Το Rally Acropolis, γνωστό και ως Ράλι των Θεών πρωτοξεκίνησε στη χώρα μας το 1951. Έπειτα από ένα κενό 8 χρόνων, επέστρεψε φέτος στην Ελλάδα με μία φαντασμαγορική εκδήλωση και μία υπερ-ειδική διαδρομή κάτω από τον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης.

Η διοργάνωση θα διαρκέσει ένα γεμάτο τετραήμερο, και συγκεκριμένα από την Πέμπτη 9 Σεπτεμβρίου έως την Κυριακή 12 Σεπτεμβρίου 2021. Στο διάστημα αυτό, οι 55 συμμετέχοντες από 24 χώρες θα διαγωνιστούν σε ειδικά διαμορφωμένες πίστες, στο σύνολο της Ελληνικής επικράτειας. Η εκκίνηση λαμβάνει χώρα στο κέντρο των Αθηνών και οι οδηγοί θα περάσουν από την Κεντρική Ελλάδα και την Κόρινθο.

Οι συμμετέχοντες θα αναμετρηθούν σε ένα εύρος ειδικά διαμορφωμένων διαδρομών, που περιλαμβάνουν τη Λαμία, την Παύλιανη, τους Βωξίτες, το Ελευθεροχώρι, τη Θήβα, την Ελάτεια, αλλά και τους Αγίους Θεοδώρους και το Λουτράκι.

Με αφορμή το Ράλι των Θεών και τη γιορτή του μηχανοκίνητου αθλητισμού στη χώρα μας, ρωτήσαμε τους πλέον ειδικούς στο θέμα των αυτοκινήτων και της μηχανικής τους κατάστασης: τους μηχανικούς μας!

#1 Πώς επιλέγονται τα αυτοκίνητα του Rally Acropolis;

Πρόκειται για αυτοκίνητα παραγωγής, τα οποία πρέπει να έχουν κατασκευαστεί 2.500 κομμάτια ετησίως, ο κινητήρας τους να είναι 1.600 κυβικά και το μπλοκ να έχει τοποθετηθεί σε συμβατικά αυτοκίνητα. Οι εταιρείες έχουν το δικαίωμα να κάνουν τις απαραίτητες βελτιώσεις και αλλαγές στον κινητήρα ώστε να μπορούν να αποδίδουν έως 380 ίππους.

Παράλληλα, επιτρέπονται τυχόν παραμετροποιήσεις και αλλαγές όσον αφορά στα εξωτερικά τους χαρακτηριστικά, ώστε να αντέχουν στις σκληρές συνθήκες του αγώνα. Αλλά και στις εκάστοτε καιρικές συνθήκες.

#2 Σε ποια σημεία ελέγχονται τα αυτοκίνητα;

Τα αυτοκίνητα εξελίσσονται και δοκιμάζονται σε ακραίες συνθήκες από τα εργοστάσιά τους. Στα service parks γίνονται ηλεκτρονικοί και έλεγχοι για τυχόν βλάβες που έχουν δημιουργηθεί κατά τη διάρκεια του αγώνα.

Ουσιαστικά είναι σαν ένας έλεγχος ΚΤΕΟ που γίνεται στα συμβατικά αυτοκίνητα. Ελέγχονται οι αναρτήσεις, τα φρένα, εάν υπάρχει κάποια παράνομη μετατροπή πάνω στα αυτοκίνητα ή σε κάποιο μέρος της μηχανής. Ο έλεγχος είναι ολοκληρωμένος και περιλαμβάνει ακόμα και την παθητική ασφάλεια, όπως είναι οι ζώνες, η ύπαρξη πυροσβεστήρα, η ρεζέρβα, ο γρύλος και τα απαραίτητα εργαλεία.

Με λίγα και απλά λόγια πρόκειται για έναν πολυπαραγωντικό έλεγχο, σαν αυτόν που γίνεται όταν περνάει ένα αυτοκίνητο ΚΤΕΟ.

#3 Πόσο πιθανή είναι μία τεχνική αστοχία σε μία τέτοια διοργάνωση;

Μία τεχνική αστοχία στο επίπεδο μιας τέτοιας διοργάνωσης μπορεί να περιλαμβάνει από την πιο ασήμαντη λεπτομέρεια έως την πιο σημαντική. Οι πιο συνήθεις αστοχίες μπορεί να περιλαμβάνουν μία βάση από το φίλτρο αέρος ή τη βάση της εξάτμισης.

Παράλληλα, μπορεί να έχει συμβεί κάποια παράλειψη σε πιο σημαντικούς τομείς, όπως η τοποθέτηση περισσότερης βαλβολίνης από όσο χρειάζεται στο σασμάν. Κάτι που έχει ως αποτέλεσμα να πετάει κάποια συγκεκριμένη ταχύτητα.

Μία ακόμα πιθανή αστοχία μπορεί να είναι η τοποθέτηση λάθος ανταλλακτικού στο σύστημα ανάρτησης. Κάτι που θα έχει ως αποτέλεσμα να να επηρεάσει την πορεία του αυτοκινήτου που θα τρέξει στον αγώνα, αναλόγως και του εδάφους της διαδρομής.

#4 Τι κοινά έχουν τα αυτοκίνητα του Rally με τα συμβατικά;

Τα κοινά ενός αυτοκινήτου Rally με τα αντίστοιχα συμβατικά περιορίζονται μόνο στα παρακάτω:

  • Όνομα μοντέλου
  • Πλαίσιο
  • Πάτωμα
  • Κορμός κινητήρα

Πρόκειται στην ουσία για τελείως διαφορετικά αυτοκίνητα, που απλώς έχουν ως βάση κάποιο δημοφιλές μοντέλο. Ο κάθε κατασκευαστής μπορεί να αλλάξει τα περιφερειακά του κάθε κινητήρα. Για παράδειγμα, ακόμα και εάν το αυτοκίνητο παραγωγής προσφέρεται με ατμοσφαιρικό κινητήρα, αυτός μπορεί να προσαρμοστεί ως υπερτροφοδοτούμενος στην έκδοση του Ράλι.

Αξίζει να σημειωθεί, ότι οι κανονισμοί του WRC απαιτούν μικρότερο μέγεθος, γι αυτό και τα αυτοκίνητα που λαμβάνουν μέρος είναι μοντέλα από τη supermini κατηγορία.

#5 Τελικά, τι είναι πιο σημαντικό: το αυτοκίνητο ή ο οδηγός;

Για να κερδίσεις έναν αγώνα Rally χρειάζεται ομαδική δουλειά. Χρειάζεται ένα πολύ ισχυρό και κατάλληλα διαμορφωμένο αυτοκίνητο, που θα λειτουργήσει ως βάση. Μία πολύ καλή υποστήριξη και άψογη συνεργασία με τους τεχνικούς, ώστε να μπορέσουν να κάνουν επιδιορθώσεις στο αυτοκίνητο. Ειδικά στην περίπτωση που έχουν προκληθεί ζημιές κατά τη διάρκεια του αγώνα.

Εξαιρετικά κρίσιμος είναι και ο ρόλος του συνοδηγού, καθώς είναι αυτός που προετοιμάζει τον οδηγό για τις συνθήκες του αγώνα. Τέλος, χρειάζεται ένας πάρα πολύ καλός οδηγός που θα καταφέρει να φέρει το αυτοκίνητο στα όριά του χωρίς να χάσει τον έλεγχο.

Γι αυτό και το Rally είναι μία ομαδική δουλειά και η νίκη είναι πάνω από όλα ομαδική υπόθεση.

[Για το πρόγραμμα, τις ώρες, τους συμμετέχοντες και οποιαδήποτε άλλη πληροφορία χρειαστείς για το Rally Acropolis επισκέψου το επίσημο site, πατώντας εδώ.]
 

Σου Αξίζει Καλύτερο Αυτοκίνητο!

Στη Spotawheel επαναπροσδιορίζουμε τον όρο “εμπιστοσύνη” στον χώρο του αυτοκινήτου!
Πουλάμε ελεγμένα αυτοκίνητα που έχουν περάσει επιτυχώς τους αυστηρότερους ελέγχους.
Πιστοί στις αρχές μας για απαράμιλλη διαφάνεια, παρέχουμε δωρεάν την γραπτή τεχνική αναφορά 200+ σημείων για να ξέρεις τα πάντα για αυτό που αγοράζεις.

Φέρνουμε το αυτοκίνητο που θέλεις στην πόρτα σου για Test Drive ή για μέγιστη ασφάλεια σου δίνουμε την δυνατότητα ανέπαφης αγοράς με δικαίωμα πλήρους επιστροφής χρημάτων και δωρεάν αποστολή σε όλη την Ελλάδα!

Και θα είμαστε δίπλα σου, προσφέροντάς σου εγγύηση έως και 5 χρόνια!
Γιατί σου αξίζει καλύτερο αυτοκίνητο – το πιστεύουμε!