Εάν η καθαριότητα είναι η μισή αρχοντιά του αυτοκινήτου, η άλλη μισή είναι η… συντήρηση. Ακόμα κι ένα καινούργιο αυτοκίνητο είναι θέμα χρόνου να εμφανίσει κάποια μικροβλάβη εάν δε συντηρείται σωστά.

Αυτό που πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας είναι τα προληπτικά μέτρα προστασίας που μπορούμε να πάρουμε έτσι ώστε το αυτοκίνητό μας να δείχνει, αλλά και να είναι απολύτως υγιές. Όπως έχει πει και ο πατέρας της Ιατρικής, Ιπποκράτης:

Καλύτερο της θεραπείας, η πρόληψη

Παραδείγματος χάριν η πιστή τήρηση του προγραμματισμένου service (ή κάνοντας συχνότερα service) μπορεί να μας προφυλάξει από πολλούς και απρόσμενους μπελάδες. Λάδια, φίλτρα, αέρας, υγρά κλπ. είναι μερικά στοιχεία που εύκολα μπορούμε να ελέγξουμε, μερικές φορές ακόμα και μόνοι μας.

Αρκεί όμως το service για να κρατάμε το αυτοκίνητό μας σε απόλυτη ετοιμότητα;

Όχι, για αυτό και εμείς επιλέξαμε να παρουσιάσουμε μερικούς επιπλέον τρόπους που μπορεί να αποδειχτούν καθοριστικοί για τη σωστή συντήρηση του οχήματος.

1. Καινούργιο αυτοκίνητο; Με ‘γεια και χαλαρά…!

Τουλάχιστον στην αρχή, αν το αυτοκίνητο έχει λιγότερα από 1.000 χιλιόμετρα στο ενεργητικό του, τότε καλό είναι να το πάμε χαλαρά και απαλά. Να μην πατάμε το γκάζι απότομα δοκιμάζοντας την επιτάχυνση, αλλά να διατηρούμε τις στροφές του κινητήρα κάτω από τις 4.000. Συνήθως μετά από αυτή την περίοδο της πρώτης γνωριμίας, οι κατασκευαστές προτείνουν και μια αλλαγή λαδιού, έτσι για το καλό!

Το λεγόμενο και ως “στρώσιμο“. Αν και ισχύει σε όλα τα καινούργια αυτοκίνητα, το στρώσιμο μπορεί να εφαρμοστεί και σε ένα μεταχειρισμένο που έχει αποκτηθεί πρόσφατα. Έτσι, τα πρώτα χιλιόμετρα του αυτοκινήτου γίνονται με σύνεση. Μέχρι να μάθουμε ακριβώς πως συμπεριφέρεται, αν έχει κάποια σημεία προσοχής και να μην το επιβαρύνουμε με μία επιθετική οδήγηση.

2. Υπομονή στην επιτάχυνση

Η γρήγορη και απότομη επιτάχυνση καταναλώνει περισσότερο καύσιμο και πιέζει αισθητά τον κινητήρα, το κιβώτιο ταχυτήτων αλλά και τα φρένα.

Για αυτό, αρχικά επιταχύνουμε πιο αργά για να βοηθήσουμε το σύστημα μετάδοσης κίνησης και να δώσουμε στο αυτοκίνητό μας τη δυνατότητα να μεταβεί αρμονικά στις δικές μας ανάγκες χωρίς να εμφανίσει ενδιάμεσα προβλήματα.

Παρ’ όλα αυτά υπάρχουν στιγμές που θα χρειαστεί να οδηγήσουμε πιο γρήγορα για να βοηθήσουμε τον κινητήρα να κάψει όλα τα αποθέματα άνθρακα. Το καλύτερο μέρος για να γίνει αυτό είναι οι εθνικές οδοί, όπου επιτρέπονται υψηλότερες ταχύτητες σε μεγαλύτερη απόσταση.

Προσοχή όμως! Στη Spotawheel πιστεύουμε ακράδαντα ότι προτεραιότητα στην οδήγηση έχει η ασφάλειά μας. Οδηγούμε πάντα προσεκτικά, τηρώντας τον Κ.Ο.Κ. σε κάθε δρόμο.

3. Σπινιαρίσματα κάνουμε μόνο με τη φαντασία μας

Ναι μπορεί να είναι εντυπωσιακά και να μας αρέσει ο θόρυβος που τα συνοδεύει, αλλά η υπερβολική περιστροφή των τροχών (έτσι λέγεται το σπινάρισμα επισήμως) ισοδυναμεί με μεγάλη απώλεια ενέργειας. Παράλληλα, αυξάνει τη φθορά γραμμής μετάδοσης της κίνησης και των ελαστικών σε στεγνή άσφαλτο, ενώ σε βρεγμένο οδόστρωμα οδηγεί σε πολύ μεγάλη σπατάλη καυσίμου.

Αν λοιπόν προτιμούμε ένα καλά συντηρημένο και ασφαλές αυτοκίνητο, κρατάμε τα σπινιαρίσματα για καμιά κινηματογραφική ταινία στο Netflix!

4. Less is more. Ισχύει παντού όμως;

Η απάντηση είναι όχι. Κάποιοι μπορεί να νομίζουν ότι οδηγώντας λιγότερο το αυτοκίνητό τους το διατηρούν σε καλύτερη κατάσταση. Και όμως, είναι πολύ σημαντικό να οδηγούμε τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα.

Όταν το αυτοκίνητο παραμένει ακινητοποιημένο για μεγάλο χρονικό διάστημα, η μπαταρία εξασθενεί, τα λάστιχα χάνουν σιγά σιγά τον αέρα τους και θα «κάτσουν» στο σημείο που πατάνε, θα τετραγωνίσουν και θα κάνουν θόρυβο κατά την κίνηση. Επιπλέον, οι σωληνώσεις του air condition ξεραίνονται και όλα τα υγρά του αυτοκινήτου οξειδώνονται.

5. Απομακρύνσου από το σπίτι σου

Πόσο συχνά δεν προτείνουμε σε φίλους και οικογένεια, μια εκδρομούλα «εδώ κοντά» για να ξεφύγουμε και λίγο από την καθημερινότητα; Ε φτάνει πια!

Τα συχνά ταξίδια μικρής διάρκειας μπορεί να επηρεάσουν αρνητικά το αυτοκίνητό μας.

Ο λόγος είναι ότι ο κινητήρας πιθανότατα να μη φτάσει σε πλήρη θερμοκρασία λειτουργίας. Τι σημαίνει αυτό; Ότι μπορεί να προκαλέσει συσσώρευση καταλοίπων, συμπύκνωση και τελικά διάβρωση. Επίσης μπορεί να αποδυναμώσει την μπαταρία καθώς δεν προλαβαίνει να φορτίσει πλήρως.

Για αυτό την επόμενη φορά που θα θέλεις να αποδράσεις, επίλεξε έναν προορισμό μακρινό με το αξιόπιστο και καλοσυντηρημένο αυτοκίνητό σου.

6. Προσοχή στις λακκούβες

Ε καλά, αυτό το ξέρουμε! Οι λακκούβες καταστρέφουν τα ελαστικά και τους τροχούς. Οι κραδασμοί μεταφέρονται στο τιμόνι με κίνδυνο να χάσουμε τον έλεγχο του αυτοκινήτου, ενώ μαζί μας υποφέρουν φυσικά και οι αναρτήσεις.

Για αυτό αν δεν μπορούμε να αποφύγουμε μια λακκούβα, τουλάχιστον ας πέσουμε μέσα με χαμηλή ταχύτητα.

7. Η σωστή προετοιμασία κάνει τη διαφορά

Σε περίπτωση ειδικά που δεν οδηγούμε και τόσο συχνά, προτείνεται η προθέρμανση του αυτοκινήτου μας πριν ξεκινήσουμε, έτσι ώστε τα υγρά να ρέουν μέσω του κινητήρα και να διαλύουν οποιαδήποτε συμπύκνωση.

Η προθέρμανση δεν είναι απαραίτητο να διαρκεί πολύ, απλώς μειώνουμε τις στροφές του κινητήρα μέχρι να δούμε τον δείκτη θερμοκρασίας να μετακινείται έστω και λίγο, ή να πέσει το στροφόμετρο στο ύψος του ρελαντί.

Μια ακόμα καλή ιδέα είναι να οδηγούμε στα πρώτα χιλιόμετρα σε χαμηλές στροφές, εφόσον ξεκινάμε άμεσα και χωρίς προθέρμανση.

8. Το αυτοκίνητό μας δεν είναι νταλίκα. Εκτός και αν είναι..

Αν λοιπόν δεν είμαστε επαγγελματίες σε φορτηγά και νταλίκες, καλό θα ήταν να αποφεύγουμε την υπερβολική φόρτωση του αυτοκινήτου μας, ειδικά με βαριά αντικείμενα.

Τα μεγάλα φορτία πιέζουν επιπλέον το κιβώτιο ταχυτήτων, την ανάρτηση και τα φρένα.

Για αυτό ελέγχουμε και πάλι το manual του αυτοκινήτου για να θυμηθούμε ποιο είναι το ωφέλιμο βάρος, αλλά και την ικανότητα ρυμούλκησης που προτείνεται από τον κατασκευαστή.

9. Δεν οδηγούμε στα όρια

Αν τυχόν οδηγούμε με πάνω από 100 χλμ την ώρα, η κατανάλωση καυσίμου αυξάνεται έως και 15%. Αυτό σημαίνει ότι ο κινητήρας του αυτοκινήτου μας επιβαρύνεται και μαζί του το κιβώτιο ταχυτήτων και τα ελαστικά μας, αφού αυξάνεται η θερμότητα που παράγεται.

Επίσης, οι υψηλές ταχύτητες οδηγούν μαθηματικά στην αύξηση ατυχημάτων ή δυστυχημάτων. Αυτό είναι απαράδεκτο να συμβαίνει στη σύγχρονη εποχή, όπου δρόμοι και αυτοκίνητα είναι σαφώς καλύτερης ποιότητας από το παρελθόν και το γεγονός αυτό, από μόνο του, αυξάνει τη δική μας ευθύνη ως οδηγοί.

10. Δεν αφήνουμε το αυτοκίνητο “νηστικό”

Σε μερικούς από εμάς αρέσει να αφήνουμε το ντεπόζιτο του αυτοκινήτου σχεδόν άδειο και να του βάζουμε λίγο καύσιμο κάθε φορά που πάει να αδειάσει εντελώς. Τα αυτοκίνητα όμως είναι σαν τα μωρά. Τα ταΐζουμε συχνά και συστηματικά!

Οι συνεχώς μικρές ποσότητες καυσίμου θερμαίνουν την αντλία καυσίμου και την φθείρουν γρηγορότερα. Ένα μικρό κόλπο είναι να κρατάμε στο ντεπόζιτο τουλάχιστον το ¼ της χωρητικότητας του γεμάτο. Ενώ πρέπει να το γεμίζουμε τουλάχιστον μία φορά τον μήνα. Ώστε να λειτουργεί πλήρως η αντλία και ο δείκτης βενζίνης.

11. Όπισθεν ολοταχώς! Αφού σταματήσουμε πρώτα όμως.

Υπάρχει ένα σύστημα στο αυτοκίνητο που ονομάζεται ιμάντας χρονισμού. Κάθε συνεργείο θα μας πει ότι η επισκευή του είναι μάλλον μια δαπανηρή υπόθεση.

Για να αποφύγουμε αυτού του είδους τα μεγάλα και δαπανηρά έξοδα κάνουμε κάτι πάρα πολύ απλό: όταν πρόκειται να κάνουμε όπισθεν φροντίζουμε το αυτοκίνητο να είναι πρώτα ακινητοποιημένο, διαφορετικά η πίεση που θα ασκήσουμε μπορεί να είναι μοιραία για τον ιμάντα χρονισμού.

Ειδικά σε ένα αυτόματο αυτοκίνητο, οφείλουμε να σιγουρευτούμε ότι έχει ακινητοποιηθεί πλήρως προτού βάλουμε την όπισθεν (R). Όπως επίσης, πρέπει να περνάμε σταδιακά τις διάφορες θέσεις του κιβωτίου (P, R, N, D) και όχι με μία κίνηση να πάμε από την πρώτη στην τελευταία…

12. Δεν οδηγούμε στα «κόκκινα»

Τα περισσότερα αυτοκίνητα έχουν στροφόμετρο. Όλα τα στροφόμετρα έχουν κόκκινες ενδείξεις όσο αυξάνει ο αριθμός μέτρησης. Αυτό το κόκκινο χρώμα είναι απαγορευτικό για την καλή συντήρηση του αυτοκινήτου μας – ο λεγόμενος κόφτης. Δεν το πλησιάζουμε καν. Αν το κάνουμε διατρέχουμε κίνδυνο υπερθέρμανσης του υπερσυμπιεστή ή του κινητήρα.

13. Αφήνοντας το γκάζι, διατηρούμε σώας τας φρένας των φρένων

Βλέποντας πάντα τον δρόμο μπροστά μας είναι πολλές φορές εύκολο να προβλέψουμε αν κάποιο από τα προπορευόμενα οχήματα είναι έτοιμο να επιβραδύνει. Σε αυτήν την περίπτωση είναι επίσης εύκολο, αντί να φρενάρουμε, να αφήσουμε το πόδι από το γκάζι έτσι ώστε το αυτοκίνητό μας να επιβραδύνει μόνο του ήρεμα και ομαλά, ειδικά όταν διαθέτουμε χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Έτσι, τα φρένα μας εξοικονομούν πολλές δυνάμεις για τη συνέχεια.

Πάντα προσεκτικά και χωρίς να διακινδυνεύουμε την ασφάλεια τη δική μας και των επιβαινόντων για τη συντήρηση του αυτοκινήτου.

14. Βάφουμε για να μην «τη βάψουμε»

Φθορές θα υπάρχουν πάντα. Κάποιες από αυτές αφορούν και στο χρώμα του αυτοκινήτου μας. Δεν αφήνουμε ποτέ εκτεθειμένα τα κενά στο χρώμα, αλλά τα επιδιορθώνουμε. Διαφορετικά μπορεί να υπάρξει διάβρωση του μετάλλου που μπορεί να επεκταθεί.

[Δες: 5 μετατροπές που “ρίχνουν” την αξία του αυτοκινήτου σου]

15. Στο παρκάρισμα κρατάμε ουδέτερη στάση

Ένα μικρό tip για αυτοκίνητα με αυτόματο κιβώτιο. Όταν σταθμεύουμε, συνήθως το βάζουμε στην ένδειξη “Park”. Λογικό, αφού έτσι γράφει. Αλλά αυτή η θέση δεν είναι η καλύτερη γιατί δημιουργεί πίεση στο σύστημα μετάδοσης.

Επίσης δεν είναι η πλέον αξιόπιστη επιλογή, καθώς ενδέχεται μερικές φορές να μην πιάσει. Για αυτό αν πρόκειται να σταθμεύσουμε πρέπει πάντα να σιγουρευόμαστε ότι έχουμε ενεργοποιήσει και το χειρόφρενο.

Ενώ εάν κάνουμε μία προσωρινή στάση είναι καλύτερο να το βάζουμε στο «Neutral” και να τραβάμε το χειρόφρενο.

Η θέση «Park» συστήνεται όταν πρόκειται να κλείσουμε το αυτοκίνητο και να φύγουμε.

16. Καθαρίζουμε πού και πού

Το πλύσιμο βοηθάει στην πρόληψη της διάβρωσης και διατηρεί το χρώμα σε καλή κατάσταση. Σε περίπτωση που οδηγούμε στα χιόνια και η άσφαλτος έχει αλάτι, τότε πλένουμε το αυτοκίνητο και στην κάτω πλευρά του.

Παράλληλα, υπάρχουν μέθοδοι όπως το κερί και το detailing που δίνουν τη δυνατότητα στο αυτοκίνητο να έχει πάντα ένα τείχος προστασίας πάνω του. Ώστε ό,τι γίνει στο εξωτερικό (βρωμιά, γρατζουνιά κτλ) να μην επηρεάζει το χρώμα,, αλλά τη στρώση προστασίας. Κάτι σαν το τζαμάκι του κινητού.
 

Σου Αξίζει Καλύτερο Αυτοκίνητο!

Στη Spotawheel επαναπροσδιορίζουμε τον όρο “εμπιστοσύνη” στον χώρο του αυτοκινήτου!
Πουλάμε ελεγμένα αυτοκίνητα που έχουν περάσει επιτυχώς τους αυστηρότερους ελέγχους.
Πιστοί στις αρχές μας για απαράμιλλη διαφάνεια, παρέχουμε δωρεάν την γραπτή τεχνική αναφορά 200+ σημείων για να ξέρεις τα πάντα για αυτό που αγοράζεις.

Φέρνουμε το αυτοκίνητο που θέλεις στην πόρτα σου για Test Drive ή για μέγιστη ασφάλεια σου δίνουμε την δυνατότητα ανέπαφης αγοράς με δικαίωμα πλήρους επιστροφής χρημάτων και δωρεάν αποστολή σε όλη την Ελλάδα!

Και θα είμαστε δίπλα σου, προσφέροντάς σου εγγύηση έως και 5 χρόνια!
Γιατί σου αξίζει καλύτερο αυτοκίνητο – το πιστεύουμε!