Συμβουλές

Διαθέτουν το πιο σέξι παρουσιαστικό από όλους τους τύπους αυτοκινήτων.

Καθήκον τους, να σαγηνεύουν τις αισθήσεις, τόσο των οδηγών όσο και των περαστικών.

Ο λόγος, φυσικά, για τα κουπέ αυτοκίνητα!

Με τις ρίζες τους να απαντώνται πριν ακόμα ο Karl Benz κατασκευάσει το πρώτο αυτοκίνητο στην ιστορία, τα κουπέ μοντέλα αποτελούσαν ανέκαθεν επιλογή στυλ, δυναμισμού και νεανικής διάθεσης.

Σε αυτό το άρθρο θα μάθεις τι αντιπροσωπεύουν τα κουπέ, από που κατάγονται αλλά και πως να τα ξεχωρίζεις!

Τι σημαίνει κουπέ αυτοκίνητο;

Η κουπέ έκδοση της νέας Mercedes C-Class

Με πολύ απλά λόγια, τα κουπέ αυτοκίνητα είναι σαν τα sedan… μείον δυο πόρτες. Αυτή είναι η βασική περιγραφή μιας κουπέ έκδοσης ενός μοντέλου.

Ο όρος «κουπέ» χρονολογείται από τον 18ο αιώνα, επι εποχής άμαξας. Τότε, οι Γάλλοι κατασκευαστές κάρων αφαιρούσαν τις πίσω θέσεις και «κόνταιναν» τις κλασικές άμαξες, δημιουργώντας ένα σύνολο πιο ελαφρύ και ευέλικτο, άρα και πιο εύκολο για να το σύρουν τα άλογα.

Απώτερος σκοπός δεν ήταν άλλος από την αύξηση της ταχύτητας.

Ετυμολογικά η λέξη «coupé» προέρχεται από το γαλλικό ρήμα «couper», που σημαίνει «κόβω/κονταίνω».

H καταγωγή, λοιπόν, των κουπέ αυτοκινήτων είναι τα sedan.

Επάνω βρίσκεται η sedan έκδοση της Σειράς 3 και κάτω η κουπέ έκδοση

Βέβαια με την πάροδο των ετών, τα δίπορτα -όπως ονομάζονται ελληνιστί τα κουπέ- αναπτύχθηκαν σε αυτόνομα μοντέλα, χωρίς να χρειάζεται να πλαισιώνουν την ονομασία του sedan.

Όπως και το sedan, έτσι και το κουπέ είναι ένα όχημα 3 όγκων. Αποτελείται δηλαδή από το εμπρός μέρος, την καμπίνα των επιβατών και το πίσω μέρος. Η διαφορά με τα τετράθυρα (τα sedan δηλαδή) έγκειται απλά στις δύο λιγότερες πόρτες, πέραν των εκάστοτε σχεδιαστικών επιλογών του εκάστοτε μοντέλου.

Τι διαφορά έχει το 2θυρο με το 3θυρο;

Εδώ υπάρχει ένα χρόνιο μπέρδεμα, ειδικά για τους ανθρώπους που δεν ασχολούνται με το αυτοκίνητο.

Το 2θυρο/κουπέ αυτοκίνητο δεν διαθέτει πίσω πόρτα. Το πορτμπαγκάζ, δηλαδή, ανοίγει ξεχωριστά από το πίσω παρμπρίζ και άρα δεν λογίζεται ως 3η πόρτα. Όπως έχουμε αναλύσει, τα αυτοκίνητα που έχουν την δυνατότητα να ανοίγουν ενιαία το πίσω μέρος (τα 3πορτα ή 5πορτα) ονομάζονται hatchbacks.

Φυσικά υπάρχουν και οι εξαιρέσεις που θολώνουν τις διαχωριστικές γραμμές, ερχόμενες κυρίως από την δεκαετία του 1990.

Η κεκλιμένη οροφή κάνει τη διαφορά!

Βλέποντας ένα σύγχρονο -και όχι μόνο- κουπέ, διακρίνεις κατευθείαν το «σβήσιμο» της οροφής στο πίσω μέρος. Αυτή ακριβώς η κεκλιμένη γραμμή της οροφής είναι που δίνει τον έξτρα (αερο)δυναμισμό που απαιτεί ένα σπορ αυτοκίνητο, συμπληρώνοντας αρμονικά τον σφηνοειδή σχεδιασμό που διέπει τα περισσότερα coupe.

Φυσικά δεν είναι απαραίτητο ένα 2θυρο να ακολουθεί αυτή την επιταγή. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η Chevrolet Monte Carlo του 1977 που ήταν ορθογώνια μεν, κουπέ δε.

Το μαγευτικό Peugeot 406 Coupe -που φημολογείται ότι είναι ένα απορριφθέν σχέδιο του Pininfarina για την Ferrari 456 GT- έχει χαρακτηριστεί από πολλούς ως ο ορισμός του κουπέ, ένας καμβάς από τον οποίο θα πρέπει να εμπνέονται όλοι όσοι θέλουν να σχεδιάσουν ένα σύγχρονο και στυλάτο 2θυρο.

Το Peugeot 406 κουπέ

Κάπως έτσι έπραξε η Mercedes το 2005, παρουσιάζοντας την CLS. Το πρώτο 4θυρο κουπέ που έμελλε να εγκαθιδρύσει μια ολόκληρη κατηγορία, μπερδεύοντας ακόμα περισσότερο τα πράγματα μεταξύ sedan και κουπέ.

Η CLS στην ουσία ήταν μια E-Class, με εντυπωσιακή σχεδίαση και την χαρακτηριστική έντονα κεκλιμένη γραμμή της οροφής. Το ιδίωμα αυτό, σε συνδυασμό με τον δυναμισμό του αμαξώματος, επέτρεψε στους Γερμανούς να το χαρακτηρίσουν ως «4θυρο κουπέ» και να βάλουν στο κόλπο πολλούς ακόμα κατασκευαστές, όπως η Mazda με το RX-8.

Η Mercedes-Benz CLS, το πρώτο 4θυρο κουπέ στην ιστορία

Η Volkswagen ακολούθησε με το Passat CC, η BMW με τις εκδόσεις GranSport των 3 και 6, η Mercedes εμπλούτισε την γκάμα της με την CLA και τα 4θυρα κουπέ καθιερώθηκαν.

Πρακτικά, δεν διαφέρουν από τα sedan, με εξαίρεση το λιγότερο χώρο για το κεφάλι των πίσω επιβατών και την πιο δυναμική σχεδίαση.

Δεν μας πειράζει, βέβαια, καθώς τα περισσότερα είναι πράγματι πανέμορφα.

Τι γίνεται με τα κουπέ SUVs;

Εκεί που επικρατεί μεγαλύτερη σύγχυση είναι στην κατηγορία των SUVs. Ή καλύτερα των SAVs (Sport Activity Vehicle), όπως ονόμασε η BMW την κατηγορία που δημιούργησε το 2008 με την παρουσίαση της Χ6.

Η Χ6 πήρε το σχήμα της Χ5, χαμήλωσε την οροφή, πρόσθεσε ένα πορτμπαγκάζ στο hatchback αμάξωμα και αυτό-ανακηρύχτηκε «πρώτο κουπέ SUV».

Βέβαια ούτε 2θυρη είναι, αλλά και να ήταν, την πρωτιά κατέχει το Suzuki X90. Ένα πραγματικό κουπέ SUV (με targa οροφή, μάλιστα), που παρουσιάστηκε το καλοκαίρι του 1995.

Το Suzuki X90 έχει προσωπικότητα!

Όπως και να έχει, το επιβλητικό παράστημα της Χ6 και η διαφορετικότητά του κατέστησαν το βαυαρικό SAV εμπορική επιτυχία, με την Mercedes να σπεύδει να παρουσιάσει τις δικές της προτάσεις, ενώ μέχρι κι η Lamborghini μπήκε «στον χωρό» με την ολοκαίνουργια Urus.

Tι σου προσφέρει ένα κουπέ αυτοκίνητο;

Μια εικόνα του Peugeot 406 κουπέ, της υποτιμημένης Renault Laguna Coupe, μιας Toyota Celica, ενός Pontiac Firebird ή -πολύ περισσότερο- μιας οποιαδήποτε Ferrari (κατά προτίμηση μια 250 GT Lusso) αρκούν για να σε πείσουν!

Αν σου αρέσει η ιστορία, προτείνουμε να διαβάσεις το άρθρο με τα 50 Σπουδαιότερα Αυτοκίνητα στην Ιστορία της Αυτοκίνησης (μέρος 1 & μέρος 2)!

Τα κουπέ αυτοκίνητα λοιπόν αποτελούν το «καύσιμο» των ματιών, της ψυχής και των ονείρων. Η βελτιωμένη τους αεροδυναμική, σε αρκετές περιπτώσεις παρέχει καλύτερα νούμερα κατανάλωσης από τα αντίστοιχα σεντάν, αντισταθμίζοντας εν μέρει τους μειωμένους χώρους.

Ελάχιστοι, όμως, ενδιαφέρονται για πρακτικά ζητήματα όταν η εμφάνιση παίζει πρωτεύοντα ρόλο στα κριτήρια που καθορίζουν την επιλογή αυτοκινήτου.

Και τα κουπέ αυτοκίνητα φροντίζουν να ξεκαθαρίσουν τις προθέσεις τους με την πρώτη ματιά!

Ψάχνεις ένα Κορυφαίο Κουπέ;

Στη Spotawheel, καθημερινά ελέγχουμε δεκάδες μεταχειρισμένα αυτοκίνητα με τους πιο αυστηρούς κανόνες της αγοράς. Τα καλύτερα από αυτά (μόλις 1 στα 20) αναρτώνται στο site μας με λεπτομερείς φωτογραφίες και video.

Εσύ επιλέγεις το αυτοκίνητο που θέλεις, το φέρνουμε για test drive εκεί που σε βολεύει, το παραλαμβάνεις με εγγύηση έως και 5 χρόνια!

Δες Κορυφαία Coupé Αυτοκίνητα!

 

Χρήστος Ντότσικας
Χρήστος

Γράφει για αυτοκίνητα, άρα υπάρχει! Κόλλησε από μικρός το τετράτροχο "μικρόβιο", μεγάλωσε-μυαλό δεν έβαλε, σπούδασε δημοσιογραφία κι έκανε την "ασθένεια" επάγγελμα. Με παράλληλη θητεία στο αθλητικό ρεπορτάζ, ποδόσφαιρο και αυτοκίνητα μοιράζονται το πληκτρολόγιο με εμφανίσεις σε ΣπορFM, Autoblog.gr και, φυσικά, Spotawheel!

Πως σου φάνηκε το άρθρο; Γράψε μου στα σχόλια πιο κάτω

2 σχόλια

  1. Ο/Η ΒΙΚΥ ΧΑΡΙΤΙΔΟΥ λέει:

    …Απλά συγχαρητήρια! !!!!!
    Είστε φοβεροί στην ενημέρωση !
    Ευχαριστώ για την επικοινωνία.

  2. Ο/Η Γιώργος Νικολαΐδης λέει:

    Πολύ ενδιαφέροντα άρθρα με σημαντικό και χρησιμότατο παιδαγωγικό περιεχόμενο. Εύγε.

Άσε το σχόλιο σου

Η διεύθυνση e-mail σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *