Συμβουλές

Περιπλανιέσαι στις αντιπροσωπείες, σερφάρεις στα sites και ως γνωστόν ψάχνεις να κάνεις το καλύτερο deal.

Κάποια στιγμή μετά από ανελέητο scroll down, κάπου ανάμεσα στις αγγελίες παίρνει το μάτι σου το αυτοκίνητο που ψάχνεις τόσο καιρό, στο ωραίο το χρώμα και με σωστή τιμή!

Διάνα!

Ανοίγεις το λινκ κατα-ενθουσιασμένος αλλά το χαμόγελο κόβεται απότομα. Κι’αυτό γιατί το αυτοκίνητο που μόλις πριν από λίγα δευτερόλεπτα σου έδωσε ελπίδες, παρατήρησες ότι έχει διανύσει κάτι παραπάνω από 150.000 χιλιόμετρα…

Για άλλη μια φορά ξεφυσάς και σιγο-μουρμουρίζεις πως εσύ «ποτέ δε θα βρεις αυτοκίνητο…»

Μια στιγμή όμως…

Κινδυνεύεις στα αλήθεια να βγεις χαμένος από μια τέτοια αγορά, ή είναι καθαρά ψυχολογικό το ζήτημα;

Σε αυτό το άρθρο θα δώσουμε απαντήσεις στο μυστήριο των πολλών χιλιομέτρων έτσι ώστε να ελιχθείς με σιγουριά ανάμεσα στις αγγελίες και να πάρεις την καλύτερη απόφαση, με γνώμονα τις πραγματικές σου ανάγκες!

Πόσα χρόνια «ζει» ένα αυτοκίνητο;

Tο Motorwagen είναι το πρώτο αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε ποτέ, μία πατέντα του Karl Benz. (1886)

Για να απαντήσουμε με ακρίβεια στην ερώτηση «πόσα χρόνια ζει ένα αυτοκίνητο» πρέπει να προσδιορίσουμε πολλούς παράγοντες, όπως για παράδειγμα:

  • το περιβάλλον και το κλίμα της χώρας στο οποίο κινείται
  • τον τύπο του κινητήρα και το είδος καυσίμου (βενζίνη ή diesel)
  • τις ώρες λειτουργίας του κινητήρα
  • τον τρόπο χρήσης και πολλά ακόμα…

Γενικά, 2 είναι οι βασικοί παράγοντες που επηρεάζουν τη διάρκεια ζωής ενός αυτοκινήτου:

  1. το ίδιο το αυτοκίνητο
  2. ο ιδιοκτήτης του 

Ομολογουμένως, υπάρχουν μοντέλα κορυφαίας ποιότητας, τα οποία είναι μελετημένα και  κατασκευασμένα για να αντέχουν εκατομμύρια χιλιόμετρα, όπως για παράδειγμα το Volvo P1800 του Irv Gordon, ενώ υπάρχουν και άλλα, πιο πρόχειρης κατασκευής, που τείνουν να παρακμάζουν γρήγορα.

Από την άλλη, σημαντικό ρόλο παίζει και ο άνθρωπος, ο χειριστής και φροντιστής του οχήματος, του οποίου οι καλές ή οι κακές του συνήθειες επηρεάζουν σημαντικά την κατάσταση ενός αυτοκινήτου, όσων ετών και αν είναι αυτό.

Επομένως, το προσδόκιμο ζωής ενός αυτοκινήτου είναι μάλλον αποτέλεσμα μιας εξίσωσης παρά ένας γενικός κανόνας.

Όσο περισσότερο το φροντίζεις, τόσο περισσότερες είναι οι πιθανότητες να διαρκέσει στο χρόνο χωρίς κοστοβόρες επισκευές.

Πως διατηρείται ένα αυτοκίνητο για πολλά χρόνια;

photo: Mercedes-Benz All-Time-Stars

Τα αυτοκίνητα είναι σαν τους ανθρώπους.

Και οι δύο για να λειτουργήσουμε χρησιμοποιούμε κινούμενα μέρη, τα οποία σταδιακά και με το πέρας του χρόνου τείνουν να αλλοιώνονται και να φθείρονται. Σε κάποια συμβαίνει γρήγορα και σε κάποια άλλα, πιο αργά ή και καθόλου.

Όπως ο άνθρωπος όμως μπορεί να αποφύγει πολλά προβλήματα υγείας με τη σωστή διατροφή, την άσκηση και την ξεκούραση, έτσι και τα αυτοκίνητα, μπορούν να διατηρηθούν στο χρόνο με τις απαραίτητες ενέργειες.

Για να διατηρηθεί λοιπόν «υγιές» ένα αυτοκίνητο στο χρόνο χρειάζεται:

  1. τακτική λίπανση στον κινητήρα,
  2. «ώριμη» οδήγηση
  3. καθαριότητα
  4. τακτικό έλεγχο

Ο σωστός ιδιοκτήτης πραγματοποιεί τις αλλαγές λαδιών by-the-book, επιδιορθώνει άμεσα τα μικρο-προβλήματα και επιτηρεί όλα τα μέρη του αυτοκινήτου σε τακτική βάση.

Εντάξει, τα service ενός αυτοκινήτου είναι απαιτητικά και πολλές φορές ο χρόνος -και κυρίως το κόστος- μάς αποτρέπουν από το να είμαστε απόλυτα συνεπείς σε αυτό το κομμάτι.

Παρόλα αυτά, αν τα παραβλέψουμε και παρατήσουμε το αυτοκίνητο στη μοίρα του, είναι μαθηματικά βέβαιο ότι κάποια στιγμή θα βρεθούμε στο γνωστό δίλημμα:

«Να το πουλήσω ή να το επισκευάσω;»

Τι ανάγκες έχει ένα αυτοκίνητο με πολλά χιλιόμετρα;

Πολλοί μας ρωτάτε: «Θα έχω πρόβλημα αν αγοράσω ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο με περισσότερα από 100.000 χιλιόμετρα;»

Η απάντηση είναι συγκεκριμένη:

«Εξαρτάται από τη συντήρηση του προηγούμενου ιδιοκτήτη.»

Ένα αυτοκίνητο που έχει περάσει το φάσμα των 100.000 χιλιομέτρων, αργά ή γρήγορα θα χρειαστεί να αντικαταστήσει κάποια από τα αναλώσιμα μέρη του, αν δεν έχει ήδη γίνει από τον προηγούμενο ιδιοκτήτη του.

Κάποια από αυτά τα μέρη είναι για παράδειγμα:

…και άλλα που, σιγά-σιγά πλησιάζουν στο τελικό στάδιο φθοράς τους.

Μπορεί ορισμένα από αυτά τα ανταλλακτικά να μην είναι φθηνά, η αντικατάστασή τους όμως θα μειώσει δραματικά την πιθανότητα να παρουσιαστεί κάποιο σοβαρότερο πρόβλημα στο μέλλον.

Όπως είπαμε όμως, αν ο προηγούμενος ιδιοκτήτης έχει συντηρήσει σωστά το αυτοκίνητο, τότε μπορεί να μην χρειαστούν ούτε αυτά!

Το σημαντικό είναι, πριν αγοράσεις ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, να γνωρίζεις με λεπτομέρεια όλο το ιστορικό του.

Γι’αυτό και πρέπει να δίνεις προσοχή σε ένα πλήρως ενημερωμένο βιβλίο service!

Αυτοκίνητα που έχουν περισσότερες από 100.000 χιλιόμετρα και δεν έχουν βιβλίο service, καλύτερα να τα αποφεύγεις.

Αξίζει να αγοράσεις μεταχειρισμένο αυτοκίνητο με πολλά χιλιόμετρα;

Εξαρτάται από εσένα και τις ανάγκες σου.

Καλό είναι να δίνεις προτεραιότητα στα αυτοκίνητα που έχουν λίγα χιλιόμετρα, διότι έχουν περισσότερες πιθανότητες να διατηρηθούν στο χρόνο χωρίς πολλά έξοδα.

Ωστόσο θα ήταν λάθος να περιθωριοποιήσεις ένα αυτοκίνητο που έχει συντηρηθεί άψογα και έχει διανύσει πάνω από 150.000 χιλιόμετρα.

Αν τα χιλιόμετρα είναι πραγματικά και μέσα από το βιβλίο service γνωρίζεις κάθε πτυχή του ιστορικού του, τότε μπορείς εύκολα να υπολογίσεις το budget σου, τις επερχόμενες επισκευές, ακόμα και το ακριβές χρονικό διάστημα που αυτές θα εμφανιστούν!

Ένα τέτοιο αυτοκίνητο μπορεί να είναι το deal που έψαχνες εξαρχής, μην το σνομπάρεις!

Οι αριθμοί στο κοντέρ δεν έχουν σημασία αν δεν γνωρίζεις με ακρίβεια τί αυτοκίνητο αγοράζεις!

Δυστυχώς δεν υπάρχουν πολλά τέτοια αυτοκίνητα στη χώρα μας με αποτέλεσμα να ευδοκιμεί «Το Αυτοκίνητο Ευκαιρία«, το μικρόβιο της αγοράς των μεταχειρισμένων….

Αυτός είναι και ο λόγος που τα sites αγγελιών έχουν γεμίσει με… «dieselάκια -8ετίας -άριστα και ατρακάριστα, μέχρι 80.000 χιλιόμετρα».

Έτοιμος να Αγοράσεις το πιο Αξιόπιστο Αυτοκίνητο;

Στο site μας θα βρεις αυτοκίνητα ιδιωτών που έχουν επιλεχθεί με τα πιο αυστηρά κριτήρια της αγοράς. Αυτοκίνητα που θα βάζαμε μέσα την ίδια μας την οικογένεια.

Εσύ, το μόνο που έχεις να κάνεις είναι να επιλέξεις το αγαπημένο σου, να μάθεις τα πάντα για αυτό μέσα από γραπτές αναφορές, φωτογραφίες και βίντεο που σου παρέχουμε και… καλοτάξιδο!

Δες Κορυφαία Αυτοκίνητα!

 

Panagiotis Mytilinaios
Παναγιώτης

Ο Παναγιώτης σπούδασε δημοσιογραφία αυτοκινήτων στη Μ.Βρετανία. Αυτό από μόνο του αποτελεί μια τρανή απόδειξη ότι λατρεύει τα αυτοκίνητα! Στο παρελθόν έχει δουλέψει στο βρετανικό Autocar και στους PistonHeads, ενώ αραιά και που γράφει για το 4Drivers. Πάνω από όλα όμως είναι υπερήφανο μέλος της ομάδας της Spotawheel!

Πως σου φάνηκε το άρθρο; Γράψε μου στα σχόλια πιο κάτω

3 σχόλια

  1. Avatar Ο/Η Γιωργος λέει:

    Επιτέλους και ένα αντικειμενική άρθρο για τα μεταχειρισμένά.

  2. Avatar Ο/Η Γιάννης Πέτρου λέει:

    το δικό μου seat leon 1,6 2003,εχει 310000xlm.μόλις πριν 10 ημερες αλλαξα δίσκο-πλατώ,ψυγείο κ αντλία νερού για πρώτη φορά! κ είναι ή εγώ βλέπω ότι είναι πλέον σαν καινούργιο!πιστεύω έχει ακόμα 100000xlm . service όλα στην ώρα τους .το μόνο που προδίδει την ηλικία του ειναι το ξεθωριασμένο χρώμα!

  3. Avatar Ο/Η Δημήτρης λέει:

    Ας μην ξεχνάμε ότι στη μηχανολογία υπάρχουν οι έννοιες μεταλλουργικό όριο κόπωση και ερπυσμός. Ένα αυτοκίνητο αποτελείται από ένα σύνολο μηχανισμών από έναν απλό ηλ. Διακόπτη μέχρι τους οδηγούς των βαλβίδων. Όλα αυτά φθείρονται και κοπιάζουν από τις επαναλαμβανόμενες κινήσεις άρα ένα αυτοκίνητο με πολλά χιλιόμετρα σίγα σίγα φθάνει στα όρια του ενώ αποτελεί και μηχάνημα μή ασφαλές και ασύμφορο γι’αυτό χάνει και την αξία του. Προσοχή γιατί και οι αερόσακοι και προεντατήρες έχουν ημερομηνία λήξης.

Άσε το σχόλιο σου

Η διεύθυνση e-mail σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *