We Love Cars

Στη Spotawheel η σχέση μας με τα αυτοκίνητα είναι μάλλον ερωτική.

Τι και αν μιλάμε για τα παλιά vintage των 30s, τι για το τελευταίο hypercar της McLaren, η πραγματικότητα είναι ότι οι συζητήσεις που γίνονται καθημερινά σε αυτό το γραφείο σχετικά με το «σπουδαιότερο» αυτοκίνητο, είναι μυριάδες.

Για να λήξουν λοιπόν τα ανελέητα debates, πριν από λίγο καιρό αποφασίσαμε να συγκεντρώσουμε σε ένα μέρος, τα 50 αυτοκίνητα που θεωρούμε εμείς ότι η ανθρωπότητα αξίζει να θυμάται.

Εκείνα που με το «πέρασμά» τους έφεραν τα πάνω-κάτω, όχι μόνο στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά πολύ περισσότερο, στις καρδιές των ανθρώπων.

Βολέψου λοιπόν κάπου αναπαυτικά και ξεκίνα ένα απολαυστικό ταξίδι (δύο διαδρομών) πίσω στο χρόνο που ίσως σε κάνει να ξεχαστείς για λίγο και να σου θυμίσει εκείνα τα χρόνια που είχες κολλημένη πάνω από το κρεβάτι σου την αφίσα με την «ψαγμένη» Maserati των ονείρων σου!

Ξεκινάμε το πρώτο από τα δύο μέρη του άρθρου, με τα πρώτα 25 σπουδαιότερα αυτοκίνητα της ιστορίας!

1. 1936 Bugatti Type 57SC Atlantic

Τι καμπύλες, τι αισθησιασμός, τι δέος! Αυτή είναι η Bugatti Type 57 Atlantic και είναι από τα αυτοκίνητα που δεν αντιγράφονται εύκολα.

Ικανή να σε σαγηνεύσει με τον ίδιο τρόπο όπως θα έκανε η πιο αισθησιακή γυναίκα στον κόσμο, η Atlantic κατασκευάστηκε το 1936 σε μόλις 4 κομμάτια και από τότε, η ανθρωπότητα δεν είχε δει παρόμοιας αισθητικής, ανατριχιαστικό design.

Vintage και με αστείρευτη δύναμη, αυτή η Bugatti είναι ένα batmobile 24 καρατίων.

Χωρίς υπερβολή, σήμερα στις δημοπρασίες κοστολογείται γύρω στα 40 εκ. ευρώ, όπου στην πραγματικότητα, μεταφράζεται ως «το πιο ακριβό αυτοκίνητο του κόσμου».

2. 1908 Ford Model T

Το Ford Model T, γνωστό και ως “Tin Lizzie”, άλλαξε το ρου της αυτοκινητικής ιστορίας καθώς ήταν το πρώτο προσιτό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής.

Περιβόητο για την αξιοπιστία αλλά και την τραχιά του κατασκευή, με το Model T η Ford εισήγαγε πολλές καινοτομίες, όπως τον monobloc κινητήρα και το προσκολλημένο σε αυτόν κιβώτιο ταχυτήτων.

Παρουσιάστηκε το 1908 και μέχρι το 1914 η κινητή γραμμή παραγωγής έβγαζε 1.000 αυτοκίνητα την ημέρα.

«Διάλεξε όποιο χρώμα θες, αρκεί να είναι μαύρο» έλεγε ο Henry Ford μεταξύ σοβαρού και αστείου. Η πραγματικότητα είναι ότι μεταξύ 1914 και 1926, το μόνο χρώμα που θα μπορούσε κανείς να επιλέξει το Model T ήταν το μαύρο.

Ο λόγος είναι ότι το μαύρο χρώμα στέγνωνε πιο γρήγορα από τα υπόλοιπες αποχρώσεις και ως εκ τούτου βοηθουσε στη ταχεία παραγωγή που ήταν και το ζητούμενο.

Συνολικά πουλήθηκαν περισσότερα από 15 εκατομμύρια αυτοκίνητα, αναδεικνύοντας το Model T ως το αυτοκίνητο με την μεγαλύτερη επιρροή στον 20ο αιώνα.

3. 1960 Aston Martin DB4 GT Zagato

Η DB4 GT σηματοδοτεί την αρχή μιας μακράς και διακεκριμένης συνεργασίας ανάμεσα στην Aston Martin και τη Zagato, τον Ιταλικό οίκο σχεδίασης και κατασκευής αμαξωμάτων. Κατασκευάστηκαν μόλις 19 κομμάτια και για πολλούς (αλλά και για εμάς) θεωρείται ένα από τα πιο όμορφα αυτοκίνητα της ιστορίας.

Η χρήση της DB4/GT προοριζόταν για την πίστα μιας και διακαής πόθος πολλών κατασκευαστών, μεταξύ αυτών και της Aston Martin, ήταν να σταματήσουν την επιτυχημένη πορεία της Ferrari στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα.

Έτσι η βρετανική Aston Martin έστειλε την DB4/GT στην «Carrozzeria Zagato» με την εντολή να εκτοξεύσει τις επιδόσεις της.

Το αποτέλεσμα ήταν ένα πανάλαφρο σύνολο με εκτεταμένη χρήση αλουμινίου, βελτιωμένη αεροδυναμική και 316 ίππους από τον 6-κύλινδρο σε σειρά κινητήρα που προϋπήρχε.

4. 1959 Ferrari 250 GT Berlinetta SWB

Ένα από τα ομορφότερα αυτοκίνητα που έβγαλε ποτέ η συνεργασία μεταξύ της Ferrari και του γνωστού σχεδιαστικού οίκου Pininfarina.

Η 250GT Berlinetta SWB παρουσιάστηκε στο Παρίσι το 1959 ως η επιτομή του σπορ αυτοκινήτου για δημόσια χρήση. Το SWB παραπέμπει στο «Short Wheel Base» που σημαίνει «κοντό μεταξόνιο» και τη διαχωρίζει από τη 250GT Berlinetta.

Κάτω από το καπό βρισκόταν φυσικά ένας V12 κινητήρας, με τα μεγαλύτερα καρμπιρατέρ που διέθετε τότε η Ferrari, μεταδίδοντας τους 280 ατμοσφαιρικούς ίππους στον πίσω άξονα μέσω ενός 4-τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου.

Με αγωνιστικά λάστιχα και roll-bar, η 250GT Berlinetta SWB γινόταν «competizione» και στους αγώνες ταχύτητας έκανε θαύματα.

Αποτελεί ένα αναπόσπαστο κομμάτι της αγωνιστικής ιστορίας τόσο της Ferrari, όσο και της αυτοκίνησης. 176 κατασκευάστηκαν και σήμερα κοστολογούνται περί τα 4 εκ. ευρώ.

5. 1963 Chevrolet Corvette Sting Ray Coupé

Η Corvette Sting Ray, γνωστή και ως C2, από το 1963 που παρουσιάστηκε και έπειτα, έκανε όλο τον κόσμο να ακούει «Chevrolet» και να παραμιλάει…

Επανασχεδιασμένη από λευκό χαρτί, με καλύτερα κρατήματα και ισχυρότερο κινητήρα από τη C1, η C2 ήταν μια σιλουέτα που ξεχώρισε αμέσως.

Κομψή, άγρια και όλο νεύρο, η φαρδιά και στιλπνή Sting Ray, όπως και να το κάνουμε θα μας παραπέμπει για πάντα στην ένδοξη εποχή των muscle cars.

6. 1964 Ford GT40

Κατασκευάστηκε για ένα και μόνο σκοπό: να «διαλύσει» τις Ferrari και να γίνει ο βασιλιάς του 24ωρου αγώνα αντοχής στο Le Mans. Και έτσι ακριβώς έγινε!

Επί 4 συνεχόμενα χρόνια το GT40 με τον ισχυρό V8 κινητήρα της Ford, ταπείνωσε τον Enzo Ferrari στο Le Mans και κατάφερε να αποτυπωθεί στο μυαλό του κόσμου ως ένας θρύλος. Ο θρύλος του Le Mans.

Για την ιστορία, το αυτοκίνητο ονομάστηκε GT για να δηλώσει ότι είναι Gran Touring (=μεγάλων αποστάσεων), ενώ το 40 παραπέμπει στο ύψος, δηλαδή τις 40 ίντσες που έθεταν οι κανονισμοί της εποχής.

Μετέπειτα η Ford έβγαλε την έκδοση δρόμου του θρυλικού GT40, το GT, το οποίο παρ’όλα αυτά διέθετε αντίστοιχα τις ίδιες τρομακτικές επιδόσεις.

7. 1963 Aston Martin DB5

Η DB5 έγινε ευρέως γνωστή μέσα από την ταινία του James Bond, Goldfinger, και έλαμψε σαν πραγματική σταρ του σινεμά.

Κατασκευάστηκε μεταξύ 1963 και 1965, ο 6-κύλινδρος κινητήρας της απέδιδε 282 ίππους, επιτάχυνε από τα 0 εως τα 100 χλμ/ώρα σε μόλις 7 δευτερόλεπτα και έπιανε τελική ταχύτητα τα 230χλμ/ώρα.

Μικρή σημασία είχαν αυτά όμως μπροστά στο εκπληκτικό design της.

Η Aston Martin DB5 ήταν και είναι ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα αυτοκίνητα στον πλανήτη και άξια βρίσκεται στη λίστα μας.

8. 1967 Alfa Romeo 33 Stradale

Ένα από τα πιο σέξι αυτοκίνητα που κύλισαν τις ρόδες τους σε αυτόν τον πλανήτη, είναι η Alfa Romeo 33 Stradale. Πρόκειται για ένα έργο τέχνης που κατασκευάστηκε σε μόλις 18 κομμάτια, εξολοκλήρου στο χέρι.

Βασισμένη στην αγωνιστική Tipo 33, η 33 Stradale διέθετε όλη την τεχνολογία της Alfa Romeo από τους αγώνες ταχύτητας εκείνης της εποχής, ενώ ήταν το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που καινοτόμισε με τις»butterfly doors», τις πόρτες δηλαδή που άνοιγαν κατακόρυφα και έμοιαζαν με φτερά πεταλούδας.

Μετά από 4 δεκαετίες, το σχήμα της 33 Stradale ενέπνευσε το σχεδιασμό της σύγχρονης Alfa Romeo 8C Competizione.

9. 1978 BMW M1

Πίσω στα τέλη της δεκαετίας του ’70, η BMW και Lamborghini ξεκίνησαν μια συνεργασία ώστε η πρώτη να κατασκευάσει το πρώτο της, πολυπόθητο supercar. Τελικά τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν όπως είχαν συμφωνηθεί και η Lamborghini αποχώρησε, αφήνοντας τη BMW μόνη με ένα φιλόδοξο πρότζεκτ.

Η M1 κατασκευάστηκε μεταξύ του 1978 και 1981 κάτω από την επίβλεψη του Motorsport τμήματός της που στην ουσία αποτέλεσε την απαρχή των «M» αυτοκινήτων της εταιρίας.

Σήμερα είναι τόσο περιζήτητη που η BMW κρατάει το όνομα «Μ1» ιερό και δεν το «χαραμίζει» για τις γρήγορες εκδόσεις της σύγχρονης Σειράς 1.

10. 1962 AC Shelby Cobra 427

Το απόλυτο «παιχνίδι» για άντρες.

Όταν ο Αμερικάνος σχεδιαστής Carroll Shelby «χώρεσε» τον θηριώδη V8 κινητήρα των 520 ίππων μέσα στη βρετανική AC Cobra, το αποτέλεσμα ήταν απλά μαγικό.

Το «τέρας» του Shelby είχε τρομακτική δύναμη και απαιτούσε σεβασμό και συγκέντρωση από τον οδηγό. Σκέψου επιτάχυνε από τα 0 στα 100 χλμ/ώρα σε 4,2 δευτερόλεπτα… Μιλάμε για το 1962!

Η παραγωγή του ξεκίνησε το 1962 και σταμάτησε το 1967 και από τότε ο κόσμος της αυτοκίνησης δεν έμεινε ποτέ ο ίδιος.

11. 1990 Honda NSX

Όταν παρουσιάστηκε στο κοινό το 1990, το NSX ήταν το πιο τεχνολογικά εξελιγμένο supercar που είχε κατασκευαστεί ποτέ.

Με τη βοήθεια του παγκόσμιου πρωταθλητή στη F1 Ayrton Senna, η Honda χρησιμοποίησε ένα αλουμινένιο monocoque πλαίσιο και αλουμινένιο κινητήρα τεχνολογίας VTEC, ώστε το αυτοκίνητο να γίνει πιο άκαμπτο και πιο ελαφρύ.

Το NSX απέκτησε κορυφαίες επιδόσεις και έγινε ο φόβος και ο τρόμος των Ferrari της εποχής! Απέσπασε πολλά βραβεία και επαναπροσδιόρισε τον όρο «supercar» για τον 21ο αιώνα που ακολουθούσε.

Respect.

12. 1981 DeLorean DMC-12

Εκτός από το γεγονός ότι DeLorean DMC-12 «έπαιξε» στην πολύ επιτυχημένη ταινία Back to the Future, πέραν αυτού, δεν επρόκειτο για ένα καλό αυτοκίνητο. Με το ανοξείδωτο αμάξωμα, τις gullwing πόρτες και το ωραίο παρουσιαστικό, δυστυχώς ήταν απλά μια πολύ ιδιαίτερη «αποτυχία».

Ο δημιουργός του, John Zachary DeLorean, golden boy της General Motors στη δεκαετία του ’60, είχε μια ενδιαφέρουσα ιδέα που για πολλούς λόγους, δεν κατάφερε να υλοποιήσει.

Τελικά κατέληξε καταδικασμένος για διακίνηση ναρκωτικών και εμπόριο λευκής σαρκός, προβάλλοντας ως επιχείρημα την οικονομική διάσωση της εταιρίας του από τη χρεοκοπία.

Η DeLorean Motor Company παρά ταύτα, κατέρρευσε μέσα σε 1 χρόνο έχοντας κατασκευάσει περίπου 9.000 αυτοκίνητα. Το DMC-12 όμως, άφησε τη δική του ιστορία, τόσο εξαιτίας της ταινίας που «πρωταγωνιστούσε», όσο και του μοναδικού του σχεδιασμού.

13. 1961 Jaguar E-Type

Ο Enzo Ferrari είχε πει κάποτε ότι η E-Type είναι το ομορφότερο αυτοκίνητο που έχει κατασκευαστεί ποτέ.

Το ερεθιστικό μακρύ καπό της Jaguar E-Type έκρυβε έναν 6-κύλινδρο κινητήρα 3,8-λίτρων και ταίριαζε απόλυτα με το αισθησιακό πίσω μέρος που συντελούσε στην δημιουργία ενός κομψού coupé και ενός εκπληκτικού roadster.

Μακράν πιο πρακτική από τις σχεδόν αγωνιστικές C και D -Type, η E-type παρουσιάστηκε στη Γενεύη το 1961 και μάγεψε τα πλήθη από την πρώτη στιγμή. Instant success!

14. 1974 Lamborghini Countach

Η έννοια «πρακτικότητα» απέχει πολύ μακριά από την πραγματικότητα. Ούτως ή άλλως η Countach δεν υποκρίθηκε ποτέ ότι είναι κάτι άλλο πέρα από ένα αληθινό supercar.

Το σφηνοειδές σχήμα της, οι scissor doors και οι τεράστιες εισαγωγές αέρα στα «καπούλια» της την έκαναν αναγνωρίσιμη σε όλη την υφήλιο.

Η έκδοση LP500S θα μας μείνει χαραγμένη στο μυαλό ως η πιο αξιομνημόνευτη εκδοχή της Countach.

15. 1989 Mazda MX-5 (Miata)

Photo: Instagram by 96brg

Μη γελιέσαι. Αυτό το μικροσκοπικό roadster ήταν εκείνο που επαναπροσδιόρισε παγκοσμίως τον όρο «roadster» στα τέλη της δεκαετίας του ’80.

Ελαφρύ και πισωκίνητο, με διπλά ψαλίδια σε όλους τους τροχούς και κιβώτιο ταχυτήτων πιο ακριβές και από επίθεση σκορπιού, το MX-5 ήταν τόσο σβέλτο και ευχάριστο που αποτέλεσε για πολλούς έναν οδηγικό παράδεισο.

Ακόμα και σήμερα, μετά από 4 γενιές, το MX-5 ή Miata προσφέρει την ανόθευτη σπορ οδήγηση όπου κανένα είδος τεχνολογικής εξέλιξης δεν μπορεί να αντικαταστήσει.

Τον Ιούνιο του 1990 το περιοδικό «4ΤΡΟΧΟΙ» έγραψε για το MX-5: «Με το πέρασμά του ακινητοποιεί τα πάντα γύρω του. Και ο οδηγός αυτού; Ξαναζεί, αισθάνεται νεότερος, θυμάται τα παιδικά του χρόνια, τότε που από τα φανάρια του «Φάρου» και μέχρι τα βάθη της Φιλοθέης δεν ίσιωνε πουθενά».

16. 1957 Volvo P1800

Tο Volvo P1800 ήταν το αυτοκίνητο που οδηγούσε ο Roger Moore στην τηλεοπτική σειρά «Ο Άγιος». Αν και η σουηδική εταιρία δεν φημίζεται για το εκλεπτισμένο design των αυτοκινήτων της, το P1800 αποτελεί την εξαίρεση.

Η βρετανική Jensen προσελήφθη για την κατασκευή του και το P1800 τροφοδοτούνταν από έναν 1800άρη κινητήρα ο οποίος μπορούσε να κινήσει το ευκίνητο αμάξωμα με μέγιστη ταχύτητα τα 200χλμ/ώρα. Πρόκειται ίσως για το Volvo που δεν θέλουμε να ξεχάσουμε ποτέ!

17. 1967 Pontiac GTO

«Δια χειρός» John DeLorean, αυτό είναι το πρώτο muscle car της ιστορίας. Γνωστό και ως «ο δικαστής», η GTO πήρε την ονομασία του λόγω της Ferrari 250 GTO (Gran Turismo Omologato), πέραν όμως αυτού, οι ομοιότητες των δύο αυτοκινήτων σταματούν εκεί.

Η διαχωριστική γρίλια στο εμπρός μέρος, ο τερατώδης κινητήρας των 335 ίππων μαζί με το προαιρετικό κιβώτιο της Hurst, μετέτρεψε το GTO σε ένα σύμβολο της εποχής των muscle cars.

Μετέπειτα, έβγαινε με το σήμα της Αυστραλιανής Holden μέσω της GM Αυστραλίας και παρ’όλο που ήταν γρήγορο, δεν πλησίασε καθόλου το αρχέτυπο μοντέλο.

18. 1957 Maserati 3500 GT Vignale Spyder

Στα τέλη της δεκαετίας του ’50, η Maserati αποφάσισε να κατασκευάσει ένα αληθινό Gran Turismo αυτοκίνητο που θα ταξιδέυει με άνεση στους αναβαθμισμένους δρόμους ης Ευρώπης. Και εγένετο η 3500 GT Vignale.

Έχοντας αφήσει πίσω τις αγωνιστικές της ρίζες, η Maserati κατασκεύασε ένα αυτοκίνητο που θα αντιμετώπιζε τους καλύτερους της κατηγορίας, βλέπε Ferrari και Aston Martin, προσφέροντας πολυτέλεια, άνεση καθώς και ένα εξαιρετικό 6-κύλινδρο κινητήρα.

Η παραγωγή της έληξε το 1963 και μέχρι τότε είχαν κατασκευαστεί 2.200 αυτοκίνητα, περισσότερα δηλαδή από όλες τις Maserati που είχαν κατασκευαστεί μέχρι τότε. Ήταν το αυτοκίνητο που στην ουσία έβαλε τη Maserati στο «χάρτη» των gran turismo αυτοκινήτων.

19. 1980 Audi Quattro

5-κύλινδρος, υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 200 ίππων και σύστημα μόνιμης τετρακίνησης στο «φουσκωμένο» -για την περίσταση- αμάξωμα του Audi 80 Coupé ήταν η συνταγή που άλλαξε δια παντός τα αυτοκίνητα ράλλυ, αλλά και τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουμε από τότε, το 1980, μέχρι σήμερα το 4×4.

Το Audi Quattro είδε την καριέρα του να τερματίζεται με την κατάργηση των αυτοκινήτων Group B το 1986, αλλά η κληρονομιά που άφησε ήταν μεγάλη. Long live the King!

20. 1969 Nissan Fairlady Z/240Z

Το 240Z ήταν ο «πατέρας» των Ζ-μοντέλων της Nissan. Ένα αυθεντικό σπορ αυτοκίνητο με εξαιρετικές επιδόσεις και ελκυστικό design που στην κυριολεξία αναθέρμανε το ενδιαφέρον του κόσμου για ολόκληρη τη μπράντα.

Ο άνθρωπος πίσω από τη μεγάλη επιτυχία ήταν ο Yutaka Katayama, ο πρώτος πρόεδρος της Nissan, ιθύνων νους του «Ζ», και υπεύθυνος να γεφυρώσει το χάσμα ανάμεσα στην Αμερικάνικη και Ιαπωνική αγορά.

Με την εξαγωγή του στις Η.Π.Α, το Nissan Fairlady Z μετoνομάστηκε σε Datsun 240Ζ και έγινε αμέσως best seller, κυρίως λόγω της χαμηλής του τιμής σε σχέση με το «πακέτο» επιδόσεων-design που προσέφερε. Το 240Ζ  «κοίταζε στα μάτια» τα σπορ αυτοκίνητα της Ευρωπαϊκής και Αμερικάνικης αγοράς.

21. 1975 VW Golf GTI

Από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε, το Golf έγινε συνώνυμο της πρωτοκαθεδρίας στην κατηγορία του. Οι συνθήκες επέβαλλαν και η VW απαντούσε. Η ενεργειακή κρίση της δεκαετίας του ’70, η ανάγκη για χαμηλούς ρύπους, για ασφάλεια…

Από τις 7 γενιές που έχουν παρουσιαστεί μέχρι σήμερα, εμείς κρατάμε την πρώτη και μάλιστα στην έκδοση GTI, τόσο για τη ρηξικέλευθη -για VW- σύλληψη όσο και για την ικανότητα να προσφέρει όλα όσα ζητάει ο οδηγός μέσα από ένα χαμηλού κόστους αυτοκίνητο.

22. 1986 Porsche 959

Ένα πραγματικό supercar, μια «σκεπτόμενη» μηχανή που βρίθει από εφαρμογές της μικροηλεκτρονικής.

Τα πάντα, από το μοίρασμα της κίνησης στους τέσσερις τροχούς μέχρι το διαχωρισμό της ροπής και τη συνεχή παρακολούθηση της πίεσης λειτουργίας των ελαστικών, εποπτεύονται από μικροεπεξεργαστές.

Η 959 είναι βασισμένη στην τεχνολογία και το στήσιμο της 911 και διατηρεί τον αερόψυκτο 6-κύλινδρο boxer κινητήρα «κρεμασμένο» στον πίσω άξονα.

Πολλοί λένε πως πρόκειται για την απόλυτη 911…

23. 1968 Ferrari 365GTB/4 Daytona

Έγινε δημοφιλής μέσα από το Miami Vice αλλά αυτό είναι μόνο επιφανειακό. Η Daytona έχει μεγάλη ιστορία που δεν αρκούν λίγες γραμμές για να εξιστορήσεις.

Κομψή και ταυτόχρονα μυώδης, σχεδιασμένη από τον οίκο Pininfarina, η 365GTB/4 πήρε ανεπίσημα το όνομα «Daytona» από τους δημοσιογράφους της εποχής για να μνημονεύσουν το θρίαμβο της Ferrari τον Φεβρουάριο του ’67, στον 24ωρο αγώνα αντοχής στην πίστα Daytona.

Kατασκευάστηκαν μόλις 122 κομμάτια και το Αμερικάνικο «Road and Track» της εποχής την αποκάλεσε ως «το καλύτερο sportscar στον κόσμο». Η Daytona είναι ένα αυτοκίνητο που θα συντροφεύει πάντοτε τα όνειρά μας!

24. 1948 Citröen 2CV

Η ιδέα του Pierre Michelin για να ανακάμψει η χρεοκοπημένη Citroën μετά το θάνατο του Andrè Citröen ήταν απλή: να κατασκευάσουν ένα όχημα που να μπορεί να μετακινήσει 4 μέλη μιας γαλλικής αγροτικής οικογένειας μέσα από το οργωμένο τους χωράφι, ικανό να χωρέσει 50 κιλά πατάτες και ένα καλάθι φρέσκα αυγά χωρίς να σπάσει ούτε ένα.

Ένα απλό αλλά ιδιαίτερο σχεδιαστικά όχημα που γεννήθηκε μέσα από μια απλή ιδέα, κατέληξε να κατακτήσει την παγκόσμια αγορά και να γίνει ένα καλτ αντικείμενο, ένα σύμβολο ελευθερίας και ρομαντισμού.

Λατρεύουμε το 2CV!

25. 1967 Toyota 2000GT

Το πρώτο Ιαπωνικό supercar αυτοπροσώπως.

Το 2000GT κατασκευάστηκε στα τέλη της δεκαετίας του ’60 μέσα από τη συνεργασία της Toyota και της Yamaha. Ήταν τόσο καλό που κάποιοι το παρομοίασαν με την Porsche 911, ενώ μάλιστα ήταν και υποψήφιο αυτοκίνητο για να «παίξει» στην ταινία του James Bond «You Only Live Twice».

Mόνο 351 κομμάτια κατασκευάστηκαν, εκ των οποίων τα 62 είναι αριστεροτίμονα.

 

Ακολουθεί το δεύτερο μέρος με τα υπόλοιπα 25 σπουδαιότερα αυτοκίνητα της ιστορίας! 

 

Panagiotis Mytilinaios
Παναγιώτης

Ο Παναγιώτης σπούδασε δημοσιογραφία αυτοκινήτων στη Μ.Βρετανία. Αυτό από μόνο του αποτελεί μια τρανή απόδειξη ότι λατρεύει τα αυτοκίνητα! Στο παρελθόν έχει δουλέψει στο βρετανικό Autocar και στους PistonHeads, ενώ αραιά και που γράφει για το 4Drivers. Πάνω από όλα όμως είναι υπερήφανο μέλος της ομάδας της Spotawheel!

Πως σου φάνηκε το άρθρο; Γράψε μου στα σχόλια πιο κάτω

4 σχόλια

  1. Ο/Η Γιώργος Μητσοτάκης λέει:

    Πως ορίζεται η σπουδαιότητα? Εχω ένα μουσείο 2000 m2 με κλασικά και ιστορικά αυτοκίνητα, που θεωρώ οτι αντιπροσωπέυει την ιστορία και την εξέλιξη της αυτοκίνησης. Μόνο 2 κομμάτια συμπίπτουν με τα 25 που έχει παραθέσει μέχρι τώρα, ο αγαπητός Παναγιώτης. Θα ήθελα να δω τι μας επιφυλάσσει με τα υπόλοιπα 25 πριν εκφράσω την γνώμη μου. Οπως και να’χει το θέμα, θα ήθελα να γνωρίσω τον Παναγιώτη και να μοιραστώ γνώσεις και απόψεις μαζί του.

    1. Panagiotis Mytilinaios Ο/Η Panagiotis Mytilinaios λέει:

      Αγαπητέ Γιώργο, καταρχάς ευχαριστούμε πολύ για το σχόλιο!

      Η παράθεση των 50 σπουδαιότερων αυτοκινήτων στην ιστορία αφενός είναι ένα εγχείρημα δύσκολο (ειδικά από ένα άτομο που βρίσκει ενδιαφέρον σε οτιδήποτε αυτοκινείται) και αφετέρου, ολίγον τι, υποκειμενικό.

      Παρόλα αυτά, πριν επιλέξω τα 50 πιο σπουδαία αυτοκίνητα είχα στο μυαλό μου να εμπίπτουν στις εξής κατηγορίες:
      1) να είναι σπάνια και όμορφα, όμοια με έργα τέχνης (κάποιες φορές το ντιζάιν και μόνο αρκεί για να συμπεριληφθεί σε μια τέτοια λίστα)
      2) να έχουν αλλάξει το ρου της αυτοκινητικής ιστορίας
      3) να έχουν γράψει ιστορία στο μηχανοκίνητο αθλητισμό
      4) να θεωρούνται πολιτισμικά σύμβολα (icons)
      5) να αποτελούν «ορόσημα» για τους κατασκευαστές τους
      6) να εκπροσωπούν ή να είναι εισηγητές μιας αυτοκινητικής φιλοσοφίας.

      Πάνω από όλα όμως, όπως γράφω και στην εισαγωγή του πρώτου μέρους, ήθελα να επιλέξω «εκείνα τα αυτοκίνητα που με το «πέρασμά» τους έφεραν τα πάνω-κάτω, όχι μόνο στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία, αλλά πολύ περισσότερο, στις καρδιές των ανθρώπων».

      Θα χαρώ πολύ να ακούσω τη γνώμη σας και για το 2ο μέρος του άρθρου και γιατί όχι, να γνωριστούμε και από κοντά!

      Ευχαριστώ για το ενδιαφέρον!

  2. Ο/Η Σταύρος λέει:

    Σωστό το άρθρο και όλα τα μοντέλα είναι υπέροχα, δεν σημαίνει αυτό ότι και τα δεκάδες ανάλογα άρθρα για τα «καλύτερα» κλπ μοντέλα δεν ειναι έγκυρα και σεβαστά. Εν κατακλείδι όλα τα άρθρα σε όλα τα θεματα στην διεθνή βιβλιογραφια εκφράζουν υποκειμενική άποψη.

  3. Ο/Η Χρηστος Καλτακης λέει:

    Αγαπητε Παναγιωτη θα ηθελα να επικοινωνησουμε. Καθως και με τον Γιωργο Μητσοτακη

Άσε το σχόλιο σου

Η διεύθυνση e-mail σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *