Στον τελικό του Euro 2020, οι Ιταλοί νίκησαν τη Μεγάλη Βρετανία και έγιναν πρωταθλητές Ευρώπης στο ποδόσφαιρο. Η επικράτηση των Ιταλών στην παγκόσμια αυτοκινητιστική βιομηχανία, ωστόσο, είχε ξεκινήσει πολλά χρόνια πριν…

Ο θρίαμβος στην ευρωπαϊκή διοργάνωση ήταν μεγάλη επιτυχία για το ιταλικό ποδόσφαιρο. Οι Ιταλοί ξεχύθηκαν στους δρόμους της Ρώμης, του Μιλάνου και της Φλωρεντίας, χορεύοντας, τραγουδώντας και πανηγυρίζοντας. Αυτή, βέβαια, δεν ήταν η πρώτη φορά που γιόρταζε η γειτονική χώρα στην ιστορία του ποδοσφαίρου. Οι Ιταλοί έχουν κερδίσει το Euro άλλη μια φορά πριν, ενώ έχουν κατακτήσει το Παγκόσμιο Κύπελλο τέσσερις φορές.

Βέβαια, το ποδόσφαιρο δεν είναι το μόνο δυνατό σημείο της χώρας

Η τέχνη, η μουσική, η αρχιτεκτονική, η κουζίνα και η μόδα είναι μερικοί από τους τομείς στους οποίους οι Ιταλοί έχουν κυρίαρχο λόγο. Ένα άλλο είναι αδιαμφισβήτητα η αυτοκινητοβιομηχανία. Με πολλούς θαυμαστές των Ιταλικών αυτοκινήτων και στη χώρα μας τα αυτοκίνητά τους φημίζονται για τον σχεδιασμό, το στυλ αλλά και τις επιδόσεις. Ειδικά τα παλαιότερα αυτοκίνητα.

Παρουσιάζουμε τα σπουδαιότερα αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν στη γειτονική χώρα.

Ferrari 250 GTO

Η 250 GTO κατασκευάστηκε μεταξύ 1962 και 1964 και κέρδισε αμέτρητους διαγωνισμούς ως το πιο όμορφο αυτοκίνητο όλων των εποχών. Απλώς κοιτώντας μία φωτογραφία της, καταλαβαίνει κανείς τον λόγο. Αφού οι συμμετρίες και οι γωνίες της, την καθιστούν ένα ιδιαίτερα θελκτικό αυτοκίνητο.

Άλλωστε, οι πιθανότητες να συναντήσει κανείς αυτή τη Ferrari στο δρόμο είναι από ελάχιστες έως μηδαμινές. Σύμφωνα με διάφορες πηγές, κατασκευάστηκαν μόνο 33 με 36 αντίγραφα. Και μιας και αυτές που διατηρήθηκαν σε άριστη κατάσταση μέχρι σήμερα είναι ακόμα λιγότερες, η 250 GTO είναι γνωστή ως το ακριβότερο αυτοκίνητο στον κόσμο.

Κάτι που έχει εκτιμηθεί και αποτυπωθεί σε διάφορες δημοπρασίες. Μάλιστα, το αυτοκίνητο αυτό, έχει πωληθεί σε δημοπρασία του εξωτερικού στο απίστευτο ποσό των 70 εκατομμυρίων δολαρίων. Δυστυχώς, αυτός είναι και ένας από τους λόγους που είναι πολύ σπάνιο να αντικρίσει αυτό το έργο τέχνης από κοντά. Πόσω μάλλον, να ακούσει τη μελωδία του 3λιτρου κινητήρα με διάταξη V12.

Fiat 500

Περνάμε σε ένα αυτοκίνητο που δεν στερείται το στυλ, αλλά παραμένει καθημερινό και προσιτό. Το κλασικό Fiat 500, που κατασκευαζόταν μεταξύ 1957 και 1975, έδωσε στην Ιταλία την αναβάθμιση που της άξιζε.

Αμέσως μετά τον πόλεμο, η χώρα χρειαζόταν ένα απλό, φθηνό αυτοκίνητο που θα μπορούσε να εξυπηρετήσει έναν απλό πολίτη και εργαζόμενο. Και έτσι απλά όπως σχεδιάστηκε από τους Ιταλούς, ως ένα μικρό και καθημερινό αυτοκίνητο, αποδείχθηκε ιδιαίτερα όμορφο και διαχρονικό!

Πήρε το όνομά του από τον κινητήρα του, ο οποίος ήταν 500 κυβικών και απέδιδε από 13,5 έως 21 άλογα. Νούμερα, που ακόμα και στη σύγχρονη εποχή του downsizing φαντάζουν πολύ χαμηλά. Ωστόσο, με το χαμηλό του βάρος και την προσιτότητα της εποχής, ήταν ικανό να κάνουν τον οδηγό να χαμογελάσει και να ευχαριστηθεί μία διαδρομή της καθημερινότητας. Αξίζει να σημειωθεί, ότι το εσωτερικό αυτού του Fiat είναι… εξαιρετικά ευρύχωρο.

Alfa Romeo Giulia Sprint GT Veloce

Το τετράθυρο sedan της Giulia εντυπωσίασε ήδη από τη δεκαετία του 1960 με το σπορ και τον άμεσο χειρισμό του. Αγαπήθηκε ιδιαίτερα στον Νότο από τους … κακοποιούς που διέφευγαν από τους αστυνομικούς. Ωστόσο, η Giulia Sprint GT (1963-1965) με τον κουπέ της χαρακτήρα και τον άκρως σπορ προσανατολισμό της αγαπήθηκε εκείνη την εποχή από όσους ήξεραν να εκτιμούν και να απολαμβάνουν τη γρήγορη οδήγηση.

Η εμπειρία οδήγησης ήταν αναβαθμισμένη, με την κίνηση πίσω και την αμεσότητα του τιμονιού να απευθύνεται σε αυτούς που ήξεραν να την οδηγήσουν. Με τον κουπέ σχεδιασμό να προϊδεάζει για τη γρήγορη οδήγησή της και να παραμένει διαχρονική ακόμα και σήμερα.

Κάτω από το καπό συναντάμε έναν κινητήρα 1.600 κυβικών και απόδοσης 106 ίππων, ο οποίος παρείχε εκπληκτική επιτάχυνση για εκείνη την εποχή. Το αυτοκίνητο ήταν επίσης σχετικά εύκολο στο χειρισμό καθώς το κιβώτιο ταχυτήτων πέντε ταχυτήτων ήταν πλήρως συγχρονισμένο. Μέγιστη ταχύτητα; Πάνω από 180 χλμ / ώρα! Η μούσα του Giorgetto Giugiaro του χάρισε μία ξεχωριστή θέση στο πάνθεον των σχεδιαστών αυτοκινήτων, σε παγκόσμιο επίπεδο.

Lamborghini Countach

Το όνομα αυτού του αυτοκινήτου λέγεται ότι προέρχεται από τον ήχο της χαράς που έκανε ένας δημοσιογράφος όταν είδε το πρωτότυπο του νέου Lamborghini. “Countach!” είναι λίγο πολύ το ισοδύναμο αντίστοιχο με το δικό μας “Ωχ!”.

Η Lamborghini δεν είχε εύκολο έργο όταν πρωτοδημιούργησε την Countach. Το μοντέλο, το οποίο κατασκευάστηκε το 1974, αντικατέστησε τη θρυλική Miura και έπρεπε να ταιριάξει πλήρως με την ξέφρενη δεκαετία του ’70. Το χαμηλό, κοφτερό σχήμα του αμαξώματος που σχεδίασε ο Marcello Gandini έδωσε ένα σπορ χαρακτήρα, που ταίριαζε σε supercar της εποχής. Χαρακτηριστικό στοιχείο του Countach είναι η πόρτα που ανοίγει προς τα πάνω. Ήταν το πρώτο αυτοκίνητο με τέτοια δυνατότητα, η οποία εξακολουθεί να σχετίζεται με τη μάρκα και είναι γνωστή ως “Lambo Doors”.

Η εμφάνιση δεν ήταν το μόνο πλεονέκτημα του Countach. Ο κινητήρας V12 σε διάφορες παραλλαγές κυβικών και ισχύος του χάριζαν εξαιρετικές επιδόσεις. Όποιος ονειρεύεται να πάρει θέση πίσω από το τιμόνι αυτής της Lamborghini, πρέπει να θυμάται ότι πρόκειται για ένα supercar σε μια εποχή κατά την οποία δεν υπήρχαν ούτε συστήματα υποστήριξης οδηγού ούτε πολλές ανέσεις.

Είναι αρκετά σφιχτό και σκληρό, ο κινητήρας ακριβώς πίσω από το κάθισμα του οδηγού εκπέμπει μεγάλα επίπεδα θερμότητας, ενώ ο συμπλέκτης για να πατηθεί θέλει πολλή δύναμη. Και δεν έχει καμία σχέση με τα σύγχρονα αυτοκίνητα. Ωστόσο, εάν τη δεις από κοντά, είναι αδύνατο να μην ερωτευτείς την Countach. Αλλά ίσως είναι καλύτερο να μην κάνεις την πρώτη σου βόλτα σε κάποιο αστικό κέντρο…

Fiat Panda

Ενώ το Fiat 500 από τη δεκαετία του 1950 εντυπωσίασε με τις λεπτές γραμμές του, το Panda από τη δεκαετία του 1980 ήταν εξαιρετικά τετράγωνο. Σήμερα ένας τέτοιος σχεδιασμός ίσως χτυπάει περίεργα, αλλά αυτή ήταν η μόδα εκείνη την εποχή. Με το Panda, η Fiat απέδειξε ότι είναι κατέχει την απόλυτη τεχνογνωσία για την κατασκευή μικρών αυτοκινήτων πόλης. Το αυτοκίνητο ήταν μοντέρνο για την εποχή του και το τετραγωνισμένο του σχήμα επέτρεπε ένα ασυνήθιστα ευρύχωρο εσωτερικό, μήκους 3,38 μέτρων.

Με ισχύ 30 έως 54 HP το Panda χάριζε μία άνετη οδήγηση στα στενά των ιταλικών αστικών ιστών. Το κερασάκι στην τούρτα ήταν η έκδοση 4×4. Τα παλιά, τετρακίνητα Panda λειτουργούν ως ένα εξαιρετικά ανθεκτικό όχημα για εκτός δρόμου οδήγηση. Το Panda ήταν τόσο επιτυχημένο που παρέμεινε στην παραγωγή μέχρι το 2003.

Ferrari F40

Περνάμε τώρα σε ένα αυτοκίνητο που φημίζεται για τις εκρηκτικές του επιδόσεις και τη μεγαλύτερη τελική ταχύτητα της εποχής! Η F40 ήταν το τελευταίο Ferrari που κατασκευάστηκε κατά τη διάρκεια της ζωής του Enzo Ferrari, του ιδρυτή της μάρκας. Το όνομα προέρχεται από την επέτειο που γιόρτασε η εταιρεία με έδρα το Maranello το 1987, τη χρονιά κατασκευής του αυτοκινήτου.

Όπως ταιριάζει σε ένα αυτοκίνητο που ήταν το κορυφαίο και τελευταίο επίτευγμα του Enzo, η F40 έπρεπε να είναι απλά «η καλύτερη». Ο διπλά υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας 2,9 V8 απέδιδε 478 άλογα και του επέτρεπε να φτάσει τα 100 χιλιόμετρα/ώρα σε 4,5 δευτερόλεπτα. Η τελική ταχύτητα έφτανε την εξωπραγματική -για τα δεδομένα της εποχής- ταχύτητα των 325 χιλιομέτρων / ώρα.

Κάτι που συνδυαζόταν και από τον μοναδικό ήχο που παρέπεμπε σε F1. Η F40 αγαπήθηκε από τους πλούσιους και διάσημους της εποχής, με αποκορύφωμα τον Diego Maradona, ο οποίος έκανε ολόκληρη “φασαρία” ώστε να δεχτεί ο Enzo να αλλάξει το χρώμα σε μαύρο από το χαρακτηριστικό κόκκινο.

Lancia Delta Integrale

Έξι συνεχόμενα παγκόσμια πρωταθλήματα WRC. Αυτό πέτυχε η Lancia με την ανάπτυξη του Delta Integrale (1987-1994). Και παρόλο που η Lancia δεν θα μπορούσε να διαμαρτύρεται για την έλλειψη αθλητικών επιτυχιών (θυμόμαστε τα μοντέλα Stratos ή 037), ήταν αυτό το ισχυρό, τετρακίνητο συμπαγές αυτοκίνητο που τους επέτρεψε να εισέλθουν μόνιμα ως η κορυφαία μάρκα ράλι.

Κάτω από το καπό της Delta βρίσκεται ένας υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας δύο λίτρων. Ανάλογα με την έκδοση, η απόδοση κυμαίνεται από 165 έως 215 ίππους. Οι ακόμα πιο ειδικές εκδόσεις “Evo” είναι και οι πιο περιζήτητες και ακριβές.

Ένα αυτοκίνητο που χαρίζει μεγάλη διασκέδαση στην οδήγηση. Πατάει καλά στο δρόμο, είναι γρήγορο ακόμη και για τη σημερινή εποχή και… μαγεύει με τη γοητεία των παλαιών καιρών, κάτι που είναι ευδιάκριτο από το εσωτερικό και την ταπετσαρία αλλά και τον σχεδιασμό των ρολογιών. Το καλύτερο χαρακτηριστικό της Integrale, ήταν ότι πήγαινε εξίσου καλά σε οποιοδήποτε είδους δρόμου, από άσφαλτο έως χώμα και χαλίκι.

Alfa Romeo 147 GTA

Με την πρώτη ματιά, το 147 GTA είναι ένα όμορφο και κομψό, αλλά “συνηθισμένο” μικρό. Μόνο ένας έμπειρος παρατηρητής θα παρατηρήσει ότι αυτό δεν είναι ένα συνηθισμένο Alfa 147. Διπλά άκρα εξάτμισης, άλλοι προφυλακτήρες, αλλά και ένας μοναδικός ήχος…

Πράγματι. Οι διαφορές από το εξωτερικό δεν είναι μεγάλες, αλλά κάτω από το καπό του GTA βρίσκεται ένα πολύ διαφορετικό 147. Αυτή η έκδοση (2002-2005) εξοπλίστηκε με τον κινητήρα 3.2 V6 “Busso”, που θεωρείται από τους καλύτερους στην ιστορία όχι μόνο της ιταλικής αλλά και της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Ισορροπία, εξαιρετική απόδοση και, πάνω απ ‘όλα, εθιστικός ήχος με απόδοση στα 250 άλογα.

Οι σχεδιαστές της Alfa Romeo διασφάλισαν επίσης ότι τα επιπλέον κιλά που προέκυψαν από την τοποθέτηση της βαριάς μηχανής στο μπροστινό μέρος δεν επηρέασαν τα άριστα χαρακτηριστικά οδήγησης του 147. Το Alfa Romeo 147 GTA εντυπωσιάζει ακόμα και σήμερα με το στυλ, τον ήχο, την απόδοση και το στήσιμό του.

Φυσικά, υπάρχουν πολλά περισσότερα ιταλικά αυτοκίνητα που θα μπορούσαν να αναφερθούν. Αρκεί να επισημάνουμε μερικά ακόμη ονόματα εδώ, όπως τα Iso Grifo, Pagani Zonda, Alfa Romeo 8C, Ferrari 458 Spider ή Lamborghini Aventador… και ούτω καθεξής. Ευχόμαστε στους Ιταλούς περισσότερη επιτυχία τόσο στο ποδόσφαιρο όσο και στην αυτοκινητοβιομηχανία, αναβιώνοντας την παλιά ιταλική αίγλη.

Σου Αξίζει Καλύτερο Αυτοκίνητο!

Στη Spotawheel επαναπροσδιορίζουμε τον όρο “εμπιστοσύνη” στον χώρο του αυτοκινήτου!
Πουλάμε ελεγμένα αυτοκίνητα που έχουν περάσει επιτυχώς τους αυστηρότερους ελέγχους.
Πιστοί στις αρχές μας για απαράμιλλη διαφάνεια, παρέχουμε δωρεάν την γραπτή τεχνική αναφορά 200+ σημείων για να ξέρεις τα πάντα για αυτό που αγοράζεις.

Φέρνουμε το αυτοκίνητο που θέλεις στην πόρτα σου για Test Drive ή για μέγιστη ασφάλεια σου δίνουμε την δυνατότητα ανέπαφης αγοράς με δικαίωμα πλήρους επιστροφής χρημάτων και δωρεάν αποστολή σε όλη την Ελλάδα!

Και θα είμαστε δίπλα σου, προσφέροντάς σου εγγύηση έως και 5 χρόνια!
Γιατί σου αξίζει καλύτερο αυτοκίνητο – το πιστεύουμε!