Buying Guide

Στη μάχη για το καλύτερο crossover πολλοί είναι οι υποψήφιοι. Άλλωστε, αυτή η υποκατηγορία των SUV, που στην ουσία αποτελεί μία πιο compact εκδοχή τους, γνωρίζει ολοένα και περισσότερη δημοτικότητα. Πολλοί είναι αυτοί που την θεωρούν ως την πιο διαδεδομένη και ανερχόμενη κατηγορία αυτοκινήτου.

Από όλους τους υποψήφιους, ωστόσο, εάν θέλαμε να περιοριστούμε στους πιο ξεχωριστούς, στυλάτους και συνάμα εκκεντρικούς, τότε μόνο δύο είναι οι επικρατέστεροι. Και έρχονται από την αντίπερα όχθη του ειρηνικού ωκεανού: Toyota C-HR και Nissan Juke.

Τα δύο ιαπωνικά crossover, εκτός από το ιδιαίτερο design, την κοινή χώρα προέλευσης και τη χαμηλή κατανάλωση καυσίμου χαρακτηρίζονται από ομοιότητες αλλά και διαφορές. Με το αγοραστικό κοινό να τα έχει αγαπήσει – τοποθετώντας τα στα best selling SUV της χώρας μας – μία είναι η ερώτηση: Ποιο είναι καλύτερο;

Toyota C-HR (2016-σήμερα)

Το Toyota C-HR, ή αλλιώς Coupe High Rider, έκανε την εμφάνιση του το 2016. Δεν ήταν παρά έναν χρόνο αργότερα, το 2017 που συστήθηκε στο ελληνικό κοινό. Πρόκειται, επομένως, για ένα καινούργιο ακόμα μοντέλο, το οποίο φέροντας το σήμα της Ιαπωνικής φίρμας δεν έχει προλάβει να αποτιμήσει και να χάσει μεγάλο μέρος της αξίας του. Επομένως η μέση τιμή που το συναντάει κανείς στη μεταχειρισμένη αγορά είναι περί τα 22.500€. Τιμή αρκετά υψηλότερη από τον άμεσο ανταγωνιστή του.

Εμφάνιση και Διαστάσεις

Το C-HR παρά τα 4,36 μέτρα του και τον Compact χαρακτήρα του, δίνει την αίσθηση ενός ολοκληρωμένου και ευρύχωρου SUV. Κάτι που συμπεραίνει κανείς, ιδίως εάν περιοριστεί στις μπροστινές θέσεις με την άνεση που τις περιβάλλουν. Αφού οι πίσω θέσεις είναι αυτές που φανερώνουν ότι στην πραγματικότητα πρόκειται για ένα Crossover.

Στο πορτ μπαγκάζ συναντάμε έναν άνετο και μεγάλο χώρο αποσκευών. Με 377 λίτρα, πρωταγωνιστεί στην κατηγορία και υπερέχει από τα 120 λιγότερα λίτρα του Nissan Juke.

Κινητήρες

Εκεί που πραγματικά πρωτοπορεί το C-HR είναι οι κινητήρες και η τεχνολογία που διαθέτει. Η Toyota επενδύει συστηματικά στην υβριδική τεχνολογία. Κάτι που την καθιστά ως την εταιρεία με τα περισσότερα υβριδικά μοντέλα παραγωγής. Έτσι και το C-HR δεν ξεφεύγει από τον κανόνα και προσφέρεται και με υβριδικούς κινητήρες βενζίνης.

Συγκεκριμένα, ο 1.800άρης απόδοσης 122 αλόγων πετυχαίνει μία μέση κατανάλωση της τάξης των 3.9 λίτρων ανά 100 χιλιόμετρα. Αντίστοιχα, στην υβριδική του έκδοση συναντάει κανείς και έναν 2λιτρο κινητήρα, ο οποίος είναι, ωστόσο, λιγότερο διαδεδομένος στη χώρα μας.

Άλλος ένας εξίσου διαδεδομένος κινητήρας του C-HR είναι ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκίνητος 1.2 κυβικών. Πρόκειται για έναν κινητήρα τεχνολογίας Euro 6 και απόδοσης 116 αλόγων. Το C-HR μπορεί να συνδυαστεί και με τετρακίνηση από τα 1.200 κυβικά.

Για να δεις εάν χρειάζεσαι την τετρακίνηση, δες εδώ.

Το C-HR διατίθεται προαιρετικά και με αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Συγκεκριμένα, εξοπλίζεται με ένα κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης μετάδοσης CVT.

Στον δρόμο

Το Toyota C-HR είναι κατά πολλούς το πιο οδηγοκεντρικό μοντέλο ευρείας παραγωγής που έχει παρουσιάσει η ιαπωνική εταιρεία τα τελευταία χρόνια. Με σωστό ζύγισμα και με μία ανάρτηση που λειτουργεί προοδευτικά, το C-HR διαθέτει κρατήματα ικανά να ξεπεράσουν τις ανάγκες τις καθημερινότητας.

Αυτό που πετυχαίνει με εξαιρετικό τρόπο το ιαπωνικό Crossover είναι να συνδυάσει τη χρυσή τομή μεταξύ άνεσης και κρατήματος. Καθώς οι δύο αυτές – συχνά αντικρουόμενες έννοιες – συνυπάρχουν αρμονικά, το C-HR στέκεται ως ένα ικανό όχημα για καθημερινή μετακίνηση αλλά και κάθε είδους αποδράσεις. Είναι εύκολο στην οδήγηση, ενώ η τετρακίνηση είναι σχεδόν αχρείαστη για το μέσο οδηγό.

Δες επιλεγμένα Toyota C-HR!

Nissan Juke (2010-2019)

Το Nissan Juke αποτελεί αναμφίβολα τον πρωτοπόρο και “ιδρυτή” της κατηγορίας των εκκεντρικών Crossover. Όταν πρωτοπαρουσιάστηκε το 2010, στην ουσία δεν είχε ανταγωνισμό. Ήταν μικρό, πρακτικό, χαμηλό σε κατανάλωση και με ένα μοναδικό design. Πολλοί παραξενεύτηκαν στην αρχή, ενώ ακόμα περισσότεροι το αγάπησαν με αποτέλεσμα να έχει βάλει γερά τις βάσεις για ένα μελλοντικό future classic.

Εμφάνιση

2014 Nissan Juke Nismo RS

Αυτό που χαρακτηρίζει το Nissan Juke και κερδίζει τα βλέμματα εξ αρχής είναι η τολμηρή του σχεδίαση. Οι καμπύλες που διαθέτει, τα φουσκώματα αλλά και οι τολμηρές του γραμμές του προσδίδουν μία διαχρονική φρεσκάδα. Δεν είναι τυχαίο ότι παρότι πρωτοπαρουσιάστηκε το 2010, ακόμα και σήμερα φαίνεται καινούργιο και θα μπορούσε να έχει μόλις βγει από το εργοστάσιο!

Το 4,14 μέτρων αμάξωμα του επιτρέπει πρακτικότητα και ευκολία στην καθημερινότητα. Παρά τον κουπέ σχεδιασμό του, οι πίσω επιβάτες διαθέτουν αρκετό χώρο. Αυτό συμβαίνει χάρη στο μεταξόνιο του Juke, αλλά και την τεχνολογία που χρησιμοποιεί με τους επιβάτες να κάθονται λίγο πιο χαμηλά ώστε να εξοικονομεί χώρο από την οροφή.

Το πορτ-μπαγκάζ του παρά το μεγάλο του άνοιγμα είναι μικρό σε διαστάσεις, αφού η χωρητικότητα του περιορίζεται στα 249 λίτρα. Αισθητά μικρότερο από αυτο του C-HR, και ακροβατώντας μεταξύ Crossover και Hatchback.

Κινητήρες

Το Nissan Juke χρησιμοποιεί κινητήρες βενζίνης 1.200 και 1.600 κυβικών, απόδοσης 115 και 120 αλόγων. Στη χώρα μας πιο διαδεδομένος είναι ο πετρελαιοκίνητος 1.5 dCi. Πρόκειται για έναν κινητήρα που έχει αναπτυχθεί σε συνεργασία με τη Renault και χρησιμοποιείται σε διάφορα μοντέλα τόσο των δύο εταιρειών, όσο και σε πολυτελέστερα.

Το Nissan Juke προσφέρεται και αυτό με αυτόματο κιβώτιο. Και συγκεκριμένα, με κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης μετάδοσης CVT.

Οδική συμπεριφορά

Παρά το υψηλό κέντρο βάρους του, το Juke είναι αρκετά σταθερό με καλές επιδόσεις στο στρίψιμο και στα κρατήματα. Δεν χάνει την κατευθυντικότητα του, ενώ παραμένει ασφαλές σε όλες τις συνθήκες.

Είναι εύκολο στην καθημερινή οδήγηση, ενώ το σταθερό του πάτωμα και το υπερυψωμένο του αμάξωμα το καθιστούν μία ιδανική αλλά και άνετη επιλογή για ταξίδια. Με μόνο μειονέκτημα τον κινητήρας του που ενδεχομένως να “ακούγεται” στις υψηλές ταχύτητες και στροφές.

Δες επιλεγμένα Nissan Juke!

Συμπέρασμα

Το Nissan Juke όντας παλαιότερο και περισσότερο καιρό στην αγορά, το συναντάει κανείς αισθητά φθηνότερα. Με μία μέση τιμή στις 13.000€ για ένα μεταχειρισμένο, μοιαζει ως μία συμφέρουσα και αρκετά ελκυστική επιλογή. Είναι τόσο μικρό όσο πρέπει, δε στερείται άνεσης και αποτελεί μία εξαιρετική καθημερινή επιλογή. Χάρη στο ψηλό αμάξωμα ο οδηγός έχει καλή ορατότητα για την κίνηση στην πόλη, ενώ ο πετρελαιοκίνητος dCi χαρίζει οικονομία και αξιοπιστία.

Από την άλλη, το Toyota C-HR μετράει μόλις 3 χρόνια στην κυκλοφορία και αποτελεί ίσως το πιο οδηγοκεντρικό Crossover αυτή τη στιγμή. Παράλληλα, η υβριδική τεχνολογία αλλά και η πολύ καλή ποιότητα κατασκευής το κατατάσσουν ως μία από τις πιο ολοκληρωμένες επιλογές για ένα μικρό SUV. Αισθητά ακριβότερο από το Juke, είναι σίγουρο ότι όποιο από τα δύο ιαπωνικά Crossover και εάν διαλέξεις δεν θα περνάς απαρατήρητος.

 

Σου Αξίζει Καλύτερο Αυτοκίνητο!

Στη Spotawheel επαναπροσδιορίζουμε τον όρο “εμπιστοσύνη” στον χώρο του αυτοκινήτου!
Πουλάμε ελεγμένα αυτοκίνητα που έχουν περάσει επιτυχώς τους αυστηρότερους ελέγχους.
Πιστοί στις αρχές μας για απαράμιλλη διαφάνεια, παρέχουμε δωρεάν την γραπτή τεχνική αναφορά 200+ σημείων για να ξέρεις τα πάντα για αυτό που αγοράζεις.

Φέρνουμε το αυτοκίνητο που θέλεις στην πόρτα σου για Test Drive ή για μέγιστη ασφάλεια σου δίνουμε την δυνατότητα ανέπαφης αγοράς με δικαίωμα πλήρους επιστροφής χρημάτων και δωρεάν αποστολή σε όλη την Ελλάδα!

Και θα είμαστε δίπλα σου, προσφέροντάς σου εγγύηση έως και 5 χρόνια!
Γιατί σου αξίζει καλύτερο αυτοκίνητο – το πιστεύουμε!

 

Spotawheel

Πως σου φάνηκε το άρθρο; Γράψε μου στα σχόλια πιο κάτω

Άσε το σχόλιο σου

Η διεύθυνση e-mail σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *