Η αγορά των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στη χώρα μας περιλαμβάνει τα πάντα. Από αυτοκίνητα “ευκαιρίες”, ιδιώτες και μαντράδες, έως γραφικούς τύπους πωλητών. Κοινός παρονομαστής σε όλα αυτά: τα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.

Αυτοκίνητα κάθε είδους, τιμής, αλλά κυρίως κατάστασης. Σε μία εποχή που ακόμα και οι ιδιώτες γυρίζουν χιλιόμετρα και τροποποιούν την κατάσταση του αυτοκινήτου, τα “κόλπα” που χρησιμοποιούνται για να κρύψουν την κατάσταση ενός αυτοκινήτου είναι περισσότερα από ποτέ.

Κι αν τα tips για να ξεχωρίσεις τα καλά αυτοκίνητα από τα κακά είναι εύκολα και αποτελεσματικά, οι επιτήδειοι πάντα βρίσκουν τρόπους για να αλλοιώσουν την κατάσταση του αυτοκινήτου. Και να κρύψουν όλα όσα δεν θέλουν να δεις.

Για να μη μακρυγορούμε, συγκεντρώσαμε όλα τα κόλπα που χρησιμοποιούν διάφοροι επιτήδειοι για να κρύψουν την πραγματική κατάσταση ενός μεταχειρισμένου αυτοκινήτου. Άλλοτε ευφάνταστα και δυσεύρετα και άλλοτε επικίνδυνα και επιπόλαια, αυτά είναι όλα τα tricks που θα συναντήσεις. Για να μείνεις μακριά.

#1 Μέλι


Ναι καλά διάβασες. Το μέλι είναι ένα από τα πιο διαδεδομένα κόλπα και χρησιμοποιείται κατά κόρον από μάντρες και εμπόρους αυτοκινήτων. Όσο διαδεδομένο κι αν είναι από τους επαγγελματίες της αγοράς, άλλο τόσο κρατείται ως επτασφράγιστο μυστικό ανάμεσά τους.

Ο λόγος; Το μέλι έχει την ιδιότητα να είναι ρευστό, ευφάνταστο (να μην πηγαίνει ο νους κάποιου εύκολα) και το κυριότερο – να μη φαίνεται σε μικρές ποσότητες. Με τη σωστή τοποθέτηση στη βάση της μηχανής, τα μηχανικά μέρη ή σε φθαρμένα σημεία μετατρέπουν τα -άλλοτε- τριξίματα στο εσωτερικό σε μία άνετη εμπειρία.

Έτσι, με την κατάλληλη εφαρμογή, το μέλι μπορεί να καταφέρει τη μείωση τριγμών και θορύβων. Αντί αυτών, προσφέρει μία άνετη ποιότητα κύλισης, με βραχυπρόθεσμο, ωστόσο, αποτέλεσμα. Αφού η εφαρμογή του είναι ικανή να διαρκέσει -το πολύ- λίγες ώρες.

Προσοχή! Εκτός από τη μείωση τριγμών, το μέλι μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στη βάση της μηχανής του κινητήρα. Σε αυτή την περίπτωση, ο ρόλος του είναι να μετριάσει τις αρρυθμίες του κινητήρα και να μην είναι ορατές με μία πρώτη ματιά. Κάτι που συνεπάγεται μία πολυδάπανη και πολυέξοδη επισκευή.

#2 Πλύσιμο


Το πλύσιμο σε ένα αυτοκίνητο δε συνεπάγεται απαραίτητα μία κακή κατάσταση. Άλλωστε, ένα αυτοκίνητο πριν την επίδειξή του οφείλει να είναι καθαρό και περιποιημένο. Σε αυτό υπάρχουν πολλές επιλογές. Από έναν βιολογικό καθαρισμό, έως την τέχνη του detailing.

Με μία σημαντική επισήμανση: το πλύσιμο μπορεί να αναδείξει ή να κρύψει την πραγματική εικόνα του αυτοκινήτου. Όλα είναι καθαρά, αλλά τι συμβαίνει με εκείνα που είναι υπερβολικά και γυαλισμένα;

Μία παλιά ρήση λέει πως:

Εάν θέλεις να κρύψεις κάτι, υπερτόνισέ το

Όταν πηγαίνεις να δεις ένα αυτοκίνητο να είσαι υποψιασμένος για έντονα γυαλιστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί. Κάτι που μαρτυρείται κυρίως από υπερτονισμένα και αλλοιωμένα χρώματα. Αυτά τα γυαλιστικά, το βινύλιο και άλλα παρόμοια είδη συνήθως υποδηλώνουν κακή ποιότητα στο χρώμα, φθορές και γρατζουνιές στο εξωτερικό του αυτοκινήτου.

Σε ακόμα πιο “ύποπτες” περιπτώσεις, μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να καλύψουν ένα βαμμένο σημείο του αυτοκινήτου. Κάτι που μπορεί να έχει προκληθεί από κάποιο τρακάρισμα και να υποδηλώνει ένα ακόμα μεγαλύτερο -έως και ανεπανόρθωτο πρόβλημα. Που επηρεάζει και την ίδια την ασφάλεια του αυτοκινήτου.

#3 “Πριονίδια” στο κιβώτιο ταχυτήτων


Τι ρόλο μπορούν να έχουν αποκόμματα πριονιού στο κιβώτιο ταχυτήτων; Να κάνουν τις ταχύτητες να μπαίνουν ευκολότερα καλύπτοντας τα κενά της κακής συντήρησης.

Αυτό ήταν το σκεπτικό μιας ξενόφερτης τακτικής, η οποία ανήκει κατά βάση στο παρελθόν. Πρόκειται κάτι σαν αστικό μύθο στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, ωστόσο έχει κάνει την εμφάνιση του και στη χώρα μας. Κυρίως από αυτοκίνητα που προέρχονταν από leasing ή ενοικιαζόμενα. Με το κιβώτιο ταχυτήτων τους να είναι κακοσυντηρημένο και τις ταχύτητες να μη μπαίνουν εύκολα.

Ωστόσο, τα “πριονίδια” ανήκουν μάλλον στο παρελθόν. Αφού η εξαρχής τοποθέτησή τους δεν ήταν πάντα εύκολη υπόθεση, ενώ τα σύγχρονα κιβώτια την καθιστούν ακόμα πιο δύσκολη. Αρκεί να προσθέσεις και την εμφάνιση και εδραίωση των αυτόματων κιβωτίων.
Μία κάπως πιο σύγχρονη εφαρμογή τους είναι στα πίσω άκρα του αυτοκινήτου. Εκεί τοποθετείται φλοιός πριονιδιού (ή και… μπανάνας) ώστε να μειώνονται οι θόρυβοι και τα τριξίματα.

#4 Υγρό στο σύστημα κλιματισμού


Από τα πιο διαδεδομένα και εύκολα κόλπα είναι η προσθήκη υγρού στο σύστημα κλιματισμού. Σε περίπτωση που το σύστημα έχει βλάβη, τοποθετείται το υγρό με σκοπό να αποπροσανατολιστεί ο υποψήφιος αγοραστής.

Η προσθήκη του ψυκτικού υγρού σε ένα σύστημα με διαρροή μπορεί να κάνει το αυτοκίνητο δροσερό και άνετο για μερικές ημέρες ή εβδομάδες, αλλά -το μόνο σίγουρο είναι ότι- θα διαρρεύσει ξανά και θα απαιτήσει ακριβότερες επισκευές.

#5 Γύρισμα Χιλιομέτρων


Ίσως το πιο γνωστό και ταυτόχρονα το μεγαλύτερο κόλπο για να κρύψεις την κατάσταση ενός αυτοκινήτου είναι το γύρισμα των χιλιομέτρων. Μία συνήθης πρακτική στην αγορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων στην Ελλάδα αλλά και τον υπόλοιπο κόσμο. Με τους νόμους -σε διάφορες χώρες- να σκληραίνουν όλο και περισσότερο γύρω από το ζήτημα.

Όταν αγοράζεις ένα αυτοκίνητο με ψεύτικο αριθμό χιλιομέτρων, όλα τα service και η συντήρηση που αναλαμβάνεις να κάνεις είναι άκυρη. Αφού αυτά δεν γίνονται βάσει της πραγματικής κατάστασης, αλλά βάσει μία ψεύτικης, “εικονικής”. Γι αυτό και πολλές φορές, αξίζει να αγοράσεις ένα αυτοκίνητο με πολλά (αλλά πραγματικά) χιλιόμετρα.

Άλλωστε, στις μέρες μας, ο καθένας μπορεί να γυρίσει τα χιλιόμετρα με ένα κινητό και έναν υπολογιστή:

#6 WD40 για… όλες τις χρήσεις


Το WD40 είναι γνωστό για τις πολλές χρήσεις που προσφέρει και είναι ένα βασικό εργαλείο για τη συντήρηση του αυτοκινήτου. Αυτό που είναι λιγότερο γνωστό είναι ότι το WD40 είναι ένα εξίσου χρήσιμο εργαλείο από διάφορους επιτήδειους για να κρύψουν την κατάσταση ενός οχήματος. Πώς γίνεται αυτό;

Ψεκάζουν με WD40 ένα αυτοκίνητο για να γυαλίζει και η βαφή να φαίνεται καλύτερα/ λιγότερο φθαρμένη από ο,τι στην πραγματικότητα. Αργότερα, αυτό εξατμίζεται οπότε αρχίζει να εμφανίζεται η πραγματική κατάσταση του αυτοκινήτου.

Ακόμη, κάποιοι πάνε ένα βήμα παραπέρα και ψεκάζουν την περιοχή του κινητήρα. Ενώ το πρόσθετο λάδι χρησιμοποιείται για να κάνει τον κινητήρα πιο αθόρυβο και εύρυθμο στη (βραχυπρόθεσμη) λειτουργία του.

#7 Σύνδεση διαγνωστικού (OBD) για σβήσιμο βλαβών


Το on-board diagnostics (OBD) πρόκειται για ένα εργαλείο διαγνωστικού ελέγχου που ρυθμίζει και ανιχνεύει όλα τα σφάλματα της κεντρικής μνήμης του αυτοκινήτου. Στην ουσία πρόκειται για ένα σύστημα που διαθέτουν όλα τα σύγχρονα αυτοκίνητα και δίνει στον εκάστοτε ιδιοκτήτη την ικανότητα να ανιχνεύει ή να “σβήνει” κάποιο λαμπάκι (π.χ. check engine, πίεση ελαστικών, πρόβλημα στο abs κτλ.).

Κι εδώ ακριβώς είναι που γίνεται η καταπάτηση: στο σβήσιμο. Γιατί από τη στιγμή που σβήνεις ένα check, αυτό συνεχίζει να υφίσταται ως πρόβλημα, χωρίς να εμφανίζεται σε κάποιον που δεν έχει πρόσβαση σε αυτό.

Έτσι, πολλά προβληματικά αυτοκίνητα χρησιμοποιούν τη συγκεκριμένη δυνατότητα. Παράλληλα, μένοντας σταθμευμένα σε κάποια μάντρα δεν κινούνται και επομένως δεν ενεργοποιείται εκ νέου η λειτουργία για να το εμφανίσουν. Μόνο με την επίσκεψη σε κάποιο συνεργείο ή με τη σύνδεση του OBD μπορείς να εξακριβώσεις εάν το αυτοκίνητο φέρει κάποια τέτοια ένδειξη. Και αν έχει σβηστεί ή όχι.

#8 Βαμμένο δέρμα


Στο εσωτερικό τώρα, τα κόλπα που χρησιμοποιούν οι επιτήδειοι είναι περιορισμένα αλλά αποτελεσματικά. Αρκεί να βάψεις ή να περάσεις με βινύλιο το δερμάτινο σαλόνι ενός premium αυτοκινήτου 10ετίας για να φαίνεται καινούργιο και αχρησιμοποίειτο.

Έτσι, το φαινομενικά τέλειο δερμάτινο εσωτερικό αποτελείται στην ουσία από φθαρμένες επιφάνειες καθισμάτων έχουν που αντικατασταθεί με συνηθισμένο βινύλιο αντίστοιχου χρώματος.

Πολλοί δε σταματούν εκεί και περνάνε τα πατάκια του αυτοκινήτου με σπρέι βαφής καλύπτοντας τη βρωμιά και τους λεκέδες.

Λιγότερο διαδεδομένα κόλπα

Άλλα κόλπα για να κρύψουν την πραγματική κατάσταση ενός αυτοκινήτου είναι:

  • Καθαρισμός κινητήρα για να μη φαίνεται τυχόν διαρροή λαδιού.
  • Επίστρωση του κινητήρα με λάδι για απόκρυψη θορύβων.
  • Αφαίρεση λαμπτήρων σε περίπτωση καμμένης λυχνίας ώστε να μην εμφανίζεται η ένδειξη.
  • Βάψιμο αυτοκινήτου για απόκρυψη ζημιών στο σασί ή στο πλαίσιο.
  • Χημικές ουσίες για να σφραγίσουν μια φλάντζα κεφαλής ή να καλύψουν ένα σπασμένο μπλοκ.

Πώς θα τα αποφύγεις;

Όπως είναι λογικό, όλα αυτά τα “κόλπα” έχουν βραχυπρόθεσμη ισχύ. Γι αυτό και οι διάφοροι επιτήδειοι τα εφαρμόζουν προκειμένου να παρουσιάσουν ένα αυτοκίνητο εκείνη τη στιγμή. Αποκρύπτωντας την πραγματική κατάσταση και δείχνοντας μία άλλη εικόνα. Ποντάρουν στο γεγονός, ότι θα δεις το αυτοκίνητο, θα εντυπωσιαστείς και θα το αγοράσεις. Άλλωστε, είναι γνωστό στην πιάτσα των μεταχειρισμένων, πώς:

μετά την απομάκρυνση από το ταμείο ουδέν λάθος αναγνωρίζεται…

Στη Spotawheel, πιστεύουμε στη διαφάνεια γι’ αυτό και θα βρεις αυτοκίνητα ελεγμένα σε 200+ σημεία για να είσαι σίγουρος για την ποιότητά τους. Τα αυτοκίνητα ελέγχονται διεξοδικά και μπορείς να δεις τον αναλυτικό τεχνικό έλεγχο εντελώς δωρεάν. Για να είσαι σίγουρος για την κατάστασή του οχήματος χωρίς κρυφά κόστη και χρεώσεις…
 

Σου Αξίζει Καλύτερο Αυτοκίνητο!

Στη Spotawheel επαναπροσδιορίζουμε τον όρο “εμπιστοσύνη” στον χώρο του αυτοκινήτου!
Πουλάμε ελεγμένα αυτοκίνητα που έχουν περάσει επιτυχώς τους αυστηρότερους ελέγχους.
Πιστοί στις αρχές μας για απαράμιλλη διαφάνεια, παρέχουμε δωρεάν την γραπτή τεχνική αναφορά 200+ σημείων για να ξέρεις τα πάντα για αυτό που αγοράζεις.

Φέρνουμε το αυτοκίνητο που θέλεις στην πόρτα σου για Test Drive ή για μέγιστη ασφάλεια σου δίνουμε την δυνατότητα ανέπαφης αγοράς με δικαίωμα πλήρους επιστροφής χρημάτων και δωρεάν αποστολή σε όλη την Ελλάδα!

Και θα είμαστε δίπλα σου, προσφέροντάς σου εγγύηση έως και 5 χρόνια!
Γιατί σου αξίζει καλύτερο αυτοκίνητο – το πιστεύουμε!