Συμβουλές

Η αγορά των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων διαθέτει μία τεράστια ποικιλία: Αυτοκίνητα ευκαιρίες, φθηνά, τρακαρισμένα, προερχόμενα από leasing αλλά και αυτοκίνητα εισαγωγής…

Τα αυτοκίνητα εισαγωγής αφορούν μία “θολή” κατηγορία, αφού πολλοί λατρεύουν να μισούν. Κάτι που είναι απόρροια πάγιων τακτικών από διάφορους επιτήδειους, που δε φρόντισαν να διαλευκάνουν τι ακριβώς είναι ένα αυτοκίνητο εισαγωγής.

Στην ουσία, ένα αυτοκίνητο εισαγωγής θα μπορούσε να παρομοιαστεί με ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο με πολλά χιλιόμετρα. Κι αυτό γιατί και στις δύο κατηγορίες υπάρχει μία διάχυτη αίσθηση ότι πρέπει να αποφευχθούν πάσει θυσία. Και αυτό δίνει πάτημα για διάφορες τακτικές, όπως το γύρισμα των χιλιομέτρων ή η απόκρυψη των τεχνικών ελέγχων.

Τι ακριβώς είναι, όμως, ένα αυτοκίνητο εισαγωγής και τι θα πρέπει να προσέξεις; Πώς θα τα ξεχωρίσεις και με ποιον τρόπο θα είσαι σίγουρος για την κατάστασή τους;

Τι σημαίνει αυτοκίνητο εισαγωγής;


Ως αυτοκίνητο εισαγωγής ορίζεται το αυτοκίνητο που προέρχεται από το εξωτερικό. Δηλαδή, έχει πωληθεί και ταξινομηθεί σε μία άλλη χώρα και έρχεται στη συνέχεια στην Ελλάδα ως 2ο ή 3ο χέρι.

Η μόδα με τα αυτοκίνητα εισαγωγής ξεκίνησε ως μία μέθοδος κερδοσκοπίας των εμπόρων. Καθώς επιλέγονταν αυτοκίνητα από χώρες με τιμές πιο χαμηλές και επέτρεπαν ένα σημαντικά μεγαλύτερο ποσοστό κέρδους επί του αντικειμένου. Με απλά λόγια, για χρόνια (και πολλές φορές εξακολουθεί να γίνεται) διάφοροι έμποροι αγόραζαν φθηνά αυτοκίνητα και τα πουλούσαν σε πολύ υψηλότερες τιμές.

Για ποιο λόγο θεωρούνται… “επίφοβα”;


Τα αυτοκίνητα εισαγωγής έδωσαν το πάτημα για θολές διαδικασίες και κερδοσκοπία και κυριάρχησαν στην ελληνική αγορά. Ο λόγος ήταν διπλός. Αρχικά, σε χώρες όπως η Βουλγαρία, τα αυτοκίνητα πωλούνται και αγοράζονται σε αρκετά χαμηλότερες τιμές. Αφού πολλοί φόροι που υπάρχουν στην Ελλάδα εκεί δεν θα τους συναντήσεις. Τα αυτοκίνητα στοιχίζουν φθηνότερα καινούργια και ως εκ τούτου η υποτίμηση που γίνεται στα μεταχειρισμένα είναι μεγαλύτερη.

Αυτό επιτρέπει και μία ακόμα “παράπλευρη απώλεια”: την ελλιπή ενημέρωση και απουσία ελέγχου. Ένα αυτοκίνητο προερχόμενο από το εξωτερικό είναι -θεωρητικά- δυσκολότερο να ελεγχθεί. Και πιο εύκολο να γυρίσουν τα χιλιόμετρα. Ενώ συχνά το βιβλίο service και τα δελτία τεχνικών ελέγχων πάνε… περίπατο.

Τι να προσέξω;


Ένα εισαγόμενο αυτοκίνητο δε σημαίνει απαραίτητα ότι είναι ένα κακό αυτοκίνητο. Σημαίνει, όμως, ότι χρειάζεται έναν επιπλέον έλεγχο στην κατάστασή του και ειδικά στα χιλιόμετρα.

Συχνά, η έλλειψη συγκεκριμένων μοντέλων ή η ύπαρξη πολλών “ελληνικών” αυτοκινήτων σε κακή κατάσταση μπορεί να οδηγήσει κάποιον στην εισαγωγή ενός αυτοκινήτου. Υπάρχουν ωστόσο και αμέτρητες περιπτώσεις όπου η εισαγωγή αυτοκινήτων γίνεται για να εξυπηρετήσει την αισχροκέρδεια. Ενδεικτικά, παράγοντες που πρέπει να λάβεις υπόψιν σου όταν πρόκειται για ένα μεταχειρισμένο εισαγωγής, είναι:

  • Τα επίπεδα ασφάλειας σε σύγκρουση / προστασία επιβατών ενδέχεται να είναι κατώτερα σε αυτοκίνητα εκτός ΕΕ
  • Πολλά αυτοκίνητα βρίσκονται στις πιο φτωχές εκδόσεις τους χωρίς πρόσθετα extras
  • Οι αναρτήσεις μπορεί να είναι διαφορετικές (αναλόγως τη χώρα)
  • Οι σχέσεις στο κιβώτιο ταχυτήτων μπορεί να είναι επίσης διαφορετικές (π.χ. κοντές)
  • Το σέρβις και η συντήρησή του μπορεί να είναι “θολά”
  • Το χρώμα μπορεί να μην είναι τόσο ανθεκτικό αφού είναι κατασκευασμένα για άλλα κλίματα και με διαφορετικές προϋποθέσεις (ειδικά σε SUV)
  • Η αξία του ενδέχεται να υποτιμηθεί περισσότερο

Ιδιαιτερη προσοχη στην χώρα προορισμού. Είναι διαφορετικό ένα αυτοκίνητο που έχει αγοραστεί καινούργιο και έχει κυκλοφορήσει σε μία χώρα της Βόρειας Ευρώπης και αλλιώς ένα άλλο που εισάγεται εκτός ΕΕ. Αρκεί να σκεφτεί κανείς τους δρόμους της κάθε χώρας, το τεχνικό προσωπικό και την εξειδίκευση που υπάρχει στα συνεργεία κτλ.

Επίσης, ένα αυτοκίνητο μπορεί να έχει αλλάξει περισσότερες από μία χώρες. Ενώ ιδιαίτερο ρόλο παίζει και το κλίμα του εκάστοτε μέρους. Πολλές φορές, μάλιστα, οι κατασκευαστές προσαρμόζουν εξαρχής τα αυτοκίνητα, με χαρακτηριστικά που ανταποκρίνονται στην χώρα για την οποία προορίζονται.

Χιλιόμετρα

Ο τομέας που απαιτεί περισσότερη προσοχή από όλα είναι τα χιλιόμετρα. Αφού ένα αυτοκίνητο εισαγωγής στα λάθος χέρια μπορεί να μετατραπεί από ευκαιρία σε εκκολαπτόμενο κίνδυνο. Στην εποχή που ακόμα και οι ιδιώτες γυρίζουν χιλιόμετρα, σε ένα εισαγόμενο αυτοκίνητο υπάρχει τρόπος να τα εξακριβώσεις.

Όπως έχουμε ξαναγράψει, τα χιλιόμετρα που έχει ένα αυτοκίνητο όταν εισάγεται στην Ελλάδα αναγράφονται στα έγγραφα εισαγωγής – ζήτα, επομένως, να δεις το πιστοποιητικό εισαγωγής!

Μπορώ να εισάγω μόνος μου ένα αυτοκίνητο;


Την τελευταία δεκαετία ολοένα και περισσότεροι σκέφτονται την αγορά ενός αυτοκινήτου από το εξωτερικό, κυρίως λόγω των διαφοροποιήσεων στις τιμές. Όσο απλό και εάν ακούγεται, πρόκειται για μία αρκετά σύνθετη διαδικασία. Αφού προϋποθέτει τελωνεία, έκδοση πινακίδων, μεταβίβαση και διαδικαστικά σε μία ξένη χώρα. Το σημαντικότερο, όμως, είναι ο έλεγχος.

Ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο χρειάζεται έναν ενδελεχή έλεγχο που θα φανερώσει όλες τις πτυχές της μηχανικής κατάστασης. Είναι εξαιρετικά δύσκολο για τον ιδιώτη -σε μία ξένη χώρα- να οργανώσει έναν τέτοιον πλήρη έλεγχο χωρίς να… την πατήσει. Γιατί μπορεί στη χώρα μας να είναι ευρέως γνωστή η απάτη με τα μεταχειρισμένα, αλλά αντίστοιχα φαινόμενα ισχύουν και στο εξωτερικό.

Έτσι, εισάγοντας ανεξέλεγκτα ένα αυτοκίνητο από το εξωτερικό χωρίς τον κατάλληλο έλεγχο είναι σα να αγοράζεις ένα αυτοκίνητο από την Ελλάδα στα τυφλά. Οι κίνδυνοι που εγκυμονεί είναι σημαντικά μεγαλύτεροι από τα οφέλη. Η εισαγωγή των αυτοκινήτων πρέπει να γίνεται οργανωμένα και να συνοδεύεται από πιστοποιήσεις για να μην καταλήξει η χώρα μας η χωματερή άλλων χωρών…

Εάν παρόλα αυτά θες να μάθεις περισσότερα για την εισαγωγή ενός αυτοκινήτου από το εξωτερικό μπορείς να ξεκινήσεις αναζητώντας πληροφορίες στο Διαδίκτυο.
[Δες για παράδειγμα, αυτό το άρθρο.]

Τι συμβαίνει με την εγγύηση;


Η εγγύηση ενός αυτοκινήτου ισχύει σε όλες τις χώρες της ΕΕ. Παρόλα αυτά, το κάθε κράτος ενδέχεται να έχει περιορισμούς και να διαφοροποιείται το εύρος και η χρονική ισχύς της εγγύησης. Έτσι, η εργοστασιακή εγγύηση μπορεί να αλλάζει ανάλογα τη χώρα αγοράς, όμως έχει ισχύ σε κάθε μέρος της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Στη Spotawheel δεν κάνουμε εκπτώσεις στην ποιότητα. Φροντίζουμε τον εμπλουτισμό του στόλου μας πάντα με αυτοκίνητα άριστης κατάστασης. Κι επειδή πολλές φορές τα αυτοκίνητα που κυκλοφορούν στην Ελλάδα δεν καλύπτουν τις προϋποθέσεις μας, ενισχύουμε τον στόλο μας με εισαγόμενα αυτοκίνητα. Με ακόμα αυστηρότερα κριτήρια και με ενισχυμένη εγγύηση έως 5 χρόνια. Γιατί πάνω από όλα σημασία έχει η κατάσταση των αυτοκινήτων. Τόσο μηχανικά όσο και εξωτερικά.

Πώς θα καταλάβω εάν το αυτοκίνητο προέρχεται από το εξωτερικό;

Σε ένα πρώτο στάδιο δεν υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος τρόπος να καταλάβεις εάν το αυτοκίνητο είναι εισαγωγής ή όχι. Απλά βασίζεσαι στην καλή πίστη και συνεργασία με τον εκάστοτε πωλητή. Εάν αποφασίσεις να προχωρήσεις τη διαδικασία, μπορείς να καταλάβεις τη χώρα προέλευσης του αυτοκινήτου από τα εξής στοιχεία:

  1. Άδεια Κυκλοφορίας (Ημερομηνία 1ης άδειας)
  2. Book Service (αναγράφονται αναλυτικά όλα τα service που έχει κάνει από τη στιγμή που έχει αγοραστεί)
  3. ΚΤΕΟ (προηγούμενα δελτία τεχνικού ελέγχου)
  4. Προηγούμενοι ιδιοκτήτες

Προσοχή! Εάν κάποιος προσπαθήσει να αποκρύψει την προέλευση του αυτοκινήτου και στη συνέχεια διαπιστώσεις ότι πρόκειται για εισαγόμενο, κάτι πάει λάθος με την κατάσταση του αυτοκινήτου. Πρόκειται για μία πάγια τακτική και ένα από τα trick που φιλοδοξεί να κρύψει μία προβληματική κατάσταση. Μακριά!

Συμπέρασμα


Ένα αυτοκίνητο εισαγωγής δε συνεπάγεται ένα κακό αυτοκίνητο. Οι θολές διαδικασίες και η αισχροκέρδεια ετών και μεμονωμένων περιπτώσεων, οδήγησε στην αμαύρωση της διαδικασίας. Η οποία – παρόλα αυτά – χρειάζεται επιπλέον ελέγχους για τη διασφάλιση της ποιότητας του αυτοκινήτου. Και οφείλει να γίνεται οργανωμένα και με προσοχή.

Πολλές φορές άλλωστε υπάρχουν μοντέλα αυτοκινήτων που στη χώρα μας είτε παρουσιάζουν έλλειψη, είτε βρίσκονται σε μεγάλο βαθμό σε κακή κατάσταση. Σε τέτοιες περιπτώσεις, η αγορά τροφοδοτείται από διαφορετικές χώρες, με αυτοκίνητα άριστης κατάστασης.

Σίγουρα, ένα αυτοκίνητο από το εξωτερικό μπορεί να αποβεί επικίνδυνο στα χέρια διαφόρων επιτήδειων. Αφού είναι το ίδιο – αν όχι περισσότερο – ευάλωτο στις θολές κι επίδοξες πρακτικές τους. Δεν είναι λίγες όμως οι περιπτώσεις καλοσυντηρημένων αυτοκινήτων με τα service στην ώρα τους, σε εξειδικευμένο προσωπικό, και με πραγματικά χιλιόμετρα – διανυθέντα σε εξαιρετικής κατάστασης δρόμους. Αρκεί να ξέρεις τι να κοιτάξεις και πώς να το ψάξεις, για να γνωρίζεις ακριβώς τι αγοράζεις.

Σου Αξίζει Καλύτερο Αυτοκίνητο!


Στη Spotawheel επαναπροσδιορίζουμε τον όρο “εμπιστοσύνη” στον χώρο του αυτοκινήτου!
Πουλάμε ελεγμένα αυτοκίνητα που έχουν περάσει επιτυχώς τους αυστηρότερους ελέγχους.
Πιστοί στις αρχές μας για απαράμιλλη διαφάνεια, παρέχουμε δωρεάν την γραπτή τεχνική αναφορά 200+ σημείων για να ξέρεις τα πάντα για αυτό που αγοράζεις.
Φέρνουμε το αυτοκίνητο που θέλεις στην πόρτα σου για Test Drive ή για μέγιστη ασφάλεια σου δίνουμε την δυνατότητα ανέπαφης αγοράς με δικαίωμα πλήρους επιστροφής χρημάτων και δωρεάν αποστολή σε όλη την Ελλάδα!
Και θα είμαστε δίπλα σου, προσφέροντάς σου εγγύηση έως και 5 χρόνια!
Γιατί σου αξίζει καλύτερο αυτοκίνητο – το πιστεύουμε!

Άγης

Το πάθος του για το αυτοκίνητο ξεκίνησε από νωρίς, ως χόμπι, αλλά συνδυάστηκε στην πορεία με σπουδές στην Επικοινωνία & ΜΜΕ. Έχει γράψει για εγχώρια αυτοκινητιστικά Μέσα, ενώ η εμπειρία του με τα αυτοκίνητα είναι πρωτίστως βιωματική με μία σειρά μοντέλων, από sport & hatchback έως roadster και SUV ενώ με την πρώτη ευκαιρία θα οδηγήσει οποιοδήποτε αυτοκίνητο, απλά για την εμπειρία!

Πως σου φάνηκε το άρθρο; Γράψε μου στα σχόλια πιο κάτω

Άσε το σχόλιο σου

Η διεύθυνση e-mail σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *