Όταν ψάχνεις για ένα καλό, ασφαλές μεταχειρισμένο αυτοκίνητο, υπάρχει πάντα ο κίνδυνος να συναντήσεις κάποιους επιτήδειους πωλητές. Αυτό συμβαίνει συχνότερα με ιδιώτες που θέλουν το γρήγορο κέρδος, αλλά και ορισμένοι έμποροι μπορεί να προσπαθήσουν να σε ξεγελάσουν. Η παραβίαση διαφόρων εξαρτημάτων του αυτοκινήτου όχι μόνο σε θέτει σε κίνδυνο μιας υψηλού κόστους επισκευής στο μέλλον, αλλά και σε πραγματικό φυσικό κίνδυνο, καθώς το αυτοκίνητο που αγόρασες ενδέχεται να μην παρέχει πλέον ασφάλεια σε περίπτωση ατυχήματος ή ακόμα και όταν απλά μετακινήσε καθημερινά στην πόλη.

Κατά τη διάρκεια της πολυετούς εμπειρίας τους, οι ειδικοί της Spotawheel έχουν έρθει αντιμέτωποι με πολλές πρακτικές και κόλπα που αποσκοπούν στην απόκρυψη βλαβών ή προβλημάτων. Αυτός είναι ένας από τους λόγους που απορρίπτουμε 9 στα 10 αυτοκίνητα που ελέγχουμε. Σε αυτό το άρθρο, θα μοιραστούμε μαζί σου τα 5 πιο συνηθισμένα κόλπα που έχουν ανακαλύψει οι ειδικοί μας ανά καιρούς.

1. Γυρισμένα Χιλιόμετρα

Όπως γράψαμε σε προηγούμενο άρθρο, η παραβίαση των χιλιομέτρων εξακολουθεί να είναι το πιο συνηθισμένο κόλπο στην αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, επομένως δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι βρίσκεται και σε αυτήν τη λίστα. Είναι μια τακτική που χρησιμοποιούν πολλοί επιτήδειοι πωλητές για να κάνουν ένα αυτοκίνητο να φαίνεται σε καλύτερη κατάσταση. Με τη μείωση των χιλιομέτρων, αυτοί οι πωλητές σε κάνουν να πιστεύεις ότι το αυτοκίνητο είναι λιγότερο χρησιμοποιημένο. Η πραγματικότητα είναι ότι η μη γνώση των πραγματικών χιλιομέτρων θα περιπλέξει το χρονοδιάγραμμα συντήρησης και θα φέρει δαπανηρές εκπλήξεις.

Για παράδειγμα, εάν ένα συγκεκριμένο εξάρτημα πρέπει να αντικατασταθεί μετά από 150.000 χλμ. και αγόρασες ένα αυτοκίνητο που έχει 90.000 αλλά είναι ψεύτικα, θα σκεφτείς ότι έχεις ακόμα καιρό για την αντικατάστασή του. Αλλά τα πραγματικά χιλιόμετρα είναι 140.000. Και τι γίνεται αν δεν ξέρεις τα πραγματικά χιλιόμετρα και δεν αντικαταστήσεις το ανταλλακτικό εγκαίρως; Τότε αυτό θα θέσει σε κίνδυνο την ασφάλειά σου!

Στα παλαιότερα αυτοκίνητα που διαθέτουν φυσικό μετρητή για τα χιλιόμετρα, η αλλαγή στο μετρητή είναι πολύ απλή δουλειά. Αλλά ακόμη και νεότερα αυτοκίνητα που αποθηκεύουν τα χιλιόμετρα που διανύουν στον εγκέφαλο του υπολογιστή τους, μπορούν πάλι εύκολα να παραβιαστούν, συνδέοντας έναν φορητό υπολογιστή με ένα συγκεκριμένο λογισμικό στη θύρα διάγνωσης.

2. Προσθήκη υγρού φρέον σε σύστημα AC με διαρροή

Ένα άλλο εύκολο και κοινό κόλπο είναι να αποκρύψει κάποιος μια διαρροή στο κλιματιστικό απλά συμπληρώνοντας το σύστημα με υγρό φρέον. Κοστίζει περίπου 50 ευρώ και το air condition θα λειτουργήσει μια χαρά για μερικές ημέρες ή ακόμα και μερικές εβδομάδες, οπότε ο αγοραστής θα έχει ήδη εξαπατηθεί.

Χωρίς να γνωρίζεις λοιπόν ότι το σύστημα έχει διαρροή, όταν το air condition δεν μπορεί να κρυώσει πια την καμπίνα, πιθανότατα να σκεφτείς ότι το υγρό φρέον έχει εξαντληθεί και πρέπει να αντικατασταθεί. Έτσι ξοδεύεις 50 ευρώ για να το συμπληρώσεις και μόνο αφού σταματήσει πάλι να λειτουργεί μετά από σύντομο χρονικό διάστημα, αρχίζεις να υποψιάζεσαι ότι τελικά υπάρχει διαρροή. Η εύρεση και η διόρθωση αυτής της διαρροής μπορεί να κοστίσει μεταξύ 400 και 800 ευρώ, ανάλογα με το αυτοκίνητο και το πού βρίσκεται η διαρροή.

3. Ειδικό διαγνωστικό εργαλείο για το σβήσιμο των βλαβών

Τα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι εξοπλισμένα με πολλά ηλεκτρονικά και αισθητήρες, οπότε το αυτοκίνητό σου θα σε ενημερώνει σίγουρα όταν ένας από αυτούς τους αισθητήρες εντοπίσει κάποιο πρόβλημα. Συνήθως, θα υπάρχει κάποια οπτική ένδειξη στο ταμπλό που δείχνει την περιοχή ή το σύστημα που επηρεάζεται από το σφάλμα. Αυτό το σφάλμα αποθηκεύεται στη «μνήμη» του αυτοκινήτου με συγκεκριμένο κωδικό. Όταν πάρεις το αυτοκίνητο για να το ελέγξεις, ο τεχνικός στο συνεργείο θα συνδέσει ένα διαγνωστικό εργαλείο (ένα εξειδικευμένο φορητό υπολογιστή ή tablet, με λογισμικό από τον κατασκευαστή) που θα διαβάσει τον κωδικό και θα εμφανίσει το ακριβές πρόβλημα που σχετίζεται με αυτόν, μαζί με την διαδικασία επίλυσής του.

Ωστόσο, ένας επιτήδειος πωλητής μπορεί να χρησιμοποιήσει ένα τέτοιο διαγνωστικό εργαλείο (μπορεί να το αποκτήσει παράνομα, αλλά υπάρχουν και άτομα που προσφέρουν τέτοιες υπηρεσίες) για να σβήσει τους κωδικούς βλάβης από το αυτοκίνητο. Φυσικά, αυτό δεν διορθώνει τίποτα, απλά κάνει την οπτική ένδειξη να εξαφανίζεται για λίγο, μέχρι να πουληθεί το αυτοκίνητο σε έναν ανυποψίαστο αγοραστή.

4. Απόκρυψη ζημιών σε καταλυτικούς μετατροπείς και συστήματα DPF

Ο καταλυτικός μετατροπέας και το φίλτρο σωματιδίων diesel (DPF) – σε νεότερους κινητήρες diesel – είναι εξαρτήματα υπεύθυνα για τη μείωση των εκπομπών καυσαερίων. Περιέχουν ευαίσθητα κεραμικά υλικά και συνήθως μπορείς να καταλάβεις πότε σπάνε γιατί μπορείς να ακούσεις κάποιο μεταλλικό κροτάλισμα κάτω από το αυτοκίνητο. Το κόστος αλλαγής αυτών των εξαρτημάτων είναι μεταξύ 300 και 800 ευρώ για τον καταλύτη και μεταξύ 600 και 3500 ευρώ για το DPF, ανάλογα με το αυτοκίνητο. Φυσικά, οι επιτήδειοι πωλητές δεν θέλουν να μειώσουν το κέρδος τους αντικαθιστώντας το σπασμένο εξάρτημα, αλλά επίσης δεν θέλουν να ξέρεις ότι κάτι δεν πάει καλά με το αυτοκίνητο.

Έτσι, αυτό που κάνουν είναι μια «εγχείρηση». Κόβουν το περίβλημα του καταλυτικού μετατροπέα ή του DPF, αφαιρούν τα σπασμένα υλικά από μέσα και τοποθετούν ξανά το περίβλημα. Τώρα το αμάξι έχει μείνει με ένα μεταλλικό περίβλημα που μοιάζει ακριβώς με ένα κανονικό εξάρτημα, εκτός από το ότι λείπουν όλα τα απαραίτητα υλικά από μέσα, οπότε το εξάρτημα δεν κάνει τίποτα πια. Πέρα από το ότι κάνει το αυτοκίνητο πολύ πιο επιβλαβές για το περιβάλλον, αυτού του είδους η «εγχείρηση» θα κάνει επίσης το αυτοκίνητο να αποτύχει στον έλεγχο καυσαερίων του ΚΤΕΟ. Αλλά αυτό είναι πρόβλημα του αγοραστή, όχι του πωλητή.

5. Μη αντικατάσταση αερόσακων

Όταν συμβαίνει ένα ατύχημα που πυροδοτεί την ενεργοποίηση ενός ή περισσότερων από τους αερόσακους του αυτοκινήτου, η επισκευή του αυτοκινήτου περιλαμβάνει επίσης και την αντικατάσταση των αερόσακων, καθώς δεν είναι επαναχρησιμοποιούμενοι. Οι αερόσακοι όμως είναι ακριβά ανταλλακτικά και κυμαίνονται από 250 έως 1500 ευρώ ο καθένας.

Σε αυτήν την περίπτωση, ένας επιτήδειος πωλητής που θέλει να κερδίσει περισσότερα θα αντικαταστήσει μόνο τα καλύμματα (το τμήμα του ταμπλό που βρίσκεται μπροστά από τον αερόσακο, για παράδειγμα) και όχι τους πραγματικούς αερόσακους από κάτω. Φυσικά, η οπτική ένδειξη για σφάλμα αερόσακου θα ανάψει, αφού οι αισθητήρες δεν ανιχνεύουν πλέον την παρουσία αερόσακων. Αλλά αυτό μπορεί να αποδοθεί από τον πωλητή ως απλό σφάλμα αισθητήρα ή εάν ο πωλητής δεν θέλει να ασχοληθεί με την εξήγηση, μπορεί απλώς να σβήσει τον κωδικό σφάλματος, όπως εξηγήσαμε με το τέχνασμα νούμερο 3.