We Love Cars

Μετά το 1ο μέρος με τα 50 σπουδαιότερα αυτοκίνητα, η ιστορία συνεχίζεται.

Ποια αυτοκίνητα ολοκληρώνουν τη λίστα μας;

Ποια είναι τα αυτοκίνητα που άφησαν ανεξίτηλο το στίγμα τους και δεν πρέπει να ξεχαστούν;

Ετοιμάσου για scroll down…

Ξεκινάμε!

26. Subaru Impreza 22B (1997-1998)

Το 22Β δεν είναι απλώς ένα παλιό Subaru με μια μεγάλη φτερούγα στο πίσω μέρος που θυμίζει WRC. Είναι το πιο σπάνιο Impreza που έχει κατασκευαστεί ποτέ, ο «πατέρας» του STI που ξέρουμε σήμερα, ένας θρύλος του WRC που στα χέρια του επίσης σπουδαίου Colin McRae, «παρέδιδε» μαθήματα ιστορίας στα 90s.

Μόνο 424 κατασκευάστηκαν από αυτά, μεταξύ 1997 και 1998, ως φόρος τιμής για τα 40 χρόνια της εταιρίας που συμπτωματικά, η γιορτή συνέπεσε με το τρίτο συνεχόμενο τίτλο της Subaru στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ.

Εξοπλισμένο με εξαρτήματα από «το πάνω ράφι», νέο φαρδύτερο bodykit και αναβαθμισμένο κινητήρα, το συγκεκριμένο 2-θυρο Impreza αποτελεί ένα «κόσμημα» της αυτοκίνησης που σήμερα, οι συλλέκτες αυτοκινήτων δίνουν τα πάντα για να αποκτήσουν ένα τέτοιο.

27. Mitsubishi Lancer EVO (1992-2016)

Η αγωνιστική τεχνολογία σε έκδοση δρόμου. Έτσι εκφράζεται η φιλοσοφία των «ειδικών» εκδόσεων του Mitsubishi Lancer με τον κωδικό EVO που δημιουργήθηκαν για να αποτελέσουν τη βάση των αγωνιστικών κατασκευών.

Εξελιγμένη μέσα από τους αγώνες high-tech τετρακίνηση, δυνατοί υπερτροφοδοτούμενοι κινητήρες και «ψαγμένες» επιλογές στην ανάρτηση, είναι τα συστατικά της συνταγής που μεταμορφώνει το Lancer σε πραγματική πολεμική μηχανή για καθημερινή χρήση! Μαζί με το «αντίπαλο» Impreza, φυσικά και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος στην ιστορίας της αυτοκίνησης.

28. Austin Mini Seven (1959-2000)

Το Mini έφερε την επανάσταση στο σχεδιασμό των μικρών αυτοκινήτων. Η ιδέα της Βρετανικής αυτοκινητοβιομηχανίας BMC (British Motor Corporation) ήταν να προσφέρει στους Βρετανούς ένα όχημα που θα συμβάδιζε με τις οικονομικές εξελίξεις της εποχής, βλέπε την κρίση που ξέσπασε στο Σουέζ το 1956.

Το ζητούμενο ήταν ένα αυτοκίνητο μικρότερο από «ότι ξέραμε μέχρι τότε», πολύ οικονομικό, το οποίο όμως να χωράει και μια τετραμελή οικογένεια με τις αποσκευές της.

Το επαναστατικό ντιζάιν του Άλεκ Ισιγόνη και η φοβερή εργονομία που προσέφερε, με τον κινητήρα τοποθετημένο εγκάρσια για να μην πιάνει χώρο από την καμπίνα και την προσθιοκίνητη διάταξη, ήταν κάποια από τα στοιχεία που έκαναν το Mini πρωτοποριακό για την εποχή του.

Στη συνέχεια έγινε αιώνιο σύμβολο νεότητας, έπαιξε στο σινεμά, έγινε fashion icon και αγαπήθηκε όσο λίγα αυτοκίνητα σε αυτόν τον κόσμο, μέχρι που η BMW εξαγόρασε το brand και πλέον το Mini, έγινε MINI με κεφαλαία.

Το μικρό Mini είναι το 2ο αυτοκίνητο με τη μεγαλύτερη επιρροή στον 20ο αιώνα, πίσω από το Model T της Ford που είδαμε στο 1 μέρος αυτού του άρθρου.

29. McLaren F1 (1992-1998)

Όταν ο ιδιοφυής σχεδιαστής της McLaren Γκόρντον Μάρεϊ αποφάσισε να εγκαταλείψει τα πάντοκ της Formula 1, στόχος του ήταν να εκπληρώσει το μεγάλο όνειρο της ζωής του: το σχεδιασμό του κορυφαίου υπερ-αυτοκινήτου στην ιστορία.

Η τριθέσια McLaren F1 ακόμα και σήμερα αποτελεί μέτρο σύγκρισης για πολλούς κατασκευαστές πανάκριβων supercars και η αξία της ανεβαίνει τόσο γρήγορα όσο πιάνει και τα 408 χλμ/ώρα!

Το κάθισμα του οδηγού είναι τοποθετημένο στο κέντρο, το monocoque πλαίσιο είναι κατασκευασμένο εξολοκλήρου από ανθρακονήματα και ο V12 κινητήρας της BMW με τους 618 ίππους είναι ένα αριστούργημα της μηχανικής. Με λίγα λόγια, «jaw dropping» που λέγαν’ και οι παππούδες μας!

30. Jeep Willys (1941-1945)

Το 1941 κατά τη διάρκεια του Β ‘ Παγκοσμίου Πολέμου, το στρατιωτικό επιτελείο της Ουάσιγνκτον ανέθεσε στη Willys-Overland την κατασκευή ενός τετρακίνητου, ελαφρού οχήματος που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί επιχειρησιακά εναντίον των δυνάμεων του άξονα. Θα έπρεπε να μεταφέρει μάξιμουμ 3 στρατιώτες και στις επιφάνειές του να μπορεί να χωρέσει, τόνους εξοπλισμού.

Η επιτυχία του Willys MB στο πεδίο της μάχης ήταν τέτοια, που με το πέρας του πολέμου κατασκευάστηκαν αμέσως οι πολιτικές εκδόσεις, το CJ (Civilian Jeep) δηλαδή και δεκαετίες αργότερα, το 1986, εξελίχθηκε το γνωστό σε όλους μας Wrangler.

Πολλοί κατασκευαστές, όπως η Land Rover και η Toyota αντέγραψαν το εικονικό του ντιζάιν και την απλότητά του, αλλά το αμερικάνικο Jeep είναι αυτό που παίρνει θέση ανάμεσα δικά μας, 50 σπουδαιότερα αυτοκίνητα της ιστορίας.

31. Ford Mustang (1964-σήμερα)

Photo: Giannis Kokkas Photography

Ένα πραγματικό είδωλο της αμερικανικής ιστορίας, άλλος ένας θρύλος της αυτοκίνησης. Το Mustang παρουσιάστηκε στο δεύτερο μισό του 1964 και αυτόματα δημιούργησε μια νέα κλάση αυτοκινήτων, σπορ στο μάτι και στη συμπεριφορά, compact στις διαστάσεις και ταυτόχρονα προσιτά στην τιμή. Η επιτυχία του ήταν άμεση και το Mustang έγινε το πιο δημοφιλές αμερικάνικο αυτοκίνητο στον κόσμο.

Εμείς δεν θα ξεχάσουμε εκείνο που έπαιξε στην ταινία Gone in 60 Seconds, την «Eleanor», ένα Mustang GT500 χρονολογίας 1967, με το fastback σχεδιασμό στο πίσω μέρος -χαρακτηριστικό των coupé αμαξωμάτων- τεράστιο V8 κινητήρα από τα χεράκια του Caroll Shelby και πολύ, μα πολύ χαρακτήρα. American muscle με τα όλα του.

32. Ferrari F40 (1987-1992)

photo: Murphy Photography

Αυτό είναι το τελευταίο αυτοκίνητο που έφερε την υπογραφή του Enzo Ferrari. Πολλοί μιλάνε για την απόλυτη Ferrari, το αυτοκίνητο που δεν θα ξεπεραστεί ποτέ και από κανέναν.

Διθέσια ιταλίδα, κατασκευασμένη το 1987, με V8 κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο, διπλά, ωμά τούρμπο βιδωμένα πάνω του, 478 ίππους και πίσω κίνηση, η F40 είναι το πιο αληθινό μηχάνημα οδήγησης που έχει κατασκευαστεί ποτέ, είναι η Ferrari των ονείρων μας…

Το πιο γρήγορο για εκείνη την εποχή -μέχρι να βγουν η Jaguar XJ220 και η McLaren F1- το πιο επικίνδυνο και το πιο ακριβό αυτοκίνητο που μπορούσε κανείς να αποκτήσει. Απαιτούσε (και απαιτεί) σεβασμό και φυσικά μεγάλες οδηγικές ικανότητες για να οδηγηθεί γρήγορα.

Η F40 είναι ο Michael Jordan της αυτοκίνησης.

Δες τον Βρετανό Chris Harris να οδηγεί την F40 σε ελεγχόμενο περιβάλλον.

33. Mercedes-Benz 300 SL (1954-1963)

Η 300 SL το 1955 τράνταξε με την παρουσία της την κοινή γνώμη ως ένα από τα πιο όμορφα αλλά και πιο γρήγορα αυτοκίνητα που έχουν υπάρξει μέχρι τότε και γι’αυτό σίγουρα ευθύνονται οι περίφημες gullwing doors, οι πόρτες που όταν ανοίγουν μοιάζουν με φτερά γλάρου.

Μια εξωτική κατασκευή από την, ίσως κορυφαία αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο εκείνη την εποχή, τη Mercedes-Benz, που από τους ειδικούς θεωρείται ανάμεσα στo top 5 των σπορ αυτοκινήτων. Το κόστος της σήμερα ξεκινάει από τις 750.000 ευρώ, αλλά αν τα έχεις, αξίζει μέχρι και το τελευταίο σεντ…

34. Volkswagen Beetle (1945-2003)

Κατασκευάστηκε από τους Ναζί τη δεκαετία του ’30 με σκοπό να μετακινεί το γερμανικό λαό στις νεόδμητες autobahn του Γ’ Ράιχ. «Θα πρέπει να μοιάζει με σκαθάρι, κοίταξε προς τη φύση και θα βρεις ποιο πρέπει να είναι το σχέδιο» είχε πει το 1934 ο Χίτλερ στο Ferdinand Porsche, το μηχανικό θα αναλάμβανε την κατασκευή του οχήματος που θα άλλαζε την έννοια της μαζικής αυτοκίνησης.

Τα πρώτα αυτοκίνητα που βγήκαν στην παραγωγή πρόλαβαν να τα απολαύσουν μόνο τα υψηλότερα στελέχη των Ναζί, μέχρι που οι Σύμμαχοι βομβάρδισαν το εργοστάσιο και η Γερμανία έχασε τον πόλεμο.

Το Beetle όπως το ξέρουμε σήμερα, βγήκε στην παραγωγή το 1945 χάρη στον Ivan Hirst, έναν Βρετανό ταγματάρχη που ανέλαβε να επαναφέρει σε λειτουργία το εργοστάσιο στο Wolfsburg, με σκοπό την τόνωση της πληγωμένης γερμανικής οικονομίας.

Το Volkswagen Type 1 όπως ήταν η επίσημη ονομασία του, ήταν εκείνο που έφερε στα σπίτια του κόσμου την έννοια της προσιτής αυτοκίνησης. Όπως και τα υπόλοιπα εικονικά αυτοκίνητα, βλέπε 2CV και Mini, το Beetle έγινε σύμβολο των χίπις και σταρ του σινεμά. Δικαίως.

35. Citroën DS (1955-1975)

Όταν παρουσιάστηκε για πρώτη το 1955, ο κόσμος δεν είχε ξαναδεί ένα τόσο πρωτοποριακό όχημα σαν το Citroën DS.

Το επίπεδο των καινοτομιών που χαρακτήριζαν το αυτοκίνητο ξεπερνούσαν κατά πολύ τα στάνταρντς της εποχής, ενώ το ντιζάιν ακόμα και στις μέρες μας μοιάζει φουτουριστικό. Σήμερα, 62 χρόνια μετά, το Citroën DS, παραμένει το πιο καινοτόμο αυτοκίνητο που κατασκευάστηκε ποτέ. Ναι καλά διάβασες. Ένα αυτοκίνητο 62 ετών!

Η υδρο-πνευματική ανάρτηση ήταν το πιο ριζοσπαστικό στοιχείο του αυτοκινήτου και έπαιξε το σημαντικότερο ρόλο ώστε το DS να αποκτήσει την κορυφαία κύλιση που ζητούσε η Citroën.

Τα υδραυλικά σύστημα τροφοδοτούσαν επίσης το τιμόνι, το ημί-αυτόματο κιβώτιο και τα φρένα, των οποίων το πεντάλ τους ήταν στη μορφή ενός πλαστικού μπουτόν καρφωμένου ανάμεσα στο γκάζι και το συμπλέκτη.

Η οροφή ήταν κατασκευασμένη από υαλοβάμβακα για να μειωθεί το κέντρο βάρους, το καπό ήταν αλουμινένιο για τους ίδιους λόγους, τα εμπρός φώτα κατευθύνονταν εκεί που έδειχνε το τιμόνι του οδηγού, τα δερμάτινα καθίσματα ήταν πιο άνετα και από αυτά μιας Rolls-Royce και η μοκέτα στο πάτωμα παχιά και αφράτη…

Ο μόνος κίνδυνος μέσα σε ένα DS ήταν να μην σε πάρει ο ύπνος, γιατί κατά τα άλλα ήταν το πιο άνετο και το πιο ασφαλές αυτοκίνητο που είχε κατασκευαστεί μέχρι τότε.

Κανένας κατασκευαστής μέχρι σήμερα δεν τόλμησε να παρουσιάσει τόσες καινοτομίες σε ένα μόνο όχημα. Το DS αφού «έσωσε» τον πρόεδρο Ντε Γκολ από δολοφονική επίθεση, έγινε αναπόφευκτα το εθνικό σύμβολο της Γαλλίας. Αν βρεις κάποιο που να έχει διατηρηθεί στα χρόνια, πάρτο χωρίς δεύτερη σκέψη, βάλε ιστορικές πινακίδες και μάθε στα παιδιά σου πως πραγματικά πρέπει να είναι τα καλά αυτοκίνητα.

36. Porsche 911 (1964 -σήμερα)

Εδώ τα πράγματα είναι απλά:

H Porsche 911 είναι το πιο ολοκληρωμένο σπορ αυτοκίνητο που έχει κατασκευαστεί ποτέ. Προϊόν μιας οικογενειακής επιχείρησης που ξεκίνησε το 1931, η 911 είναι «σημαία» της εταιρίας και ο ορισμός της έννοιας «sportscar». Τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο.

Η δομή το αυτοκινήτου σχεδιάστηκε από τον Ferry Porsche, γιό του ιδρυτή Ferdinand, το εικονικό ντιζάιν ήταν έμπνευση του ανιψιού Ferdinand III («Butzi») και ο 6-κύλινδρος «σήμα κατατεθέν» επίπεδος κινητήρας εξελίχθηκε σε μεγάλο βαθμό από τον ανιψιό του Ferry, Ferdinand Piëch…

Ό,τι και να ειπωθεί για αυτό το αυτοκίνητο, σίγουρα δεν θα είναι άξιο αντιπροσώπευσης. Το σίγουρο είναι ότι ακόμα και μετά από 53 χρόνια, η 911 συνεχίζει να παραμένει το απόλυτο καθημερινό sportscar. Το μέτρο σύγκρισης όλων.

«Εάν ποτέ στο μέλλον χρειαστεί να δείξετε σε κάποιον ένα πραγματικό αυτοκίνητο, οδηγήστε τον σ’ένα μουσείο και δείξτε του μια Porsche Turbo», είχαν γράψει κάποτε οι 4 Τροχοί της εποχής και εννοούσαν την 930.

37. Alfa Romeo Giulia 2000 GT Veloce (1971-1976)

Αν και είναι δύσκολο να πεις ότι «η τάδε Alfa Romeo» του παρελθόντος ήταν η ομορφότερη, η πιο ολοκληρωμένη, η πιο ποθητή, αυτή η συγκεκριμένη Alfa κατέχει ένα μεγάλο μέρος στην καρδιά των Alfisti αλλά και στους απανταχού εραστές της αυτοκίνησης.

Κάθε σημείο πάνω στη Giulia 2000 GTV μοιάζει να κατέχει την τέλεια θέση, να χαρακτηρίζεται από υπέρμετρη αισθητική, να έχει αυτόν τον «παράγοντα χ» που όταν τη βλέπεις από κοντά και ακούς τον άγριο ήχο των καρμπιρατέρ, να ανατριχιάζεις από δέος.

Τέλειες αναλογίες, κομψότητα και σπορ χαρακτήρας, όπως άλλωστε όλες οι Alfa εκείνη την εποχή.

Είναι αυτή που μας θυμίζει ότι κάποτε, «Alfa Romeo» σήμαινε κορυφαία ποιότητα, αγωνιστική κληρονομιά και φυσικά υψηλό κόστος απόκτησης. Η 2000 GTV τα είχε όλα.

Αιώνιο respect!

38. Lamborghini Miura (1966-1972)

Σε αντίθεση με τη μυτερή και οξεία Countach, το έτερο στολίδι του Ferruccio Lamborghini, η Miura, ήταν όλο sex-appeal και γοητεία. Ευρέως αποδεκτή ως ένα από τα ομορφότερα αυτοκίνητα όλων των εποχών, το σαγηνευτικό αυτό σχέδιο είναι δημιούργημα του γνωστού οίκου Bertone.

H P400, η πρώτη έκδοση που βγήκε το 1966, διέθετε έναν V12 κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο με το κιβώτιο κολλημένο σε αυτόν, διάταξη που εισήγαγε το μικρό Mini που είδαμε πιο πάνω. Η Miura είναι η μια από τις δύο Lamborghini που δεν θέλουμε να ξεχάσουμε ποτέ!

39. Lancia Delta Integrale (1986-1994)

Το όνομά της είναι γραμμένο με χρυσά γράμματα στο πάνθεον της αυτοκίνησης και δη της αγωνιστικής. Η κατάκτηση έξι τίτλων στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλλυ δεν ήταν μικρό κατόρθωμα, γι’αυτό και η Lancia Delta φυσικά και είναι ένα από τα 50 σπουδαιότερα αυτοκίνητα που θα μπορούσαν να μπουν σε αυτή τη λίστα.

Η αγωνιστική αίγλη από τις τάξεις του Group B, πέρασε ατόφια και στις πολιτικές τετρακίνητες εκδόσεις και αποτέλεσαν τη βάση των αγωνιστικών, από το 1986 με την HF 4WD των 165 ίππων μέχρι την πλέον εξελιγμένη μορφή της Deltona των 215 ίππων το 1991.

Χάρη στην Integrale, ουσιαστικά, η πρώτη γενιά της «δ» κρατήθηκε στην παραγωγή για δεκαπέντε ολόκληρα χρόνια.

40. Lancia Stratos HF (1973-1978)

Ένα «παιδί» των αγώνων ράλλυ, γεννημένο με συγκεκριμένο σκοπό και με μοναδικό ντιζάιν, πάλι από τον οίκο Bertone και τα χέρια του Marcello Gandini (σχεδιαστή της Miura). Η Stratos κατασκευάστηκε για να κερδίζει αγώνες ράλλυ και αυτό έκανε το ’74, ΄75 και ΄76 στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, ενώ δημιούργησε μια νέα κλάση αγωνιζομένων.

492 κομμάτια κατασκευάστηκαν, εκ των οποίων και εκδόσεις δρόμου, και εφοδιάζονταν με τον V6 κινητήρα της Ferrari Dino ο οποίος βρισκόταν στο κέντρο του αυτοκινήτου και απέδιδε από 190 έως 560 ίππους… Η εποχή των Group B ήταν όντως τρομακτική, γι’αυτό άλλωστε και διεκόπη το 1986…

41. Ferrari 288 GTO (1984-1987)

H 288 GTO ήταν η «La Ferrari» στα μέσα της δεκαετίας του ’80. Κατασκευάστηκε για ομολογκάρισμα στην κατηγορία των Group B αλλά δεν πρόλαβε να αγωνιστεί…

Ο V8 κινητήρας της Ferrari 308 είχε αυξηθεί για λογαριασμό της 288 GTO και με τα διπλά τούρμπο προέκυψε ένα τέρας επιδόσεων, ως φόρος τιμής της αρχέτυπης 250 GTO που έχουμε πιο κάτω στη λίστα.

Η 288 GTO επιτάχυνε από τάση στα 100 χλμ/ώρα σε λιγότερα από 4 δευτερόλεπτα, ενώ ήταν το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής που είχε τελική ταχύτητα τα 300 χλμ/ώρα.

Μόνο 272 κατασκευάστηκαν από αυτές, αν ποτέ τύχει να δεις κάποια από κοντά, θα νιώσεις στο πετσί σου το μεγαλείο αυτού του αυτοκινήτου. Μια από τις κορυφαίες ιταλίδες με σήμα το αλογάκι.

42. Jaguar XJ220 (1992-1994)

Η Jaguar XJ220 είναι ένα από τα σπουδαιότερα αλλά και πιο παρεξηγημένα αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν.

Το στοιχείο που συνέβαλε σε αυτή την εξέλιξη ήταν μια λάθος εκτίμηση της Jaguar: αρχικά η XJ220 προοριζόταν να είναι τετρακίνητη και να εξοπλίζεται με έναν κινητήρα V12, πράγμα που δελέασε πολλούς επίδοξους αγοραστές και τους οδήγησε να δώσουν μεγάλα ποσά για να την αποκτήσουν.

Η τεχνολογία των ελαστικών όμως εκείνη την εποχή δεν μπορούσε να υποστηρίξει το βάρος ενός τόσο μεγάλου κινητήρα σε συνδυασμό με το σύστημα τετρακίνησης, οπότε και η Jaguar άλλαξε το πλάνο της και έβγαλε την XJ220 υποβαθμισμένη κατά 6 κυλίνδρους και πισωκίνητη.

Το αποτέλεσμα όμως του V6 τούρμπο κινητήρα με τους 542 ίππους, ήταν εξωπραγματικό και παρόλο που η Jaguar έπιανε τα 354 χλμ/ώρα, καθιερώνοντας τη θέση της ως το πιο γρήγορο αυτοκίνητο στον κόσμο, οι πελάτες ήταν ήδη απογοητευμένοι με αποτέλεσμα η XJ220 να μην έχει την αναμενόμενη εμπορική επιτυχία.

43. Renault Espace (1984-1991)

Ένα από τα πιο ευφυή αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν ποτέ και αντάξιο να σταθεί ανάμεσα στην «αγία τριάδα» των VW Beetle, 2CV και Mini είναι το Renault Espace, το πρώτο πολυμορφικό αυτοκίνητο στην ιστορία της αυτοκίνησης.

Πίσω από την ιδέα, βρίσκεται ο Έλληνας σχεδιαστής Αντώνης Βολάνης.

Ήταν Ιούλιος του 1984 όταν παρουσιάστηκε το Renault Espace και γρήγορα κέρδισε την προσοχή του Ευρωπαίου οικογενειάρχη, όχι μόνο με τη σύλληψη, αλλά και με την εξαιρετική συμπεριφορά του στο δρόμο. Η ευρυχωρία και οι ιδιοφυείς λύσεις στο σαλόνι του Espace, με τα περιστρεφόμενα καθίσματα και τις πολλαπλές διατάξεις τους, θεωρούνται αξεπέραστες ακόμη και μέχρι σήμερα.

44. Bugatti Veyron (2005-2011)

W16 κινητήρας, τέσσερα τούρμπο, 1001 άλογα και 407 χλμ/ώρα τελική ταχύτητα. Οι δημοσιογράφοι του ειδικού τύπου εκείνη την εποχή έγραφαν πως… αν πατήσεις βαθιά το γκάζι και πιάσεις τη μέγιστη ταχύτητα, το ρεζερβουάρ της Veyron «στραγγίζει» σε μέσα σε 13 λεπτά.

Αυτή ήταν η Veyron, η υπερβολή της αυτοκίνησης, η επιβεβαίωση ότι είχαμε μπει για τα καλά στον 21ο αιώνα.

Όπως και να έχει, το Volkswagen Group κατάφερε να κατασκευάσει μάλλον το πιο περιβόητο υπερ-αυτοκίνητων των ’00s, μια κατασκευή που ξεπερνάει τα όρια, τόσο των επιδόσεων όσο της ποιότητας και του κόστους.

45. Ferrari 250 GTO (1962-1964)

Ένα από τα πιο σπέσιαλ αυτοκίνητα στην ιστορία είναι η εικονιζόμενη Ferrari. Αν και δεν σχεδιάστηκε από τα χέρια ενός ανθρώπου, αλλά πολλών, (η ιστορία έχει να κάνει με σχεδιαστές που απέλυε ο Enzo Ferrari και δεν τελείωναν ποτέ το πρότζεκτ) η 250 GTO θεωρείται μια από τις πιο όμορφες Ferrari που έχουν κατασκευαστεί ποτέ.

O σκοπός της ήταν αγωνιστικός μιας και στο «μάτι» του Enzo είχαν μπει οι Shelby Cobra, οι Jaguar E-Type και οι Aston Martin DP214. H 250 GTO με τον 3-λιτρο V12 κινητήρα, το τεράστιο κεκλιμένο καπό, τις εισαγωγές αέρα στα φτερά σε σχήμα βραγχίων καρχαρία, και το τόσο θελκτικό πίσω μέρος με τις 4 εξατμίσεις, είναι απλά μαγευτική… Όχι, δείτε την!

46. BMW M3 E30 (1985-1992)

photo: pinterest

Η BMW M3 Ε30 είναι από τα σπορ αυτοκίνητα που έχουν αγαπηθεί τόσο, όσο λίγα στον κόσμο και για αυτό θα πρέπει να ευλογίσουμε την ανταγωνιστική φύση των Γερμανών. Η πρώτη M3 ήταν στην ουσία η απάντηση της BMW απέναντι στο νέο «όπλο» της Mercedes-Benz για το Πρωτάθλημα Τουρισμού, την 190E 2.3-16.

«Χτισμένη» στην πλατφόρμα της δεύτερης γενιά της γνωστής 3άρας, οι Βαυαροί ήθελαν ένα αγωνιστικό που να βασίζεται σε ένα αυτοκίνητο παραγωγής. Έτσι, το Motorsport Division της BMW δούλεψε σκληρά και έβγαλε την πρώτη M3, το θρύλο που συνεχίζει μέχρι σήμερα να συγκλονίζει με τη σπορ συμπεριφορά του τους απανταχού car enthusiast της υφηλίου.

Πιο άκαμπτη, εμφανώς πιο άγρια και πιο «κοφτερή» από την κορυφαία τότε 325i, η Μ3 ήταν και είναι ένα παγκόσμιο σύμβολο οδηγικής απόλαυσης.

47. Bentley 4½-Litre Blower (1927-1930)

photo: silodrome.com

Το έτος 1929 με τη λέξη «υπερσυμπίεση» είναι δύο έννοιες που δεν ταιριάζουν μαζί σε μια πρόταση, αλλά με την Bentley Blower και τον supercharged, 4½-λίτρων κινητήρα των 240 ίππων, αυτό ακριβώς συνέβη.

Αν και εξαιρετικά βαρύ λόγω των τεράστιων φρένων και του παλαιολιθικού πλαισίου, στον 24ωρο αγώνα του Le Mans το 1930 ήρθε δεύτερο και κόντραρε στα ίσια την ελαφρύτερη Bugatti Type 35, κορυφαία της εποχής.

Η Blower επίσης κατάφερε να σπάσει νέο ρεκόρ ταχύτητας, πιάνοντας στην ευθεία τα 220 χλμ/ώρα. Σκέψου να το δοκιμάσεις αυτό χωρίς ζώνη ασφαλείας και με ανεπαρκή έως καθόλου προστασία του αέρα από το παρμπρίζ…

48. Lotus Elan (1962-1973)

Η Lotus Elan είναι ένα πραγματικό driver’s car το οποίο ακολουθεί τη φιλοσοφία του δημιουργού του, Colin Chapman: «Adding power makes you faster on the straights. Subtracting weight makes you faster everywhere.»

Ευέλικτη, άψογα ισορροπημένη και με κρατήματα που αμφισβητούν τους νόμους της φυσικής, η Elan ζύγιζε κάτι περισσότερο από μισό τόνο και ήταν αδύνατον να την φτάσει κανείς σε μια κλειστή, επαρχιακή διαδρομή. Το ρητό του Chapman επιβεβαιωνόταν για ακόμη μια φορά και η Elan αποτέλεσε ένα υψηλής ακρίβειας οδηγικό εργαλείο που χαιρόσουν να οδηγείς.

Για την ιστορία, η Lotus Elan πρώτης γενιάς ήταν το πρότυπο αυτοκίνητο στο οποίο βασίστηκε η Mazda για την κατασκευή του MX-5, του δημοφιλέστερου sportscar όλων των εποχών.

49. Rolls-Royce Phantom (1925- σήμερα)

Η επιτομή της πολυτέλειας, του κύρους και του τρομακτικού πλούτου. Ένα αυτοκίνητο τόσο εντυπωσιακό στο πέρασμά του, που θα μπορούσε κανείς να το παρομοιάσει τον ίδιο «το θεό» που κατέβηκε στη γη, προσωποποιημένος στις λαμαρίνες ενός αυτοκινήτου.

Υπερβολή;

Μπορεί, αλλά δες τη και σκέψου πως θα έμοιαζε δίπλα στα υπόλοιπα αυτοκίνητα της εποχής, στους ανθρώπους τη δεκαετία των 20s, στα σπίτια…

Η Phantom βγήκε σε 8 γενιές και όλες τους ήταν τεράστιες σε μέγεθος, υψηλών επιδόσεων και εξεζητημένης τεχνολογίας. Φυσικά την είχαν στην κατοχή τους μόνο εξέχουσες προσωπικότητες.

50. Alfa Romeo 6C 1750 (1929-1933)

Θεωρείται το πρώτο πραγματικό Gran Tourer και ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα που κατασκεύασε ποτέ η Alfa Romeo.

Η 6C 1750 ήταν αυτοκίνητο προορισμένο για χρήση πίστας, αλλά επειδή οι εποχές ήταν τελείως διαφορετικές τότε, αυτή η Alfa ήταν ένα σπορ αυτοκίνητο για πίστα και για δρόμο.

Το αμάξωμα ήταν σχεδιασμένο από τους οίκους Zagato και Touring και ο κινητήρας ήταν 6-κύλινδρος σε σειρά, 1750 κυβικών με τελική τα 152 χλμ/ώρα.

Η 6C 1750 ήταν το αυτοκίνητο που «διαφήμιζε» την Alfa Romeo εκείνη την εποχή ως τη μπράντα με τα καλύτερα αυτοκίνητα στον κόσμο.

Panagiotis Mytilinaios
Παναγιώτης

Ο Παναγιώτης σπούδασε δημοσιογραφία αυτοκινήτων στη Μ.Βρετανία. Αυτό από μόνο του αποτελεί μια τρανή απόδειξη ότι λατρεύει τα αυτοκίνητα! Στο παρελθόν έχει δουλέψει στο βρετανικό Autocar και στους PistonHeads, ενώ αραιά και που γράφει για το 4Drivers. Πάνω από όλα όμως είναι υπερήφανο μέλος της ομάδας της Spotawheel!

Πως σου φάνηκε το άρθρο; Γράψε μου στα σχόλια πιο κάτω

7 σχόλια

  1. Ο/Η Γιώργος Χαιρόπουλος λέει:

    Πολύ καλό το κείμενο σου. Κάποιες παρατηρήσεις μόνον.
    Αντί για Lancia Integrale και Stratos για δες λίγο Fulvia Coupe και Flavia…
    Αυτά είχαν ΨΥΧΗ !!!

    1. Panagiotis Mytilinaios Ο/Η Panagiotis Mytilinaios λέει:

      Συμφωνώ απόλυτα για Fulvia!
      Τελικά είναι πολύ δύσκολο να διαλέξεις τα 50 αγαπημένα σου αυτοκίνητα…

  2. Ο/Η John john λέει:

    Μην ξεχνάς το rx7 η και καλύτερο mazda cosmo που ειταν το πρώτο με wangel

  3. Ο/Η marios λέει:

    Λειπει το rx7 Fd

  4. Ο/Η Γιώργος Μητσοτάκης λέει:

    Η σπουδαιότητα αγαπητέ Αντώνη, δεν έγκειται στο πόσο σπάνια είναι ή στο πόσο αρέσουν σε σένα, αλλά στο πόσο επιτυχημένα είναι, πόσο πούλησαν παγκοσμίως και πόσο αξιόπιστα αποδείχτηκαν οτι ήταν στην μακρόχρονη πορεία της αυτοκίνησης. Συμφωνώ με 8 από τις επιλογές σου και με τα υπόλοιπα 42 θεωρώ οτι είσαι εκτός θέματος, με όλο το σεβασμό προς το πρόσωπο σου τις γωώσεις σου και τις σπουδές που έχεις κάνει. Θα ήθελα να επισκευθείς το μουσείο μου και να συζητήσουμε, με μεγάλη παρέα, το θέμα αυτό.

  5. Ο/Η Odysseas λέει:

    Honda s2000

  6. Ο/Η Γιώργος Φριτζελας λέει:

    Ωραία η λίστα σου με εμπεριστατωμένα σχόλια για κάθε αυτοκίνητο ,αλλά νομίζω ότι θα έπρεπε να συμπεριληφθούν περισσότερα ,λείπουν αρκετά!
    Θα μπορούσαν να βρίσκονται στην λίστα σου Citroen SM ,κάποιες Mercedes SL ,Triumph ,Panhard κ.α!!

Άσε το σχόλιο σου

Η διεύθυνση e-mail σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *