή κατάσταση. Σε περίπτωση που οδηγείται στα χιόνια και η άσφαλτος έχει αλάτι, τότε πλένουμε το αυτοκίνητο και στην κάτω πλευρά του.

Ψάχνετε ένα Πραγματικά Καλό Αυτοκίνητο;

Στη Spotawheel, καθημερινά ελέγχουμε δεκάδες μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με τους πιο αυστηρούς κανόνες της αγοράς. Τα καλύτερα από αυτά (μόλις 1 στα 20) αναρτώνται στο site μας με λεπτομερείς φωτογραφίες και video.

Εσείς επιλέγετε το αυτοκίνητο που θέλετε, το φέρνουμε για test drive εκεί που σας βολεύει, το παραλαμβάνετε με εγγύηση έως και 5 χρόνια!

 

spotop
Spotawheel

Πως σου φάνηκε το άρθρο; Γράψε μου στα σχόλια πιο κάτω

Άσε το σχόλιο σου

Η διεύθυνση e-mail σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *