We Love Cars

Λίγα αυτοκίνητα μπορούν να υπερηφανευτούν τον premium προσανατολισμό τους και να τον ταυτίσουν με μία απόλυτη εμπορική επιτυχία. Εάν υπάρχει κάποιο μοντέλο που το έχει πετύχει αδιαμφισβήτητα αυτό, είναι η Σειρά 3 της BMW.

Έχοντας πουλήσει περισσότερα από 4.500.000 αυτοκίνητα στην 45ετή πορεία της, η BMW σειρά 3 αποτελεί το πιο δημοφιλές μοντέλο της βαυαρική εταιρείας. Γιατί όχι μόνο πάντρεψε την πρακτικότητα με την πολυτέλεια, αλλά κατάφερε να καλύψει διαφορετικές ανάγκες ταυτόχρονα: την ασφάλεια και τους χώρους που χρειάζεται μια οικογένεια με τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα και τις σπορ επιδόσεις.

Συγκεντρώσαμε όλες τις διαφορετικές γενιές της BMW Σειράς 3 (1975-σήμερα) σε κάθε πιθανή έκδοσή της και τις παρουσιάζουμε στο παρακάτω άρθρο-αφιέρωμα.

 

1η Γενιά E21 (1975-1983)


Ισχύς: 75 – 143 ίπποι
Κυβικά: 1.600 – 2.300
Εκδόσεις: Coupe, Cabrio

Η 1η γενιά της BMW σειρά 3 μπορεί να ήταν εκείνη που έδωσε το έναυσμα για τη δημιουργία της δημοφιλούς σειρά μοντέλων από τους Βαυαρούς, ωστόσο στην αρχική της μορφή διέφερε αρκετά από τη μετέπειτα πορεία της.

Μεταφερόμαστε στο… μακρινό 1975, σε μία περίοδο που κυριαρχούσαν οικογενειακά αυτοκίνητα. Και γενικά αυτοκίνητα με χώρους. Αφού η δεκαετία των 70s ήταν συνυφασμένη με την κοινωνικοποίηση, τα roadtrips και γενικότερα αυτό που έγινε αργότερα νόρμα στην εποχή του sharing economy: το Carpooling. Τι πιο λογικό, από το να περιμένει κανείς ένα αντίστοιχα ευρύχωρο αυτοκίνητο από την BMW;

Λάθος. Αφού η πρώτη Σειρά 3 λίγο έμοιαζε με αυτό που θα καθιερωνόταν στη συνέχεια. Εστιάζοντας περισσότερο στη σπορ φιλοσοφία της και λιγότερο στον οικογενειακό χαρακτήρα, η Ε21 διέθετε αρκετά σπορ επιδόσεις -για την εποχή.

Κινητήρες

Αρχικά, ήταν διαθέσιμη μόνο με έναν τετρακύλινδρο κινητήρα. Κάτι που στην πορεία άλλαξε και προστέθηκε το 1977 ένας 6κύλινδρος στην έκδοση 323.

Η Σειρά 3 προσφερόταν αποκλειστικά ως 2θυρη, σε κουπέ και κάμπριο εκδόσεις. Το πίσω μέρος του αυτοκινήτου προκάλεσε αντιδράσεις και δεν άρεσε στο αγοραστικό κοινό. Γι αυτό και σύντομα οι σχεδιαστές της BMW πρόσθεσαν μια μαύρη πλαστική επένδυση στα πίσω φώτα

Η πρώτη γενιά της BMW Σειράς 3 περιελάμβανε μια καινοτομία που επρόκειτο να γίνει βασικό χαρακτηριστικό σε όλα τα μοντέλα BMW: ταμπλό με κλίση προς τον οδηγό.

 

2η Γενιά E30 (1983-1992)

Ισχύς: 90 – 238 ίπποι
Κυβικά: 1.600 – 2.700
Εκδόσεις: Sedan, Station Wagon, Coupe, Cabrio

Η E30 ήταν η πρώτη Σειρά 3 της BMW που προσφερόταν ως station wagon, αλλά και ως sedan. Παρέχοντας, έτσι, τους χώρους που χρειάζονταν. Αλλά και προσδίδοντας έναν “οικογενειακό” προσανατολισμό στο σταθερά επιτυχημένο -από την πρώτη γενιά- μοντέλο.\

Ταυτόχρονα, η E30 ήταν και η πρώτη που εξοπλιζόταν με diesel κινητήρα, ενώ παρείχε και τη δυνατότητα της τετρακίνησης. Σε εκδόσεις που δεν έφτασαν στη χώρα μας όμως, όπως αυτή της 325iX. Εισήγαγε όμως για τα καλά την κωδική ονομασία X Drive, που δηλώνει τα τετρακίνητα μοντέλα της BMW ακόμα και σήμερα.

Το 1985 παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην ιστορία της η BMW M3. Με απόδοση έως και 238 ίππους, η M3 επέτρεψε στη BMW να ηγηθεί στην κατηγορία των σπορ κουπέ και να ταυτίσει την εταιρεία με τον σπορ χαρακτήρα και τα οδηγοκεντρικά μοντέλα. Μόνο τυχαίο δεν είναι, άλλωστε, το γεγονός πως για πολλά χρόνια η BMW διατήρησε την πίσω κίνηση σε κάθε είδους αυτοκίνητα. Ακόμα και σε παραδοσιακά λιγότερο σπορ κατηγορίες, όπου οι ανταγωνιστές επένδυαν περισσότερο σε οικονομία και άνεση.

 

3η Γενιά E36 (1992-1999)

Ισχύς: 99 – 321 ίπποι
Κυβικά: 1.600 – 3.200
Εκδόσεις: Sedan, Station Wagon, Coupe, Cabrio, Hatchback

Αν υπάρχει ένας τρόπος να χαρακτηρίσει κανείς με μία λέξη την E36, αυτή είναι: 90s. Η BMW στην 3η γενιά της είχε όλα όσα χαρακτήριζαν την τελευταία δεκαετία της περασμένης χιλιετίας. Άνθιση της τεχνολογία και… διαφορετικά design.

Η τρίτη γενιά της BMW Σειράς 3 αντιπροσώπευε μία από τις σημαντικότερες σχεδιαστικές εξελίξεις στην ιστορία της μέχρι σήμερα. Ο χαρακτήρας της ήταν πιο πολύ προσανατολισμένος στο κουπέ στοιχείο. Η γωνία της οροφής είχε πλέον σαφή κλίση προς τα κάτω. Ακόμα και στη sedan εκδοχή της, η E36 έμοιαζε σαν ένα μεγάλο κουπέ.

Η έκδοση M3, βασιζόταν για πρώτη -και τελευταία- φορά στο ίδιο σασί με την απλή 3άρα. Και ήταν διαθέσιμη ως sedan, coupe αλλά και κάμπριο. Στην M3 συναντούσε κανείς για πρώτη φορά ένα 6τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων. Κάτι που έμελλε να καθιερώσει η BMW στα επόμενα μοντέλα της.

Hatchback


Πιστή στη διαφορετικότητα και τα περίεργα design των 90s, η E36 διέθετε για πρώτη φορά μία hatchback έκδοση. Συγκεκριμένα, η “Compact” Σειρά 3 -όπως ονομαζόταν- αντιπροσώπευε κάτι καινούργιο κι εντελώς διαφορετικό στην κατηγορία. Κυκλοφόρησε τον Μάρτιο του 1994 και η εμπορική επιτυχία ήταν αναπάντεχη, με τη BMW να τη συνεχίζει και στην επόμενη γενιά.

Αξίζει να σημειώσουμε ότι το ίδιο πλαίσιο με την E36 μοιράστηκε και η τρομερά επιτυχημένη -και στη χώρα μας- BMW Z3.

 

4η Γενιά E46 (1999-2005)


Ισχύς: 105 – 360 ίπποι
Κυβικά: 1.600 – 3.200
Εκδόσεις: Sedan, Station Wagon, Coupe, Cabrio, Hatchback

Η 4η γενιά της σειράς 3 αποτελεί κατά πολλούς και την πιο ολοκληρωμένη. Είναι αυτή που επέτρεψε στη BMW να δει τις πωλήσεις της να εκτοξεύονται, ενώ πολλά μοντέλα της κυκλοφορούν ακόμα και σήμερα.

Το σασί ήταν κατά 70% πιο άκαμπτο και ενισχυμένο σε σχέση με του προκατόχου της. Ενώ περιείχε συνολικά μία αναβαθμισμένη εμπερία, με σύγχρονα συστήματα όπως δορυφορική πλοήγηση, ηλεκτρονική κατανομή πέδησης, αυτόματους υαλοκαθαριστήρες και πίσω φώτα LED.

Η τετρακίνηση που πρωτοεμφανίστηκε στην E30 ξαναέκανε την εμφάνιση της και ήρθε αυτή τη φορά για να μείνει. Κοιτάζοντας την Ε46 από το πλάι, η οροφή στο τελείωμά της διέθετε μία πιο έντονη καμπύλη. Αυτό δημιούργησε περισσότερο χώρο για τους πίσω επιβάτες.

Οι νέες αλλαγές στο σχεδιασμό είχαν επιτυχία. Με 3.266.885 πωλήσεις, η τέταρτη γενιά της BMW Σειράς 3 είναι το κορυφαίο μοντέλο της BMW όλων των εποχών.

Παράλληλα, η M3 E46 θεωρείται μία από τις ομορφότερες M3 που έχουν παραχθεί, ενώ το design της είναι διαχρονικό. Ακόμα και σήμερα.

 

5η Γενιά E90, E91-93 (2005-2013)


Ισχύς: 122 – 450 ίπποι
Κυβικά: 1.600 – 4.000
Εκδόσεις: Sedan, Station Wagon, Coupe, Cabrio

Στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης τον Μάρτιο του 2005, η BMW παρουσίασε την πέμπτη γενιά της Σειράς 3. Η οποία μόλις ένα χρόνο αργότερα κέρδισε τον τίτλο του “Παγκόσμιου Αυτοκινήτου της Χρονιάς”.

Ο σχεδιασμός της πέμπτης γενιάς εξελίχθηκε σε μία δική του γραμμή, καθώς για πρώτη φορά οι διαφορετικές εκδόσεις άλλαξαν εξολοκλήρου σχεδίαση. Για πρώτη φορά, τα μοντέλα Coupé και Convertible, δεν αφορούσαν μία παραλλαγή της -βασικής- sedan έκδοσης. Αλλά κινήθηκαν σε εντελώς διαφορετικές σχεδιαστικές κατευθύνσεις. Κάτι που φαίνεται και από τις κωδικές ονομασίες, που πλέον απέκτησαν τις δικές τους (Ε92 και Ε93 αντίστοιχα).

Ακόμη, η πέμπτη γενιά της σειράς 3 ήταν και η τελευταία που θα διέθετε στον στόλο της μία κουπέ και κάμπριο έκδοση. Αφού, από την επόμενη γενιά, αυτές θα χάραζαν τη δική τους πορεία, αποτελώντας πλέον μέρος της Σειράς 4.

Γεγονός που δίνει έναν συλλεκτικό χαρακτήρα, ειδικά στις σπορ εκδόσεις όπως είναι η M3. Η BMW M3 E92 είναι η τελευταία κουπέ M3 στην ιστορία.

Το 2009 η BMW σειρά 3 είχε το πρώτο της Facelift (ή LCI όπως το αποκαλεί). Με ανανέωση τόσο στην εμφάνιση, όσο και τους κινητήρες.

 

6η Γενιά F30 (2012-2018)


Ισχύς: 116 – 460 ίπποι
Κυβικά: 1.500 – 3.000
Εκδόσεις: Sedan, Station Wagon, GT Fastback

Η BMW μέχρι τις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας φημιζόταν για δύο βασικά χαρακτηριστικά: τους ατμοσφαιρικούς κινητήρες και την πίσω κίνηση. Όλα αυτα αποτελούν παρελθόν σήμερα, με την πίσω κίνηση να έχει υποχωρήσει στην καινούργια σειρά 1. Το άλλο “κάστρο”, αυτό των ατμοσφαιρικών κινητήρων, έπεσε το 2012 με την παρουσίαση της νέας γενιάς σειράς 3.

Με τη νέα σειρά κινητήρων της σειράς 3, η BMW μπήκε κι εκείνη στη μάχη του downsizing. Δίνοντας το εναρκτήριο λάκτισμα, σήμερα όλα τα αυτοκίνητα της BMW εξοπλίζονται με turbo κινητήρες.

Εκτός από τη στροφή στο turbo, η F30 πέρασε επιπλέον στη μάχη των ηλεκτρικών. Για την ακρίβεια των plug-in υβριδικών. Δηλαδή των αυτοκινήτων εκείνων που εξοπλίζονται και με ηλεκτροκινητήρα αλλά και με κινητήρα εσωτερικής καύσης (βενζίνη).

Σχεδιασμός


Ο σχεδιασμός ήταν μια εξέλιξη του προκατόχου της, ευθυγραμμισμένος με αυτόν της μεγαλύτερης BMW Σειράς 5. Μια εντυπωσιακή λεπτομέρεια είναι ότι τα φώτα συνδέονται πλέον με την κεντρική χαρακτηριστική γρίλια.

Ταυτόχρονα, η έκτη γενιά μεγάλωσε ως προς το μέγεθός της, με την κυκλοφορία μιας μεγαλύτερης έκδοσης Gran Turismo. Η νέα αυτή έκδοση διέθετε έναν κουπέ χαρακτήρα και ένα μεγαλύτερο μεταξόνιο. Αυτό σήμαινε περισσότερο χώρο για τους πίσω επιβάτες, στα πόδια και το κεφάλι. Παράλληλα, η F30 διέθετε περισσότερες επιλογές ως προς την εξατομίκευση.

Η 6η γενιά είναι διαθέσιμη με τις εξής εκδόσεις: το πακέτο “M” Sport, Modern line, Sportline και η σειρά Luxury.

 

7η Γενιά G20 (2019-σήμερα)


Ισχύς: 148 – 510 ίπποι
Κυβικά: 1.600 – 3.000
Εκδόσεις: Sedan, Station Wagon, GT Fastback

Η σειρά 3 διατίθεται σήμερα στην 7η γενιά της. Πιο σύγχρονη από ποτέ, η BMW έκανε το τολμηρότερο βήμα στην ιστορία της 3αρας αλλάζοντας εντελώς το design της. Συγκεκριμένα, η εμπρός γρίλια μεγάλωσε αισθητά, δίνοντας περισσότερο χώρο στα φώτα. Γι αυτό και στον προαιρετικό εξοπλισμό μπορείς να επιλέξεις τα -τελευταίας τεχνολογίας- φώτα laser.

Στη χώρα μας η G20 ξεκινάει από έναν 2λιτρο κινητήρα. Ενώ οι πιο “μεγάλες” εκδόσεις αγγίζουν τα 3.000 κυβικά. Όλες με turbo, ενώ υπάρχει και η επιλογή για plug-in υβριδικό. Πρόκειται για ένα αρκετά πλήρες αυτοκίνητο εμπλουτισμένο με πολλά extras, ήδη από το εργοστάσιο. Πλέον, η σειρά 3 διατίθεται σε μόλις δύο εκδόσεις: sedan και station.

Η έκδοση M3 αναμένεται εντός του 2021 και θα έχει την υψηλότερη απόδοση στην ιστορία της. Συνδυάζεται τόσο με χειροκίνητο όσο και με αυτόματο κιβώτιο. Στη δεύτερη περίπτωση μπορεί να συνδυαστεί και με τετρακίνηση. Κάτι που συμβαίνει για πρώτη φορά στην ιστορία των M3.

Συνοψίζοντας


Η Σειρά 3 της BMW κέρδισε τις εντυπώσεις από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε. Μόνο τυχαίο δεν είναι άλλωστε ότι συναντάται στον δρόμο παντού και σε όλες τις γενιές της. Συνδυάζει τις επιδόσεις με την άνεση, ενώ η ποιότητα κατασκευής της είναι υποδειγματική για την κατηγορία. Μία προσεγμένη 3αρα, ανεξαρτήτως χρονολογίας, διατηρείται στο πέρασμα του χρόνου. Αρκεί να την προσέχεις και να τη συντηρείς σωστά.

 

Σου Αξίζει Καλύτερο Αυτοκίνητο!

Στη Spotawheel επαναπροσδιορίζουμε τον όρο “εμπιστοσύνη” στον χώρο του αυτοκινήτου!
Πουλάμε ελεγμένα αυτοκίνητα που έχουν περάσει επιτυχώς τους αυστηρότερους ελέγχους.
Πιστοί στις αρχές μας για απαράμιλλη διαφάνεια, παρέχουμε δωρεάν την γραπτή τεχνική αναφορά 200+ σημείων για να ξέρεις τα πάντα για αυτό που αγοράζεις.

Φέρνουμε το αυτοκίνητο που θέλεις στην πόρτα σου για Test Drive ή για μέγιστη ασφάλεια σου δίνουμε την δυνατότητα ανέπαφης αγοράς με δικαίωμα πλήρους επιστροφής χρημάτων και δωρεάν αποστολή σε όλη την Ελλάδα!

Και θα είμαστε δίπλα σου, προσφέροντάς σου εγγύηση έως και 5 χρόνια!
Γιατί σου αξίζει καλύτερο αυτοκίνητο – το πιστεύουμε!

 

Άγης

Το πάθος του για το αυτοκίνητο ξεκίνησε από νωρίς, ως χόμπι, αλλά συνδυάστηκε στην πορεία με σπουδές στην Επικοινωνία & ΜΜΕ. Έχει γράψει για εγχώρια αυτοκινητιστικά Μέσα, ενώ η εμπειρία του με τα αυτοκίνητα είναι πρωτίστως βιωματική με μία σειρά μοντέλων, από sport & hatchback έως roadster και SUV ενώ με την πρώτη ευκαιρία θα οδηγήσει οποιοδήποτε αυτοκίνητο, απλά για την εμπειρία!

Πως σου φάνηκε το άρθρο; Γράψε μου στα σχόλια πιο κάτω

Άσε το σχόλιο σου

Η διεύθυνση e-mail σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *